-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Канцелярські товари)
Канцелярські товари
Торги не відбулися
3 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Період оскарження:
26.01.2024 17:54 - 07.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
273c0a0702f3404ba91f2b38cb7702fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-015200-a.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник, вивчивши вашу Тендерну документацію до закупівлі UA-2024-01-26-015200-a, нами були встановлені невідповідності, а саме: 1. Канцелярські товари Код ДК 021:2015: 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне кількість 86 розділ, ОДНАК у п 4.3 Розділу І зазначено:Згідно технічної специфікації (додаток 2 до тендерної документації) та/або проєкту договору (додаток 5 до тендерної документації). Додаток 2 містить Кількість 83 розділів, а одиниці виміру вказані у ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦИФІКАЦІЇ шт та пач, 2.Після внесення змін у Додаток 2 до Тендерної документації та видалення позицій 84-86, розділ "Вимоги до Додатку 2 до Тендерної документації", все ще містять вимоги до надання документів на позицій 84-86. ПРОСИМО привести у відповідність інформацією, зазначену у системі PROZORRO з тендерною документацією. А також зазначити одиниці виміру, загальноприйняті для канцелярських товарів та внести зміни до Тендерної документації у Додаток 2 - прибрати вимоги до надання документів на позицій 84-86. У разі Вашої бездіяльності ми вимушені будемо зверинутися до Державної аудиторської служби, для проведення ретельного моніторингу, данної Закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- пр 3.pdf 05.02.2024 15:38
Дата подачі:
02.02.2024 13:55
Вирішення:
Замовником внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
82481b41803040928145f0e53ad8d3e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-015200-a.a1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Xerox Premier-80.pdf 30.01.2024 12:35
- Висновок СЕЕ XEROX _ Рома-К_2022-2027.pdf 30.01.2024 12:35
- висновок_папір_BALLET_2019.pdf 30.01.2024 12:35
- сертификат FSC Вирбнк 1NAVIGATOR.pdf 30.01.2024 12:35
- рішення від 02.11.2023 № 17612.pdf 30.01.2024 12:35
- рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf 30.01.2024 12:35
- рішення від 27.07.2023 № 11572.pdf 30.01.2024 12:35
- Сертифікат якості Ballet (C).pdf 30.01.2024 12:35
- СЕРТИФІКАТЯКОСТІ MULTIOFFICE А4,А3 (1).pdf 30.01.2024 12:35
- СЕС Португалія.pdf 30.01.2024 12:35
- тендерна документація_папір та канцелярія.docx 30.01.2024 12:35
- sign.p7s 30.01.2024 12:36
- Скарга.pdf 30.01.2024 13:32
- рішення від 01.02.2024 № 1974.pdf 01.02.2024 16:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.02.2024 № 2535.pdf 12.02.2024 10:44
- рішення від 09.02.2024 № 2535.pdf 14.02.2024 11:08
- пр 3 відповідь.pdf 07.02.2024 15:35
- п. запит АМКУ 1.docx 07.02.2024 15:35
- Ланцюг постачання переклад.pdf 07.02.2024 15:35
- Blue-Angel_Mondi-Paper-Sales-GmbH (2).pdf 07.02.2024 15:35
- mondi - fsc--2026.pdf 07.02.2024 15:35
- The Navigator Company_Certificado EU Ecolabel EN (2).pdf 07.02.2024 15:35
- 4_Сертифікат якості А4 Basic.pdf 07.02.2024 15:35
- Сертифікат МО 5 (1).pdf 07.02.2024 15:35
- Подача. Додаток 2 ТС. Сертифікат якості Universal 80г.pdf 07.02.2024 15:35
- Сертифікат FSC.pdf 07.02.2024 15:35
- Сертифікат Ланцюга поставок.pdf 07.02.2024 15:35
- сканирование0233.pdf 22.02.2024 20:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.01.2024 12:52
Дата розгляду скарги:
09.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.02.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2024 11:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник відміняє процедуру закупівлі № UA-2024-01-26-015200-а відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Пункт скарги
Номер:
e819fe41dfa14449b9ab0d035894d314
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги до потенційних учасників в Додатку 2 ТД на позицію 83 Папір
Опис заперечення:
Відповідно до Додатку 2 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
В Додатку № 2 Документації зазначено, ВИМОГИ Для підтвердження якості товару (позиція № 83 таблиці) Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
1. «Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці.
2. Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.
3. Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.
4. Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5. Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.
6. Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».»
Слід зазначити, що в Додатку № 2 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
В Додатку № 2 Документації зазначено, ВИМОГИ Для підтвердження якості товару (позиція № 83 таблиці) Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
1. «Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці.
2. Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.
3. Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.
4. Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5. Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.
6. Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».»
Слід зазначити, що в Додатку № 2 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Слід зазначити, що технічні характеристики паперу, зазначені Замовником, стосуються лише паперу, який підпадає під виробництва однієї компанії.
При цьому надати папір еквівалентний зазначеному паперу неможливо, оскільки жоден інший виробник не може запропонувати аналогічну комбінацію паперу з такими ж технічними характеристиками, про що вимагається Замовник у Документації.
В результаті проведення дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості паперу (з додатком сертифікатів якості), що продається на українському ринку постачальниками різних марок паперу різних виробників, було встановлено, що технічні характеристики будь-якої марки паперу не відповідають вимогам Замовнику в усіх вимогах до документу для офісного паперу, які включені в таблицю в Додатку № 2 Документації, було виявлено, що не відповідає всім вимогам, зазначеним в Документації.
У зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру.
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» надає порівняльну таблицю технічних характеристик паперу, наявних на ринку України, на предмет їх відповідності вимогам, зазначеним у Документації.
Порівняльна таблиця паперу для друку формату А4,
(Технічних та якісних характеристик паперу)
Найменування
Товару Технічні та якісні вимоги до товару Виробник 1
Multioffice THE NAVIGATOR COMPANY
Виробник 2
XEROX PREMIER,
Xerox Limited Виробник 3
INTERNARNATIONAL PAPER
Ballet Universal Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Папір А4 80г/м2 500арк. Базова вага, г/м2 ISO 536 – 80 (+/-3) Базова вага, г/м2 ISO 536-80,0 Щільність, г/м.кв.,
ISO 536 – 80 Маса паперу площею 1 м²,г – 80,0±3 Виробник 1:Так
Виробник 2:Так
Виробник 3:Так
Товщина, ISO 534 – не менше 107 мкм Товщина , мкн(ISO 534) - 107 Товщина паперу, мікрон, ISO 534 - 105 Товщина, мкм- 104±2 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Непрозорість ISO 2471 – не менше 93% Непрозорість, % (ISO 2471) - 93 Непрозорість,% minimum,ISO 2471 - 92 Непрозорість, % -не менше 91 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Білизна СІЕ ISO 11475 – не менше 161 Білизна CIE ISO 11475 - 161 Білизна, % СІЕ ,ISO 11475 – 161+/-3 Білизна за СІЕ, % - 146±3 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Яскравість D65, ISO 2470-2 – не менше 110% Яскравість D65, (ISO 2470-2) –110% Яскравість,%, ISO 2470 - 101 Яскравість –D65,% - 105±1,5 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Жорсткість MD, mH, ISO 2493-1 – ≥100
Жорсткість MH, mH, (ISO 2493-1) – 100
Жорсткість, ISO 2493 мінімум
md – 108
Жорсткість при статичному згинанні, мН, не менше:
в машинному напрямку – 105
в поперечному напрямку - 45 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Жорсткість, CD, mH, ISO 2493-1 – ≥ 35 Жорсткість, ПH, mH, (ISO 2493-1) – 35 Жорсткість, (ISO 2493) мінімум
cd - 53 Жорсткість при статичному згинанні, мН, не менше:
в машинному напрямку – 105
в поперечному напрямку - 45 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Ліміт міцності МD, кН/м, ISO 1924-2 - ≥ 4,7
Ліміт міцності МН, кН/м, (ISO 1924-2) ≥ 4,7
Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Шорсткість, мл/хв, ISO 8791-2 – не більше 180
Шорсткість, мл/хв, (ISO 8791-2) – 180
Шорсткість,ml/min,
ISO 8791-2 - 160 Шорсткість по Бендсену, мл/хв, не більше:
верхнього боку - 300
нижнього боку - 300
Виробник 1:Так
Виробник 2:Так
Виробник 3:Ні
Проникнення повітря, мл/хв, ISO 5636-3 - ≤ 1700
Проникнення повітря, мл/хв, (ISO 5636-3) - ≤ 1700
Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Вологість, %, ISO 287 – не більше 4,0
Вологість, %, (ISO 287) – 4,0
Вміст вологи,% ISO 287 – 4,3 Вологість, %
3,6-4,8
Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Формування, №, внутрішній метод - ≥ 30 Формування, №, внутрішній метод - ≥ 30 Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці.
В документах якості зазначено всі технічні
показники В документах якості НЕ зазначено всі технічні
показники В документах якості НЕ зазначено всі технічні
показники Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. В наявності В наявності В наявності Виробник 1:Так Виробник 2:Так Виробник 3:Так
• Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару. FSC В документах якості не зазначено В документах якості не зазначено Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Еcolabel.EU, зазначено на упаковці В документах якості не зазначено, на упаковці не зазначено В документах якості не зазначено, на упаковці не зазначено Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
2. В Додатку № 2 Документації, Замовником встановлено, що «Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
1. Замовником встановлена вимога на позицію 83: «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару» Скаржник вважає, що вимога про надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними ланцюга постачання FSC-STD-40-004 для продажу паперу на території України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов’язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом постачання FSC-STD-40-004.
ОТЖЕ, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
ЗАЗНАЧАЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023.
При цьому надати папір еквівалентний зазначеному паперу неможливо, оскільки жоден інший виробник не може запропонувати аналогічну комбінацію паперу з такими ж технічними характеристиками, про що вимагається Замовник у Документації.
В результаті проведення дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості паперу (з додатком сертифікатів якості), що продається на українському ринку постачальниками різних марок паперу різних виробників, було встановлено, що технічні характеристики будь-якої марки паперу не відповідають вимогам Замовнику в усіх вимогах до документу для офісного паперу, які включені в таблицю в Додатку № 2 Документації, було виявлено, що не відповідає всім вимогам, зазначеним в Документації.
У зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру.
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» надає порівняльну таблицю технічних характеристик паперу, наявних на ринку України, на предмет їх відповідності вимогам, зазначеним у Документації.
Порівняльна таблиця паперу для друку формату А4,
(Технічних та якісних характеристик паперу)
Найменування
Товару Технічні та якісні вимоги до товару Виробник 1
Multioffice THE NAVIGATOR COMPANY
Виробник 2
XEROX PREMIER,
Xerox Limited Виробник 3
INTERNARNATIONAL PAPER
Ballet Universal Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Папір А4 80г/м2 500арк. Базова вага, г/м2 ISO 536 – 80 (+/-3) Базова вага, г/м2 ISO 536-80,0 Щільність, г/м.кв.,
ISO 536 – 80 Маса паперу площею 1 м²,г – 80,0±3 Виробник 1:Так
Виробник 2:Так
Виробник 3:Так
Товщина, ISO 534 – не менше 107 мкм Товщина , мкн(ISO 534) - 107 Товщина паперу, мікрон, ISO 534 - 105 Товщина, мкм- 104±2 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Непрозорість ISO 2471 – не менше 93% Непрозорість, % (ISO 2471) - 93 Непрозорість,% minimum,ISO 2471 - 92 Непрозорість, % -не менше 91 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Білизна СІЕ ISO 11475 – не менше 161 Білизна CIE ISO 11475 - 161 Білизна, % СІЕ ,ISO 11475 – 161+/-3 Білизна за СІЕ, % - 146±3 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Яскравість D65, ISO 2470-2 – не менше 110% Яскравість D65, (ISO 2470-2) –110% Яскравість,%, ISO 2470 - 101 Яскравість –D65,% - 105±1,5 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Жорсткість MD, mH, ISO 2493-1 – ≥100
Жорсткість MH, mH, (ISO 2493-1) – 100
Жорсткість, ISO 2493 мінімум
md – 108
Жорсткість при статичному згинанні, мН, не менше:
в машинному напрямку – 105
в поперечному напрямку - 45 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Жорсткість, CD, mH, ISO 2493-1 – ≥ 35 Жорсткість, ПH, mH, (ISO 2493-1) – 35 Жорсткість, (ISO 2493) мінімум
cd - 53 Жорсткість при статичному згинанні, мН, не менше:
в машинному напрямку – 105
в поперечному напрямку - 45 Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Ліміт міцності МD, кН/м, ISO 1924-2 - ≥ 4,7
Ліміт міцності МН, кН/м, (ISO 1924-2) ≥ 4,7
Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Шорсткість, мл/хв, ISO 8791-2 – не більше 180
Шорсткість, мл/хв, (ISO 8791-2) – 180
Шорсткість,ml/min,
ISO 8791-2 - 160 Шорсткість по Бендсену, мл/хв, не більше:
верхнього боку - 300
нижнього боку - 300
Виробник 1:Так
Виробник 2:Так
Виробник 3:Ні
Проникнення повітря, мл/хв, ISO 5636-3 - ≤ 1700
Проникнення повітря, мл/хв, (ISO 5636-3) - ≤ 1700
Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Вологість, %, ISO 287 – не більше 4,0
Вологість, %, (ISO 287) – 4,0
Вміст вологи,% ISO 287 – 4,3 Вологість, %
3,6-4,8
Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
Формування, №, внутрішній метод - ≥ 30 Формування, №, внутрішній метод - ≥ 30 Відсутнє Відсутнє Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці.
В документах якості зазначено всі технічні
показники В документах якості НЕ зазначено всі технічні
показники В документах якості НЕ зазначено всі технічні
показники Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. В наявності В наявності В наявності Виробник 1:Так Виробник 2:Так Виробник 3:Так
• Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару. FSC В документах якості не зазначено В документах якості не зазначено Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
• Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Еcolabel.EU, зазначено на упаковці В документах якості не зазначено, на упаковці не зазначено В документах якості не зазначено, на упаковці не зазначено Виробник 1:Так
Виробник 2:Ні
Виробник 3:Ні
×
-
Назва доказу:
сертификат FSC Вирбнк 1NAVIGATOR
-
Опис доказу:
Підтверджує наявність сертифікату FSC у одного Виробника паперу
-
Повʼязаний документ:
сертификат FSC Вирбнк 1NAVIGATOR.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат якості MULTIOFFICE А4,А3 (1)
-
Опис доказу:
Підтверджують технічно якісні параметри, які ВІДПОВІДАЮТЬ вимогам замовника в Додатку 2 ТД
-
Повʼязаний документ:
СЕРТИФІКАТЯКОСТІ MULTIOFFICE А4,А3 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат якості Ballet (C)
-
Опис доказу:
Підтверджують технічно якісні параметри, які НЕ відповідають вимогам замовника в Додатку 2 ТД
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат якості Ballet (C).pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат якості Xerox Premier-80
-
Опис доказу:
Підтверджують технічно якісні параметри, які НЕ відповідають вимогам замовника в Додатку 2 ТД
-
Повʼязаний документ:
Xerox Premier-80.pdf
2. В Додатку № 2 Документації, Замовником встановлено, що «Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
×
-
Назва доказу:
рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023
-
Опис доказу:
аналогічна позиція Антимонопольного комітету України
-
Повʼязаний документ:
рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf
1. Замовником встановлена вимога на позицію 83: «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару» Скаржник вважає, що вимога про надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними ланцюга постачання FSC-STD-40-004 для продажу паперу на території України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов’язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом постачання FSC-STD-40-004.
ОТЖЕ, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
ЗАЗНАЧАЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023.
×
-
Назва доказу:
Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023
-
Опис доказу:
аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься
-
Повʼязаний документ:
рішення від 02.11.2023 № 17612.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації