• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

«Електрична енергія (постачання електричної енергії) (код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія)»

Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі"

Завершена

715 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 575.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 17:49 - 28.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Незаконна і дискримінаційна умова тендерної документації (ТД)

Номер: 3d2ef7d7db0f42b9801ff2a596de8251
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-016708-a.a1
Назва: Незаконна і дискримінаційна умова тендерної документації (ТД)
Вимога:
В пункті 6 додатку 2 до ТД "Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям" замовником встановлено вимогу до учасників/потенційних учасників, що суперечить та порушує законодаство про публічні закупівлі. Так, в п. 6 вказаного додатку 2 встановлено: "Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі". Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД. Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД. А тому, встановлення в ТД таких вимог є незаконним, оскільки не відповідає п. 29 Особливостей, з урахуванням яких має відбуватися дана закупівлі. Крім цього, встановлення вищевказаної вимоги про наявність згаданих сертифікатів є дискримінацією учасників, що не мають цих сертифікатів. Оскільки вимагаються документи (сертифікати), що не визначені діючим законодавством як обов’язкові для діяльності на ринку. Внаслідок цього учасники, що не мають вищезгаданих сертифікатів, але відповідають всім іншим умовам ТД, і які в змозі конкурувати з іншими учасниками, в разі перемоги в закупівлі опиняються порівняно з учасниками, які мають зазначені сертифікати, в завідомо нерівних умовах умовах. Оскільки можуть бути формально дискваліфіковані. Таким чином, оскільки наведені сертифікати не передбачені законодавством для закупівлі учасник не має надавати їх у складі тендерної пропозиції. Дискваліфікація ж заявника цієї вимоги за відсутність згаданих сертифікатів буде неконкурентною, дискримінаційною та становитиме підставу для оскарження такого рішення замовника до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яка неодноразово в 2023 р. вже ухвалювала рішення на користь учасника/потенційного учасника із зазначеного питання).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до п. 6 « Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі.». Зазначені вище вимоги Замовника є обґрунтованою і об'єктивною, а так як сформована до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до абзацу 12 Розділу 1 Сфера застосування ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT) вимоги цього стандарту є загальними і призначені для застосування всіма організаціями (або частиною організації), незалежно від типу, розміру та характеру діяльності, а також у державних, приватних або неприбуткових галузях економіки. Наказом ДП "УКРНДНЦ" від 29.11.2022 № 232 "Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 01 січня 2023 року, серед яких зокрема підпунктом 12 пункту 1 Наказу включено ДСТУ ISO/IEC 27701:2022 (ISO/IEC 27701:2019, IDT) Методи безпеки. Розширення до ISO/IEC 27001 та ISO/IEC 27002 для керування конфіденційною інформацією. Вимоги та настанови. Використання сертифікатів ISO (Міжнародна організація зі стандартизації) в діяльності компаній може мати ряд переваг. Вони допомагають забезпечити високу якість продукції або послуг, мають міжнародне визнання і довіру, зменшують ризики та допомагають компаніям працювати на світовому ринку. Стандарти ISO сприяють зменшенню ризиків невиконання укладеного договору. Використання стандартів ISO допомагає зменшити ризик невиконання та помилок в діяльності, оскільки вони включають найкращі практики та процедури. Провірка сертифікатів ISO у виконавців важлива, оскільки вона дозволяє переконатися, що компанія чи постачальник дійсно володіє сертифікатами, які вона вказує. Це зменшує ризик отримання низької якості товарів чи послуг та допомагає забезпечити довіру до партнерів та постачальників.
Статус вимоги: Відхилено