• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливні брикети з деревини твердих порід типу Нестро

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.

Торги не відбулися

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 13:54 - 28.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Тендерна документація замовника містить умови які обмежують конкуренцію.

Номер: 4c7d3a7db7fa4566b58cab2e74fc2e99
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-009547-a.c3
Назва: Тендерна документація замовника містить умови які обмежують конкуренцію.
Скарга:
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи від 21.11.2023 р. (надалі - Документація), Скаржник вважає, що їх умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості) та право ТОВ "Енергопроект" на участь у цих відкритих торгах. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2024 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.02.2024 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: В тендерну документацію будуть внесені зміни відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 2316-р/пк-пз від 06.02.2024 року.
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОПРОЕКТ ЛТД", Луценко Роман 380505405950 epltd@i.ua

Пункт скарги

Номер: 76e2ccdfc844418c887246a8bdf73fe0
Заголовок пункту скарги: Паливні брикети типу Нестро з твердих порід деревини
Опис заперечення: Замовник неправомірно встановив зазначені вимоги, в порушення пункту 29 Особливостей, згідно якого, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Тип порушення: Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Розділом VI пункт 3.1 ТД передбачено що проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі; Разом з тендерною документацією Замовником подається підписаний Проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток 2 до тендерної документації). В Додатку 2 Замовник надає проект Договору в якому встановив наступні непрозорі вимоги які можуть вибірково застосовуватися до небажаних учасників: Пункт 5.1. проекту договору «Товар постачається Згідно сформованих Замовником Заявок в довільній формі, що передається шляхом направлення на юридичну адресу Постачальника або шляхом відправлення електронного листа на електронну пошту Постачальника (визначену в реквізитах даного Договору) з додаванням до такого листа сканкопії відповідної Заявки, підписаної Замовником, в форматі РDF або в будь-якому іншому форматі, який забезпечує можливість ознайомлення зі змістом Заявки. У даному випадку відповідна Заявка вважається отриманою Постачальником з дати його направлення Замовником на електрону адресу Постачальника, підтвердженням чого є відповідна роздруківка з поштового програмного забезпечення Замовника. В Заявці Замовником зазначається наступна інформація: номер, дата Договору на основі якого здійснюється замовлення, кількість Товару. Термін поставки окремої партії Товару зі сторони Постачальника не повинен перевищувати 2 робочих днів з моменту отримання відповідної Заявки. Замовник не може чітко вказати формат листа заявки та спосіб листування із Постачальником, проте вимагає що поставка товару не повина перевищувати 2 робочих днів з моменту отримання відповідної Заявки, а фактом отримання заявки Замовника вважається відповідна роздруківка з поштового програмного забезпечення Замовника, далі будь -які порушення будуть розцінюватися як порушення договору про закупівлю з вини учасника, з настанням відповідних наслідків. За таких умов тендерної документації, в учасників виникає багато неврегульованих питань зокрема і до укладання договору про закупівлю з учасником пропозиція якого буде відповідати всім іншим вимогам тендерної документації. Відтак, Замовник залишає за собою пріоритетне право на визначення форми заявки та способу направлення заявки постачальнику, більш того фактом отримання заявки є роздруківка з програмного забезпечення замовника. Постає питання яке програмне забезпечення має на увазі замовник ? Якщо постачальник знаходиться в іншому місці як підтвердити отримання/неотримання заявки поштовим відправленням протягом двох днів? Одначе, Замовником також непрозоро визначена штрафна санкція пунктом 6.2. Так, п.6.2 проекту договору Замовник має право: 6.2.1. Достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку без укладання додаткової угоди, у разі невиконання або неналежного виконання зобов’язань Постачальником, повідомивши його про це у строк за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання, шляхом направлення письмового повідомлення на адресу Постачальника із зазначенням дати розірвання Договору. В цьому випадку, Договір вважається розірваним (припиненим) з дати, зазначеної в повідомленні Покупця з вини останнього. Замовник не вказує які порушення зі сторони постачальника будуть мати наслідок розірвання договору. Чому такий правочин складається в односторонньому порядку ? На якій підставі Договір вважається розірваним (припиненим) з дати, зазначеної в повідомленні Покупця з вини останнього?
Згідно з вимогами пунктів 2,3,4 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив наступні вимоги: 2. 2. Наведені вище показники мають бути підтверджені серед документів пропозиції учасника шляхом подання копії протоколу випробування, що виданий атестованим органом з оцінки на відповідність. Інформація про актуальність атестату органу з оцінки на відповідність, що видав протокол випробування, перевіряється самостійно Замовником шляхом перегляду відкритих реєстрів НААУ. У разі відсутності органу з оцінки на відповідність у вказаних реєстрах або закінчення строку дії атестату, пропозиція учасника буде вважатись такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 3. Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції надають документ, який підтверджує, що брикети відповідають вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, а саме: діючий висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні. 4. Всі перелічені документи, за даним додатком до тендерної документації, що вимагаються до подання учасниками в складі власної тендерної пропозиції, повинні бути видані на ім’я учасника закупівлі та/або на ім’я виробника тої продукції, що пропонується учасником. Відтак, учасники процедури закупівлі, які подають документ або документи оформлені не на власне ім’я повинні підтвердити легальність використання таких документів в своїй господарській діяльності наступними документами, а саме: 4.1. Для підтвердження спроможності поставити товар учасник, надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника, дилера, дистриб’ютора чи покупця адресованого на замовника в якому зазначено що особа, яка надає листа в змозі поставити відповідну кількість брикетів учаснику для потреб замовника. 4.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження паливних брикетів на договірних засадах на користь такого учасника. Разом з тим звертаємо увагу органу оскарження на те, що Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: Тверде паливо – за кодом ДК 021:2015 - 09110000-3 – (Паливні брикети типу Нестро з твердих порід деревини), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для паливних брикетів. Станом на сьогодні національним стандартом для Брикетів паливних є ДСТУ 8358:2015. Вищевказаний стандарт не передбачає надання вказаних Замовником документів, а саме: Пункт 2. - подання копії протоколу випробування, що виданий атестованим органом з оцінки на відповідність. - атестат органу з оцінки на відповідність, у відкритих реєстрах НААУ. Пункт 3. Учасники надають діючий висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні. Пункт 4.1. Учасник, надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника, дилера, дистриб’ютора чи покупця адресованого на замовника в якому зазначено що особа, яка надає листа в змозі поставити відповідну кількість брикетів учаснику для потреб замовника. 4.2. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником паливних брикетів або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження паливних брикетів на договірних засадах на користь такого учасника
Згідно Технічних вимог на закупівлю: Тверде паливо - за кодом код за ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу Нестро), встановлених Замовником в Додатку 1 до тендерної документації, а саме: ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Технічна специфікація) Предмет закупівлі: код за ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Паливні брикети з деревини твердих порід типу Нестро) Замовником визначено що предметом закупівлі є Паливні брикети типу Нестро – виготовлені - з деревини твердих порід.Відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для паливних брикетів. Станом на сьогодні національним стандартом для Брикети паливні (та пелети) з деревини є ДСТУ 8358:2015. Слід зазначити, що відповідно до даного стандарту пункт 4 брикети паливні класифікують (поділяють): на хвойні або листяні породи. В національному стандарті відсутні таке найменування як тверді породи. Таким чином в ДСТУ 8358:2015 відсутні Паливні брикети типу Нестро з твердих порід деревини, відповідно даного Стандарту не передбачено брикетів паливних з твердих порід деревини в тому числі брикетів типу НЕСТРО.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена

Умови що обмежують конкуренцію

Номер: 40d12cb640234f44abb137e7bb280807
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-009547-a.c2
Назва: Умови що обмежують конкуренцію
Вимога:
Чинним національним стандартом ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови» встановлено що "кожну партію брикетів супроводжують одним документом про якість". Додатком 1 до Тендерної Документації (Технічні вимоги) пунктом 2 зазначено: "Наведені вище показники мають бути підтверджені серед документів пропозиції учасника шляхом подання копії протоколу випробування, що виданий атестованим органом з оцінки на відповідність." А також пунктом 3 Додатку 1 вимагається в учасника подання діючого висновку державної санітарно епідеміологічної експертизи на брикети паливні. Отже, всупереч національному стандарту, взамін одному документу про якість (сертифікат якості) Замовник встановив вимогу - подання протоколу випробування та висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи. Такі вимоги обмежуть вільну конкуренцію і явно спрямовані на надання перевазі обраному учаснику.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником буде розглянута можливість внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Ні
Вимога
Вирішена

Умови що обмежують конкуренцію

Номер: 6e0ab3429dbd492c8ddff1a767b84b6a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-009547-a.c1
Назва: Умови що обмежують конкуренцію
Вимога:
Шановний замовнику, чинним національним стандартом - ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови», пунктом 4 (Класифікація) Брикети паливні за породами деревини поділяють на: з деревини хвойних порід, з деревини листяних порід та з деревини хвойних та листяних порід. У документації встановлені незрозумілі вимоги, відповідно яких паливні брикети мають бути з деревини твердих порід. Яким нормативним документом ви керувалися при складанні документації? І які саме породи деревини ви вважаєте твердими?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником буде розглянута можливість внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Ні