• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Ремінь брючний вид 3, тип 1 (18420000-9: Аксесуари для одягу) 

3,7 тис. шт до 31.03.2024

Завершена

444 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 220.00 UAH
Період оскарження: 25.01.2024 15:55 - 31.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо відмови від укладення договору

Номер: f4f5dd8704e1424d86cf28c0e25b22ec
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-25-013255-a.a1
Назва: Вимога щодо відмови від укладення договору
Вимога:
Шановний Замовнику! Висловлюємо Вам свою повагу та звертаємось з приводу наступного! Уважно ознайомившись із умовами даної спрощеної закупівлі, зокрема з підставами відхилення учасників, звертаємось до Вас із наступним запитом. Відповідно до п. 16 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) підставами відхилення пропозиції учасника після проведення електронного аукціону є зокрема: 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю. При цьому, Додатком 8 до Оголошення Замовником зазначено, що ненадання переможцем закупівлі документів згідно пунктів 1-4 цього Додатку у встановлені цією документацією строк та спосіб буде вважатися відмовою від укладення договору. Факт подання пропозиції учасником свідчить про його згоду з такими умовами та гарантування їх виконання. Вищенаведені умови визначені Додатком 8 до Оголошення не відповідають принципам здійснення публічних закупівель та є дискримінаційними, зокрема через те, що частина визначених документів готується не особисто учасником-переможцем, а надається уповноваженими органами, а їх неотримання з незалежних від учасника підстав не може вважатись відмовою від укладення договору. Так, згідно пунктів 1-4 Додатку 8 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі переможець закупівлі у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику наступні документи: 1. Уточнену цінову пропозицію за результатами аукціону згідно Форми, визначеної в ДОДАТКУ №2 (у випадку, якщо початкова пропозиція учасника не змінювалася в аукціоні та є остаточною пропозицією, дозволяється не надавати уточнену форму цінової пропозиції). 2. Копію акту, виданого Центральним управлінням розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил або іншим уповноваженим органом військового управління), про те, що запропонований до постачання товар відповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України (ТС А01XJ.21364-297:2021 (01)) (далі – Акт відповідності технічній документації). 3. Скановану копію заповненої Анкети для антикорупційної перевірки ділових партнерів, згідно ДОДАТКУ №9. 4. Документи, визначені в ДОДАТКУ №10, щодо вимог до учасника в частині комплаєнс. Перш за все, слід зазначити, що частиною 6 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідно до якого проводиться спрощена закупівля, чітко визначено вичерпний перелік документів, які мають надаватись переможцем закупівлі, а саме: документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Тому, вимога щодо надання переможцем зокрема копії Акту відповідності технічній документації не відповідає нормі ч. 6 ст. 17 Закону. Крім того, даний документ є суто технічним, таким, що має підтверджувати відповідність запропонованого учасником товару у своїй пропозиції встановленим технічним вимогам до предмета закупівлі, а отже повинен надаватись на етапі участі, а не після визначення переможця та акцептування пропозиції учасника. Також, слід звернути увагу на те, що строки видачі Акту відповідності технічній документації жодним чином не залежить від учасника. По-перше, отриманню цього акту передує низка досліджень, що здійснюється компетентними лабораторіями та за результатами яких видаються відповідні протоколи, що займає певний обсяг часу. По-друге, відсутні, в тому числі в Оголошенні, чітко визначені строки видачі Акту відповідності технічній документації. Тобто, компетентний орган, в даному випадку Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил або інше уповноважене органом військове управління) може розглядати документи тиждень, місяць тощо. Тобто, у разі будь-якої затримки, що може виникнути в ході роботи вищенаведених органів, учасник з об’єктивних та незалежних від нього підстав позбавляється можливості у строк, передбачений для завантаження документів переможця, отримати та завантажити в електронну систему закупівель Акт відповідності технічній документації, що в свою чергу не може вважатись відмовою переможця від укладення договору. Окрему увагу, звертаємо на те, що надання Акту відповідності технічній документації на етапі визначеного Замовником переможця, створює пряму залежність укладення чи неукладення договору з цим переможцем від рішення Центрального управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил або іншого уповноваженого органу військового управління, що перш за все не відповідає вимогам Закону, а також ставить в нерівні умови та дискримінує учасників спрощеної закупівлі вцілому (за рахунок наявності ризикового фактору віддати перевагу іншому, «обраному» учаснику), може мати високі корупційні ризики та порушує принцип прозорості та відкритості закупівель, визначених ст. 5 Закону, що є неприпустимим, особливо щодо здійснення оборонних закупівель в період воєнного стану . Аналогічно не може вважатись відмовою від укладення договору не надання переможцем документів, визначених Додаток 10 до Оголошення, зокрема сканованого оригінал/копія документу датованого після оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі отриманого на сайті https://vytiah.mvs.gov.ua/app/landing що службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яка підписала пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної спрощеної закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), або судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку. Учасник жодним чином не може вплинути на роботу державних реєстрів, на яких формують довідки (витяги), зокрема вищенаведений витяг з реєстру МВС про відсутність судимості. Можливий цілий ряд об’єктивних обставин, таких як хакерські атаки, технічні збої або регламенті роботи в системах, виникнення яких може унеможливити формування учасником-переможцем довідок у встановлений строк. Такі обставини є непередбачуваними, на них учасник-переможець не може вплинути та/або їх усунути при всій своїй обачності, тому незавантаження документів, визначених Додатком 10 до Оголошення через виникнення об’єктивних непереборних підстав не може вважатись відомою учасника від укладення договору. Враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та здійснення ефективних закупівель, просимо Вас врахувати все вищенаведене та вжити відповідних заходів, якими привести умови Оголошення у відповідність до норм Закону, а саме в Додатку 8 до Оголошення прибрати умову, що «Ненадання переможцем закупівлі документів згідно пунктів 1-4 цього Додатку у встановлені цією документацією строк та спосіб буде вважатися відмовою від укладення договору. Факт подання пропозиції учасником свідчить про його згоду з такими умовами та гарантування їх виконання.»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Повідомляємо Вас, що період подачі пропозицій та термін після визначення переможця є достатнім для отримання всіх визначених документів. Документи згідно Додатку 8 вимагаються від переможця, а не учасника закупівлі, саме з метою того, щоб учасник мав достатньо часу для їх підготовки, надання відповідних запитів та отримання відповідей на них. Питання підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам технічної специфікації МОУ визначено наказом Міністерства оборони України від 12.05.2023 № 277/нм та наказу Міністерства оборони України №344 від 02.11.2021 року. Згідно зазначених нормативно-правових актів відповідальним органом за підтвердження відповідності товару вимогам ТС МОУ є Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України.
Статус вимоги: Відхилено