• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію))

Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)) для потреб Зміївської ТЕС та Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго»; 24311520-8 Гідроксид натрію; Кількість всього: 420 т. (зокрема Зм.ТЕС – 240 т., Тп.ТЕС – 180 т.)

Завершена

18 709 600.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 187 096.00 UAH
Період оскарження: 25.01.2024 11:11 - 30.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: e526605514164ae0bb653e8198548777
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-25-004442-a.c2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ЦЕНТРЕНЕРГО” 25 січня 2024 року оголосило закупівлю за ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)). Інформація щодо проведення закупівлі розміщена у відкритому доступі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-25-004442-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 21:00 02 лютого 2024 року. До інформації про закупівлю додана Тендерна документація. Наше ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ" виявило бажання взяти участь у зазначеній закупівлі товару Натр їдкий технічний (гідроксид натрію), з очікуваною вартістю закупівлі 18 709 600,00 грн. без ПДВ. Ознайомившись з умовами тендерної документації, нами було підготовлено та подано тендерну пропозицію у визначений замовником строк. За результатами розгляду нашої пропозиції, відповідно до протоколу № 12-РТП/1 від 16.02.2024 року, рішенням уповноваженої особи ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ЦЕНТРЕНЕРГО” вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ". Відповідно до оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією на закупівлю за предметом ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, оголошення UA-2024-01-25-004442-a за предметом закупівлі Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)) для потреб Зміївської ТЕС та Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго»; 24311520-8 Гідроксид натрію; Кількість всього: 420 т. (зокрема Зм.ТЕС – 240 т., Тп.ТЕС – 180 т.) найбільш економічно вигідною визначена тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ". За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Замовником встановлено наступне. З урахуванням висновків з окремих питань відповідності пропозиції уповноважена особа апарату управління ПАТ «ЦЕНТРЕНЕРГО» визнав пропозицію ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» такою, що не відповідає умовам визначеним у тендерній документації. Підставою відхилення означено наступне: «Підпункт 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, оскільки: -для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам в складі тендерної пропозиції учасник зокрема надав скановану копію оригіналу сертифікату аналізу «Розчин каустичної соди» виробника CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 03.01.2024 року, а також засвідчений печаткою ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» його переклад. Даний сертифікат аналізу не містить один із показників якості продукту, перелік яких зазначено в пункті 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації), а саме – показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3). Враховуючи зазначене Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 16 лютого 2024 року відповідно до частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» звернулось з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. За результатами розгляду вимоги Замовником повідомлено наступне. 1. З метою підтвердження відповідності запропонованої продукції технічним вимогам учасником у складі документів поданої пропозиції надано скановану копію сертифікату аналізу «Розчину каустичної соди» виробника CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 03.01.2024 року, а також засвідчений печаткою ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» його переклад. Даний сертифікат аналізу не містить один з показників якості продукту, перелік яких зазначено в пункті 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації), а саме – показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3). 2. У складі документів поданої з боку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» пропозиції було надано сертифікат аналізу ТОВ «УКРХІМАНАЛІЗ», який не є виробником запропонованої продукції та не вимагався Тендерною документацією. Відповідно до змісту зазначеного сертифікату аналізу, наведений в ньому результат аналізу відноситься виключно до наданого зразку та не гарантує загальну якість продукції. 3. У складі пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було надано скановану копію листа CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 25 жовтня 2023 року, зміст якого підтверджує вміст у продукції виробника масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) на рівні не більше 0,6%, що відповідає вимогам до якості продукції згідно пункту 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації). Разом з тим, даний документ був адресований на ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД», а не на ТОВ «ТРЕЙДФОРТ», який є учасником електронного аукціону. Щодо підтвердження взаємовідносин між даними організаціями жодного документу в складі пропозиції надано не було. Проаналізувавши зміст тендерної документації, рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, а також надану на вимогу додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» вважає, що відхилення тендерної пропозиції відбулось з грубим порушення вимог встановлених у Законі України «Про публічні закупівлі», а також в супереч заявленої тендерної документації Замовника. Зміст порушень полягає у наступному. Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, технічні вимоги на закупівлю 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)) визначені у пункті 7 додатку 3 до тендерної документації. Серед інших характеристик Замовником визначено такий показник як показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) у % відношенні не більше 0,8. Також, пункт 7 додатку 3 до тендерної документації визначає, що якість товару повинна відповідати вимогам зазначеного стандарту та технічним характеристикам у сертифікаті (паспорті) на продукцію та наступним критеріям якості: Технічні вимоги згідно ДСТУ, ГОСТ або ТУ виробника. Згідно наданої нами тендерної пропозиції вбачається, що країною виробником запропонованого до поставки товару є Румунія. Від виробника отримано технічну специфікацію на продукт – розчин каустичної соди, який разом з перекладом додано у складі тендерної документації, яка підтверджує відповідність пропонованого товару усім заявленим якісним характеристикам. Показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) країною виробником не регламентується до визначення як окремого якісного показника, а отже відсутній безпосередньо у технічній специфікації на продукцію. Враховуючи, що вимоги пункту 7 додатку 3 до тендерної документації передбачають можливість надання в якості підтвердження ТУ виробника, наданий у складі документ що підтверджує технічну специфікацію на продукт повністю відповідає та підтверджує запитувані вимоги. Додатково, з метою додаткового підтвердження відповідності товару, який пропонується до поставки від виробника, отримано лист за реєстраційним № СЕ З784 125.10.2023, який підтверджує відповідність показника вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) заявленим вимогам. Окрім зазначеного, у складі тендерної документації додано довідку за вих.№ 4 від 01.02.2024 року, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі. Також, надано довідку щодо згоди з істотними умовами договори та проектом за вих. № 8 від 01.02.2024 року. Все вищенаведене підтверджує відповідність встановленим Замовником вимогам до якості товару. Окремо, не погоджуючись з підставами, які наведені у відповіді на вимогу щодо додаткової аргументації щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, звертаємо увагу на порушення вимог частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», а також підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості). Згідно з пунктом 3 додаткової аргументації щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі наданої Замовником вбачається, що у складі пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було надано скановану копію листа CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 25 жовтня 2023 року, зміст якого підтверджує вміст у продукції виробника масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) на рівні не більше 0,6%, що відповідає вимогам до якості продукції згідно пункту 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації). Разом з тим, даний документ був адресований на ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД», а не на ТОВ «ТРЕЙДФОРТ», який є учасником електронного аукціону. Щодо підтвердження взаємовідносин між даними організаціями жодного документу в складі пропозиції надано не було. Проте, відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Зазначені вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником були проігноровані, чим грубо порушені наші ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» права на усунення виявлених невідповідностей. Наслідком такого порушення стало позбавлення можливості ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» бути визначеним переможцем закупівлі. Також, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. В той же час такої можливості та право на виправлення ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було позбавлено. Нехтування вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей з боку Замовника обов’язком надати час для усунення та надання документального підтвердження взаємовідносин між ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» та ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД» на предмет закупівлі товару який пропонується до поставки Замовнику призвело до позбавлення участі у конкурентній процедурі закупівлі. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватися за такими умови дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. У випадку закупівлі UA-2024-01-25-004442-a на думку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» дані принципи є порушеними, що відобразилось на усуненні від закупівлі ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» шляхом не надання йому права забезпечити виправлення невідповідності. Враховуючи викладене, прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ" порушує принцип на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель. ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» переконане, що його права можуть бути захищені шляхом скасування рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2024 17:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.03.2024 11:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ", Кравченко Микита Костянтинович 380507778843 llc.tradefort@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 57b083c0e7ea46538a8854f738c17ea4
Заголовок пункту скарги: Замовником проігнароване право ТОВ "ТРЕЙДФОРТ" на усунення виявлених невідповідностей в установлений законом в строк.
Опис заперечення: Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Зазначені вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником були проігноровані, чим грубо порушені наші ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» права на усунення виявлених невідповідностей. Наслідком такого порушення стало позбавлення можливості ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» бути визначеним переможцем закупівлі.
Також, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В той же час такої можливості та право на виправлення ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було позбавлено.
Нехтування вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей з боку Замовника обов’язком надати час для усунення та надання документального підтвердження взаємовідносин між ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» та ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД» на предмет закупівлі товару який пропонується до поставки Замовнику призвело до позбавлення участі у конкурентній процедурі закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватися за такими умови дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
У випадку закупівлі UA-2024-01-25-004442-a на думку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» дані принципи є порушеними, що відобразилось на усуненні від закупівлі ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» шляхом не надання йому права забезпечити виправлення невідповідності.
Враховуючи викладене, прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ" порушує принцип на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель.
ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» переконане, що його права можуть бути захищені шляхом скасування рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ЦЕНТРЕНЕРГО” 25 січня 2024 року оголосило закупівлю за ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)). Інформація щодо проведення закупівлі розміщена у відкритому доступі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-25-004442-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 21:00 02 лютого 2024 року. До інформації про закупівлю додана Тендерна документація.
Наше ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ" виявило бажання взяти участь у зазначеній закупівлі товару Натр їдкий технічний (гідроксид натрію), з очікуваною вартістю закупівлі 18 709 600,00 грн. без ПДВ.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, нами було підготовлено та подано тендерну пропозицію у визначений замовником строк.
За результатами розгляду нашої пропозиції, відповідно до протоколу № 12-РТП/1 від 16.02.2024 року, рішенням уповноваженої особи ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ЦЕНТРЕНЕРГО” вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ".
Відповідно до оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією на закупівлю за предметом ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, оголошення UA-2024-01-25-004442-a за предметом закупівлі Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)) для потреб Зміївської ТЕС та Трипільської ТЕС ПАТ «Центренерго»; 24311520-8 Гідроксид натрію; Кількість всього: 420 т. (зокрема Зм.ТЕС – 240 т., Тп.ТЕС – 180 т.) найбільш економічно вигідною визначена тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ".
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Замовником встановлено наступне.
З урахуванням висновків з окремих питань відповідності пропозиції уповноважена особа апарату управління ПАТ «ЦЕНТРЕНЕРГО» визнав пропозицію ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» такою, що не відповідає умовам визначеним у тендерній документації. Підставою відхилення означено наступне: «Підпункт 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, оскільки:
-для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам в складі тендерної пропозиції учасник зокрема надав скановану копію оригіналу сертифікату аналізу «Розчин каустичної соди» виробника CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 03.01.2024 року, а також засвідчений печаткою ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» його переклад. Даний сертифікат аналізу не містить один із показників якості продукту, перелік яких зазначено в пункті 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації), а саме – показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3).
Враховуючи зазначене Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
16 лютого 2024 року відповідно до частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» звернулось з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
За результатами розгляду вимоги Замовником повідомлено наступне.
1. З метою підтвердження відповідності запропонованої продукції технічним вимогам учасником у складі документів поданої пропозиції надано скановану копію сертифікату аналізу «Розчину каустичної соди» виробника CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 03.01.2024 року, а також засвідчений печаткою ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» його переклад. Даний сертифікат аналізу не містить один з показників якості продукту, перелік яких зазначено в пункті 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації), а саме – показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3).
2. У складі документів поданої з боку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» пропозиції було надано сертифікат аналізу ТОВ «УКРХІМАНАЛІЗ», який не є виробником запропонованої продукції та не вимагався Тендерною документацією. Відповідно до змісту зазначеного сертифікату аналізу, наведений в ньому результат аналізу відноситься виключно до наданого зразку та не гарантує загальну якість продукції.
3. У складі пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було надано скановану копію листа CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 25 жовтня 2023 року, зміст якого підтверджує вміст у продукції виробника масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) на рівні не більше 0,6%, що відповідає вимогам до якості продукції згідно пункту 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації). Разом з тим, даний документ був адресований на ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД», а не на ТОВ «ТРЕЙДФОРТ», який є учасником електронного аукціону. Щодо підтвердження взаємовідносин між даними організаціями жодного документу в складі пропозиції надано не було.
Проаналізувавши зміст тендерної документації, рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, а також надану на вимогу додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» вважає, що відхилення тендерної пропозиції відбулось з грубим порушення вимог встановлених у Законі України «Про публічні закупівлі», а також в супереч заявленої тендерної документації Замовника.
Зміст порушень полягає у наступному.
Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, технічні вимоги на закупівлю 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний (гідроксид натрію)) визначені у пункті 7 додатку 3 до тендерної документації.
Серед інших характеристик Замовником визначено такий показник як показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) у % відношенні не більше 0,8.
Також, пункт 7 додатку 3 до тендерної документації визначає, що якість товару повинна відповідати вимогам зазначеного стандарту та технічним характеристикам у сертифікаті (паспорті) на продукцію та наступним критеріям якості: Технічні вимоги згідно ДСТУ, ГОСТ або ТУ виробника.
Згідно наданої нами тендерної пропозиції вбачається, що країною виробником запропонованого до поставки товару є Румунія. Від виробника отримано технічну специфікацію на продукт – розчин каустичної соди, який разом з перекладом додано у складі тендерної документації, яка підтверджує відповідність пропонованого товару усім заявленим якісним характеристикам.
Показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) країною виробником не регламентується до визначення як окремого якісного показника, а отже відсутній безпосередньо у технічній специфікації на продукцію.
Враховуючи, що вимоги пункту 7 додатку 3 до тендерної документації передбачають можливість надання в якості підтвердження ТУ виробника, наданий у складі документ що підтверджує технічну специфікацію на продукт повністю відповідає та підтверджує запитувані вимоги.
Додатково, з метою додаткового підтвердження відповідності товару, який пропонується до поставки від виробника, отримано лист за реєстраційним № СЕ З784 125.10.2023, який підтверджує відповідність показника вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) заявленим вимогам.
Окрім зазначеного, у складі тендерної документації додано довідку за вих.№ 4 від 01.02.2024 року, що підтверджує відповідність Тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі. Також, надано довідку щодо згоди з істотними умовами договори та проектом за вих. № 8 від 01.02.2024 року.
Все вищенаведене підтверджує відповідність встановленим Замовником вимогам до якості товару.
Окремо, не погоджуючись з підставами, які наведені у відповіді на вимогу щодо додаткової аргументації щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, звертаємо увагу на порушення вимог частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», а також підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 3 додаткової аргументації щодо причин невідповідності нашої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі наданої Замовником вбачається, що у складі пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було надано скановану копію листа CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 25 жовтня 2023 року, зміст якого підтверджує вміст у продукції виробника масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) на рівні не більше 0,6%, що відповідає вимогам до якості продукції згідно пункту 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації). Разом з тим, даний документ був адресований на ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД», а не на ТОВ «ТРЕЙДФОРТ», який є учасником електронного аукціону. Щодо підтвердження взаємовідносин між даними організаціями жодного документу в складі пропозиції надано не було.
Проте, відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Зазначені вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником були проігноровані, чим грубо порушені наші ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» права на усунення виявлених невідповідностей. Наслідком такого порушення стало позбавлення можливості ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» бути визначеним переможцем закупівлі.
Також, відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В той же час такої можливості та право на виправлення ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було позбавлено.
Нехтування вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей з боку Замовника обов’язком надати час для усунення та надання документального підтвердження взаємовідносин між ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» та ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД» на предмет закупівлі товару який пропонується до поставки Замовнику призвело до позбавлення участі у конкурентній процедурі закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватися за такими умови дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
У випадку закупівлі UA-2024-01-25-004442-a на думку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» дані принципи є порушеними, що відобразилось на усуненні від закупівлі ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» шляхом не надання йому права забезпечити виправлення невідповідності.
Враховуючи викладене, прийняте рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДФОРТ" порушує принцип на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель.
ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» переконане, що його права можуть бути захищені шляхом скасування рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закпівель

Номер: 5a31dbb6fee146148df40bdbbe7c17a9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-25-004442-a.b1
Назва: Вимога щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закпівель
Вимога:
Вимога про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності пропозиції ТОВ "ТРЕЙДФОРТ" вимогам до предмета закупівлі та скасування рішення уповноваженої особи ПАТ "ЦЕНТРЕНЕРГО" викладене у протоколі №12-РТП/ від 16.02.2024р. щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТРЕЙДФОРТ"
Вирішення: Надаємо додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації: 1. З метою підтвердження відповідності запропонованої продукції технічним вимогам учасником у складі документів поданої пропозиції надано скановану копію сертифікату аналізу «Розчину каустичної соди» виробника CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 03.01.2024 року, а також засвідчений печаткою ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» його переклад. Даний сертифікат аналізу не містить один з показників якості продукту, перелік яких зазначено в пункті 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації), а саме – показник вмісту у продукті масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3). 2. У складі документів поданої з боку ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» пропозиції було надано сертифікат аналізу ТОВ «УКРХІМАНАЛІЗ», який не є виробником запропонованої продукції та не вимагався Тендерною документацією. Відповідно до змісту зазначеного сертифікату аналізу, наведений в ньому результат аналізу відноситься виключно до наданого зразку та не гарантує загальну якість продукції. 3. У складі пропозиції ТОВ «ТРЕЙДФОРТ» було надано скановану копію листа CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI від 25 жовтня 2023 року, зміст якого підтверджує вміст у продукції виробника масової частки вуглекислого натрію (Na2CO3) на рівні не більше 0,6%, що відповідає вимогам до якості продукції згідно пункту 7 Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації). Разом з тим, даний документ був адресований на ТОВ «ІНТЕРПОЛІТРЕЙД», а не на ТОВ «ТРЕЙДФОРТ», який є учасником електронного аукціону. Щодо підтвердження взаємовідносин між даними організаціями жодного документу в складі пропозиції надано не було.
Статус вимоги: Задоволено