• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі спостерігання за пожежною автоматикою та технічне обслуговування обладнання систем пожежної сигналізації у закладах, підпорядкованих Відділу культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації за кодом закупівлі, згідно з класифікатором CPV: ДК 021:2015: 50410000-2 (Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)

Згідно додатків до ТД

Завершена

128 865.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 644.32 UAH
Період оскарження: 24.01.2024 14:50 - 02.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 673035f6ff9f4803ac5dd291901fa48a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-24-010991-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
вих. № 1-с від 14 лютого 2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, МСП-03680 вул.Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Приватне підприємство «ЦЕНТР ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ» Місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Почайнинська, буд. 57/59, кв. 106 Фактична адреса: 04080, м. Київ, вул. Новокостянтинівська, буд. 11 тел. (067) 770-68-23 код ЄДРПОУ 36865774 e-mail: electrobezpeka@gmail.com Замовник: Відділ культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації код ЄДРПОУ 37445495 Місцезнаходження: 04205, Україна, Київська область, Київ, просп.Оболонський, будинок 16 тел. 380444267810, 380637994331 e-mail: obolon_kultura@ukr.net Інформація про закупівлю: ID: e52d8c2ad7df47cc8d29dd4cab0b3b1e Закупівля: UA-2024-01-24-010991-a СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем учасника – Управління поліції охорони в м. Києві вчинене уповноваженою особою Відділу культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «послуги зі спостерігання за пожежною автоматикою та технічне обслуговування обладнання систем пожежної сигналізації у закладах, підпорядкованих Відділу культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації; за кодом ДК 021:2015 «СРV»: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів», за ідентифікатором UA-2024-01-24-010991-a, очікувана вартість закупівлі 128 865,00 грн. без ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі). Керуючись абзацом 3 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, ПП «ЦЕНТР ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ» (надалі – Скаржник) реалізує це право. В аукціоні, що відбувся 06 лютого 2024 року, прийняли участь 2 суб’єкти господарювання: - Управління поліції охорони в м. Києві , остаточна пропозиція - 115 888,00 грн. без ПДВ; - ПП "ЦЕНТР ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ" - 116 580,00 грн. без ПДВ. Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі»; «запобігання корупційним діям і зловживанням» а відтак наші права на рівну участь у аукціоні закупівлі та отримання можливості укласти Договір із Замовником. За результатами розгляду у ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Відділу культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 09.02.2024 № 28 встановлено: «За результатами перевірки не було виявлено підстав для відмови Учаснику у випадках, визначених пунктом 47 Особливостей. Учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей, відповідно до якої відсутні підстави для відмови Учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах. Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника - Управління поліції охорони в м.Києві, на загальну суму 115 888,00 грн. повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, у т. ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника». ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Відділу культури Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 09.02.2024 № 28 було визначено учасника Управління поліції охорони в м. Києві - переможцем закупівлі (далі – переможець). Ми, ПП «ЦЕНТР ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ (далі – Скаржник) не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаємо, що воно не вмотивоване, оскільки грубо проігноровані наступні підстави для відхилення вказаного учасника: 1. Відповідно до п.п. 1.17. п. 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось: «Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація). Кошторисна документація підтверджується підписами уповноваженої особи Учасника (спеціаліста кошторисника), складається відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281». Учасником Управління поліції охорони в м. Києві надано файл «17 Розрахунок -Кошторис по кожному обєкту...pdf», який складено не у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281», як це вимагалось вимогами відповідно до Додатку 1 до тендерної документації. Тобто учасником Управління поліції охорони в м. Києві не надано кошторисну документацію. Таким чином тендерна пропозиція Управління поліції охорони в м. Києві не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Але Замовником 08-02-24, 10:35:32 було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з наступним текстом: «Доброго дня, прошу доопрацювати п.1.17 Додатку № 1 до ТД, а саме: " 1.17. Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація). Кошторисна документація підтверджується підписами уповноваженої особи Учасника (спеціаліста кошторисника), складається відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281". Тобто, 08-02-24, 10:35:32 Замовником було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яким надано можливість Управління поліції охорони в м. Києві виправити дану невідповідність, чим порушено положення п. 43 Особливостей, оскільки дана невідповідність призводить до зміни предмета закупівлі (не надано Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація), яка повинна бути відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281). Таким чином, опублікувавши повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в технічній частині, що не підлягає усуненню учасником процедури закупівлі невідповідностей відповідно до пункту 43 особливостей - Замовник грубо порушив Закон та знехтував ч. 2 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, в якому чітко зазначено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; - є такою, строк дії якої закінчився; - є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Довідково, відповідно до п. 43 Постанови: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Виходячи із вищезазначеного, замовник не мав права Управління поліції охорони в м. Києві надавати 24 години на виправлення невідповідностей в кошторисних розрахунках: надати відсутні кошторисні розрахунки, як це передбачено вимогами п.п. 1.17. п. 1 Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція Управління поліції охорони в м. Києві не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Не відхиливши тендерну пропозицію Управління поліції охорони в м. Києві, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель установлених статтею 5 Закону, а саме об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку. На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі Управління поліції охорони в м. Києві.
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.02.2024 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.02.2024 15:30
Автор: ПП "ЦЕНТР ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ", ПП Центр Електробезпеки +380444253150, +380677392763 electrobezpeka@gmail.com http://www.elektrobezpeka.com.ua

Пункт скарги

Номер: 4c97c6ec483645faadfe273730133cf9
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця
Опис заперечення: Відповідно до п.п. 1.17. п. 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагалось: «Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація). Кошторисна документація підтверджується підписами уповноваженої особи Учасника (спеціаліста кошторисника), складається відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Учасником Управління поліції охорони в м. Києві надано файл «17 Розрахунок -Кошторис по кожному обєкту...pdf», який складено не у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281», як це вимагалось вимогами відповідно до Додатку 1 до тендерної документації. Тобто учасником Управління поліції охорони в м. Києві не надано кошторисну документацію. Таким чином тендерна пропозиція Управління поліції охорони в м. Києві не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Але Замовником 08-02-24, 10:35:32 було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з наступним текстом: «Доброго дня, прошу доопрацювати п.1.17 Додатку № 1 до ТД, а саме: " 1.17. Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація). Кошторисна документація підтверджується підписами уповноваженої особи Учасника (спеціаліста кошторисника), складається відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281".

Тобто, 08-02-24, 10:35:32 Замовником було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яким надано можливість Управління поліції охорони в м. Києві виправити дану невідповідність, чим порушено положення п. 43 Особливостей, оскільки дана невідповідність призводить до зміни предмета закупівлі (не надано Розрахунок вартості послуг по кожному об'єкту згідно визначеного переліку об’єктів Замовника (кошторисна документація), яка повинна бути відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021 р № 281).

Таким чином, опублікувавши повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в технічній частині, що не підлягає усуненню учасником процедури закупівлі невідповідностей відповідно до пункту 43 особливостей - Замовник грубо порушив Закон та знехтував ч. 2 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, в якому чітко зазначено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».

Довідково, відповідно до п. 43 Постанови: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виходячи із вищезазначеного, замовник не мав права Управління поліції охорони в м. Києві надавати 24 години на виправлення невідповідностей в кошторисних розрахунках: надати відсутні кошторисні розрахунки, як це передбачено вимогами п.п. 1.17. п. 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір