-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Медичні матеріали одноразового застосування (ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали
Завершена
7 483 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 415.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 415.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2024 14:30 - 17.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
0302804e4ba54fc9b1c3916507641747
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-24-010345-a.a1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація про відповідність Технокомплекс.pdf 26.01.2024 19:02
- Рішення від 19.09.2023 №14955.pdf 26.01.2024 19:02
- рішення від 04.12.2023 № 19453.pdf 26.01.2024 19:02
- Оскарження еквівалентності.html 26.01.2024 19:02
- sign.p7s 26.01.2024 19:55
- скарга_щодо_дискримінаційних_вимог_тендерної_документації 1..docx 29.01.2024 12:04
- скарга_щодо_дискрим.pdf 29.01.2024 12:04
- Рішення від 30.01.2024 № 1808.pdf 30.01.2024 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.02.2024 № 2273.pdf 07.02.2024 17:17
- Рішення від 06.02.2024 № 2273.pdf 09.02.2024 13:57
- ПОЯСНЕННЯ АМКУ бланк.pdf 01.02.2024 17:23
- Додатки до пояснення.pdf 01.02.2024 17:24
- ПОЯСНЕННЯ АМКУ бланк.docx 01.02.2024 17:24
- ПРОТОКОЛ зміни ТД 15.02.2024.pdf 15.02.2024 11:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2024 20:24
Дата розгляду скарги:
06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.01.2024 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.02.2024 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації за предметом закупівлі відкритих торгів з особливостями, номер закупівлі в ЕСЗ: UA-2024-01-24-010345-a за предметом закупівлі: Медичні матеріали одноразового застосування (ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали )
Пункт скарги
Номер:
45209cadaea6418f9d6191ebee4a2563
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення:
Замовником у додатку 2 до Тендерної документації встановлені медико-технічні вимоги щодо медичної продукції (позиція № 9,10,11,12,13,14,15), виробництво якої здійснює лише один виробник, тобто встановлені дискримінаційні вимоги тендерної документації (ст.32-34 тендерної документації, яка затверджена протоколом №63 від 24.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Так, додатком 5 до ТД передбачено:
9 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна 33141000-0 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір: 60 см х 50 см (з фінгерліфтом з двох сторін), стерильна шт 500
10 38496 - Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна 33141000-0 Спонж марлевий медичний Матеріал: марля медична бавовняна (тип 20), діаметром 4 см (з рентгеноконтрастною ниткою) №25, стерильний паков 100
11 13894 - Набір для знімання швів 33141620-2 Набір маніпуляційний для зняття швів Склад: пінцет великий - 1 шт.; пінцет малий - 1 шт.; серветка марлева медична 7,5 см х 7,5 см (8 шарів) - 5 шт. (марля медична бавовняна, тип 17); спонж марлевий медичний діаметр 3 см - 5 шт. (марля медична бавовняна, тип 20); лезо для скальпеля №12 - 1 шт.; пластир 2,0 см х 15 см - 2 шт.; пластир 1,0 см х 5 см - 4 шт.; рукавички оглядові (розмір М) - 2 пари (латекс); покриття операційне 60 см х 50 см - 1 шт. (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2); пакет санітарний - 1 шт.; лоток пластиковий - 1шт., стерильний шт 1 000
12 62744 - Набір для перев'язування ран без ліків стерильний 33141620-2 Набір маніпуляційний перев`язувальний Склад: пінцет великий, 1 шт.; пінцет малий, 1 шт.; серветка марлева медична 10см х 20см (8 шарів), 1 шт.; серветка марлева медична 7,5см х 7,5см (8 шарів), 5 шт.; пластир 2,0см х 15см, 2 шт.; затискач з кремальєрою, 1 шт.; маска медична тришарова на резинках одноразового застосування, 2 шт.; рукавички оглядові (розмір "М"), 2 пари; покриття операційне 60 см х 50 см (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2), 1 шт.; пакет санітарний, 1 шт., стерильний шт 500
13 31336 - Набір для взяття проб артеріальної крові 33141620-2 Набір маніпуляційний для взяття венозної крові Склад: серветка марлева медична 5см х 5см (8 шарів), 1 шт.; спонж марлевий медичний, діаметр 3см, 2 шт.; шприц 20,0мл, 1 шт.; рукавички оглядові (розмір "М"), 1 пара; пластир 2,0см х 15см, 2 шт.; покриття операційне 60см х 50см (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2), 1 шт.; пакет санітарний, 1 шт., стерильний, має відповідати вимогам постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» згідно класу безпеки не менше II. шт 300
14 38496 - Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна 33141000-0 Серветка марлева медична Матеріал: марля медична бавовняна (тип 17), з петлею 30 см х 30 см (12 шарів) (з рентгеноконтрастною ниткою) №2, стерильна паков 1 000
15 39404 - Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна 33141000-0 Спонж нейрохірургічний абсорбуючий Матеріал: PVA - 1,2 мм, розмір: 1,5 см х 1,5 см (з рентгеноконтрастною ниткою) №10, стерильний, має відповідати вимогам постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» згідно класу безпеки не менше II. паков 100
Сукупність медико-технічних вимог, передбачених Замовником стосовно даних позицій, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Єдиним виробником Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (ТМ «Славна»), Україна. Декларацію про відповідність ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» надає під кожну закупівлю окремо. На підтвердження вищезазначеного надаємо:
-
Отже, прописані Замовником у Додатку 5 до ТД вимоги чітко визначають конкретного виробника щодо Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» . Звертаємо увагу, що спростувати наведене твердження Замовник може у разі надання документального підтвердження того, що, щонайменше, два виробника здійснюють виробництво П Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна, що відповідають у повному обсязі медико-технічним вимогам, які встановлені у ТД.
Як зазначає Міністерство економіки України у консультаціях з питань публічних закупівель, «пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені частиною другою статті 22 Закону.
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
При цьому замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3).
Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки вбачається, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування здійснення такого посилання. Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону та не надано зазначене обґрунтування.
Отже, так як за позиціями № 915: Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, що зазначені у Додатку 5 до ТД не існує еквівалента, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Разом з тим, у випадку, якщо Замовник обґрунтує необхідність закупівлі Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна, що зазначені у Додатку 2 до ТД, враховуючи, що виробляє таку продукцію лише один суб’єкт господарювання, відповідно виконати умови ТД зможуть лише учасники, які співпрацюють із компанією ТОВ «ТЕХНОКОМПЛЕКС», тому вважаємо, що з метою виправлення допущеного порушення, створення конкурентного середовища та забезпечення можливості для участі Скаржника у закупівлі UA-2024-01-24-010345-a необхідно поділити предмет закупівлі на окремі лоти та виокремити у другий лот Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна (позиції № 9-15) з медико-технічними вимогами, які встановлені у Додатку 2 до ТД.
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-09-07-012499-a вже розглядав ситуацію щодо виробництва продукції одним виробником, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
9 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна 33141000-0 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір: 60 см х 50 см (з фінгерліфтом з двох сторін), стерильна шт 500
10 38496 - Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна 33141000-0 Спонж марлевий медичний Матеріал: марля медична бавовняна (тип 20), діаметром 4 см (з рентгеноконтрастною ниткою) №25, стерильний паков 100
11 13894 - Набір для знімання швів 33141620-2 Набір маніпуляційний для зняття швів Склад: пінцет великий - 1 шт.; пінцет малий - 1 шт.; серветка марлева медична 7,5 см х 7,5 см (8 шарів) - 5 шт. (марля медична бавовняна, тип 17); спонж марлевий медичний діаметр 3 см - 5 шт. (марля медична бавовняна, тип 20); лезо для скальпеля №12 - 1 шт.; пластир 2,0 см х 15 см - 2 шт.; пластир 1,0 см х 5 см - 4 шт.; рукавички оглядові (розмір М) - 2 пари (латекс); покриття операційне 60 см х 50 см - 1 шт. (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2); пакет санітарний - 1 шт.; лоток пластиковий - 1шт., стерильний шт 1 000
12 62744 - Набір для перев'язування ран без ліків стерильний 33141620-2 Набір маніпуляційний перев`язувальний Склад: пінцет великий, 1 шт.; пінцет малий, 1 шт.; серветка марлева медична 10см х 20см (8 шарів), 1 шт.; серветка марлева медична 7,5см х 7,5см (8 шарів), 5 шт.; пластир 2,0см х 15см, 2 шт.; затискач з кремальєрою, 1 шт.; маска медична тришарова на резинках одноразового застосування, 2 шт.; рукавички оглядові (розмір "М"), 2 пари; покриття операційне 60 см х 50 см (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2), 1 шт.; пакет санітарний, 1 шт., стерильний шт 500
13 31336 - Набір для взяття проб артеріальної крові 33141620-2 Набір маніпуляційний для взяття венозної крові Склад: серветка марлева медична 5см х 5см (8 шарів), 1 шт.; спонж марлевий медичний, діаметр 3см, 2 шт.; шприц 20,0мл, 1 шт.; рукавички оглядові (розмір "М"), 1 пара; пластир 2,0см х 15см, 2 шт.; покриття операційне 60см х 50см (спанбонд - щільністю не менше 25 г/м2), 1 шт.; пакет санітарний, 1 шт., стерильний, має відповідати вимогам постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» згідно класу безпеки не менше II. шт 300
14 38496 - Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна 33141000-0 Серветка марлева медична Матеріал: марля медична бавовняна (тип 17), з петлею 30 см х 30 см (12 шарів) (з рентгеноконтрастною ниткою) №2, стерильна паков 1 000
15 39404 - Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна 33141000-0 Спонж нейрохірургічний абсорбуючий Матеріал: PVA - 1,2 мм, розмір: 1,5 см х 1,5 см (з рентгеноконтрастною ниткою) №10, стерильний, має відповідати вимогам постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» згідно класу безпеки не менше II. паков 100
Сукупність медико-технічних вимог, передбачених Замовником стосовно даних позицій, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Єдиним виробником Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (ТМ «Славна»), Україна. Декларацію про відповідність ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» надає під кожну закупівлю окремо. На підтвердження вищезазначеного надаємо:
-
Отже, прописані Замовником у Додатку 5 до ТД вимоги чітко визначають конкретного виробника щодо Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» . Звертаємо увагу, що спростувати наведене твердження Замовник може у разі надання документального підтвердження того, що, щонайменше, два виробника здійснюють виробництво П Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна, що відповідають у повному обсязі медико-технічним вимогам, які встановлені у ТД.
Як зазначає Міністерство економіки України у консультаціях з питань публічних закупівель, «пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені частиною другою статті 22 Закону.
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
При цьому замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3).
Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки вбачається, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування здійснення такого посилання. Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону та не надано зазначене обґрунтування.
Отже, так як за позиціями № 915: Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, що зазначені у Додатку 5 до ТД не існує еквівалента, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Разом з тим, у випадку, якщо Замовник обґрунтує необхідність закупівлі Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна, що зазначені у Додатку 2 до ТД, враховуючи, що виробляє таку продукцію лише один суб’єкт господарювання, відповідно виконати умови ТД зможуть лише учасники, які співпрацюють із компанією ТОВ «ТЕХНОКОМПЛЕКС», тому вважаємо, що з метою виправлення допущеного порушення, створення конкурентного середовища та забезпечення можливості для участі Скаржника у закупівлі UA-2024-01-24-010345-a необхідно поділити предмет закупівлі на окремі лоти та виокремити у другий лот Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна (позиції № 9-15) з медико-технічними вимогами, які встановлені у Додатку 2 до ТД.
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-09-07-012499-a вже розглядав ситуацію щодо виробництва продукції одним виробником, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ N 14955 -р/пк-пз від 19.09.2023
-
Опис доказу:
АМКУ розглядалась аналогічна ситуація щодо виробництва продукції одним виробником, де АМКУ встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 19.09.2023 №14955.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність ТОВ "ТЕХНОКОМПЛЕКС"
-
Опис доказу:
Підтверджує, що товар відповідає вимогам ТД, який воробляє ТОВ "ТЕХНОКОМПЛЕКС"
-
Повʼязаний документ:
Декларація про відповідність Технокомплекс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» внести зміни до тендерної документації, яку затверджену протоколом № 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у мотивувальній частині скарги, а саме поділити предмет закупівлі на два лоти та виокремити у другий лот Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Набір для знімання швів, Набір для перев'язування ран без ліків стерильний, Набір для взяття проб артеріальної крові, Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна стерильна, Губка рентгеноконтрастна неткана хірургічна стерильна (позиція № 9-15)
Номер:
3ed9370487fb4530a9532e274b0e425f
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення:
Замовником у додатку 2 п.4 до Тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога: Стерильні вироби, що є предметом закупівлі, мають бути простерилізовані газовим методом (етиленоксидом або оксидом етилену), що має бути підтверджено документами від виробника (паспорти або сертифікати якості). Залишки після стерилізації етиленоксидом (скорочено - ЕО) не повинні перевищувати норм ДСТУ EN ISO 10993-7:2015 "Біологічне оцінювання медичних виробів. Частина 7. Залишки після стерилізації етиленоксидом", на підтвердження учасник повинен надати протокол досліджень на залишок ЕО, що виданий сертифікованою або акредитованою лабораторією та надати документи, що підтверджують визнання вимірювальних можливостей даної лабораторії відповідно до вимог ДСТУ ISO 10012:2005 "Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання" та ДСТУ EN ISO 10993-7:2015 "Біологічне оцінювання медичних виробів. Частина 7. Залишки після стерилізації або атестат про акредитацію випробувальної лабораторії ДСТУ ISO/IEC 17025 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій». (ст. 28 тендерної документації, ендерної документації, яка затверджена протоколом №63 від 24.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Як зазначає Міністерство економіки України у консультаціях з питань публічних закупівель, «пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені частиною другою статті 22 Закону.
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Стерилізація – це знешкодження від всіх видів мікроорганізмів, в тому числі бактеріальних спор .
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Дезінфекція, передстерилізаційне очищення та стерилізація медичних виробів в закладах охорони здоров’я» від 11.08.2014 р. №552 стерилізацію медичних виробів здійснюють фізичним (паровим, повітряним) і хімічним (розчинами хімічних засобів, газовим, плазмовим) методами, використовуючи для цього відповідні стерилізаційні засоби та типи обладнання;
Стерилізація оксидом етилену (розчинами хімічних засобів) передбачає обробку виробів, що підлягають стерилізації, в газонепроникній герметичній камері оксидом етилену. Висока здатність проникнення EO є важливою властивістю у забезпеченні якісної і досить швидкої стерилізаційної дії. Для стерилізації застосовуються газові концентрації близько 450-1000 мг на літр порожньої стерилізаційної камери.
Властивості етиленоксиду (надалі -ЕО)
Під впливом атмосферних умов етиленоксид присутній у вигляді безбарвного газу зі слабким ефірним запахом, але з середнім порогом сприйняття запаху 700 мл/м3 , він не має якихось певних властивостей для його сприйняття за запахом. Потребується вжиття особливих застережних заходів при використанні EO, оскільки він може утворювати вибухонебезпечні газові суміші при контакті з повітрям. Точка займання становить 40°С. Чистий EO також розпадається, викликаючи вибухову реакцію при нагріванні.
Стерилізація газовим методом є альтернативою процесам з використанням окису етилену. Її переваги в порівнянні з ЕО-процесами полягають в тому, що паро-формальдегідна суміш, яка використовується, не є ані легкозаймистою, ані вибухонебезпечною, і після циклу стерилізації може бути видалена зі стерильних матеріалів таким чином, що потреби в дегазації не буде, і стерильні матеріали відразу ж будуть доступні для повторного використання.
Плазмова стерилізація є визнаним методом стерилізації медичних виробів завдяки протимікробній, фунгіцидній, противірусній і спороцидній активності діючої речовини. Стерилізуюча дія перекису водню залежить від концентрації і часу контакту з матеріалами, що оброблюються. Газ є безпечним для використання по відношенню до більшості медичних виробів і типів матеріалів, в тому числі електричних компонентів та електроніки, але є і деякі обмеження, про які йдеться мова далі. Протимікробна дія основана на створенні в процесі обробки вільних радикалів, що зв’язуються із функціональними компонентами клітин мікроорганізмів і незворотньо їх пошкоджують.
Окремо зазначаємо, що газовий метод стерилізації, порівняно з іншими методами стерилізації не має будь-яких переваг.
Зазначення в умовах тендерної документації лише газового методу стерилізації (оксидом етилену) містить дискримінаційну вимогу, має ознаки штучного обмеження конкуренції, оскільки дає можливість взяти участь у тендері лише тим учасникам, які мають можливість здійснити стерилізацію газовим методом та позбавляє права взяти участь учасників, які можуть здійснити стерилізацію іншими методами та є штучно створеною дискримінацією по відношенню до нашого товариства.
Крім того відсутній будь-який нормативно-правовий акт, який передбачає обов’язок стерилізації саме газовим методом.
Згідно Додатка 1 до Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 N 753:
«...9. Медичні вироби, що постачаються стерильними, повинні бути розроблені, виготовлені та упаковані відповідно до процедур, що забезпечують їх стерильність під час введення в обіг і збереження їх стерильного стану в установлених умовах зберігання і транспортування до моменту пошкодження або відкриття їх захисної упаковки.
10. Медичні вироби, що постачаються стерильними, повинні бути виготовлені та стерилізовані належним чином із застосуванням валідованого методу.
11. Медичні вироби, призначені для стерилізації, повинні бути виготовлені в контрольованих умовах.
12. Системи пакування нестерильних медичних виробів повинні забезпечувати їх зберігання без погіршення встановленого рівня чистоти таких виробів, а також мінімізувати ризик їх бактеріального зараження, якщо перед застосуванням медичних виробів передбачена стерилізація. Обрана система пакування повинна бути придатна до застосування з урахуванням визначеного виробником методу стерилізації.
13. Пакування та/або маркування повинні надавати можливість розрізняти ідентичні або подібні медичні вироби, що постачаються як стерильними, так і нестерильними...».
Вважаємо, що вимога щодо виключної стерилізації газовим методом є надмірною. Така вимога жодним чином не впливає і не може вплинути на якість продукції та її технічні характеристики, які можуть мати значення для їх використання, натомість призводить до штучного збільшення реальної ціни закупівлі, а відтак порушення принципів максимальної економії та ефективності. Замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3). Крім того, оскільки з вищезазначеного випливає, що обов’язку стерилізації саме газовим методом чинним законодавством не закріплено, а також Замовником не надано доказів того, що стерилізація газовим методом має якісь переваги, порівняно з іншими методами, дану вимогу необхідно виключити з вимог ТД.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити те, що продукція має бути стерилізована (без зазначення методу стерилізації).
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-11-17-013749-a вже розглядав ситуацію щодо стерилізації виключно газовим методом, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Стерилізація – це знешкодження від всіх видів мікроорганізмів, в тому числі бактеріальних спор .
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Дезінфекція, передстерилізаційне очищення та стерилізація медичних виробів в закладах охорони здоров’я» від 11.08.2014 р. №552 стерилізацію медичних виробів здійснюють фізичним (паровим, повітряним) і хімічним (розчинами хімічних засобів, газовим, плазмовим) методами, використовуючи для цього відповідні стерилізаційні засоби та типи обладнання;
Стерилізація оксидом етилену (розчинами хімічних засобів) передбачає обробку виробів, що підлягають стерилізації, в газонепроникній герметичній камері оксидом етилену. Висока здатність проникнення EO є важливою властивістю у забезпеченні якісної і досить швидкої стерилізаційної дії. Для стерилізації застосовуються газові концентрації близько 450-1000 мг на літр порожньої стерилізаційної камери.
Властивості етиленоксиду (надалі -ЕО)
Під впливом атмосферних умов етиленоксид присутній у вигляді безбарвного газу зі слабким ефірним запахом, але з середнім порогом сприйняття запаху 700 мл/м3 , він не має якихось певних властивостей для його сприйняття за запахом. Потребується вжиття особливих застережних заходів при використанні EO, оскільки він може утворювати вибухонебезпечні газові суміші при контакті з повітрям. Точка займання становить 40°С. Чистий EO також розпадається, викликаючи вибухову реакцію при нагріванні.
Стерилізація газовим методом є альтернативою процесам з використанням окису етилену. Її переваги в порівнянні з ЕО-процесами полягають в тому, що паро-формальдегідна суміш, яка використовується, не є ані легкозаймистою, ані вибухонебезпечною, і після циклу стерилізації може бути видалена зі стерильних матеріалів таким чином, що потреби в дегазації не буде, і стерильні матеріали відразу ж будуть доступні для повторного використання.
Плазмова стерилізація є визнаним методом стерилізації медичних виробів завдяки протимікробній, фунгіцидній, противірусній і спороцидній активності діючої речовини. Стерилізуюча дія перекису водню залежить від концентрації і часу контакту з матеріалами, що оброблюються. Газ є безпечним для використання по відношенню до більшості медичних виробів і типів матеріалів, в тому числі електричних компонентів та електроніки, але є і деякі обмеження, про які йдеться мова далі. Протимікробна дія основана на створенні в процесі обробки вільних радикалів, що зв’язуються із функціональними компонентами клітин мікроорганізмів і незворотньо їх пошкоджують.
Окремо зазначаємо, що газовий метод стерилізації, порівняно з іншими методами стерилізації не має будь-яких переваг.
Зазначення в умовах тендерної документації лише газового методу стерилізації (оксидом етилену) містить дискримінаційну вимогу, має ознаки штучного обмеження конкуренції, оскільки дає можливість взяти участь у тендері лише тим учасникам, які мають можливість здійснити стерилізацію газовим методом та позбавляє права взяти участь учасників, які можуть здійснити стерилізацію іншими методами та є штучно створеною дискримінацією по відношенню до нашого товариства.
Крім того відсутній будь-який нормативно-правовий акт, який передбачає обов’язок стерилізації саме газовим методом.
Згідно Додатка 1 до Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 N 753:
«...9. Медичні вироби, що постачаються стерильними, повинні бути розроблені, виготовлені та упаковані відповідно до процедур, що забезпечують їх стерильність під час введення в обіг і збереження їх стерильного стану в установлених умовах зберігання і транспортування до моменту пошкодження або відкриття їх захисної упаковки.
10. Медичні вироби, що постачаються стерильними, повинні бути виготовлені та стерилізовані належним чином із застосуванням валідованого методу.
11. Медичні вироби, призначені для стерилізації, повинні бути виготовлені в контрольованих умовах.
12. Системи пакування нестерильних медичних виробів повинні забезпечувати їх зберігання без погіршення встановленого рівня чистоти таких виробів, а також мінімізувати ризик їх бактеріального зараження, якщо перед застосуванням медичних виробів передбачена стерилізація. Обрана система пакування повинна бути придатна до застосування з урахуванням визначеного виробником методу стерилізації.
13. Пакування та/або маркування повинні надавати можливість розрізняти ідентичні або подібні медичні вироби, що постачаються як стерильними, так і нестерильними...».
Вважаємо, що вимога щодо виключної стерилізації газовим методом є надмірною. Така вимога жодним чином не впливає і не може вплинути на якість продукції та її технічні характеристики, які можуть мати значення для їх використання, натомість призводить до штучного збільшення реальної ціни закупівлі, а відтак порушення принципів максимальної економії та ефективності. Замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3). Крім того, оскільки з вищезазначеного випливає, що обов’язку стерилізації саме газовим методом чинним законодавством не закріплено, а також Замовником не надано доказів того, що стерилізація газовим методом має якісь переваги, порівняно з іншими методами, дану вимогу необхідно виключити з вимог ТД.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити те, що продукція має бути стерилізована (без зазначення методу стерилізації).
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-11-17-013749-a вже розглядав ситуацію щодо стерилізації виключно газовим методом, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
РІШЕННЯ №19453-р/пк-пз від 04.12.2023
-
Опис доказу:
Рішенням АМКУ підтверджено, що встановлення газового методу стерилізації є дискримінаційною вимогою.
-
Повʼязаний документ:
рішення від 04.12.2023 № 19453.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» внести зміни до тендерної документації, яку затверджену протоколом № 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у мотивувальній частині скарги, а саме для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити те, що продукція має бути стерилізована (без зазначення методу стерилізації).
Номер:
9f29a608ed0240b3889a0b7124d09018
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Опис заперечення:
Замовником у додатку 2 п.10 до Тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога: 10. У разі подання еквівалентного товару до найменування товару, що зазначене Замовником в Специфікації Додатку 2 Тендерної документації, Учасник подає таблицю з детальною порівняльною характеристикою запропонованого ним еквівалентного товару та товару, що зазначений Замовником в Специфікації. В таблиці з детальною порівняльною характеристикою учасник подає відомості щодо відповідності запропонованого ним еквівалентного товару медико-технічним вимогам Замовника з посиланням на відповідні сторінки інструкцій, сертифікатів якості, каталогів виробника на такий товар з обовʼязковим наданням таких документів у складі своєї тендерної пропозиції. Еквівалентність визначається замовником. (ст. 28-29 тендерної документації, ендерної документації, яка затверджена протоколом №63 від 24.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки Товар може повністю відповідати медико-технічним вимогам ТД, однак Замовник, керуючись вищезазначеною дискримінаційною вимогою, може безпідставно відхилити тендерну пропозицію.
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 того ж Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття, завдяки власним досягненням, переваг над іншими cyб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, cy6’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий cy6’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за ïx певними ознаками виникають менш сприятливі умови a6o становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли ïx реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за ïx певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Дії Замовника в частині встановлення наведено вище вимоги до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно виключити: Еквівалентність визначається замовником.
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 того ж Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття, завдяки власним досягненням, переваг над іншими cyб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, cy6’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий cy6’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за ïx певними ознаками виникають менш сприятливі умови a6o становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли ïx реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за ïx певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Дії Замовника в частині встановлення наведено вище вимоги до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно виключити: Еквівалентність визначається замовником.
×
-
Назва доказу:
Оскарження еквівалентності
-
Опис доказу:
Зазначається, що відповідність еквівалентності не може встановлюватись Замовником, а повинна встановлюватись компетентними органами.
-
Повʼязаний документ:
Оскарження еквівалентності.html
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» внести зміни до тендерної документації, яку затверджену протоколом № 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи ДЕРЖАВНА УСТАНОВА КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР ОНКОЛОГІЇ, ГЕМАТОЛОГІЇ, ТРАНСПЛАНТОЛОГІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у мотивувальній частині скарги, а саме для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно виключити: Еквівалентність визначається замовником.