-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги фізичної охорони (послуги з охорони регіонального матеріального резерву Сумської області )
Завершена
417 827.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 089.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 089.14 UAH
Період оскарження:
25.01.2024 15:10 - 30.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на визначення переможця
Номер:
4bba4f7a5b5b4b37993e0c8038d610df
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-011647-a.b3
Назва:
Скарга на визначення переможця
Скарга:
Скарга на визначення переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист № 28 від 27.11.2024 року.pdf 12.02.2024 17:58
- 22. Договір на спостереження з ТОВ Делфі-Плюс.pdf 12.02.2024 17:58
- 19. Довідка про наявність пульта централізованого спостереження..pdf 12.02.2024 17:58
- Скарга № 13 від 12.02.2024 року.pdf 12.02.2024 17:58
- Про затвердження Інструкції зі ста... _ від 13.01.2004 № 5 (Текст для друку).pdf 12.02.2024 17:58
- 15. Розрахунок вартості послуг.pdf 12.02.2024 17:58
- sign.p7s 12.02.2024 17:59
- рішення від 14.02.2024 № 2798.pdf 14.02.2024 16:04
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2024 № 3390.pdf 23.02.2024 15:06
- рішення від 22.02.2024 № 3390.pdf 27.02.2024 11:08
- Про надання інформації на скаргу 16.02.2024 14:25
- Відповідь на скаргу 16.02.2024 14:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 18:03
Дата розгляду скарги:
22.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2024 16:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.02.2024 11:10
Пункт скарги
Номер:
08fb43884aa64e7ebdc00a32ffc6183b
Заголовок пункту скарги:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАЩИТА – 92»
ЄДРПОУ 14008181 IBAN UA423375460000026002055032957
40004, м. СУМИ, вул. ХОЛОДНОГІРСЬКА, 51
zahyst92.com.ua zahyst92@ukr.net
0 800 33 23 13
№ 13 від 12 лютого 2024 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю спеціалізоване підприємство «Защита – 92»
40004, м. Суми, вул. Холодногірська, 51
Код ЄДРПОУ 14008181
E-mail: zahyst92.tender@ukr.net
Тел. +38 050 531-44-88
Замовник: Департамент цивільного захисту населення Сумської обласної державної адміністрації
40009, Cумська область, м. Суми,
вул. Шевченка, 9
E-mail: uns@sm.gov.ua
Код ЄДРПОУ 14373147
UA-2024-01-25-011647-a
СКАРГА
на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Департаментом цивільного захисту населення Сумської обласної державної адміністрації (далі - «Замовник») оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-01-25-011647-a на «Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони регіонального матеріального резерву Сумської області за адресою: Сумська область, м. Білопілля)».
Заявки на участь подало 2 учасника: ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд Легiон" та ТОВ "СП "ЗАЩИТА - 92"" (Скаржник).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Переможцем Процедури закупівлі визначено ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд Легiон".
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд Легiон" оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 07.02.2024 р.
Вважаємо, що рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ ОДА «Гранд Легіон» прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, що порушує права та законні інтереси Скаржника, свою позицію обґрунтовує наступним:
1. Відповідно до Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації:
Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
- інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- інформація щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим Замовником відповідно до статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі», відповідно до вимог Особливостей (Додаток 1 до цієї тендерної документації);
- інформація щодо кожного субпідрядника/співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідряідника/співвиконавця» цього Розділу); у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
Рекомендується документи у складі пропозиції учасника надавати у тій послідовності, у якій вони наведені у тендерній документації замовника, а також надавати окремим файлом кожний документ, що іменується відповідно до змісту документа.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 1 (для переможця).(…)
Серед документів, які подані ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд Легiон" міститься Довідка про наявність пульту централізованого спостереження № 107/01-2024 від 28 січня 2024 року, в якій вказано, що на підставі договору № 10-24/13 від 15.01.2024 року укладеного між ТОВ ОДА «Гранд Легіон» та ТОВ «Делфі-Плюс» з централізованого спостереження, ТОВ «Делфі-Плюс» має власну диспетчерську службу з відповідним навченим персоналом, власні пульти централізованого спостереження з відповідним програмним забезпеченням та сертифікатами якості.
В разі нештатної ситуації на охороняємому об’єкті та натисканням тривожної кнопки охоронником, сигнал терміново надійде на пульт спостереження з терміновим викликом на місце подій правоохоронних органів (Додаток 1. Документ Учасника № 19. Довідка про наявність пульта централізованого спостереження).
Відповідно до Договору централізованого спостереження, відеоспостереження, обслуговування систем тривожної сигналізації та відео нагляду, встановлених на об’єктах з відповідним реагування ГШР на відповідні сигнали тривога (кнопка) від «15» січня 2024 року № 10-24/13, який укладений між Товариство з обмеженою відповідальністю «Делфі-Плюс» та Товариство з обмеженою відповідальністю охоронно - детективне агентство «Гранд Легіон»:
1.1. “Замовник” передає, а “Охорона” приймає під централізоване Спостереження відеоспостереження, профілактичне регламентне обслуговування систему тривожної сигналізації (Сигналізацію) та відео нагляду (за потреби) встановлених на “Об’єктах “Замовника”, зазначену в Дислокації - розрахунку. В разі спрацювання системи тривожної сигналізації, натискання охоронником тривожної кнопки, або виявлення сторонніх oci6 через систему відео нагляду здійснює реагування шляхом виїзду наряду групи швидкого реагування (ГШР) “Охорони” на “Об’єкт”, де спрацювала сигналізація, або виявлені сторонні особи через відеоспостереження.
1.2. Послуги за договором надаються «Замовнику» з фізичної охорони «Об’єктів» приватної та державної форми власності. В тому числі де «Замовник» приймав участь в конкурсних торгах на сайті «ПРОЗОРО» та став переможцем торгів з подальшим наданням відповідних послуг (Додаток 2. Документ Учасника № 22. Договір на спостереження з ТОВ «Делфі Плюс»).
Учасником ТОВ ОДА «Гранд Легіон» серед документів надано скановану копію Договору та не зазначено конкретний об’єкт охорони, його місцезнаходження. В п.п. 1.1 цього Договору є посилання на дислокацію об'єкта охорони, при цьому Договір № 10-24/13 від 15.01.2024 року не містить такої дислокації. Таким чином, Договір № 10-24/13 від 15.01.2024 року ,наданий не в повному обсязі, та є таким, що не відповідає чинному законодавству України і вимогам тендерної документації.
Під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 р. № 960.
Згідно п.п. 6 п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" від 18 листопада 2015 р. № 960., суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний виконувати умови договорів з надання охоронних послуг на користь третіх осіб лише за їх письмовою згодою, під час укладання договорів зазначаються конкретний об’єкт охорони, його місцезнаходження.
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю «Делфі-Плюс» має право надавати охоронні послуги замовнику лише за його письмової згоди, при цьому Учасник Товариством з обмеженою відповідальністю охоронно - детективне агентство «Гранд Легіон» не надав відповідної письмової згоди від замовника на надання ТОВ «Делфі-Плюс» відповідного права щодо охорони об'єкту Замовника. Серед документів закупівлі, що надані учасником-переможцем є Довідка про співпрацю між ТОВ «Делфі - Плюс» з ТОВ ОДА «Гранд Легіон» вих. № 8 від «29» січня 2023 р. В якій зазначається, що між Товариством з обмеженою відповідальністю "Делфі - Плюс" та Товариством з обмеженою відповідальністю Охоронно - Детективне агентство "Гранд Легіон" - укладено договір від 15.01.2024 року № 10-24/13 на централізоване спостереження, відеоспостереження, обслуговування систем тривожної сигналізації та відео нагляду, встановлених на об’єктах з відповідним реагування ГШР на відповідними сигнали тривога (кнопка) - договір на теперішній час є дійсним та буде дійсним протягом 2024 року.
Таким чином, ТОВ «Делфі - Плюс має» право надавати охоронні послуги замовнику лише за його письмової згоди, при цьому Учасник ТОВ ОДА «Гранд Легіон» не надав відповідної письмової згоди від замовника на надання ТОВ «Делфі-Плюс» відповідного права щодо охорони об'єкту Замовника.
Пунктом 2.7 Договору № 10-24/13 від 15.01.2024 року визначено поняття «реагування» - виїзд групи швидкого реагування (ГШР) “Охорони” на “Об’єкт” для з’ясування причини надходження сигналу “Тривога” i вжиття заходів протидій злочинному посяганню на майно “Замовника”. Відповідні документи про наявність групи швидкого реагування Учасником ТОВ ОДА «Гранд Легіон» не було надано.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши наведені невідповідності та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
2. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації:
1. Інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)
5. Розрахунок вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», та положень Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших нормативно-правових актів, що регулюють оплату праці працівників у 2024 році. Якщо розрахунок не відповідає вимогам зазначених нормативно-правових актів – Замовник має право відхилити пропозицію учасника.
Учасником процедури закупівлі ТОВ ОДА «Гранд Легіон» надано Розрахунок вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати вих. №103/01-2024 від 28 січня 2024 року (Додаток 3. Документ документації учасника № 15. Розрахунок вартості послуг ).
В розрахунок вартості охоронних послуг Учасником ТОВ ОДА «Гранд Легіон» не включені витрати на оплату періоду відпустки працівників - охоронців, що призвело до суттєвого зниження розміру витрат.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оплату праці» від 24.09.1995 р. № 108/95-ВР мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.
Стаття 3-1. Гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати
Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.
При обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.
Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.
Якщо розмір заробітної плати у зв’язку з періодичністю виплати її складових є нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, проводиться доплата до рівня мінімальної заробітної плати.
У разі укладення трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу, а також при невиконанні працівником у повному обсязі місячної (годинної) норми праці мінімальна заробітна плата виплачується пропорційно до виконаної норми праці.
Мінімальна заробітна плата у погодинному розмірі застосовується на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та у фізичних осіб, які використовують найману працю, у разі застосування погодинної оплати праці.
Відповідно до ст. 21. Закону України «Про оплату праці»:
Працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.
Розмір заробітної плати може бути нижчим за встановлений трудовим договором та мінімальний розмір заробітної плати у разі невиконання норм виробітку, виготовлення продукції, що виявилася браком, та з інших, передбачених чинним законодавством причин, які мали місце з вини працівника.
Забороняється будь-яке зниження розмірів оплати праці залежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, членства у професійній спілці чи іншому об'єднанні громадян, роду і характеру занять, місця проживання.
Стаття 22. Гарантії дотримання прав щодо оплати праці
Суб'єкти організації оплати праці не мають права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами і колективними договорами.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. При цьому вимога про надання учасником Розрахунку вартості послуг охорони зазначена в п. 5 розділу 1 додатку 1 до тендерної документації, а саме: Інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців).
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції із зазначених підстав є саме обов'язком, а не правом Замовника.
Відповідно до ст. 2 Кодексу законів про працю України
Стаття 2. Основні трудові права працівників
Право громадян України на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою. Держава створює умови для ефективної зайнятості населення, сприяє працевлаштуванню, підготовці і підвищенню трудової кваліфікації, а при необхідності забезпечує перепідготовку осіб, вивільнюваних у результаті переходу на ринкову економіку.
Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Працівники мають право на відпочинок відповідно до законів про обмеження робочого дня та робочого тижня і про щорічні оплачувані відпустки, право на здорові і безпечні умови праці, на гідне ставлення з боку роботодавця, інших працівників, на об'єднання в професійні спілки та на вирішення колективних трудових конфліктів (спорів) у встановленому законом порядку, на участь в управлінні підприємством, установою, організацією, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби або реабілітації, повної або часткової втрати працездатності, на матеріальну допомогу в разі безробіття, на право звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади, крім випадків, передбачених законодавством, та інші права, встановлені законодавством.
Порядок обчислення відпустки визначається постановою Кабінету Міністрів України
від 8 лютого 1995 р. № 100,. Згідно пункту ІІ . Обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток, надання матеріальної (грошової) допомоги або виплати компенсації за невикористані відпустки проводиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки, надання матеріальної (грошової) допомоги або виплати компенсації за невикористані відпустки. Працівникові, який пропрацював на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця або фізичної особи, які в межах трудових відносин використовують працю найманих працівників, менше року, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за фактичний час роботи, тобто з першого числа місяця після оформлення на роботу до першого числа місяця, в якому надається відпустка або виплачується компенсація за невикористану відпустку, матеріальна (грошова) допомога. Якщо працівника прийнято (оформлено) на роботу не з першого числа місяця, проте дата прийняття на роботу є першим робочим днем місяця, то цей місяць враховується до розрахункового періоду як повний місяць. Згідно пункту ІІІ даної постанови, при обчисленні середньої заробітної плати для оплати за час відпусток або компенсації за невикористані відпустки, крім зазначених вище виплат, до фактичного заробітку включаються виплати за час, протягом якого працівнику зберігається середній заробіток (за час попередньої щорічної відпустки, виконання державних і громадських обов’язків, службового відрядження, вимушеного прогулу тощо) та допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю.
Методологія формування показників «фонд оплати праці» та «витрати на оплату праці» регламентується відповідними нормативно-правовими документами, які визначають їх економічний зміст i склад.
Так, показник «фонд оплати праці» розраховується відповідно до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України від 13.01.2004 р. № 5 (зареєстровано в Мін’юсті України 27.01.2004 р. за № 114/8713).
2. Фонд оплати праці
2.1. Фонд основної заробітної плати
Фонд основної заробітної плати включає нарахування винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадових обов'язків). До його складу належать:
2.1.1. Винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці за тарифними ставками (окладами), відрядними розцінками робітників та посадовими окладами
керівників, фахівців, технічних службовців, включаючи в повному обсязі внутрішнє сумісництво.
2.1.2. Суми відсоткових або комісійних нарахувань залежно від обсягу доходів (виручки), отриманих від реалізації продукції (робіт, послуг), у разі, якщо вони є основною заробітною платою.
2.1.3. Гонорар штатним працівникам редакцій газет, журналів, інших засобів масової інформації, видавництв, установ мистецтва й (або) оплата їх праці, що нараховується за ставками (розцінками) авторської (постановочної) винагороди, нарахованої на даному підприємстві.
2.1.4. Оплата при переведенні працівника на нижчеоплачувану роботу у випадках і розмірах, передбачених чинним законодавством, а також при невиконанні норм виробітку та виготовленні продукції, що виявилася браком, не з вини працівника.
2.1.5. Оплата роботи висококваліфікованих працівників, залучених для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
2.1.6. Оплата праці за час перебування у відрядженні (не включає відшкодування витрат у зв'язку з відрядженням: добових, вартості проїзду, витрат на наймання житлового приміщення).
2.1.7. Вартість продукції, виданої працівникам при натуральній формі оплати праці.
У разі виплати заробітної плати натурою відповідно до статті 23 Закону ( 108/95-ВР ) для відображення у звітах видана продукція оцінюється за цінами не вище собівартості в розмірі, що не
перевищує 50 відсотків нарахованої заробітної плати за місяць. У формах державних статистичних спостережень, крім показника оплати праці, у натуральній формі міститься показник проданої
продукції в рахунок заробітної плати. Він заповнюється у разі, якщо в рахунок грошової оплати працівникам підприємства застосовують продаж продукції як власного виробництва, так і отриманої за бартером або безготівкові розрахунки за послуги, надані працівникам (комунальні та інші). При цьому заповнення показника фонду оплати праці здійснюється згідно з нарахуваннями.
2.1.8. Оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками), за
виконання робіт:
згідно з договорами цивільно-правового характеру, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності);
згідно з обов'язками особам, які є членами спостережної ради або ревізійної комісії акціонерного товариства;
згідно з договорами між підприємствами про надання робочої сили (безробітним за виконання громадських робіт, учням та студентам, які проходять виробничу практику на підприємстві чи
залучені на тимчасову роботу на період канікул).
2.2. Фонд додаткової заробітної плати
Фонд додаткової заробітної плати включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань
і функцій. До складу фонду додаткової заробітної плати входять:
2.2.1. Надбавки та доплати до тарифних ставок (окладів, посадових окладів) у розмірах, передбачених чинним законодавством, за:
суміщення професій (посад);
розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт;
виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника;
роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці;
інтенсивність праці;
роботу в нічний час;
керівництво бригадою;
високу професійну майстерність;
класність водіям (машиністам) транспортних засобів;
високі досягнення в праці, у тому числі державним службовцям;
виконання особливо важливої роботи на певний термін;
знання та використання в роботі іноземної мови;
допуск до державної таємниці;
дипломатичні ранги, персональні звання службових осіб, ранги державних службовців, кваліфікаційні класи суддів;
науковий ступінь;
нормативний час пересування у шахті (руднику) від ствола до місця роботи і назад працівникам, постійно зайнятим на підземних роботах;
роботу на територіях радіоактивного забруднення;
інші надбавки та доплати, передбачені чинним законодавством, включаючи доплату до розміру мінімальної заробітної плати.
2.2.2. Премії та винагороди, у тому числі за вислугу років, що мають систематичний характер, незалежно від джерел фінансування (крім сум, указаних у пп.2.3.2).
2.2.3. Відсоткові або комісійні винагороди, виплачені додатково до тарифної ставки (окладу, посадового окладу).
2.2.4. Оплата роботи в надурочний час і у святкові та неробочі дні у розмірах та за розцінками, установленими чинним законодавством.
2.2.5. Оплата працівникам днів відпочинку, що надаються їм у зв'язку з роботою понад нормальну тривалість робочого часу при вахтовому методі організації праці, при підсумованому обліку робочого часу і в інших випадках, передбачених законодавством.
2.2.6. Суми, виплачені (при виконанні робіт вахтовим методом) у розмірі тарифної ставки (окладу, посадового окладу) за дні перебування в дорозі до місцезнаходження підприємства (пункту
збору) - місця роботи і назад, передбачені графіком роботи на вахті, а також за дні затримки працівників у дорозі через
метеорологічні умови та з вини транспортних підприємств.
2.2.7. Суми виплат, пов'язаних з індексацією заробітної плати працівників.
2.2.8. Суми компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв'язку з порушенням термінів її виплати.
2.2.9. Вартість безоплатно наданих окремим категоріям працівників відповідно до законодавства житла, вугілля, комунальних послуг, послуг зв'язку та суми коштів на відшкодування їхньої оплати.
2.2.10. Витрати, пов'язані з наданням безкоштовного проїзду працівникам залізничного, авіаційного, морського, річкового, автомобільного транспорту та міського електротранспорту.
2.2.11. Вартість безкоштовно наданого працівникам форменого одягу, обмундирування, що може використовуватися поза робочим місцем та залишається в особистому постійному користуванні, або
сума знижки у разі продажу форменого одягу за зниженими цінами.
2.2.12. Оплата за невідпрацьований час:
оплата, а також суми грошових компенсацій у разі невикористання щорічних (основної та додаткових) відпусток та додаткових відпусток працівникам, які мають дітей, у розмірах,
передбачених законодавством;
оплата додаткових відпусток (понад тривалість, передбачену законодавством), наданих відповідно до колективного договору;
оплата додаткових відпусток у зв'язку з навчанням та творчих відпусток;
оплата додаткових відпусток, що надаються відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які остраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 );
суми заробітної плати, що зберігаються за основним місцем роботи працівників, за час їхнього навчання з відривом від виробництва в системі підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів;
суми, нараховані особам, які проходять навчання (підготовку) для роботи на щойно введених у дію підприємствах за рахунок коштів, передбачених у загальних кошторисах будівництва;
оплата спеціальної перерви в роботі у випадках, передбачених законодавством, оплата пільгового часу неповнолітнім;
оплата працівникам, які залучаються до виконання державних або громадських обов'язків, якщо вони виконуються в робочий час;
оплата працівникам-донорам днів обстеження, здавання крові та відпочинку, що надаються після кожного дня здавання крові, або днів, приєднаних за бажанням працівника до щорічної відпустки;
оплата, що зберігається за працівником, який підлягає медичному огляду, за основним місцем роботи за час перебування в медичному закладі на обстеженні;
оплата простоїв не з вини працівника.
До складу фонду оплати праці включаються нараховані винагороди найманим працівникам у грошовій та натуральній формах (оцінені у грошовому виразі) за відпрацьований i невідпрацьований час, що підлягає оплаті, або за виконану роботу незалежно від джерел фінансування.
Таким чином, слід вважати, що сума оплати відпустки входить до фонду оплати праці, а значить повинна бути визначена у розрахунку вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», та положень Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших нормативно-правових актів, що регулюють оплату праці працівників у 2024 році.
Додатком № 1 до тендерної документацію п. 5 визначено :
Розрахунок вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», та положень Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших нормативно-правових актів, що регулюють оплату праці працівників у 2024 році. Якщо розрахунок не відповідає вимогам зазначених нормативно-правових актів – Замовник має право відхилити пропозицію учасника.
Вихідним документом за №10/01-2024 від 28.01.2024 року (Розрахунок вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати), визначена вартість однієї години охорони у вартості 64,22 грн. Даний розрахунок не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме: не включає в себе оплату щорічної відпустки.
Взявши за основу розрахунок вартості послуг охорони учасник ТОВ ОДА «Гранд Легіон», можна визначити наступну вартість однієї години охорони:
Розрахунок вартості послуг охорони
(відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати
Режим охорони об’єкту (понеділок - четвер) з 17-30 до 08-30; (п’ятниця, передсвяткові дні з 16-30);у вихідні дні цілодобово
Середня заробітна платня охоронника в місяць за договором - 7910 грн.
Середня вартість години охорони одним охоронником з доплатою у нічні за договором згідно розрахунку ТОВ «ОДА Гранд - Легіон» – 51,74 грн.
Загальна кількість годин охорони за договором - 5426 годин.
Загальний фонд оплати праці без урахування оплати щорічної відпустки – 280741,24
Доплата за надання щорічної відпустки - 8,33 % (100% : 12 місяців ) – 21751, 25 грн.
Разом 302492,49 грн.
Разом з урахуванням всіх оплат згідно з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», та положень Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України, законів України «Про оплату праці» - 302492,49 грн.
Згідно Закону України , «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» сума єдиного внеску становить 22%, це становить 302492,49 * 22% = 66548,35 грн.
Загальний фонд оплати праці з урахуванням всіх обов’язкових платежів та податків становитиме
302942,49 + 66548,35 = 369490,84 грн.
Розрахунок ставки єдиного податку для ТОВ «ОДА Гранд - Легіон» 5% становитиме 18474,54 грн.
Виходячи з вище наведеного, розрахунок вартості послуг однієї години охорони для забезпечення виконання мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», та положень Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України, законів України «Про оплату праці», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та інших нормативно-правових актів, що регулюють оплату праці працівників у 2024 році має становити (369490,84 + 18474,54) : 5426 = 71,50 грн. – не менше 71,50 грн. за одну годину.
До подібних висновків також прийшло Всеукраїнське об’єднання організацій роботодавців охоронної галузі Громадська спілка «Федерація професіоналів безпеки України». У вихідному листі до Керівників підприємств, установ, організацій, суб’єктів господарювання територіальних громад, головам тендерних комітетів, керівникам охоронних підприємств за № 28 від 17.11.2023 року, який містить розрахунок вартості послуг фізичної охорони на 2024 рік, у якому за пунктом 5.2.2 виділено нарахування відпускних, як складову частину оплати праці за одну годину охорони.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для 2 замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі, а саме ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд -Легiон".
Додатки:
1. Документ Учасника № 19. Довідка про наявність пульта централізованого спостереження).
2. Документ Учасника № 22. Договір на спостереження з ТОВ «Делфі Плюс»
3. Документ документації учасника № 15. Розрахунок вартості послуг
4. Лист Всеукраїнське об’єднання організацій роботодавців охоронної галузі Громадська спілка «Федерація професіоналів безпеки України» № 28 від 17.11.2023
Директор ТОВ СП «ЗАЩИТА – 92» Олександр ІВАЩЕНКО
Опис заперечення:
Розрахунок вартості послуг охорони (відповідно до технічних вимог) з урахуванням мінімальної заробітної плати, Додаток 1, невідповідність наданих документів тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ ОДА «Гранд Легіон» прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, що порушує права та законні інтереси Скаржника
×
-
Назва доказу:
Про затвердження Інструкції
-
Опис доказу:
Інструкція містить основні методологічні положення щодо визначення показників оплати праці у формах державних статистичних спостережень з метою одержання об'єктивної статистичної інформації про розміри та структуру заробітної плати найманих працівників.
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Інструкції зі ста... _ від 13.01.2004 № 5 (Текст для друку).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі, а саме ТОВ Охоронно-детективне агентство "Гранд -Легiон".
Вимога
Відхилено
Реагування на КТС
Номер:
72035854d44348c9aa07e9499fc09809
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-011647-a.c2
Назва:
Реагування на КТС
Вимога:
Згідно Додатку 1 до тендерної документайції визначено наступне:
П.2 прим 6. Лист-гарантія в довільній формі з інформацією щодо обладнання та тривожної кнопки, які будуть встановлені за рахунок учасника на об’єкті охорони з першого дня надання послуг. В тендерній документації вдсутня інформація, що до здійснення реагування на спрацювання "тривожної кнопки" та надання відповідної інформації на підтвердження такого реагування.Просимо внести зміни до тендерної документації та визначити, яким саме чином буде здійснюватись реагування на спрацювання "тривожної кнопки".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2024 18:35
Вирішення:
Шановний Учасник! За результатами розгляду вимоги Замовник відхиляє вимогу як таку, що не містить обгрунтування внесення змін до ТД.
З повагою.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Реагування на КТС
Номер:
769398cd2350406097a74f7463141a98
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-011647-a.b1
Назва:
Реагування на КТС
Вимога:
Згідно Додатку 1 до тендерної документайції визначено наступне:
П.2 прим 6. Лист-гарантія в довільній формі з інформацією щодо обладнання та тривожної кнопки, які будуть встановлені за рахунок учасника на об’єкті охорони з першого дня надання послуг. В тендерній документації вдсутня інформація, що до здійснення реагування на спрацювання "тривожної кнопки" та підтвердження такого реагування.Просимо внести зміни до тендерної документації та визначити, яким саме чином буде здійснюватись реагування на спрацювання "тривожної кнопки"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2024 18:33
Опис причини скасування:
внесення змін
Дата скасування:
29.01.2024 18:34