• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Яйця курячі.

Торги не відбулися

240 120.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 201.00 UAH
Період оскарження: 26.01.2024 19:26 - 01.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника

Номер: 48db3549eabd41e49e2df3a2f0d2bf83
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-26-015548-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
Опис у доданих файлах
Дата розгляду скарги: 01.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.02.2024 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2024 19:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було прийнято рішення виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо визначення переможцем закупівлі фізичної особи-підприємця Сімєнкової Ірини Вікторівни на закупівлю яєць курячих , код ДК 021:2015 – 03140000-4 «Продукція тваринництва та супутня продукція» (Яйця курячі), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-26-015548-a
Автор: Фізична особа підприємець "Яськов Валерій Васильович", Яськов Валерій Васильович 380980115999 Kaban3@i.ua

Пункт скарги

Номер: 39cfa0a0baad4c268a843413a69e2bde
Заголовок пункту скарги: Невиправлення учасником невідповідностей, які оприлюднив Замовник та ненаднання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT)
Опис заперечення: 1. Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до Тендерної Документації (далі – ТД), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку у довільній формі, що підтверджує наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. У довідці зазначається інформація про наявність в учасника:
- спеціалізованого автотранспорту для перевезення продуктів харчування у відповідності до предмету закупівлі: рефрижератор із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузова;
- наявність складського приміщення (із зазначенням адреси розташування).

Виходячи зі змісту даної вимоги, учасники повинні надати довідку, що підтверджує наявність рефрижератора із зазначенням реєстраційного номера автомобіля та виду (типу) кузова. Тобто, Замовник чітко встановив імперативну норму, що рефрижератор повинен бути саме автомобілем, що підтверджує вимога про надання інформації саме про реєстраційний номер автомобіля.
Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей 13 лютого 2024 року, серед невідповідностей, які зазначає Замовник варто звернути увагу на п. 2. вимоги «Додаток 1 до Тендерної документації, Кваліфікаційні критерії, п.1. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, п.п.1.1. : - довідка у довільній формі, що підтверджує наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення постачання продукції, що є предметом закупівлі. У довідці зазначається інформація про наявність в учасника, спеціалізованого автотранспорту для перевезення продуктів харчування у відповідності до предмету закупівлі: рефрижератор із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузова. Учаснику необхідно впорядкувати дану довідку згідно вимог тендерної документації та наданих документів Учасником щодо транспортних засобів.»
Учасник, на виконання вимоги про усунення невідповідностей, у складі тендерної пропозиції надав оновлену довідку про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції (файл – Усунення 2 початкова.pdf) згідно з якою учасник повідомляє про наявність «Автомобіль спеціалізований сідловий тягач DAF FT XF 105.510, державний реєстраційний номер ВХ 4324 НВ», але даний транспортний засіб, у свою чергу, не є автомобілем рефрижератором, що підтверджує Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТХ № 982693.
Також, учасник повідомляє про наявність «Спеціалізований напівпричіп-спеціалізований н/пр-рефрежератор SOR IBERICA SP-81, державний реєстраційний номер ВХ7953ХТ», але даний напівпричіп також не є автомобілем рефрижератором, оскільки відповідно до п. 1.10 Постанови Кабінету Міністрів України «Про Правила дорожнього руху» від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі – Постанова), причіп – транспортний засіб, призначений для руху тільки в з'єднанні з іншим транспортним засобом. До цього виду транспортних засобів належать також напівпричепи і причепи-розпуски.
Тобто, напівпричеп призначений для руху лише у випадку з'єднання з іншим транспортним засобом. Використання напівпричепа самостійно без з'єднання унеможливлює його рух.
Також, відповідно до п. 1.10 Постанови, експлуатація транспортного состава - транспортування тягачем причепа згідно з інструкцією щодо його використання (відповідність причепа тягачу, наявність страхового з'єднання, єдиної системи сигналізації, освітлення тощо).
Тобто, учасник підтверджує використання автомобіля спеціалізованого сідлового тягача DAF FT XF 105.510 разом з спеціалізованим напівпричепом-спеціалізований н/пр-рефрежератор SOR IBERICA SP-81, оскільки тягач призначений для транспортування причепа/напівпричепа, а рух напівпричепа, у свою чергу, неможливий без тягача. Але, вкотре наголошую, що Замовник встановив, що рефрижератор повинен бути автомобілем, ніяк не транспортним составом тягач+напівпричеп.
Окрім того, згідно пункту 1 ПОРЯДКУ державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, який затверджено Постановою КМУ від 7 вересня 1998 р. № 1388 (далі – Порядок), цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі.
Як вбачається із положень Порядку, законодавець чітко розділяє поняття «автомобіль», що і вимагалося умовами тендерної документації, та «причеп, напівпричеп».

Отже, згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.


2. Відповідно до пп. б п. 8 Додатку 2 до ТД, для підтвердження відповідності товару якісним характеристикам учасник надає завірені копії або оригінали документів, що поствідчують якість товару: сканований оригінал листа, виданого на ім’я учасника, територіальним органом Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, що містить інформацію про видачу учаснику експлуатаційного дозволу або рішення про державну реєстрацію потужностей, а також інформацію про проведення в учасника заходів державного ветеринарного контролю офіційним лікарем з оформленням відповідних актів у 2023 році.

Оскільки учасником у складі тендерної пропозиції не було надано такого листа, Замовник оприлюднив учаснику вимогу про усунення невідповідностей стосовно надання такого листа.
Учасник, в строк наданий на виправлення невідповідностей, надав Лист від Головного Управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області ( далі – Територіальний орган Держпродспоживслужби) № 22/36.02-04/23 від 14.02.2024 року (файл – «Усунення 2 початкова.pdf»). Згідно наданої інформації територіальним органом Держпродспоживслужби, «експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, оскільки Ваша діяльність не пов’язана з виробництвом чи переробкою свіжого м’яса, тому експлуатаційний дозвіл до таких потужностей не вимаогається.»
По – перше, незрозуміло, з яких підстав Територіальний орган Держпродспоживслужби, вважає що під категорії харчових продуктів тваринного походження підпадає лише свіже м’ясо. Принагідно нагадуємо, що предметом закупівлі є яйця курячі. Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Тобто, відповідно до вимог Закону, дозвіл необхідно отримувати в тому випадку, якщо діяльність безпосередньо пов’язана з виробництвом харчових продуктів тваринного походження, інгредієнтами яких є неперероблені продукти тваринного походження, а також із зберіганням харчових продуктів тваринного походження, які потребують дотримання спеціального температурного режиму (повинні зберігатися за температури нижче 10 °C).
До неперероблених продуктів тваринного походження відносять:
• молоко;
• м’ясо;
• рибу;
• молюски і ракообразні;
• яйця;
• мед;
• інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною.
Дану інформацію підтверджує Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області у своєму роз’ясненні (https://vysh.gov.ua/roz-yasnennya-dlya-operatoriv-rynku-harchovyh-produktiv-shhodo-vydachi-ekspluatatsijnyh-dozvoliv/)

Отже, яйця є продуктом тваринного походження та експлуатаційний дозвіл стосовно виробництва та/або зберігання такого продукту є обов’язковим.

По – друге, як вже зазначалось вище, відповідно до пп. б п. 8 Додатку 2 до ТД лист повинен містити інформацію про проведення в учасника заходів державного ветеринарного контролю офіційним лікарем з оформленням відповідних актів у 2023 році.
Однак, наданий лист учасником не містить ЖОДНОЇ інформації стосовно проведення в учасника заходів державного ветеринарного контролю офіційним лікарем з оформленням відповідних актів у 2023 році.

Отже, згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.


3. Відповідно до пп. г п. 8 Додатку 2 до ТД, для підтвердження відповідності товару якісним характеристикам учасник надає завірені копії або оригінали документів, що посвідчують якість товару: завірені копії або оригінали діючих сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданих на ім’я учасника, чинних на дату подання тендерної пропозиції, із сферою сертифікації та/або сферою діяльності, що пов'язана із транспортуванням, зберіганням та оптовою торгівлею харчовими продуктами.
Тобто, Замовник встановив вимогу про надання сертифікату, який підтверджує застосування Учасником у своїй діяльності системи управління якістю, який виданий згідно НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ - ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий Наказом Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП «НДІ «Система») від 31.12.2015 № 221 (Про внесення змін до наказу № 203 від 21.12.2015).
Натомість, Учасником у складі пропозиції надано Сертифікат на систему управління якістю № UA.MQ.231120.02-23 від 21.12.2023 року, який відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).

Державний стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є абсолютно іншим стандартом, який затверджений наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 30.11.2018 року № 454 Про прийняття та відновлення дії національних стандартів.
Отже, наданий сертифікат на систему управління якістю № UA.MQ.231120.02-23 від 21.12.2023 року, який відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не відповідає вимогам пп. г п. 8 Додатку 2 до ТД.
Тому, Замовник мав відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі п. 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій.
Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі Учасника.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.

Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-26-015548-a
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір