-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області
Завершена
26 622 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2 662.20 UAH
мін. крок: 0% або 2 662.20 UAH
Період оскарження:
16.03.2018 19:36 - 12.04.2018 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на неправомірні рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та щодо допущення до аукціону ТОВ «ЕКСПЕРТСЕРВІС УКРАЇНА» та ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна
Номер:
383a54b13d4f417da7b2d9fab0f7f59a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-16-001558-a.a1
Назва:
СКАРГА на неправомірні рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та щодо допущення до аукціону ТОВ «ЕКСПЕРТСЕРВІС УКРАЇНА» та ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2018-03-16-001558-a. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД.КОМ» (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації (далі по тексту - ТД) подало тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було: код за ДК 021:2015 – 71330000-0 Інженерні послуги різні (Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області), що зазначено у оголошенні та ТД.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Підприємства (протокол № 62 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій, які подані на закупівлю код за ДК 021:2015 – 71330000-0 Інженерні послуги різні (Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області від 19.04.2018 р.).
Підставою для відхилення зазначено те, що у наданих Підприємством копіях договорів, які підтверджують наявність в учасника досвіду щодо розробки технічних/ої документацій/ї із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної(их) ділянок в натурі (на місцевості), відсутні додатки до таких договорів. Так, на думку Замовника такі договори надані Підприємством не в повному обсязі (частково), а тому тендерна пропозиція ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не відповідає кваліфікаційному критерію встановленому Замовником у тендерній документації.
Скаржник не погоджується з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
П.5. розділу 3 ТД Замовника передбачено, що «для підтвердження виконання аналогічного договору, учасник повинен надати в своїй тендерній пропозиції копію договору та копію/ї документу/ів, що підтверджують факт виконання аналогічного договору (наприклад: копія акту надання послуг). Документи, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації, але не передбачені чинним законодавством України для суб'єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. При цьому такий учасник повинен у складі пропозиції надати або аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу або пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у т. ч. аналогів документу/інформації.»
Підприємство на виконання вимог Замовника надало: Довідку Вих. № 195 від 16 квітня 2018 р., Договір №012-12.16 від 26 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 17 червня 2017 року, Договір №011-12.16 від 26 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 17 червня 2017 року, Договір №044-12.16 від 26 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 17 червня 2017 року, Договір №015-12.16 від 15 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 08 червня 2017 року, Договір №031-12.16 від 15 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 08 червня 2017 року, Договір №008-12.16 від 26 грудня 2016 року та Акт приймання передачі від 17 червня 2017 року, Договір №006-10.17 від 27 жовтня 2017 року та Акт приймання передачі від 15 березня 2018 року.
Звертаємо Вашу увагу, що у ТД Замовник визначив, що необхідно надати саме копію договору та копію/ї документу/ів, що підтверджують факт виконання аналогічного договору (наприклад: копія акту надання послуг), що, власне, і було виконано Підприємством – були надані договори та документи, що підтверджують їх виконання – акти виконаних робіт. При цьому, Замовник не визначив подання додатків до договорів як обов’язкове! А отже, Підприємство не було зобов’язане їх подавати. Тим паче, що акти приймання-передачі підтверджують якість та реальність виконаних робіт (наданих послуг) та реальність договорів! Вся підтверджуюча інформація, яка вимагалась Замовником у ТД, міститься в текстах доданих до тендерної пропозиції Підприємства (далі по тексту - ТП) договорів, а тому відсутність цих додатків не є суттєвою помилкою та підставою для відхилення ТП.
При цьому Замовник у ТД також вказує, що «Замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів про досвід учасника та його технічні можливості щодо предмета закупівлі. Неподання таких додаткових документів, які не вимагаються тендерною документацією, не буде розцінено як невідповідність тендерній пропозиції умовам тендерної документації.»
Тому неподання Підприємством додатків до договорів не може бути розцінено, як порушення вимог ТД, а ухвалюючи рішення про відхилення тендерної пропозиції Підприємства на цій підстав є порушенням чинного законодавства України стосовно публічних закупівель, зокрема ст. 3 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ст. 5 передбачає, що: ч. 1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.Ч. 3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому, звертаємо Вашу увагу, що учасники, яких було допущено до аукціону, так само не надали документ, що вимагався ТД, а саме:
Протоколом № 62 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій, які подані на закупівлю код за ДК 021:2015 – 71330000-0 Інженерні послуги різні (Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області від 19.04.2018 р.) було допущено до аукціону ТОВ «ЕКСПЕРТСЕРВІС УКРАЇНА» та ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна. Однак, обидва ці учасники не виконали вимоги ТД та не надали «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі передбачені додатком 4 до тендерної документації;», що вимагається п. 1 Розділом 3 ТД! П.6 Розділу 3 ТД також передбачено, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Замовником зазначаються вимоги до предмета закупівлі згідно з частиною другою статті 22 Закону. Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні, конструктивні та інші вимоги до предмету закупівлі викладені у Додатку 4.».
Окрім того, згідно п. 3. Розділу 6 ТД «Учасник у складі своєї тендерної пропозиції подає лист-згоду в довільній формі, яким погоджується з проектом договору та його істотними умовами. Лист – згода повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі». При цьому у листі-згоді ФОП Бондарець В. С. відсутнє посилання на веб портал уповноваженого органу (замість посилання учасник надав інформацію про унікальний номер ID тендеру). А отже, даний лист не відповідає вимогам ТД.
Однак, не дивлячись на зазначені вище порушення та невиконання вимог ТД, Замовник все ж таки допустив до аукціону ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна, чим порушив норми чинного законодавства України.
Вважаємо, що своїм рішення Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель, що встановлені ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів та недискримінація учасників. Окрім того, Замовником порушено п. 4. ч.1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Крім того Замовник порушив:
Ст.19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, згідно якої не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
Разом з тим, Конституцією України та ст. ст. 18, 25 Господарського кодексу України, органам державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється приймати акти та вчиняти дії, які усувають конкуренцію або необґрунтовано сприяють окремим суб’єктам господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами; Замовник необґрунтовано та в порушення закону надав перевагу учасникам, що не виконали вимоги ТД; Замовник, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та допустивши до аукціону ТОВ «ЕКСПЕРТСЕРВІС УКРАЇНА» та ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна грубо порушив норми чинного законодавства та принципи здійснення закупівель: принципи об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів та недискримінації учасників.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав та процедури закупівлі в цілому.
Наявність порушених прав обґрунтовується також тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку землевпорядних послуг!
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі код за ДК 021:2015 – 71330000-0 Інженерні послуги різні (Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області.
3. Зобов’язати замовника - Департамент будівництва, містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської обласної державної адміністрації, скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та рішення про допущення до аукціону ТОВ «ЕКСПЕРТСЕРВІС УКРАЇНА» та ФОП Бондарець Вікторія Сергіївна, що зазначене у Протоколі № 62 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій, які подані на закупівлю код за ДК 021:2015 – 71330000-0 Інженерні послуги різні (Розробка технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Полтавської області від 19.04.2018р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ (ТОВ ЛЕНД.КОМ) UA-2018-03-16-001558-a (в т.ч. платіжне доркумення 5т.грн).pdf 24.04.2018 12:59
- Рішення від 25.04.2018 № 3916.pdf 27.04.2018 22:10
- Інформація про резолютивну частину рішення від 1.05.2018 № 4635.pdf 17.05.2018 12:21
- Рішення від 16.05.2018 № 4635.pdf 21.05.2018 21:11
- Заперечення 10.05.2018 20:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.04.2018 12:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
21.05.2018 21:11
Задовільнена:
Так