• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож Розчистка траси ПЛ 220-750 кВ в зоні обслуговування Львівського РЦОМ

Інформація, що вимагається част.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана у оголошенні про проведення відкритих торгів, вказана у тендерній документації. Назва послуги номенклатурної позиції предмета закупівлі та код послуги, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 77341000-2 Підрізання дерев

Завершена

3 197 803.61 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 31 978.04 UAH
Період оскарження: 24.01.2024 17:39 - 19.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації, рішень, дій та бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій

Номер: e033093ebb9347b28d64cbd2d40935c3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-24-016375-a.a1
Назва: СКАРГА щодо дискримінаційних умов тендерної документації, рішень, дій та бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.02.2024 15:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання вимог Рішення від 08.02.2024р. № 2504-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель Замовником внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОДМАШБУДСЕРВІС", Василь +380679690617 29gvv@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 67531106c8694daca351fab8e4f6a75c
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискримінаційних вимог щодо документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Опис заперечення: Замовник повинен усунути вказані невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації в цій частині – видалити умову, що передбачає тлумачення аналогічного договору як договору з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: 24 січня 2024 року Замовником торгів, ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО" (далі – Замовник), було розпочато процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-24-016375-a, за предметом: «77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож Розчистка траси ПЛ 220-750 кВ в зоні обслуговування Львівського РЦОМ код за ДК 021:2015 (CPV): 77340000-5» (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон №922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОДМАШБУДСЕРВІС" (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі.
Натомість, Скаржником виявлено ряд положень тендерної документації Закупівлі – ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ на закупівлю послуг за предметом закупівлі: 77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож Розчистка траси ПЛ 220-750 кВ в зоні обслуговування Львівського РЦОМ, затвердженої Уповноваженою особою НЕК «УКРЕНЕРГО» Охріменко Н.В. 24 січня 2024 року (Протокольне рішення №022/24-ОН від 24 січня 2024 року) (далі – Тендерна документація), є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, не дозволяють Скаржнику прийняти участь у Закупівлі, порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у Закупівлі відповідно до Закону №922-VIII та Особливостей. Порушення Замовника, пов’язані із встановленими умовами Тендерної документації, полягають у наступному.
У відповідності до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації «тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених в п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження з нижченаведених документів*, які надаються в сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF) або у вигляді електронних документів з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги" та Постанови КМУ від 17.03.2022 року №300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг»:…2) Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, вимогам визначеним у пункті 47 Особливостей, та іншим вимогам згідно з Розділом І Додатку 2 до цієї документації».
Згідно із пунктом 5 розділу ІІІ Тендерної документації «Замовник встановлює кваліфікаційний критерій (кваліфікаційні критерії) відповідно до статті 16 Закону, з урахуванням Особливостей та відповідно до вимог, встановлених пунктом 47 Особливостей викладених в Розділі І Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Розділом І Додатку 2 до Тендерної документації визначено документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та інших вимог замовника, серед яких, зокрема, у пункті 1зазначено:

І Найменування документу Форма документу Вимоги до документа
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

Примітка:
Підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (документами, визначеними пп. 1.2., Розділу І цього Додатку) достатньо на один договір, що визначений пп. 1.1. Розділу І цього Додатку, незалежно від кількості договорів зазначених учасником в довідці наданій у складі тендерної пропозиції відповідно до пп. 1.1. Розділу І цього Додатку. 1.1. Довідка (складена в довільній формі) про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору щодо надання послуг/робіт з розчистки траси/просік 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року (із зазначенням предмету договору, номеру, дати, адреси, контактного телефону, найменування замовника).
Примітка: У випадку наявності в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів в НЕК "УКРЕНЕРГО" Учасник надає перелік договорів, складений у відповідності до вимог пп.1.1. Розділу І цього додатку і документи згідно пп.1.3. Розділу І цього додатку, та може не надавати документи згідно пп.1.2. Розділу І цього додатку.
1.2 Договір(и) або витяг(и) з договору(ів)* (з додатком (ами)**), на який є посилання у довідці, що вимагається відповідно до вимог пп.1.1. Розділу І цього Додатку.
* Витяг з договору повинен містити в собі істотні умови договору (предмет договору, строк його дії), його преамбулу (якщо вона є) та підписи сторін.
**Додаток(ки) (достатньо - надання додатку (-ів) (наприклад розрахунку (-ів)) на послуги, що є аналогічними предмету закупівлі. Надання усіх додатків до договору в повному обсязі не є обов’язковим).
1.3. Документ(и), підтверджуючий(і) повне виконання договору аналогічного предмету закупівлі, наданого згідно пп. 1.2. Розділу І цього Додатку та на який є посилання у довідці, що вимагається відповідно до пп. 1.1. Розділу І цього Додатку, а саме: лист-відгук* чи інший документ (або акт наданих послуг, або інший фінансовий документ).
* Лист-відгук повинен бути оформлений на бланку підприємства, організації (контрагента учасника) за підписом керівника або уповноваженої особи, з зазначенням предмету виконаного договору/переліку наданих послуг, та по можливості: номеру та дати договору, П.І.Б., контактного телефону і посади особи, яка може підтвердити вказані дані. 1.1. Документ, за власноручним підписом керівника або уповноваженої особи Учасника, завірений печаткою (у сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF) або електронний документ з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги".




