• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

50710000-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель

Завершена

183 955.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 919.77 UAH
Період оскарження: 25.01.2024 16:50 - 03.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне відхилення пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС"

Номер: d3f01bc1327d458bbb84d942ed8983ca
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-25-014951-a.b1
Назва: Неправомірне відхилення пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС"
Скарга:
Протоколом №84 від 13 лютого 2024 року було прийняте рішення про відхилення пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС".
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2024 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.02.2024 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення (протокол № 84 від 13.03.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «СПЕЦСЕРВІС»
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Довгаль Анастасія Вікторівна 380933840500 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Номер: 74a42418f74a4aa8a970c6ba5ca8ad52
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС "
Опис заперечення: Протоколом №84 від 13 лютого 2024 року було прийняте рішення про відхилення пропозиції ПП "СПЕЦСЕРВІС". Підставою для відхилення пропозиції було надання неналежного обгрунтування аномально низької ціни
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації в електронній системі закупівель, пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідна пропозиція, яка є
найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону.

Враховуючи наведене, в порядку ч. 14 ст. ст. 29 Закону та п. 37 Особливостей Скаржник повинен завантажити обґрунтування аномально низької ціни до 09.02.2024 00:00.

Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону, п. 37 Особливостей та п. 1 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота)
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.

На виконання вищенаведених вимог, ПП «СПЕЦСЕРВІС» 08.02.2024 10:53 було завантажено обґрунтування аномально низької ціни (файл «Обгрунтування аномально низької ціни Лікарня 1.pdf»).

Звертаємо увагу Комісії, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо порядку формування обґрунтування аномально низької ціни.

Таким чином, вимоги ч 14 ст. 29 Закону, п. 37 Особливостей та п. 1 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Скаржником дотримано у повній мірі.

З огляду на вищевикладене, ПП «СПЕЦСЕРВІС» надало обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону та пункту 37 Особливостей, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника в цій частині є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Також слід зазначити, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету, тендерна пропозиція ПП «СПЕЦСЕРВІС» була відхилена через те, що учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості.

Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Згідно пункту 45 Особливостей Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою;
2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків).

Замовник зазначає, що не вважає належним обґрунтуванням посилання на вартість запасних частин, а також те, що учасник вказав можливість зменшення видатків на оплату праці в структурі собівартості послуг.

Разом з тим, у тендерній документації не було встановлено, що на думку Замовника буде вважатися належним обґрунтуванням та які відомості воно має містити. Зважаючи на те, що Скаржник не володіє екстрасенсорними здібностями, при обґрунтуванні аномально низької ним було описано наявні обставини, які дозволяють надати послуги з технічного обслуговування і ремонту вентиляційного обладнання за зазначеною нами ціною в електронній системі.

Надане нами обґрунтування складене відповідно до вимог ч 14 ст. 29 Закону, п. 37 Особливостей та п. 1 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації.

Підсумовуючи, ще раз наголошуємо, що документація не містила окремих вимог до порядку формування обґрунтування аномально низької ціни, зокрема те, що обґрунтування не повинно було містити інформацію про вартість запасних частин, а також те, що є можливість зменшення видатків на оплату праці в структурі собівартості послуг.

З огляду на викладене, вимоги ч 14 ст. 29 Закону, п. 37 Особливостей та п. 1 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації. дотримані скаржником у повній мірі, а тендерна пропозиція ПП «СПЕЦСЕРВІС» була неправомірно відхилена з підстав, наведених в Протоколі, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника в цій частині є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)