-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Папір офісний формату А4
Завершена
240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
25.01.2024 09:41 - 20.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга до АМКУ
Номер:
7b0c6724ce794e2fa1f5fa8d21695ece
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-001559-a.c2
Назва:
Скарга до АМКУ
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 16.02.2024 р. №41/юр/24.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 12.02.2024 № 2594.pdf 16.02.2024 14:42
- Скарга від 16.02.2024.pdf.asice.zip 16.02.2024 14:42
- Рішення від 07.02.2024 № 2377.pdf 16.02.2024 14:42
- Скарга від 16.02.2024.docx 16.02.2024 14:42
- sign.p7s 16.02.2024 14:43
- рішення від 20.02.2024 №3167.pdf 20.02.2024 16:58
- Інформація про резолютивну частину рішення № 3769.pdf 29.02.2024 13:23
- рішення від 28.02.2024 № 3769.pdf 04.03.2024 14:10
- Лист від Інституту про право видавати науковий СЕС.pdf 22.02.2024 13:47
- відповідь на Скаргу.docx 22.02.2024 13:47
- Науковий Висновок СЕС_.pdf 22.02.2024 13:47
- Науковий Висновок СЕС.pdf 22.02.2024 13:47
- відповідь на Скаргу.docx 23.02.2024 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2024 16:31
Дата розгляду скарги:
28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2024 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.03.2024 14:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до Рішення Комісії АМКУ від 28.02.2024 № 3769, внесено зміни до тендерної документації та продовжено строк подання пропозицій до 20.03.2024 року.
Пункт скарги
Номер:
3aefb1d0f23e4c4b949c578601abd1f1
Заголовок пункту скарги:
Вимоги зазначені у Додатку 2 "Технічні вимоги до предмета закупівлі" до Документації.
Опис заперечення:
На підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник повинен надати наступні документи:
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (служби), виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсного на кінцеву дату поставки товару, який повинен підтверджувати сферу застосування, запропонованого товару – «для офісних потреб» АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб». Сторінка 1 Додатку 2 до Документації
- копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (служби), виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсного на кінцеву дату поставки товару, який повинен підтверджувати сферу застосування, запропонованого товару – «для офісних потреб» АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб». Сторінка 1 Додатку 2 до Документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням уповноваженої особи Замовника у формі протоколу №2 від 25.01.2024 року зі змінами затвердженими рішенням уповноваженої особи Замовника у формі протоколу № 3 від 14.02.2024 року (надалі – Документація), встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
Виявивши дискримінаційні умови у Документації від 25.01.2024 року Замовника, Скаржником була подана відповідна скарга від 29.01.2024 р. №22/юр/24 до Антимонопольного комітету України.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2377-р/пк-пз від 07.02.2024 року, дана скарга була частково задоволена. В той же час з рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вбачається, що вимога встановлена Замовником у Додатку 2 Документації, щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у редакції від 25.01.2024 року є дискримінаційною та суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції (Рішення додається).
Рішенням Уповноваженої особи у формі протоколу від 14.02.024 року №3 Замовник частково вніс зміни до Документації, зі змісту яких вбачається про часткове невиконання ним вказаного рішення АМКУ.
Замовником були внесені зміни до Додатку 2 Документації, а саме: «На підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник повинен надати наступні документи - копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (служби), виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсного на кінцеву дату поставки товару, який повинен підтверджувати сферу застосування, запропонованого товару – «для офісних потреб» АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб».
Зі змісту даної вимоги вбачається що, Замовник залишив повністю вимогу, що була встановлена Документацією від 25.01.2024 року і лише доповнив її таким пунктом як «АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб».
Ще раз наголошуємо на тому що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС в редакції як зазначає Замовник в своїй Документації неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Скаржнику не зрозуміло, що має на увазі Замовник встановлюючи не правомірну вимогу про те, що учасник повинен надати у складі свої тендерної пропозиції інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб». Замовник не визначає у своїй Документації який саме документ має бути і ким саме він повинен бути виданим. Тобто, з наведеного вище вбачається, що Замовник має наперед вибраного переможця у якого наявний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або інший подібний документ.
Враховуючи вищевикладене, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2594-р/пк-пз від 12.02.2024 року (додається до скарги).
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виявивши дискримінаційні умови у Документації від 25.01.2024 року Замовника, Скаржником була подана відповідна скарга від 29.01.2024 р. №22/юр/24 до Антимонопольного комітету України.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2377-р/пк-пз від 07.02.2024 року, дана скарга була частково задоволена. В той же час з рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вбачається, що вимога встановлена Замовником у Додатку 2 Документації, щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у редакції від 25.01.2024 року є дискримінаційною та суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції (Рішення додається).
Рішенням Уповноваженої особи у формі протоколу від 14.02.024 року №3 Замовник частково вніс зміни до Документації, зі змісту яких вбачається про часткове невиконання ним вказаного рішення АМКУ.
Замовником були внесені зміни до Додатку 2 Документації, а саме: «На підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник повинен надати наступні документи - копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (служби), виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсного на кінцеву дату поставки товару, який повинен підтверджувати сферу застосування, запропонованого товару – «для офісних потреб» АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб».
Зі змісту даної вимоги вбачається що, Замовник залишив повністю вимогу, що була встановлена Документацією від 25.01.2024 року і лише доповнив її таким пунктом як «АБО інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб».
Ще раз наголошуємо на тому що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС в редакції як зазначає Замовник в своїй Документації неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Скаржнику не зрозуміло, що має на увазі Замовник встановлюючи не правомірну вимогу про те, що учасник повинен надати у складі свої тендерної пропозиції інший подібний документ, виданий відповідним на це, державним уповноваженим органом, чинний не менше ніж до 31.12.2024 р., який підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам діючого санітарного законодавства України та містить підтвердження сфери застосування запропонованого товару «для офісних потреб». Замовник не визначає у своїй Документації який саме документ має бути і ким саме він повинен бути виданим. Тобто, з наведеного вище вбачається, що Замовник має наперед вибраного переможця у якого наявний Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або інший подібний документ.
Враховуючи вищевикладене, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2594-р/пк-пз від 12.02.2024 року (додається до скарги).
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2594-р/пк-пз від 12.02.2024 р.
-
Опис доказу:
Аналогічна правова позиція викладена у даному доказі підтверджує, що вимога тендерної документації є дискримінаційною та є не можливою для виконання потенційними учасниками зокрема Скаржником.
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 12.02.2024 № 2594.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга до АМКУ
Номер:
519a1bdde8594658abc435ba915bb66b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-25-001559-a.c1
Назва:
Скарга до АМКУ
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 29.01.2024 р. №22/юр/24.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf 29.01.2024 15:07
- СЕРТИФІКАТИ ЯКОСТІ.pdf 29.01.2024 15:07
- Скарга від 29.01.2024.pdf.asice.zip 29.01.2024 15:07
- Скарга від 29.01.2024.doc 29.01.2024 15:07
- sign.p7s 29.01.2024 15:14
- Рішення від 31.01.2024 № 1900.pdf 31.01.2024 17:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.02.2024 № 2377.pdf 08.02.2024 11:45
- Рішення від 07.02.2024 № 2377.pdf 12.02.2024 14:37
- Сертифікат 02.02.2024 15:39
- Сертифікат 2 02.02.2024 15:39
- Порівняльна таблиця 02.02.2024 15:39
- сертифікат 02.02.2024 15:39
- сертифікат 02.02.2024 15:39
- характеристики 02.02.2024 15:39
- паспорт 02.02.2024 15:39
- Заперечення 02.02.2024 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.01.2024 15:34
Дата розгляду скарги:
07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.01.2024 17:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.02.2024 14:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до Рішення Комісії АМКУ №2377 від 07.02.2024 року внесено зміни до тендерної документації та продовжено строк подання пропозицій пропозицій до 23.02.2024 року.
Пункт скарги
Номер:
cffe0bd8effc4b369d44b12afb85e20a
Заголовок пункту скарги:
Технічні характеристики Таблиці Додатку 2 до Документації. Абз. 2 Додатку 2 до Документації
Опис заперечення:
1. Таблиця Додатку 2 Документації - сторінка 1 Додатку 2 до Документації.
2. Надати належним чином засвідчену Учасником копію Паспорту або Сертифікату якості, із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах до закупівлі - Абз. 2 сторінка 1 Додатку 2 до Документації.
2. Надати належним чином засвідчену Учасником копію Паспорту або Сертифікату якості, із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах до закупівлі - Абз. 2 сторінка 1 Додатку 2 до Документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики паперу відносяться лише до паперу виробництва однієї компанії.
При цьому, надати еквівалент вказаному паперу неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний папір з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, яка вимагається Замовником у Документації.
Провівши дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості на папір (сертифікати якості додаються), який пропонується до продажу на ринку України постачальниками різноманітних торгівельних марок різних виробників паперу, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки паперу не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Додатку 2 Документації до паперу офісного формату А-4.
В зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.
Порівняльна таблиця відповідності (не відповідності) технічних характеристик паперу, наявного на ринку України, щодо вимог, встановлених у Документації міститься у Скарзі.
Таким чином, жодний виробник паперу, порівняного вище в таблиці, не може забезпечити відповідність всіх технічних характеристик паперу у їх сукупності вимогам, встановленим Замовником у Документації.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 до Документації таким чином, щоб була забезпечена можливість учасникам надати еквівалент паперу формату А-4, в тому числі шляхом збільшення (зменшення) можливих допусків відхилень від встановлених технічних характеристик, вилучення технічних характеристик, визначення методів, способів, засобів, за допомогою яких вимірювались технічні характеристики паперу, або будь-яким іншим способом у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
При цьому, надати еквівалент вказаному паперу неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний папір з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, яка вимагається Замовником у Документації.
Провівши дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості на папір (сертифікати якості додаються), який пропонується до продажу на ринку України постачальниками різноманітних торгівельних марок різних виробників паперу, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки паперу не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Додатку 2 Документації до паперу офісного формату А-4.
В зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.
Порівняльна таблиця відповідності (не відповідності) технічних характеристик паперу, наявного на ринку України, щодо вимог, встановлених у Документації міститься у Скарзі.
Таким чином, жодний виробник паперу, порівняного вище в таблиці, не може забезпечити відповідність всіх технічних характеристик паперу у їх сукупності вимогам, встановленим Замовником у Документації.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 до Документації таким чином, щоб була забезпечена можливість учасникам надати еквівалент паперу формату А-4, в тому числі шляхом збільшення (зменшення) можливих допусків відхилень від встановлених технічних характеристик, вилучення технічних характеристик, визначення методів, способів, засобів, за допомогою яких вимірювались технічні характеристики паперу, або будь-яким іншим способом у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Сертифікати якості на папір
-
Опис доказу:
Відповідність (не відповідність) технічним вимогам предмету закупівлі. Скаржник додає сертифікати якості на папір, які видані виробниками та містяться у вільному доступі.
-
Повʼязаний документ:
СЕРТИФІКАТИ ЯКОСТІ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Номер:
70f3ebc22a4043e49c89709fd25c5960
Заголовок пункту скарги:
На позицію 1 (папір офісний А4) надати належним чином засвідчену Учасником копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, в якому об’єкт експертизи/додаток до висновку, підтверджує формат запропонованого паперу та його щільність. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинен підтверджувати сферу застосування запропонованого товару – для офісних потреб.
Опис заперечення:
На позицію 1 (папір офісний А4) надати належним чином засвідчену Учасником копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, в якому об’єкт експертизи/додаток до висновку, підтверджує формат запропонованого паперу та його щільність. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинен підтверджувати сферу застосування запропонованого товару – для офісних потреб. Абз. 2 Додатку 2 до Документації сторінка 1.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсного на кінцеву дату поставки товару, який повинен підтверджувати сферу застосування, запропонованого товару – «для офісних потреб» та в якому об’єкт експертизи/додаток до висновку, підтверджує формат запропонованого паперу та його щільність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним деражавним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу вагу на те, що чинним законодавством не передбачений зміст записів у висновках СЕС щодо даного типу товарів, у тому числі в частині - сфера застосування та та в якому об’єкт експертизи/додаток до висновку, підтверджує формат запропонованого паперу та його щільність. Такий текст узгоджується органом експертизи разом із замовником експертизи, саме тому записи у документах різних виробників можуть відрізнятися. Дане питання не врегульовано на законодавчому рівні. Замовником самостійно визначено правомірність такої вимоги.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС в редакції як зазначає Замовник в своїй Документації неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним деражавним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу вагу на те, що чинним законодавством не передбачений зміст записів у висновках СЕС щодо даного типу товарів, у тому числі в частині - сфера застосування та та в якому об’єкт експертизи/додаток до висновку, підтверджує формат запропонованого паперу та його щільність. Такий текст узгоджується органом експертизи разом із замовником експертизи, саме тому записи у документах різних виробників можуть відрізнятися. Дане питання не врегульовано на законодавчому рівні. Замовником самостійно визначено правомірність такої вимоги.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС в редакції як зазначає Замовник в своїй Документації неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р.
-
Опис доказу:
Аналогічна правова позиція викладена у даному доказі підтверджує, що вимога тендерної Документації є дискримінаційною та є не можливою для виконання потенційними учасниками, зокрема Скаржником. Дане Рішення міститься у вільному доступі.
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації