-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів)
Завершена
477 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 386.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 386.85 UAH
Період оскарження:
26.01.2024 15:59 - 31.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скасування рішення про визначення переможця та відміна закупівлі
Номер:
cc123585e2e642459e2d95d5005c5b06
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-013467-a.b2
Назва:
Скасування рішення про визначення переможця та відміна закупівлі
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Відділу освіти Тростянецької міської ради (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів).
Замовник 26 cічня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів).
За результатами розгляду тендерних пропозицій закупівлі UA-2024-01-26-013467-a Замовником було прийнято рішення про визнання переможцем (далі - Рішення) Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (далі – Переможець) відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 27 від 27.02.2024р.
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також допущені Замовником порушення процедури закупівлі є підставою для відміни закупівлі з наступних обставин.
Тендерна пропозиція Переможця підписана керівником – генеральним директором Плахтиря Анатолієм Анатолійовичем.
Відповідно до п.3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» додатку 1 до тендерної документації закупівлі UA-2024-01-26-013467-a, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджуються:
- для керівника учасника — документом, який підтверджує обрання/призначення керівника та його право підпису відповідно до установчих документів учасника (копія протоколу зборів засновників підприємства, наказ про призначення на підприємстві тощо).
Установчим документом Переможця є Статут комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (далі- Статут) (файл в складі тендерної пропозиції Переможця з назвою «Статут.pdf»).
Відповідно до п. 1.4 Статуту, Засновником Переможця є Тростянецька міська територіальна громада в особі Тростянецької міської ради.
Відповідно до п. 7.2. Статуту, поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Генеральний директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Тростянецької міської ради відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094, та відповідним рішенням Тростянецької міської ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним чинним законодавством.
Отже, документом, що підтверджує призначення (обрання) керівника Переможця та його право підпису відповідно до Статуту (установчого документу) є рішення Тростянецької міської ради про таке призначення (обрання).
На підтвердження призначення керівника підприємства, Переможець надав копію рішення Тростянецької міської ради від 25.06.2019р. за № 290 (далі- Рішення Тростянецької міської ради), в пункті 1 якого зазначено: призначити Плахтирю Анатолія Анатолійовича на посаду генерального директора комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», як такого, що переміг у конкурсі на дану посаду, на умовах контракту, строком на 3 (три) роки з 01.07.2019р.
Тобто, відповідно до Рішення Тростянецької міської ради Плахтиря Анатолій Анатолійович займав посаду генерального директора Переможця в період з 01.07.2019р. до 01.07.2022р.
Також, Переможцем в складі тендерної пропозиції надано файл під назвою «Довідка про повноваження на право підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.pdf», в якому він зазначає, що:
«Згідно Рішення 22 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради №290 від 25.06.2019 року, Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, та Статуту Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, Плахтиря Анатолій Анатолійович уповноважений надавати та підписувати документи тендерної документації, на укладання та підписання усіх документів, договорів, пов’язаних з закупівлею, та на вчинення інших юридично значущих дій від імені Учасника.
Вищевказані документи надані у складі пропозиції.»
В даному документі Переможець посилається на Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», але при цьому тендерна пропозиція Переможця не містить копії зазначеного документа.
Також тендерна пропозиція Переможця містить копію додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року (файл під назвою «ДУ на продовження контракту керівнику.pdf»), предметом якої є продовження здійснення діяльності генеральним директором на час дії воєнного стану.
Звертаємо увагу, що ні Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», яке відсутнє в тендерній пропозиції Переможця, ні копія додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року не є документами, які підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції Переможця відповідно до вимог тендерної документації та Статуту Переможця.
Тож, в документах тендерної пропозиції Переможця відсутній документ, що підтверджує повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації щодо Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
З викладеного вбачається, що наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявив невідповідність в поданих Переможцем документах, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Таким чином, Рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-01-26-013467-a є неправомірним та підлягає скасуванню.
Крім того, Замовником 12.02.2024р. розміщено в електронній системі закупівель вимогу до Переможця щодо виправлення невідповідності в документах, а саме: відсутності акредитаційного сертифікату.
Переможець дану невідповідність в документах виправив, надавши копію акредитаційного сертифікату, яку було розміщено в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з тим, що Замовником вже була розміщена вимога в електронній системі закупівель стосовно Переможця, то Замовник позбавлений можливості розмістити, з власної ініціативи, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції стосовно Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
Вище вказані дії Замовника призвели до неможливості виправити допущені порушення процедури закупівлі UA-2024-01-26-013467-a.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуюче викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-01-26-013467-a та зобов’язання Замовника відмінити процедуру закупівлі, у зв’язку з неможливістю виправити допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Тож, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,
ПРОШУ:
1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів), що мало місце при прийнятті рішення про визначення переможця Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (вул. Нескучанська, будинок, м. Тростянець, Сумська область, 742600, код 01981508), що оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 27 від 27.02.2024р.
2. Зобов’язати Відділ освіти Тростянецької міської ради (вул. Вознесенська 53в, м. Тростянець, Охтирський район, Сумська область, 42600, код 35157487) скасувати рішення про визначення переможця Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (вул. Нескучанська, будинок, м. Тростянець, Сумська область, 742600, код 01981508), оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 27 від 27.02.2024р.
3. Зобов’язати Відділ освіти Тростянецької міської ради (вул. Вознесенська 53в, м. Тростянець, Охтирський район, Сумська область, 42600, код 35157487) відмінити закупівлю UA-2024-01-26-013467-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Тростянець (1).pdf 29.02.2024 16:52
- Скарга Тростянець.pdf (1).asice 29.02.2024 16:52
- Скарга Тростянець_Validation_Report (1).pdf 29.02.2024 16:52
- sign.p7s 29.02.2024 17:01
- рішення від 04.03.2024 № 3930.pdf 04.03.2024 16:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.03.2024 № 4545.pdf 13.03.2024 11:37
- рішення від 12.03.2024 № 4545.pdf 14.03.2024 10:38
- пояснення.pdf 06.03.2024 16:35
- пояснення на скаргу - ІІ.docx 06.03.2024 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.02.2024 17:08
Дата розгляду скарги:
12.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.03.2024 17:00
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.03.2024 10:38
Пункт скарги
Номер:
00989864d8b5458d89e4addf9f6c33de
Заголовок пункту скарги:
Рішення про визначення переможця
Опис заперечення:
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також допущені Замовником порушення процедури закупівлі є підставою для відміни закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
За результатами розгляду тендерних пропозицій закупівлі UA-2024-01-26-013467-a Замовником було прийнято рішення про визнання переможцем (далі - Рішення) Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (далі – Переможець) відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 27 від 27.02.2024р.
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також допущені Замовником порушення процедури закупівлі є підставою для відміни закупівлі з наступних обставин.
Тендерна пропозиція Переможця підписана керівником – генеральним директором Плахтиря Анатолієм Анатолійовичем.
Відповідно до п.3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» додатку 1 до тендерної документації закупівлі UA-2024-01-26-013467-a, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджуються:
- для керівника учасника — документом, який підтверджує обрання/призначення керівника та його право підпису відповідно до установчих документів учасника (копія протоколу зборів засновників підприємства, наказ про призначення на підприємстві тощо).
Установчим документом Переможця є Статут комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (далі- Статут) (файл в складі тендерної пропозиції Переможця з назвою «Статут.pdf»).
Відповідно до п. 1.4 Статуту, Засновником Переможця є Тростянецька міська територіальна громада в особі Тростянецької міської ради.
Відповідно до п. 7.2. Статуту, поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Генеральний директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Тростянецької міської ради відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094, та відповідним рішенням Тростянецької міської ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним чинним законодавством.
Отже, документом, що підтверджує призначення (обрання) керівника Переможця та його право підпису відповідно до Статуту (установчого документу) є рішення Тростянецької міської ради про таке призначення (обрання).
На підтвердження призначення керівника підприємства, Переможець надав копію рішення Тростянецької міської ради від 25.06.2019р. за № 290 (далі- Рішення Тростянецької міської ради), в пункті 1 якого зазначено: призначити Плахтирю Анатолія Анатолійовича на посаду генерального директора комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», як такого, що переміг у конкурсі на дану посаду, на умовах контракту, строком на 3 (три) роки з 01.07.2019р.
Тобто, відповідно до Рішення Тростянецької міської ради Плахтиря Анатолій Анатолійович займав посаду генерального директора Переможця в період з 01.07.2019р. до 01.07.2022р.
Також, Переможцем в складі тендерної пропозиції надано файл під назвою «Довідка про повноваження на право підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.pdf», в якому він зазначає, що:
«Згідно Рішення 22 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради №290 від 25.06.2019 року, Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, та Статуту Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, Плахтиря Анатолій Анатолійович уповноважений надавати та підписувати документи тендерної документації, на укладання та підписання усіх документів, договорів, пов’язаних з закупівлею, та на вчинення інших юридично значущих дій від імені Учасника.
Вищевказані документи надані у складі пропозиції.»
В даному документі Переможець посилається на Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», але при цьому тендерна пропозиція Переможця не містить копії зазначеного документа.
Також тендерна пропозиція Переможця містить копію додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року (файл під назвою «ДУ на продовження контракту керівнику.pdf»), предметом якої є продовження здійснення діяльності генеральним директором на час дії воєнного стану.
Звертаємо увагу, що ні Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», яке відсутнє в тендерній пропозиції Переможця, ні копія додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року не є документами, які підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції Переможця відповідно до вимог тендерної документації та Статуту Переможця.
Тож, в документах тендерної пропозиції Переможця відсутній документ, що підтверджує повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації щодо Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
З викладеного вбачається, що наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявив невідповідність в поданих Переможцем документах, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Замовником 12.02.2024р. розміщено в електронній системі закупівель вимогу до Переможця щодо виправлення невідповідності в документах, а саме: відсутності акредитаційного сертифікату.
Переможець дану невідповідність в документах виправив, надавши копію акредитаційного сертифікату, яку було розміщено в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з тим, що Замовником вже була розміщена вимога в електронній системі закупівель стосовно Переможця, то Замовник позбавлений можливості розмістити, з власної ініціативи, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції стосовно Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
Вище вказані дії Замовника призвели до неможливості виправити допущені порушення процедури закупівлі UA-2024-01-26-013467-a.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуюче викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-01-26-013467-a та зобов’язання Замовника відмінити процедуру закупівлі, у зв’язку з неможливістю виправити допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також допущені Замовником порушення процедури закупівлі є підставою для відміни закупівлі з наступних обставин.
Тендерна пропозиція Переможця підписана керівником – генеральним директором Плахтиря Анатолієм Анатолійовичем.
Відповідно до п.3 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» додатку 1 до тендерної документації закупівлі UA-2024-01-26-013467-a, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі уповноваженої особи учасника процедури закупівлі підтверджуються:
- для керівника учасника — документом, який підтверджує обрання/призначення керівника та його право підпису відповідно до установчих документів учасника (копія протоколу зборів засновників підприємства, наказ про призначення на підприємстві тощо).
Установчим документом Переможця є Статут комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради» (далі- Статут) (файл в складі тендерної пропозиції Переможця з назвою «Статут.pdf»).
Відповідно до п. 1.4 Статуту, Засновником Переможця є Тростянецька міська територіальна громада в особі Тростянецької міської ради.
Відповідно до п. 7.2. Статуту, поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Генеральний директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Тростянецької міської ради відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1094, та відповідним рішенням Тростянецької міської ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним чинним законодавством.
Отже, документом, що підтверджує призначення (обрання) керівника Переможця та його право підпису відповідно до Статуту (установчого документу) є рішення Тростянецької міської ради про таке призначення (обрання).
На підтвердження призначення керівника підприємства, Переможець надав копію рішення Тростянецької міської ради від 25.06.2019р. за № 290 (далі- Рішення Тростянецької міської ради), в пункті 1 якого зазначено: призначити Плахтирю Анатолія Анатолійовича на посаду генерального директора комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», як такого, що переміг у конкурсі на дану посаду, на умовах контракту, строком на 3 (три) роки з 01.07.2019р.
Тобто, відповідно до Рішення Тростянецької міської ради Плахтиря Анатолій Анатолійович займав посаду генерального директора Переможця в період з 01.07.2019р. до 01.07.2022р.
Також, Переможцем в складі тендерної пропозиції надано файл під назвою «Довідка про повноваження на право підпису документів тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі.pdf», в якому він зазначає, що:
«Згідно Рішення 22 сесії 7 скликання Тростянецької міської ради №290 від 25.06.2019 року, Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, та Статуту Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, генеральний директор Комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради, Плахтиря Анатолій Анатолійович уповноважений надавати та підписувати документи тендерної документації, на укладання та підписання усіх документів, договорів, пов’язаних з закупівлею, та на вчинення інших юридично значущих дій від імені Учасника.
Вищевказані документи надані у складі пропозиції.»
В даному документі Переможець посилається на Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», але при цьому тендерна пропозиція Переможця не містить копії зазначеного документа.
Також тендерна пропозиція Переможця містить копію додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року (файл під назвою «ДУ на продовження контракту керівнику.pdf»), предметом якої є продовження здійснення діяльності генеральним директором на час дії воєнного стану.
Звертаємо увагу, що ні Розпорядження міського голови №18-К від 20.06.2022 року «Про продовження дії контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради», яке відсутнє в тендерній пропозиції Переможця, ні копія додаткової угоди №2 до Контракту з генеральним директором комунального некомерційного підприємства «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради від 01липня 2019 року не є документами, які підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції Переможця відповідно до вимог тендерної документації та Статуту Переможця.
Тож, в документах тендерної пропозиції Переможця відсутній документ, що підтверджує повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції відповідно до вимог тендерної документації щодо Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
З викладеного вбачається, що наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявив невідповідність в поданих Переможцем документах, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Замовником 12.02.2024р. розміщено в електронній системі закупівель вимогу до Переможця щодо виправлення невідповідності в документах, а саме: відсутності акредитаційного сертифікату.
Переможець дану невідповідність в документах виправив, надавши копію акредитаційного сертифікату, яку було розміщено в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з тим, що Замовником вже була розміщена вимога в електронній системі закупівель стосовно Переможця, то Замовник позбавлений можливості розмістити, з власної ініціативи, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що підтверджують повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції стосовно Плахтиря Анатолія Анатолійовича.
Вище вказані дії Замовника призвели до неможливості виправити допущені порушення процедури закупівлі UA-2024-01-26-013467-a.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуюче викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-01-26-013467-a та зобов’язання Замовника відмінити процедуру закупівлі, у зв’язку з неможливістю виправити допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП
Скасування рішення про відхилення тендерної ропозиції
Номер:
3dbdaae87c534663af0d1c2b88010d11
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-26-013467-a.c1
Назва:
Скасування рішення про відхилення тендерної ропозиції
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Відділу освіти Тростянецької міської ради (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів).
Замовник 26 cічня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів).
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника (далі – Рішення), оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи відділу освіти Тростянецької міської ради №21 від 09.02.2024р. на підставі абзацу 5 пункту 44 Особливостей.
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з наступних обставин.
Відповідно до пункту 14 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації закупівлі UA-2024-01-26-013467-a Замовником встановлена вимога до учасників надати копію акредитаційного сертифікату закладу охорони здоров’я в якому будуть надаватись послуги.
На виконання вище вказаної вимоги Учасником в складі тендерної пропозиції надано копію акредитаційного сертифікату серії МЗ № 014425 від 17.05.2019р. (далі- Акредитаційний сертифікат).
Замовник помилково вважає та зазначає це в Рішенні, що Акредитаційний сертифікат Учасника на дату оголошення закупівлі є нечинним, посилаючись на п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765 в редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі.
В Акредитаційному сертифікаті Учасника зазначено строк дії з 25 квітня 2019р. до 24 квітня 2022р., проте Постановою Кабінету міністрів України від 13 травня 2022 р. № 592 внесено зміни до Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, а саме: доповнено пунктом 31 наступного змісту: «установити, що:
на період дії воєнного стану акредитація закладів охорони здоров’я не проводиться;
акредитаційні сертифікати, строк дії яких закінчується в період дії воєнного стану або закінчився за три місяці до дня введення воєнного стану, продовжують діяти протягом 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.»
Зазначені зміни набрали чинності 20.05.2022р.
Строк дії Акредитаційного сертифікату Учасника закінчився в період дії воєнного стану, а це значить, що його строк дії був подовжений з 20.05.2022р. (дати набрання чинності вище вказаної норми) ще на 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, тому посилання Замовника на редакцію п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, що була чинною на дату оголошення закупівлі є безпідставною та такою, що суперечить вище вказаній статті Конституції.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року № 1-рп/1999 зазначається, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Такої вказівки стосовно п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765 в нормативно-правових актах не міститься, а це значить, що даний пункт зворотної дії в часі не має і не може застосовуватися до події, яка відбулась до набрання чинності редакції даного пункту, на яку посилається Замовник.
Аналіз вказаних вище норм законодавства доводить, що Акредитаційний сертифікат Учасника є чинним.
Тож вимога Замовника до Учасника надати інший акредитаційний сертифікат є безпідставною та неправомірною.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Відповідно до пункту 6 додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-01-26-013467-a Замовником встановлена вимога до учасників відповідно до якої послуги надаються на базі медичного закладу (закладів). Медичний огляд має здійснюватися протягом 2-х робочих днів з дня скерування.
В рішенні Замовник зазначає, що Учасник не надав інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги, аргументуючи, що дана інформація запитувалася для реалізації принципу публічних закупівель – відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, для чого Замовник запропонував Учаснику повідомити на базі якого медичного закладу будуть проводитися медичні огляди працівників закладів освіти.
Звертаємо увагу, що жодних вимог щодо надання інформації на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги дана тендерна документація не містить (в тому числі пункт 6 Додатку).
Підстав вимагати від Учасника інформації на базі якого медичного закладу він буде надавати медичні послуги у Замовника не має.
Замовник, під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, застосувавши дискримінаційний підхід, порушив один з основних принципів здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тож, вимога Замовника до Учасника надати інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги є безпідставною та неправомірною.
Враховуюче вище викладене, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Тож, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,
ПРОШУ:
1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-01-26-013467-a щодо закупівлі: ДК 021:2015 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення попередніх і періодичних медичних профілактичних оглядів працівників та водіїв транспортних засобів закладів освіти - 85111000-0 Послуги лікувальних закладів), що мало місце при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (просп. М. Лушпи, 54, м. Суми, 40034, код 31066166), що оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи відділу освіти Тростянецької міської ради №21 від 09.02.2024р.
2. Зобов’язати Відділ освіти Тростянецької міської ради (вул. Вознесенська 53в, м. Тростянець, Охтирський район, Сумська область, 42600, код 35157487) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (просп. М. Лушпи, 54, м. Суми, 40034, код 31066166), оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи відділу освіти Тростянецької міської ради №21 від 09.02.2024р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Тростянець.pdf 12.02.2024 14:36
- Скарга Тростянець.pdf.asice 12.02.2024 14:36
- Скарга Тростянець_Validation_Report.pdf 12.02.2024 14:36
- sign.p7s 12.02.2024 14:36
- рішення від 14.02.2024 № 2803.pdf 14.02.2024 16:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2024 № 3364.pdf 23.02.2024 14:37
- рішення від 22.02.2024 № 3364.pdf 27.02.2024 12:31
- лист162.pdf 16.02.2024 15:10
- пояснення на скаргу.docx 16.02.2024 15:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 14:54
Дата розгляду скарги:
22.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2024 16:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.02.2024 12:31
Пункт скарги
Номер:
998d444734944c2eaadb54e19c40d77c
Заголовок пункту скарги:
Відхилення тендерної пропозиції скаржника
Опис заперечення:
Учасник вважає, що рішення Замовника, про відхилення тендерної пропозиції, оформлене протоколом №21 від 09.02.2024р. прийняте з порушенням норм Закону України "Про публічні закупівлі" та "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг для замовників передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії воєнного стану в Україні та протягом 902 днів з дня його припинення або скасування" затверджене постановою Кабінету Міністрів від 12.10.2022 №1178
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Замовник помилково вважає та зазначає це в Рішенні, що Акредитаційний сертифікат Учасника на дату оголошення закупівлі є нечинним, посилаючись на п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765 в редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі.
В Акредитаційному сертифікаті Учасника зазначено строк дії з 25 квітня 2019р. до 24 квітня 2022р., проте Постановою Кабінету міністрів України від 13 травня 2022 р. № 592 внесено зміни до Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, а саме: доповнено пунктом 31 наступного змісту: «установити, що:
на період дії воєнного стану акредитація закладів охорони здоров’я не проводиться;
акредитаційні сертифікати, строк дії яких закінчується в період дії воєнного стану або закінчився за три місяці до дня введення воєнного стану, продовжують діяти протягом 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.»
Зазначені зміни набрали чинності 20.05.2022р.
Строк дії Акредитаційного сертифікату Учасника закінчився в період дії воєнного стану, а це значить, що його строк дії був подовжений з 20.05.2022р. (дати набрання чинності вище вказаної норми) ще на 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, тому посилання Замовника на редакцію п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, що була чинною на дату оголошення закупівлі є безпідставною та такою, що суперечить вище вказаній статті Конституції.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року № 1-рп/1999 зазначається, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Такої вказівки стосовно п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765 в нормативно-правових актах не міститься, а це значить, що даний пункт зворотної дії в часі не має і не може застосовуватися до події, яка відбулась до набрання чинності редакції даного пункту, на яку посилається Замовник.
Аналіз вказаних вище норм законодавства доводить, що Акредитаційний сертифікат Учасника є чинним.
Тож вимога Замовника до Учасника надати інший акредитаційний сертифікат є безпідставною та неправомірною.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
В рішенні Замовник зазначає, що Учасник не надав інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги, аргументуючи, що дана інформація запитувалася для реалізації принципу публічних закупівель – відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, для чого Замовник запропонував Учаснику повідомити на базі якого медичного закладу будуть проводитися медичні огляди працівників закладів освіти.
Звертаємо увагу, що жодних вимог щодо надання інформації на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги дана тендерна документація не містить (в тому числі пункт 6 Додатку).
Підстав вимагати від Учасника інформації на базі якого медичного закладу він буде надавати медичні послуги у Замовника не має.
Замовник, під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, застосувавши дискримінаційний підхід, порушив один з основних принципів здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тож, вимога Замовника до Учасника надати інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги є безпідставною та неправомірною.
Враховуюче вище викладене, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
В Акредитаційному сертифікаті Учасника зазначено строк дії з 25 квітня 2019р. до 24 квітня 2022р., проте Постановою Кабінету міністрів України від 13 травня 2022 р. № 592 внесено зміни до Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, а саме: доповнено пунктом 31 наступного змісту: «установити, що:
на період дії воєнного стану акредитація закладів охорони здоров’я не проводиться;
акредитаційні сертифікати, строк дії яких закінчується в період дії воєнного стану або закінчився за три місяці до дня введення воєнного стану, продовжують діяти протягом 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.»
Зазначені зміни набрали чинності 20.05.2022р.
Строк дії Акредитаційного сертифікату Учасника закінчився в період дії воєнного стану, а це значить, що його строк дії був подовжений з 20.05.2022р. (дати набрання чинності вище вказаної норми) ще на 12 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану.
Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, тому посилання Замовника на редакцію п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765, що була чинною на дату оголошення закупівлі є безпідставною та такою, що суперечить вище вказаній статті Конституції.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року № 1-рп/1999 зазначається, що надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Такої вказівки стосовно п. 31 Постанови Кабінету міністрів України «Про порядок акредитації медичного закладу» від 15 липня 1997 р. № 765 в нормативно-правових актах не міститься, а це значить, що даний пункт зворотної дії в часі не має і не може застосовуватися до події, яка відбулась до набрання чинності редакції даного пункту, на яку посилається Замовник.
Аналіз вказаних вище норм законодавства доводить, що Акредитаційний сертифікат Учасника є чинним.
Тож вимога Замовника до Учасника надати інший акредитаційний сертифікат є безпідставною та неправомірною.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
В рішенні Замовник зазначає, що Учасник не надав інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги, аргументуючи, що дана інформація запитувалася для реалізації принципу публічних закупівель – відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, для чого Замовник запропонував Учаснику повідомити на базі якого медичного закладу будуть проводитися медичні огляди працівників закладів освіти.
Звертаємо увагу, що жодних вимог щодо надання інформації на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги дана тендерна документація не містить (в тому числі пункт 6 Додатку).
Підстав вимагати від Учасника інформації на базі якого медичного закладу він буде надавати медичні послуги у Замовника не має.
Замовник, під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, застосувавши дискримінаційний підхід, порушив один з основних принципів здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тож, вимога Замовника до Учасника надати інформацію на базі якого медичного закладу Учасник буде надавати медичні послуги є безпідставною та неправомірною.
Враховуюче вище викладене, тендерна пропозиція Учасника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника