-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сухий корм для собак, сухий корм для котів
Завершена
951 830.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 759.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 759.15 UAH
Період оскарження:
23.01.2024 19:40 - 01.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Реєстраційне посвідчення на корм для собак
Номер:
387be7c791fb4e4282681330264ef8ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-23-013608-a.b2
Назва:
Реєстраційне посвідчення на корм для собак
Вимога:
Вимога умов закупівлі в частині підтвердження якості кормів реєстраційними посвідченнями, не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.
Обов’язковість отримання реєстраційного посвідчення на корми була встановлена Законом України «Про ветеринарну медицину» № 2498-ХІІ від 25.06.1992 р., статтею 76 якого було визначено, що обіг та використання в Україні кормових добавок, преміксів та готових кормів дозволяється тільки після їх державної реєстрації. Цією ж статтею була визначена процедура реєстрації кормових добавок, преміксів та готових кормів, а також видача реєстраційних свідоцтв. Наведена норма закону «Про ветеринарну медицину» діяла до 19.01.2020 р.
21.12.2017 р. прийнято та з 19.01.2020 р. діє Закон України «Про безпечність та гігієну кормів», підпунктом 4 пункту 7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» якого внесено зміни до Закону України «Про ветеринарну медицину», в тому числі виключено статтю 76 «Реєстрація кормових добавок, преміксів та готових кормів».
На підставі зазначених змін в законах України, Урядом України, на підзаконному рівні, також були внесені відповідні зміни.
Так, 21.11.2007 р. КМ України було прийнято Постанову № 1349 «Про затвердження положень про державну реєстрацію ветеринарних препаратів, кормових добавок, преміксів та готових кормів», якою було затверджено Положення про державну реєстрацію кормових добавок, преміксів та готових кормів, яким встановлений механізм отримання реєстраційних свідоцтв.
Натомість, 03.03.2020 р. КМ України прийняв Постанову № 210 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію кормових добавок», якою затверджено відповідне Положення та визнано таким, що втратив чинність, абзац третій постановляючої частини постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2007 р. № 1349 – щодо Положення про державну реєстрацію кормових добавок, преміксів та готових кормів.
Враховуючи викладене, станом на 16.08.2021 р., в Україні на законодавчому рівні відсутні вимоги щодо реєстрації кормів та отримання реєстраційних свідоцтв.Просимо виключити дискримінаційну вимогу щодо реєстраційного посвідчення на корм для собак!!!
У випадку незадоволення вимоги , будемо змушені звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2024 22:42
Вирішення:
Вимогу прийнято. Відповідні зміни внесено в Додаток 2 тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
4c2a8322fc7740d4928348b3c49adbdd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-23-013608-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
23.01.2024 року було оголошено тендер на закупівлю корму для домашніх тварин, сухий корм для собак (код 15710000-8 за ДК 021:2015 – готові корми для сільськогосподарських та інших тварин (сухий корм для собак) та розміщено тендерну документацію в електронній системі закупівель.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Торговий дім Т-Трейд» має намір взяти участь у Процедурі закупівлі, оскільки може запропонувати товар, який за своїми основними характеристиками відповідає вимогам, що ставляться Замовником до предмету закупівлі, має змогу своєчасно поставити товар у необхідній Замовнику кількості та на визначених Замовником умовах.
В ході ознайомлення з тендерною документацією нами виявлено, що в її складі міститься Додаток 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в якому зазначені вимоги до предмету закупівлі, а саме:
1) «Сухий корм для собак» - корм повинен бути збалансований та містити: злаки, м'ясо і субпродукти тваринного походження, субпродукти рослинного походження, масла і жири, мінеральні речовини, вітамінно-мінеральний комплекс. До складу корму не повинні входити генномодифіковані продукти, штучні барвники, ароматизатори та штучні консерванти.
Також в додатку 2 містяться аналітичні складові корму:
- протеїн не менше 20,0%,
- жири не менше 8,0%,
- зола не менше 7,8%,
- клітковина не менше 2,6%,
- кальцій не менше 1,7%,
- фосфор не менше 1,0%
Харчові добавки, вітаміни та мінерали, кількість на 1 кг корму:
- Вітамін А не менше 13 000 МО,
- Вітамін D3 не менше 1300 МО,
- Вітамін Е не менше 90 мг,
- Залізо не менше 135 мг,
- Цинк не менше 120 мг,
- Марганець не менше 12 мг,
- Мідь не менше 16 мг,
- Йод не менше 1,5 мг,
- Селен не менше 0,2 мг.
та
2) Сухий корм для котів.
Корм повинен бути збалансований та містити: зернові, м'ясо і субпродукти тваринного походження, субпродукти рослинного походження, рибу та рибні субпродукти, масла і жири, мінеральні речовини, вітамінно-мінеральний комплекс. До складу корму не повинні входити генномодифіковані продукти, штучні барвники, ароматизатори та штучні консерванти.
Аналітичні складові корму:
- протеїн не менше 27,5%,
- жири не менше 9,0%,
- зола не менше 7,2%,
- клітковина не менше 2,7%,
- кальцій не менше 1,45%,
- фосфор не менше 1,10%,
- таурин не менше 1,0 мг
Харчові добавки, вітаміни та мінерали, кількість на 1 кг корму:
- Вітамін А не менше 15 000 МО,
- Вітамін D3 не менше 1500 МО,
- Вітамін Е не менше 100 мг,
- Вітамін В1 не менше 10мг,
- Вітамін В2 не менше 15мг,
- Вітамін В6 не менше 15мг,
- Вітамін В12 не менше 90 мкг,
- Кальцій не менше 40мг,
- Нікотинова кислота 70мг,
- Фолієва кислота не менше 4мг,
- Біотин не менше 280мкг,
- Залізо не менше 135 мг,
- Цинк не менше 120 мг,
- Марганець не менше 12 мг,
- Мідь не менше 16 мг,
- Йод не менше 1,8 мг,
- Селен не менше 0,25 мг.
Здійснивши моніторинг складу продукції виробників сухих кормів для собак та котів, які представлені на українському ринку, нами виявлено що даним вимогам відповідає ТІЛЬКИ сухий корм ВИКЛЮЧНО однієї торгової марки - «JOSERA».
Опис складу сухого корму для собак даної торгової марки наведений на веб-сайті https://josera.ua за посиланням:
корм для собак - https://josera.ua/brochure/product_info/Bavaro/Bavaro_flyer_SOLIDO.pdf;
корм для котів - https://josera.ua/brochure/product_info/JosiCat/JosiCat_TastyBeef.pdf .
Однак, варто зауважити, що ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Торговий дім Т-Трейд» є суб’єктом господарювання, який провадить свою діяльність у сфері реалізації сухих кормів, які задовольняють потреби собак та котів будь-якого віку, розміру, ваги, стану здоров’я, тощо.
При поданні тендерної пропозиції будуть надані документи (декларації виробника, сертифікати, мінімально-достатні норми годівлі), які згідно вимог чинних в Україні нормативно-правових актів у галузі виробництва та обігу кормів для тварин, є обов’язковими, та якими підтверджуватиметься повна відповідність товару, що пропонуватиметься до поставки у складі тендерної пропозиції, встановленим чинним законодавством України вимогам.
Питання утримання безпритульних тварин врегульовано Законом України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та Положенням про притулок для тварин, затвердженим Наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 15.10.2010 р. № 439, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за № 1016/18311.
При цьому, наведеними законодавчими та нормативними актами не встановлено жодних вимог щодо складу кормів для собак, які утримуються в таких притулках.
У зв’язку з викладеним, просимо надати для ознайомлення документ, яким ви керуєтесь при формуванні вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі – сухого корму для собак та котів, в частині визначення/встановлення кількісного вмісту поживних речовин, вітамінів та мінеральних речовин.
Окрім викладеного, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Торговий дім Т-Трейд» розцінює в якості дискримінаційної умови те, що замовник об’єднав корми для різних тварин – собак та котів, в один лот.
Підпунктами 1 та 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за принципом добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Пунктом 6 частини 1 даної статті встановлено, що принципом здійснення публічних закупівель також є запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 5 Закону визначено, що замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, тобто з урахуванням принципу недискримінації учасників. Частиною 4 цієї ж статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З огляду на вище наведене, а також на відсутність нормативно-правового акту, який би директивно встановлював кількісний вміст поживних речовин, вітамінів та мінеральних речовин в кормі для собак та котів, які утримуються у відповідних притулках, вважаємо встановлення у тендерній документації вимог щодо конкретного складу кормів для собак та котів таким, що не ґрунтується на приписах законодавства, відтак - є безпідставним та дискримінаційним, адже дані вимоги обмежують коло учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі лише до тих, що. виготовляють чи реалізовують конкретний сухий корм для собак та котів - «JOSERA».
Викладене засвідчує, що тендерна документація містить вимоги, які прямо порушують вищенаведені приписи та положення Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім цього, дискримінаційні вимоги тендерної документації можуть свідчити, ще і про порушення замовником п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – принципу запобігання корупційним діям і зловживанням.
Узагальнюючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення викладені у даній вимозі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.01.2024 17:17
Вирішення:
І. Вимогу щодо кількісного вмісту поживних речовин, вітамінів та мінеральних речовин в кормі для котів та собак прийнято. Відповідні зміни внесено в Додаток 2 тендерної документації.
ІІ. Щодо вимоги поділу предмету закупівлі на окремі лоти повідомляємо наступне. Відповідно до положень Порядку визначення предмету закупівлі (затв. наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” (затв. наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749). Таким чином, визначення окремих частин предмету закупівлі (лотів) та передбачення можливості подання тендерних пропозицій по кожному лоту окремо є правом замовника, а не його обов’язком. На Вашу думку, об’єднання сухого корму для собак та сухого корму для котів в одну закупівлю обмежує право на участь у процедурі закупівлі тих суб’єктів господарювання, які не можуть запропонувати постачання предмету закупівлі в межах однієї закупівлі. Переконані, що таке об'єднання не обмежує право учасників, що є суб`єктами господарювання, які провадять свою діяльність у сфері реалізації як сухих кормів для собак, так і сухих кормів для котів, взяти участь у торгах та поставити товари, які є предметом закупівлі, оскільки сухий корм для собак та сухий корм для котів є товарами одного технологічного та змістового профілю. На території України достатня кількість конкурентоспроможних компаній та підприємств, які мають можливість забезпечити поставку предмета закупівлі в межах однієї закупівлі. Враховуючи вищевикладене, поділ предмету закупівлі на лоти є недоцільним.
Статус вимоги:
Задоволено