1.2. Копія документа, (у сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF) або електронний документ з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги".


1.3. Копія документа, (у сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF) або електронний документ з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України "Про електронні довірчі послуги".

Таким чином, за умовами пункту 1 Розділу І Додатку 2 до Тендерної документації учасники Закупівлі мають підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів щодо надання послуг/робіт з розчистки траси/просік 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Скаржник має успішний підтверджений досвід надання послуг з розчистки траси у 2023 році (неповний рік) обсягом 5,436 га (розрахунок: 9,105 км = 54 630 м2 = 5,436 га) згідно Договору №140623 надання послуг від 14.06.2023, укладеного між Скаржником і ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКСПЕРТ ПЕТРОЛЕУМ УКРАЇНА» (далі – Договір №140623), що підтверджується Договором №140623, Актами здачі-приймання робіт (надання послуг) №13 від 17 липня 2023 р. і №25 від 30 листопада 2023 р., Листом-відгуком ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕКСПЕРТ ПЕТРОЛЕУМ УКРАЇНА» від 27.11.2023 за вих. №27112023 – копії цих документів додаються до Скарги.
Крім того, Скаржник має успішний підтверджений досвід надання послуг з розчистки траси у 2020 році (також неповний рік) обсягом 61 га на підставі Договору №05-079269-19 від 27.12.2019 р., укладеного між ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» і Скаржником (далі – Договір №05-079269-19). За Договором №05-079269-19 Скаржник надав послуги з підрізання дерев і живих огорож, розчистки траси ПЛ 750 кВ в зоні обслуговування Закарпатського РЕЦ Інв. № 030030. Як зазначив контрагент Скаржника за Договором №05-079269-19 у Довідці-відгуку: «всі роботи були виконані вчасно і якісно у відповідності до умов договору та з дотриманням державних будівельних норм. Зауважень на претенцій щодо виконаних робіт немає». Копія Договору №05-079269-19, додатки до цього договору, документи (акти, довідки, довідку-відгук), що підтверджують належне виконання з боку Скаржника за цим договором додаються до Скарги.
Натомість, Скаржник не має досвіду виконання аналогічних договорів щодо надання послуг/робіт саме з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
При цьому предметом Закупівлі виступає «77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож Розчистка траси ПЛ 220-750 кВ в зоні обслуговування Львівського РЦОМ код за ДК 021:2015 (CPV): 77340000-5», а не надання послуг/робіт саме з розчистки траси/просік.
Таким чином, Замовник здійснює Закупівлю за предметом «77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож Розчистка траси ПЛ 220-750 кВ в зоні обслуговування Львівського РЦОМ код за ДК 021:2015 (CPV): 77340000-5», а вимагає підтвердити досвід з розчистки траси/просік, що не узгоджується з предметом закупівлі.
До того ж Замовник необгрунтовано, з незрозумілих причин вимагає підтвердити досвід з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі (тобто не менше 114,95 га, оскільки мова йде про 50% від 229,9 га) на протязі одного календарного року. Хоча не зрозуміло, чим досвід за інші періоди (роки) чи на менші обсяги йому не підходить?! Можливо, справа в тому, що Замовник бажає обмежити конкуренцію у Закупівлі після того, як побачив досвід виконання аналогічних договорів Скаржника, зокрема, по відміненій закупівлі UA-2023-11-17-013758-a?!
Враховуючи, що Замовник встановив обмеження для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року, а Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів з розчистки траси у 2023 році (неповний рік) і з чистки траси ПЛ 750 кВ у 2020 році, - Скаржник не зможе прийняти участь та перемогти у Процедурі закупівлі.
Згідно із частинами першою і другою статті 16 Закону №922-VIII «замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: …3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)…».
Статтею 3 Закону №922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону №922-VIII замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників…».
Таким чином, Закон №922-VIII передбачає можливість встановити кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), але забороняє замовникам встановлювати вимоги, що призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Враховуючи це, Замовник має право вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), але не використовувати це право (не зловживати правом) для обмеження участі в закупівлі Скаржника та інших осіб, зокрема, шляхом вказівки на щодо надання послуг/робіт саме з розчистки траси/просік 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Вищевказана вимога обмежує можливість участі у Закупівлі суб’єктів господарювання (зокрема, Скаржника), які мають досвід надання послуг або виконання робіт з підрізання дерев і живих огорож, розчистка траси, але не виконували роботи/не надавали послуги саме з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Наявність вищевказаних умов Тендерної документації демонструє дискримінаційний підхід до учасників, які мають аналогічний досвід із надання послуг або виконання робіт з підрізання дерев і живих огорож, розчистка траси, але не можуть підтвердити досвід документами, в яких мова йде про розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути вказані невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації в цій частині – видалити умову, що передбачає тлумачення аналогічного договору як договору з розчистки траси/просік у 2021-2023 рр. з обсягом не менше 50% від заявленого обсягу робіт в закупівлі на протязі одного календарного року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації