-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
12 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 63 000.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2024 21:41 - 05.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
вимога на рішення Замовника
Номер:
2a9cd968f62b4bee8d1f5a089cd37bdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-28-000738-a.c3
Назва:
вимога на рішення Замовника
Вимога:
28.01.2024 р. КНП "Центральна міська клінічна лікарня" Ужгородської міської ради (надалі – Замовник) оголошено відкриті торги з особливостями: Електрична енергія, за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія) (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-01-28-000738-a).
19 лютого 2024 о 13:24 год. завершився електронний аукціон по вказаній закупівлі. За оцінкою тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, Учасник-ТОВ “ТОЛК УКРАЇНА” розмістилось на першій позиції з ціною за результатами аукціону 10 800 000,00 грн з ПДВ.
23 лютого 2024 року прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОЛК Україна», та 26 лютого 2024 року прийнято рішення про визначення Переможцем закупівлі — ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАРАНТОВАНИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК". Протоколом уповноваженої особи Замовника тендерна пропозиція ТОВ “ТОЛК УКРАЇНА” була відхилена на підставі невідповідності деяких документів ТД.
Замовником стверджується, що у договорі № 9230209 від 18.08.2023 року укладений між ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» та ФОП Ігнат О.В. та договорі постачання електроенергії №260007 від 01.02.2023 року укладений між ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» та ПАТ «Київстар» відсутнє відображення предмету постачання. Тобто Замовнику не зрозуміло чи дійсно предметом постачання по даним договорам являється постачання електричної енергії.
Також Замовник знайшов невідповідність між інформацією у довідці та листі-відгуку з приводу стану виконання договору №260007 від 01.02.2023 року укладеного між ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» та ПАТ «Київстар». Замовнику незрозуміло чи вказаний договір виконується чи вже виконаний. Учасником ТОВ «ТОЛК Україна» подано акти приймання-передавання товарної продукції на суму виконанання вищевказаного договору. Тобто Замовник має всі документи, підписані отримувачем електроенергії ПАТ «Київстар» для отримання повної та достовірної інформації з приводу виконання вказаного договору.
Враховуючи викладене, ТОВ «ТОЛК Україна» надано повну інформацію в розумінні п.42 Особливостей, відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником має явні ознаки дискримінації та упереджене визначення переможця закупівлі.
Відповідно до Додатку №4 до Тендерної документації учасники мають надати у складі документів тендерної пропозиції Лист-згоду вказаної форми.
Визначення поняття персональні дані наводиться в абзаці восьмому статті 2 Закону, відповідно до якого персональними даними є відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Але законодавством України не встановлено і не може бути встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними, задля можливості застосування положень Закону до різноманітних ситуацій, в тому числі при обробці персональних даних в інформаційних (автоматизованих) базах та картотеках персональних даних, що можуть виникнути у майбутньому, у зв’язку зі зміною в технологічній, соціальній, економічній та інших сферах суспільного життя.
Наприклад, відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України громадянин при укладенні трудового договору зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
У зв’язку з цим персональні дані працівника, які містяться в паспорті або документі, що посвідчує особу, в трудовій книжці, документі про освіту (спеціальність, кваліфікацію), документі про стан здоров’я та інших документах, які він подав при укладенні трудового договору, обробляються володільцем бази персональних даних на підставі статті 24 Кодексу законів про працю України виключно для здійснення повноважень володільця бази персональних даних у сфері правовідносин, які виникли в нього з працівником на підставі трудового договору (контракту).
Тобто ТОВ «ТОЛК Україна» надало листи-згоди згідно з Додатком №4 на всіх працівників, чиї, визначені законодавством персональні дані, згадуються в тендерній документації, а саме на Сидоренка Владислава Володимировича – першого заступника начальника відділу публічних закупівель та Німець Наталію Борисівну – регіонального директора ТОВ «ТОЛК Україна».
Таким чином ТОВ «ТОЛК Україна» дотримано всі умови тендерної документації Замовника.
ТОВ “ТОЛК УКРАЇНА” не погоджується із рішенням Замовника, на підставі наступного:
Відповідно до пп. 4, 5. ч.1. ст.5. ЗУ «Про публічні закупівлі» - Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Тому, у Замовника не було підстав для відхилення нашої тендерної пропозиції.
На завершення наше товариство законно підтвердило відсутність всіх підстав для відхилення, дотрималось всіх вимог встановлених у Тендерній документації Замовника та реально претендувало на укладення договору із Замовником шляхом участі у конкурентній закупівлі, а Замовник відповідно зобов’язаний дотримуватись принципу публічних закупівель передбачених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та іншого чинного законодавства України.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року, - Просимо Вас скасувати рішення від 23 лютого 2024 року №10, як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства України та порушує наші права.
Дискваліфікація ж заявника цієї вимоги за відсутність згаданих документів буде неконкурентною, дискримінаційною та становитиме підставу для оскарження такого рішення замовника до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яка неодноразово в 2023 р. вже ухвалювала рішення на користь учасника/потенційного учасника із зазначеного питання, а саме по відхиленню учасника із формальних, незаконих та необгрунтованих підстав, що може розцінюватися, як інтерес Замовника у співпраці із конкретним учасником, а не за об’єктивними результатами аукціону).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2024 11:52
Вирішення:
Шановний учасник, відповідно до п. 54 Особливостей та Розділу «Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації»: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.»
Отже, ТОВ «ТОЛК Україна» як потенційний учасник, мало законне право звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру на етапі прийому пропозицій.
Беручи участь у закупівлі ТОВ «ТОЛК Україна» на підтвердження згоди з умовами Тендерної документації надало Довідку № 001/52 від 01.02.2024, якою підтвердило, що ознайомилось з ТД Замовника та підтвердило згоду з усіма її вимогами.
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації відкритих торгів із особливостями – основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015, код 09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія), п. «Документи, які надають учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв визначених у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”(пункт 3 частини 2)» - учасники мають надати договори на постачання електричної енергії з обов’язковим відображенням в такому договорі предмету постачання за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, та інформацію про 2 або більшу кількість аналогічних договорів, з урахуванням того, що предмет закупівлі повинен збігатися із предметом даної тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Учасник погодився з вимогою тендерної документації про надання аналогічних договорів, в т.ч. з тим, що предмет закупівлі буде збігатися із предметом даної тендерної документації (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія), і на противагу даній вимозі надав договори (Договір № 9230209 від 18.08.2023 та Договір №260007 від 01.02.2023) – в яких предмет закупівлі не збігається із предметом даної тендерної документації.
Таким чином, подані ТОВ «ТОЛК Україна» договори не відповідають вимогам, що встановлені для документів, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям в розумінні Додатку № 1.
Звертаємо увагу учасника, що Замовник у Додатку 4 не вимагає надати документи, що місять персональні дані (зокрема, паспортні дані, трудові книжки, тощо.), в розумінні п.2.ч.2. статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (з урахуванням п. 29 Особливостей), які підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Проте, відповідно до Додатку № 4, учасники мають надати лист-згоду на обробку персональних даних на працівника Учасника, чиї персональні дані згадуються у пропозиції Учасника.
Таким чином, вимога, що визначена у Додатку № 4 Тендерної документації поширюється на тих працівників, інформацію про яких ТОВ «ТОЛК Україна», надав у складі документів тендерної пропозиції на власний розсуд.
Отже, Учасник погодився з вимогою тендерної документації про надання листа-згоди на працівника учасника, чиї персональні дані згадуються в пропозиції учасника.
ТОВ «ТОЛК Україна» у складі документів своєї тендерної пропозиції надало Наказ про прийняття на роботу за сумісництвом № 8-К/тр від 17.02.2023р. на Габора Ярослава Михайловича, який підтверджує його трудові відносини з ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» та Довідку про наявність службової особи № 001/76 від 01.02.2024, яка також підтверджує, що Габор Ярослав Михайлович є працівником учасника, згода на обробку персональних даних якого у складі документів тендерної пропозиції відсутня.
ТОВ «ТОЛК Україна» у складі документів своєї тендерної пропозиції надало Виписку з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань - датовану 18.08.2023 та Витяг ЄДРПОУ, сформований 20.12.2023., які містять відомості про керівника ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» - Береснєву Ірину Олександрівну, яка є генеральним директором Товариства, а отже і працівником учасника, згода на обробку персональних даних якої у складі документів тендерної пропозиції відсутня.
ТОВ «ТОЛК Україна» у складі документів своєї тендерної пропозиції надало Фінзвітність за 9 місяців 2023 року, підписантами якої є Береснєва Ірина Олександрівна(генеральний директор) та бухгалтер - Дроваль Лілії Миколаївни(ІПН 2641012283), згода на обробку персональних даних яких у складі документів тендерної пропозиції відсутня.
Враховуючи вищевикладене, в т.ч. відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОЛК Україна» документів, що вимагаються тендерною документацією та додатками до неї, Замовник надав час на усунення невідповідностей, та за результатами оцінки завантажених документів ТОВ «ТОЛК Україна» правомірно відхилив його тендерну пропозицію у зв’язку з не виправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга
Номер:
98a92690592140bf874a3f75d3981eb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-28-000738-a.a2
Назва:
скарга
Скарга:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- 01_65531.pdf 01.02.2024 15:41
- Додаток 1 - Перелік документів_ що подаються в складі пропозиції (1).doc 01.02.2024 15:41
- 01_65529.pdf 01.02.2024 15:41
- 01_65531.pdf.p7s 01.02.2024 15:41
- 01_65529.pdf.p7s 01.02.2024 15:41
- скарга.doc 01.02.2024 15:41
- DBN-V2240-2018.pdf 01.02.2024 15:41
- скарга.doc.p7s 01.02.2024 15:41
- Особливості.pdf 01.02.2024 15:41
- скарга.pdf 01.02.2024 15:41
- скарга.pdf.p7s 01.02.2024 15:41
- Постанова про ліцензію.pdf 01.02.2024 15:41
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 01.02.2024 15:41
- ТД Електрична енергія (1).docx 01.02.2024 15:41
- sign.p7s 01.02.2024 15:49
- рішення від 05.02.2024 № 2111.pdf 05.02.2024 18:15
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2024 № 2607.pdf 13.02.2024 14:31
- рішення від 12.02.2024 № 2607.pdf 15.02.2024 11:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2024 16:29
Дата розгляду скарги:
12.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.02.2024 18:15
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.02.2024 11:12
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.02.2024 11:12
Пункт скарги
Номер:
6c148d52de61459e8a177d52ce5461aa
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
1) Відповідно до пункту 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що: «Оголошення про закупівлю складено складена з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів, тому під час подання пропозиції учасник повинен врахувати вимоги щодо наявності можливості задоволення потреб осіб з інвалідністю та проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Тому Учасник на виконання нових державних будівельних норм «Інклюзивність будівель і споруд», які впроваджують обов’язкове влаштування безперешкодного доступу для всіх маломобільних груп населення, у тому числі, людей з інвалідністю, зокрема, введені чіткі обов'язкові параметри влаштування безпечних пандусів при будівництві або реконструкції житлових і громадських об’єктів, повинен надати документ, який засвідчує виконання цієї умови в будівлі його діяльності в межах адміністративної області знаходження об'єктів Замовника для постачання електричної енергії, а також учасник надає Висновок щодо доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель прийому громадян або стосовно будівлі, яка орендується учасником в межах адміністративної області знаходження об'єктів для постачання електричної енергії Замовника».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимоги Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, що ця вимога Тендерної документації є незаконною та такою, що порушує Особливості, вона також є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО». Окрім того, що вищезазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014, звертаємо увагу, що Особливостями скасоване будь яке підтвердження пунктів 1 та 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Вимога щодо «Доступність приміщення у якому розташовано Центр обслуговування споживачів учасника для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення повинна бути підтверджена висновком/актом спеціально уповноваженого органу (особи) у галузі технічного обстеження будівель та споруд щодо доступності приміщення для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, який надається у складі пропозиції» прямо порушує цю законодавчу норму. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Більше того, такі вимоги є для нас, як для Учасника торгів, є дискримінаційними, безпідставними та такими, що не дозволяють нам прийняти участь у даній закупівлі на рівні з іншими учасниками. Державні будівельні норми, включаючи ДБНВ.2.2-40:2018, поширюються на проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель та споруд. Тобто, жодним чином не стосується постачання електроенергії, що є предметом даної закупівлі. Фактично ж, дані вимоги усувають від участі всіх суб’єктів господарювання, місце провадження господарської діяльності яких не відповідає ДБН В.2.2.-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення. Дана обставина жодним чином не залежить від потенційних учасників, а покладається на забудовників та організації, що займаються капітальним ремонтом. Також, дані вимоги жодним чином не впливають на якість або будь-які інші показники надання послуг, а штучно обмежують участь для потенційних учасників. Даний документ оформлюється за бажанням суб’єкта господарювання на платній основі, що створює фінансове навантаження на нас. Ми не маємо фінансової можливості оформити даний документ та не зобов’язані його оформлювати/отримувати. Якщо ж у висновку експерта буде зазначено, що місце провадження господарської діяльності Скаржника є недоступним для маломобільних груп населення, Скаржник не зможе ані взяти участь в закупівлі, ані здійснити будь-які заходи для усунення даних невідповідностей. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення.
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення.
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які встановлюють заборону вимагати документи, що не передбачені національним стандартом для предмету закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Опис доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Електрична енергія (1).docx
-
-
Назва доказу:
ДБН
-
Опис доказу:
ДБН
-
Повʼязаний документ:
DBN-V2240-2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Номер:
7fc1b7dea94c4e6fafe1d36f3c150e28
Заголовок пункту скарги:
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення:
Відповідно до п. 2 Додатку 1 до Тендерної документації: Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом поточного та попередніх років роботи конкурентного ринку електричної енергії (протягом 2019-2023 років) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168, і також повинен підтвердити, що до нього така інформація не надсилалась операторами системи розподілу за визначені вище періоди. Якщо надана довідка не буде відповідати опублікованим відомостям на офіційному сайті «НЕК «Укренерго», то такий учасник буде підлягати відхиленню».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимоги Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії вУкраїні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч). З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022. Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами. Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях. Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі ТОВ «СТАТУС ЕНЕРГО», поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148. Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку. Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. На час проведення Процедури закупівлі TOB "СТАТУС ЕНЕРГО" не має статусу "переддефолтного" або "дефолтного". Тобто на сьогоднішній день ТОВ "СТАТУС ЕНЕРГО" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний" або "Дефолтний". Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом трьох років жодного разу не набував статусу «переддефолтний» та/або "дефолтний", а також перешкоджає ТОВ "СТАТУС ЕНЕРГО" взяти участь у закупівлі. Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Довідка НЕК «Укренерго» №01/65531 від 30.11.2023 року
-
Опис доказу:
Довідка НЕК «Укренерго» №01/65531 від 30.11.2023 року, що підтверджує набуття Учасником відповідного статусу, проте це не перешкоджає і не забороняє надалі здійснювати постачання електричної енергії
-
Повʼязаний документ:
01_65531.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка НЕК «Укренерго» №01/65529 від 30.11.2023 року
-
Опис доказу:
Довідка НЕК «Укренерго» №01/65529 від 30.11.2023 року, що підтверджує набуття Учасником відповідного статусу, проте це не перешкоджає і не забороняє надалі здійснювати постачання електричної енергії
-
Повʼязаний документ:
01_65529.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Опис доказу:
ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1
-
Опис доказу:
Додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Перелік документів_ що подаються в складі пропозиції (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити оскаржувану нами вимогу із Тендерної документації.
Вимога
Відхилено
Вилучити дискримінаційні умови
Номер:
80ceae4d9b224f729cf6819cd658595a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-28-000738-a.c1
Назва:
Вилучити дискримінаційні умови
Вимога:
текст додається
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога дискримінаційні умови 2.pdf 30.01.2024 19:36
- Лист відповідь 01.02.2024 13:33
Дата подачі:
30.01.2024 19:36
Вирішення:
Відповідь по умовах тендерної документації
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енер-гія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загально-го призначення (EN 50160:2010, IDT)», і Замовником враховано цей стандарт в частині вра-хування параметрів та вимог до товару закупівлі в Технічному завданні(Додаток 3 Тендер-ної документації), а саме — електричної енергії. Одночасно із цим, постачання електричної енергії включає не лише вимоги до товару, але і порядку його поставки та порядку взаємо-дії із постачальником під час виконання договору по такому специфічному предмету заку-півлі.
Відповідно до п.4 «Інша інформація» додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає надати Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою органі-зацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогіч-ним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відпо-відного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та ком-петенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевіри-ти в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі.»
3.Відповідно до п.9 «Інша інформація» додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає надати Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою органі-зацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупів-лі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифі-кату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно кри-теріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можли-вість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення заку-півлі.»
Зазначені вище вимоги Замовника є обґрунтованою і об'єктивною, а так як сформо-вана до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням правових та еко-номічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб дер-жави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до абзацу 12 Розділу 1 Сфера застосування ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) вимоги цього стандарту є загальними і призначені для застосування всіма організаціями (або частиною організації), незалежно від типу, розміру та характеру діяльності, а також у державних, приватних або неприбуткових галузях економіки.
Наказом ДП "УКРНДНЦ" від 29.11.2022 № 232 "Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2023 року, серед яких зокрема підпунктом 12 пункту 1 Наказу включено ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 (ISO/IEC 27701:2019, IDT) Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови.
Використання сертифікатів ISO (Міжнародна організація зі стандартизації) в діяльності компаній може мати ряд переваг. Вони допомагають забезпечити високу якість продукції або послуг, мають міжнародне визнання і довіру, зменшують ризики та допомагають компаніям працювати на світовому ринку. Стандарти ISO сприяють зменшенню ризиків невиконання укладеного договору. Використання стандартів ISO допомагає зменшити ризик невиконання та помилок в діяльності, оскільки вони включають найкращі практики та процедури. Провірка сертифікатів ISO у виконавців важлива, оскільки вона дозволяє переконатися, що компанія чи постачальник дійсно володіє сертифікатами, які вона вказує. Це зменшує ризик отримання низької якості товарів чи послуг та допомагає забезпечити довіру до партнерів та постачальників.
4. Відповідно до п.5 додатку 5 до тендерної документації замовник встановлює: «Ми погоджуємося, що запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі згідно публічних даних розміщених АТ«Оператором ринку» (на сайті https://www.oree.com.ua/), а за не відповідності пропозиції вимозі, що встановлена цим пунктом - вона буде підлягати відхиленню.»
Зазначена вище вимога Замовника є обґрунтованою і об'єктивною, а так як сфор-мована до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
17 квітня 2019 року Кабінет Міністрів України утворив державне підприємство «Оператор ринку» у відповідності до Закону України «Про ринок електричної енергії». В результаті реформи ринку електричної енергії держава з липня 2019 року перестала бути єдиним продавцем та покупцем електроенергії. Виробники електроенергії, електропостачальники, трейдери та великі промислові споживачі почали працювати на ринкових умовах, де ціна формується не ручним управлінням, а шляхом конкуренції за покупця. Торгівля електроенергією, відповідно до прийнятих правил Європейського союзу, з 2019 року відбувається на таких сегментах нового ринку, як ринок двосторонніх договорів, ринок «на добу наперед», внутрішньодобовий ринок та балансуючий ринок. Адмініструвати ринок «на добу наперед» і внутрішньодобовий ринок уряд уповноважив «Оператора ринку»[. 20 грудня 2021 року «Оператор ринку» став акціонерним товариством, 100% акцій якого належить державі та не підлягає приватизації. АТ «Оператор ринку» працює за принципом біржі, що сприяє розвитку конкуренції та зниженню ціни на електричну енергію. Підприємство надає можливість учасникам ринку електроенергії мінімізувати небаланси, і таким чином, зменшити свої витрати. Це перше і єдине державне підприємство в Україні, яке впровадило і здійснює платежі через ЕСКРОУ-рахунки. І перше, в кого система розрахунків працює у вихідні. «Оператор ринку» забезпечує миттєві 100 % розрахунки між тими, хто продав, та тими, хто купив електроенергію, що унеможливлює появу боргів на цих сегментах нового енергоринку. Операції з купівлі-продажу електроенергії на ринку РДН і ВДР здійснюються автоматично, без будь-якого ручного управління, що унеможливлює зловживання та забезпечує рівні умови для всіх учасників ринку. Це підтверджено сертифікатом якості у сфері управління ISO 9001:2015, який свідчить про відповідність діяльності «Оператора ринку» міжнародним стандартам менеджменту якості стосовно надання послуг з організації купівлі-продажу електричної енергії. У 2021 році підприємство отримало два міжнародні сертифікати — сертифікат про відповідність системи управління щодо протидії корупції вимогам ISO 37001 та сертифікат про відповідність системи управління інформаційною безпекою «Оператора ринку» міжнародному стандарту управління інформаційною безпекою ISO 27001:2013.
Саме тому індикатором стану цін на електричну енергію є АТ «Оператор ринку», що визначений державою, а демпінг і заниження цін учасниками закупівель електричної енергії призведе до незаконних Додаткових угод про збільшення ціни та інших ризиків.
Демпінг ціни, тобто практика продажу товарів чи послуг за надзвичайно низькими цінами, може мати негативні наслідки для різних сторін і викликати різні проблеми. Демпінг може сприяти несправедливій конкуренції, де компанії намагаються знищити конкурентів шляхом штучного зниження цін, що може призвести до зниження якості товарів чи послуг. Демпінг може призвести до банкрутства інших підприємств, що не можуть конкурувати з низькими цінами, і внаслідок цього, зменшення різноманітності та вибору на ринку. Щоб знизити витрати та підтримувати низькі ціни, компанії можуть скоротити виробничі витрати та знизити якість своїх товарів чи послуг, що впливає на споживачів. Практика демпінгу може мати негативний вплив на загальну економіку країни, включаючи зниження доходів підприємств та працівників, що може призвести до економічних проблем.
Загалом, демпінг цін може бути поганою практикою, яка призводить до негативних наслідків для компаній, споживачів та загальної економічної стабільності. Тому багато країн мають антимонопольні закони та правила щодо цінової конкуренції, які регулюють практику демпінгу.
Пропозиції з нижчими цінами можуть призвести до конкуренційного давлення, що може допустити інших постачальників з ринку. Це може призвести до нерівноваги на ринку та змін в пропозиціях та попиті.
Постачальники, які пропонують низькі ціни( в даному випадку нижчими за ціни АТ “Оператор ринку”), можуть зіткнутися зі збитковістю договорі, що призведе до їх дефолту на ринку електричної енергії або призведе до дострокового розірвання договору.
Загалом, пропозиції з нижчими цінами можуть мати ризики для всіх сторін - для постачальників, які можуть стати неспроможними конкурувати на ринку, для покупців, які можуть отримувати меншу якість товарів чи послуг, та для ринку в цілому, який може стати менш стабільним та прогнозованим.
На думку Замовника, завантажені документи тендерної документації повній мірі відображають інформацію необхідну для проведення закупівлі електричної енергії згідно наявної потреби, а умови тендерної документації сформовано до вимог чинного законодавства.
Таким чином, не підтверджено Скаржником викладені факти щодо невідповідності умов Тендерної документації вимога законодавства України. Замовником встановлено вимоги, що відповідають його технічним потребам під час здійснення закупівлі електричної енергії, і вони сформовані із врахуванням вимог законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено