-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту на об'єкті: м. Одеса, проспект Шевченка, 4.
Завершена
630 630.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 153.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 153.15 UAH
Період оскарження:
24.01.2024 17:52 - 16.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі (Послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту на об'єкті: м. Одеса, проспект Шевченка, 4.)
Номер:
dd1a9fd216e14cdb9d645f1e04fed5a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-24-016493-a.c1
Назва:
СКАРГА
неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі
(Послуги з підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту на об'єкті: м. Одеса, проспект Шевченка, 4.)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 (техн).doc 26.01.2024 20:36
- Скарга АМКУ Шевченко.pdf 26.01.2024 20:36
- СКАРГА.docx 26.01.2024 20:36
- sign.p7s 26.01.2024 20:39
- Рішення від 30.01.2024 № 1810.pdf 30.01.2024 16:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.02.2024 № 2402.pdf 08.02.2024 12:39
- Рішення від 07.02.2024 № 2402.pdf 12.02.2024 14:07
- Додаток 4 проект договору.doc 31.01.2024 18:02
- Лист відповідь АМКУ.pdf 31.01.2024 18:02
- Додаток 3 (техн).doc 31.01.2024 18:02
- Протокол РП 1.docx 31.01.2024 18:02
- Додаток 2.doc 31.01.2024 18:02
- ТД.doc 31.01.2024 18:02
- Додаток 6.docx 31.01.2024 18:02
- Додаток 5.doc 31.01.2024 18:02
- Додаток 1 Квал.крит.doc 31.01.2024 18:02
- Протокол 3 ТД.pdf 31.01.2024 18:02
- Додаток 7.docx 31.01.2024 18:02
- Протокол 1 РП.pdf 31.01.2024 18:02
- Протокол 3 ТД.docx 31.01.2024 18:02
- Відповідь на скаргу UA-2024-01-24-016493-a.docx 31.01.2024 18:02
- Додаток 8 згода.docx 31.01.2024 18:02
- ТД з додатками.pdf 31.01.2024 18:02
- Лист відповідь до АМКУ.pdf 14.02.2024 12:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2024 20:54
Дата розгляду скарги:
07.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.01.2024 16:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.02.2024 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник усунув порушення, зазначені в скарзі.
Просимо Антимонопольний комітет України прийняти рішення про припинення розгляду скарги.
Пункт скарги
Номер:
2861f390989b4dde95febf6313789b6a
Заголовок пункту скарги:
Порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей
Опис заперечення:
Ознайомилися з вимогами тендерної документації та зазначаємо, що Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси, керуючись положеннями ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, звертаємося з наступним:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… До подання пропозиції, для коректного розрахунку вартості надання послуг, Учасник повинен оглянути об’єкти, ознайомитися з документацією та надати у складі пропозиції акт обстеження об’єктів, підписаного учасником та представником замовника…»
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, а також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потрібно отримати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- «Закон»), адже за таких умов, з підстав, що не залежать від Скаржника, Замовник може не надати вищевказаний акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що можуть надати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників та зокрема Скаржника.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вказане, вважаю, що дії Замовника в частині встановлення в тендерної документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та права і інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону.
Кількість сертифікатів - разом 9 (дев’ять), які вимагає Замовник підкреслює бажання Замовника мати кваліфікованого Виконавця, однак майже всі ці сертифікати жодним чином не впливають на якість чи інші процеси надання послуг, разом із тим, отримання кожного з цих сертифікатів потребує певної кількості часу та коштів, що не тільки збільшує вартість участі у закупівлі, а і створює вимоги, що обмежують конкуренцію, адже прийняти участь у цій закупівлі зможуть явно не усі учасники ринку, а лише ті, що мають відповідну ліцензію та додатково що 9 (дев’ять) сертифікатів ДСТУ та ISO. Зрозуміло, що не усі бажаючі, зокрема Скаржник зможуть за 7 днів отримати усі ці 9 сертифікатів, тому не усі вільно зможуть прийняти участь у закупівлі, а лише ті хто заздалегідь підготував усі 9 сертифікатів.
Фактично це штучні перешкоди для бажаючих взяти участь у цій закупівлі, зокрема для Скаржника. Можна було б зрозуміти, якщо б Замовник пояснив, чим саме кожний з цих Сертифікатів допоможе Замовнику у цій закупівлі.
На що Замовник у документації вказав наступне: «…Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами…» - тобто фактично Замовник констатував, що надані послуги мають відповідати «іншим стандартам», тому потрібно вимагати 9 Сертифікатів, щоб упевнитися у тому, що послуги будуть відповідати.
Чим наприклад отримання Скаржником сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації; допоможе Замовнику, окрім того, що вартість цього сертифікату буде включено у загальну вартість Виконавця за цією закупівлею.
Враховуючи вказане вважаємо, що Замовник має або пояснити усі якісні, екологічні, енергоефективні та іншиі стандарти, прийняті в Україні Замовник бажає, щоб були виконані. А також які критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами – та збільшити вартість закупівлі або розумно зменшити кількість сертифікатів ДСТУ ISO.
Замовник також вимагає сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації; -вказані сертифікати використовуються медичними установами, які до (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту вони не мають жодного стосунку. Компанія, що здійснює технічне обслуговування систем протипожежного захисту має відповідати зокрема вимогам охорони праці. Лише з цих підстав Замовник може вимагати надати підтвердження впровадження відповідних систем та отримання відповідних сертифікатів.
1. Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації….»
Таким чином Замовник вимагає надання усіх вищевказаних сертифікатів ISO та сертифікатів ДСТУ. Вважаємо зазначити, що Замовник явно зловживає своїми правами щодо вимог ISO та сертифікатів ДСТУ.
Зокрема Замовник вимагає - сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації, однак по-перше, це стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» не є банком та займається зокрема технічним обслуговуванням систем протипожежного захисту відповідно до отриманої ліцензії. Вищевказаний сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.
По-друге: документ - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) на даний момент не є чинним, чинність документа скасована з 22.08.2023 згідно з наказом від 17.08.2023 № 210 «Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ". Замість нього зокрема діє ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
Вважаємо, що Замовник у закупівлі з (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту будівлі вимагаючи надання сертифікату з інформаційної безпеки, який зобов’язаний дотримуватись українські банки задля захисту інформації та який не є чинним явно не обґрунтував необхідності встановлення вимог щодо надання вищевказаного сертифіката від Учасників закупівлі, у тому числі ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» та повинен вилучити вказаний документ з тендерної документації.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, а також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потрібно отримати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- «Закон»), адже за таких умов, з підстав, що не залежать від Скаржника, Замовник може не надати вищевказаний акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що можуть надати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників та зокрема Скаржника.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вказане, вважаю, що дії Замовника в частині встановлення в тендерної документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та права і інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 (техн).doc
-
Опис доказу:
цей доказ підтверджує доводи Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (техн).doc
Кількість сертифікатів - разом 9 (дев’ять), які вимагає Замовник підкреслює бажання Замовника мати кваліфікованого Виконавця, однак майже всі ці сертифікати жодним чином не впливають на якість чи інші процеси надання послуг, разом із тим, отримання кожного з цих сертифікатів потребує певної кількості часу та коштів, що не тільки збільшує вартість участі у закупівлі, а і створює вимоги, що обмежують конкуренцію, адже прийняти участь у цій закупівлі зможуть явно не усі учасники ринку, а лише ті, що мають відповідну ліцензію та додатково що 9 (дев’ять) сертифікатів ДСТУ та ISO. Зрозуміло, що не усі бажаючі, зокрема Скаржник зможуть за 7 днів отримати усі ці 9 сертифікатів, тому не усі вільно зможуть прийняти участь у закупівлі, а лише ті хто заздалегідь підготував усі 9 сертифікатів.
Фактично це штучні перешкоди для бажаючих взяти участь у цій закупівлі, зокрема для Скаржника. Можна було б зрозуміти, якщо б Замовник пояснив, чим саме кожний з цих Сертифікатів допоможе Замовнику у цій закупівлі.
На що Замовник у документації вказав наступне: «…Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами…» - тобто фактично Замовник констатував, що надані послуги мають відповідати «іншим стандартам», тому потрібно вимагати 9 Сертифікатів, щоб упевнитися у тому, що послуги будуть відповідати.
Чим наприклад отримання Скаржником сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації; допоможе Замовнику, окрім того, що вартість цього сертифікату буде включено у загальну вартість Виконавця за цією закупівлею.
Враховуючи вказане вважаємо, що Замовник має або пояснити усі якісні, екологічні, енергоефективні та іншиі стандарти, прийняті в Україні Замовник бажає, щоб були виконані. А також які критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами – та збільшити вартість закупівлі або розумно зменшити кількість сертифікатів ДСТУ ISO.
Замовник також вимагає сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації; -вказані сертифікати використовуються медичними установами, які до (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту вони не мають жодного стосунку. Компанія, що здійснює технічне обслуговування систем протипожежного захисту має відповідати зокрема вимогам охорони праці. Лише з цих підстав Замовник може вимагати надати підтвердження впровадження відповідних систем та отримання відповідних сертифікатів.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 (техн)
-
Опис доказу:
цей доказ підтверджує доводи Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (техн).doc
1. Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації….»
Таким чином Замовник вимагає надання усіх вищевказаних сертифікатів ISO та сертифікатів ДСТУ. Вважаємо зазначити, що Замовник явно зловживає своїми правами щодо вимог ISO та сертифікатів ДСТУ.
Зокрема Замовник вимагає - сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації, однак по-перше, це стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» не є банком та займається зокрема технічним обслуговуванням систем протипожежного захисту відповідно до отриманої ліцензії. Вищевказаний сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.
По-друге: документ - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) на даний момент не є чинним, чинність документа скасована з 22.08.2023 згідно з наказом від 17.08.2023 № 210 «Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ". Замість нього зокрема діє ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
Вважаємо, що Замовник у закупівлі з (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту будівлі вимагаючи надання сертифікату з інформаційної безпеки, який зобов’язаний дотримуватись українські банки задля захисту інформації та який не є чинним явно не обґрунтував необхідності встановлення вимог щодо надання вищевказаного сертифіката від Учасників закупівлі, у тому числі ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» та повинен вилучити вказаний документ з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 (техн)
-
Опис доказу:
цей доказ підтверджує доводи Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (техн).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника усунути вищенаведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… До подання пропозиції, для коректного розрахунку вартості надання послуг, Учасник повинен оглянути об’єкти, ознайомитися з документацією та надати у складі пропозиції акт обстеження об’єктів, підписаного учасником та представником замовника…» Встановлюючи відповідні вимоги Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, а також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потрібно отримати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- «Закон»), адже за таких умов, з підстав, що не залежать від Скаржника, Замовник може не надати вищевказаний акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що можуть надати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників та зокрема Скаржника. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вказане, вважаю, що дії Замовника в частині встановлення в тендерної документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та права і інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника вилучити вимогу щодо надання сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації у зв’язку із втратою чинності з тендерної документації.