• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 12:28 - 16.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 42c3f78c02db44c1adb947cb5b7ce9b5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.c6
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.5 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога наявності у складі Учасника інженера-будівельника/проектувальника (кошторисника), який працює у складі СОД не менше ніж рік до дати тендеру. Перелічена вище вимога Замовника порушують законні права та інтереси нашого підприємства на участь у вказаній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Інженер-будівельник, інженер – проектувальник та кошторисник є фахівцями, які працюють в будівельній сфері та до оцінки майна не мають жодного відношення. Інженер-будівельник - це виконавець робіт, тобто виконроб, він керує загальнобудівельними роботами, монтажем конструкцій, здійснює контроль за якістю будівництва. В проектних організаціях інженери-будівельники виконують роботи з комплексного проектування та розробляють генеральні плани проектованих комплексів. Інженер-проектувальник робить на основі проекту, розробленого архітекторами, повний комплект креслень майбутньої будівельної конструкції. Крім безпосереднього проектування, він займається і авторським наглядом: їздить по об'єктах, над якими працює компанія, і слідкує за виконанням робіт. Інженер-кошторисник складає та перевіряє кошторисів, складає акти виконаних робіт, розрахунок та узгодження договірних цін на різні види робіт на будівництві - допомагає будівельникам мінімізувати витрати на будівництво. Згідно Тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14-ч від 23 січня 2024 р. із змінами, внесеними згідно із протоколом уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 23 січня 2024 року №15-ч, 01 лютого 2024 року №44-ч, 02 лютого 2024 року №45-ч, 07 лютого 2024 року №61-ч, а також проекту договору, який наведений у Додатку 4, та Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предметом закупівлі є виключно послуги з оцінки арештованого майна у виконавчому впровадженні, експертні послуги для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області. Відповідно до ст.5 Закону про оцінку та будь-якими іншими нормативно-правовими документами, для здійснення оціночної діяльності за будь-якими напрямами оцінки не встановлено обов’язкової наявності у штаті або складі СОД інженера-будівельника/проектувальника (кошторисника) або будь-якого іншого спеціаліста будівельний сфери. Таким чином, вимога щодо наявності у складі учасника процедури закупівлі інженера-будівельника/проектувальника (кошторисника), який працює у складі СОД не менше ніж рік до дати тендеру є дискримінаційною та такою, що штучно та безпідставно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. З метою приведення тендерної документації у відповідність з нормами Закону, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційні вимоги, а саме: вилучити вимогу в п.п.5. п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Важливим етапом для оцінки є встановлення ступеня фізичного зносу конструктивних елементів будівель та спору, ступеня готовності об’єктів незавершеного будівництва, - здійснює інженер-будівельник. Величина фізичного зносу розраховується за кожним конструктивним елементом окремо або шляхом узагальненої оцінки виходячи з фактичного фізичного (технічного) стану земельних поліпшень в цілому на дату оцінки. Фізичний знос може визначатися шляхом розрахунку необхідних витрат на усунення (створення, заміну) ознак фізичного зносу; об’єкти незавершеного будівництва — будівлі, споруди або передавальні пристрої, які фактично не експлуатуються внаслідок того, що перебувають у недобудованому стані; Вартість об’єктів незавершеного будівництва визначається із застосуванням витратного, порівняльного підходів, а також шляхом поєднання усіх методичних підходів. У разі поєднання методичних підходів вартість об’єкта незавершеного будівництва визначається як різниця між прогнозованою ринковою вартістю об’єкта оцінки за умови найбільш ефективного використання після завершення його будівництва і введення в експлуатацію та приведеними до поточної вартості витратами на завершення будівництва і введення цього об’єкта в експлуатацію. П.26 Національний стандарт №2. Метод прямого відтворення, як правило, застосовується для проведення оцінки об’єкта, заміщення якого неможливе, а також у разі відповідності існуючого використання об’єкта оцінки його найбільш ефективному використанню. П.9 Національний стандарт №2. Метод заміщення, як правило, застосовується для визначення вартості заміщення об’єкта, що побудований (будується) за типовим проектом, або за умови економічної недоцільності відновлення об’єкта оцінки у його первісному вигляді. Під час використання методу заміщення для проведення оцінки земельних поліпшень вартість заміщення визначається на основі розрахунку поточної вартості витрат на створення земельних поліпшень, що є подібними до оцінюваних згідно з проектно-кошторисною документацією, або за вартістю одиничного показника земельних поліпшень (площа, об’єм), що є подібними до оцінюваних. П.10 Національний стандарт №2. При розрахунку вартості об’єктів незавершеного будівництва з ступенем готовності нижчим 50 відсотків, об’єктів спеціалізованого майна використовується витратний методичний підхід. Основним інструментом визначення вартості відтворення або вартості заміщення земельних поліпшень (об’єктів незавершеного будівництва з ступенем готовності нижчим 50 відсотків, об’єктів спеціалізованого майна) для обрахунку прямих витрат на створення об’єкту є розроблення кошторисної документації. Внесено зміни до додатків 1,2,4 до Тендерної документації в частині встановлення необхідності отримання послуги з оцінки об’єктів незавершеного будівництва.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: adfc0aa5208242d7b94667642a95e86f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.c5
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.2 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога «в оцінювачів, що наявні у штатному складі Учасника повинно бути сукупно, не менше в двох, відкриті спеціалізації по кожному з напрямку за яким проводиться оцінка, а саме: 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» за спеціалізаціями: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, та за напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності" за спеціалізаціями: 2.1, 2.2». Вважаємо, що Замовник вказаними вимогами порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, у яких працюють ДВА оцінювача, яки мають спеціалізацію 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність», застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14-ч від 23 січня 2024 р. із змінами, внесеними згідно із протоколом уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 23 січня 2024 року №15-ч, 01 лютого 2024 року №44-ч, 02 лютого 2024 року №45-ч, 07 лютого 2024 року №61-ч, а також проекту договору, який наведений у Додатку 4, Додатку 1 «Тендерна пропозиція» та Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предмет закупівлі не включає такий вид послуг як послуги з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність. Тобто предметом закупівлі взагалі не передбачено виконання оціночних процедур та складання звітів з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність ні у якому об’ємі. Таким чином, вимога щодо наявності в учасника процедури закупівлі ДВОХ оцінювачів, яки мають спеціалізацію 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність» є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення умови щодо наявності у штатному складі Учасника ДВОХ оцінювачів, що мають кваліфікаційне свідоцтво за спеціалізацією 1.6, як такої, що не стосується предмету закупівлі, є дискримінаційною, а також порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник розглянув Вашу вимогу. Внесено зміни до додатків 1,2,4 до Тендерної документації – включено до переліку (специфікації) послугу з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 20532f5132c54ba08600a3629270ef64
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.a4
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією із змінами, внесеними згідно із протоколом уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 23 січня 2024 року №15-ч, 01 лютого 2024 року №44-ч, 02 лютого 2024 року №45-ч, 07 лютого 2024 року №61-ч, на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п п.п.3 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менше 5 (п’яти) оцінювачів, які в сукупності мають кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів за напрямом 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» за спеціалізаціями: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, та за напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності" за спеціалізаціями: 2.1, 2.2 і включені до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності. У п. 11 розділу 3. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у Учасника чинного сертифікату суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» за спеціалізаціями: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, та за напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності" за спеціалізаціями: 2.1, 2.2. Вважаємо, що Замовник вказаними вимогами порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, яки мають Сертифікат суб’єкта оціночної діяльності в межах напрямів оцінки зі спеціалізацією 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність», застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Тендерної документації із змінами, внесеними згідно із протоколом уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 23 січня 2024 року №15-ч, 01 лютого 2024 року №44-ч, 02 лютого 2024 року №45-ч, 07 лютого 2024 року №61-ч, а також проекту договору, який наведений у Додатку 4, Додатку 1 «Тендерна пропозиція» та Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предмет закупівлі не включає такий вид послуг як послуги з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність. Тобто предметом закупівлі взагалі не передбачено виконання оціночних процедур та складання звітів з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність ні у якому об’ємі. Таким чином, вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі спеціалізації 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність» напряму 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» в Сертифікаті суб’єкта оціночної діяльності та оцінювачів, що мають кваліфікаційні свідоцтва за спеціалізацією 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність» є дискримінаційними та такими, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом вилучення вимоги щодо наявності спеціалізації 1.6 «Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність» напряму 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» в Сертифікаті суб’єкта оціночної діяльності в учасника процедури закупівлі та вимоги наявності оцінювачів, що мають кваліфікаційне свідоцтво за спеціалізацією 1.6 як таких, що не стосуються предмету закупівлі, є дискримінаційними, а також порушують наші права та законні інтереси, як потенційного учасника торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник розглянув Вашу вимогу. Внесено зміни до додатків 1,2,4 до Тендерної документації – включено до переліку (специфікації) послугу з оцінки рухомих речей, що становлять культурну цінність
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 86c7f085d0ce4613bc382ba5e3b2bde4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.b3
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією із змінами, внесеними згідно із протоколом уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 23 січня 2024 року №15-ч, 01 лютого 2024 року №44-ч, 02 лютого 2024 року №45-ч, 07 лютого 2024 року №61-ч, на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.3 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності в штаті Учасника не менш як 2 (два) працівники, що мають сертифікат міжнародної сертифікації оцінювачів, яку проводять Європейська Група Асоціацій Оцінювачів (TEGoVA, The European Group of Valuers' Associations), та/або Королівський Інститут Сертифікованих Експертів (RICS, Royal Institution of Chartered Surveyors), та/або Всесвітня Асоціація Оціночних Організацій (WAVO, World Association of Valuation Organizations). Наголошуємо, що дана вимога вже була вилучена з тендерної документації Замовником згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №45-ч від 02.02.2024р Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою, яка вже була оскаржена та відмінена, порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, у яких працюють оцінювачі з міжнародними сертифікатами, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14-ч від 23 січня 2024 р., а також проекту договору, який наведений у Додатку 4, та Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предметом закупівлі є виключно послуги з оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні, експертні послуги для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, якість яких відповідає умовам, передбачених законами України «Про виконавче провадження», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів України. Тобто предметом закупівлі не передбачено виконання оціночних процедур та складання звітів за міжнародними стандартами. Крім того, законодавство України в сфері оцінки майна не ставить в залежність можливість надання послуг з оцінки від наявності в суб’єкта оціночної діяльності оцінювачів з сертифікатами RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV). Ба більше, за українським законодавством сертифікати RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV) не є обов’язковими на території України, а їх отримання/неотримання є власним волевиявленням учасників закупівлі, тобто правочином з вольовою дією. Про відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» свідчить наявність кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, виданого Фондом державного майна України. Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», кваліфікаційне свідоцтво оцінювача є документом, який підтверджує достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки для самостійного проведення оцінки майна. Форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювача встановлюються Фондом державного майна України. Право на отримання кваліфікаційного свідоцтва набувають фізичні особи, які мають закінчену вищу освіту, пройшли навчання за програмою базовою підготовки та стажування протягом одного року у складі суб’єкта оціночної діяльності разом з оцінювачем, який має не менше ніж дворічний досвід практичної діяльності з оцінки майна, отримали його позитивну рекомендацію та успішно склали кваліфікаційний іспит. У разі, якщо Замовник бажає перевірити відповідну кваліфікацію працівників учасника, то визначальною вимогою ч. 3 п. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», є наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, при цьому Законом не передбачена можливість обмежувати таку кваліфікацію та досвід роботи працівників будь-якими міжнародними сертифікатами, оскільки це є інструментом, яким звужується економічна конкуренція потенційних учасників процедури даної закупівлі. Таким чином, вимога щодо наявності в штаті Учасника не менше ніж 2 (два) працівника, що мають сертифікат RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV), не стосується предмету закупівлі, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, просимо вилучити з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності в штаті Учасника не менше ніж 2 (два) працівника, що мають сертифікат RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV), як такої, що обмежує здорову конкуренцію, не стосується предмету закупівлі та порушує права та законні інтереси потенційних учасників торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Міжнародні Стандарти Оцінки (МСО) – у поєднанні з високим рівнем професіоналізму є важливою частиною фінансової системи. На сьогодні МСО або уже затверджені на законодавчому рівні, або ж є усталеними ринковими нормами у 79 країнах світу, а більш ніж 20 країн притримуються їх і планують затвердити їх, як базові стандарти професійної оціночної практики. Метою МСО є підвищення впевненості та довіри користувачів оціночних послуг шляхом запровадження прозорої та послідовної практики оцінки. Законопроєкт №7386 – "Про внесення змін до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". У його розробці брав участь ФДМУ, оскільки він є державним регулятором у сфері оцінки майна, надає дозвіл суб’єктам господарювання на провадження діяльності в сфері оцінки, сертифікує оцінювачів та здійснює контроль за їх діяльністю. Основна мета законопроєкту – впровадити Міжнародні стандарти оцінки майна в Україні. Наявність міжнародних сертифікатів підтверджують високий рівень кваліфікації спеціалістів з оцінки, а замовник хоче якісних послуг з урахуванням міжнародних стандартів з оцінки для держави в процесі євроінтеграції України. Такі міжнародні сертифікати експерти можуть отримувати.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 8c004ca2fbf34de98cf16399572712d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.c2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.1 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у в штаті Учасника не менше ніж 2 (два) працівника, що мають сертифікат міжнародної сертифікації оцінювачів, яку проводять Європейська Група Асоціацій Оцінювачів (TEGoVA, The European Group of Valuers' Associations), та/або Королівський Інститут Сертифікованих Експертів (RICS, Royal Institution of Chartered Surveyors), та/або Всесвітня Асоціація Оціночних Організацій (WAVO, World Association of Valuation Organizations). Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, у яких працюють оцінювачі з міжнародними сертифікатами, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14-ч від 23 січня 2024 р., а також проекту договору, який наведений у Додатку 4, та Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предметом закупівлі є виключно послуги з оцінки арештованого майна у виконавчому впровадженні, експертні послуги для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, якість яких відповідає умовам, передбачених законами України «Про виконавче провадження», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та інших нормативно-правових актів України. Тобто предметом закупівлі не передбачено виконання оціночних процедур та складання звітів за міжнародними стандартами. Крім того, законодавство України в сфері оцінки майна не ставить в залежність можливість надання послуг з оцінки від наявності в суб’єкта оціночної діяльності оцінювачів з сертифікатами RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV). Таким чином, вимога щодо наявності в штаті Учасника не менше ніж 2 (два) працівника, що мають сертифікат RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV) є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення умови щодо наявності в штаті Учасника не менше ніж 2 (два) працівника, що мають сертифікат RICS та/або TEGоVA та/або WAVO (WAVO-WRV), як такої, що не стосується предмету закупівлі, є дискримінаційною, а також порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ваша вимога розглянута і задоволена. Внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 4f546c10ec4c457f8c5a2a5642a8c827
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-007204-a.c1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 23 січня 2024 року Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-007204-a, оголошення про проведення закупівлі послуги «консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (оцінка арештованого майна, експертні послуги) для структурних підрозділів Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Волинській області, код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 – 71310000-4» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно з розділом 1. «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 3 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.1 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника 3 оцінювачів, які працюють за основним місцем праці на підприємстві Учасника не менше 10 (десяти) років до дати тендерної закупівлі. Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають таких оцінювачів, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності, дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом про оцінку встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності. Наголошуємо, що Законом про оцінку не встановлений обов’язковий строк праці оцінювача у одного СОДа. Відповідно до ст.5 Закону про оцінку та інших нормативно-правових документів, для здійснення оціночної діяльності за будь-якими напрямами оцінки, в тому числі оцінки арештованого майна у виконавчому впровадженні, не встановлено обов’язкової наявності у штаті або складі СОД одного, двох або більше працівників, а також не встановлений обов’язковий строк праці рік, три, п’ять, десять або п'ятнадцять років оцінювачів виключного у одного СОДа. В умовах Воєнного стану, який триває в Україні майже два роки, вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки у багатьох СОДів оцінювачі були мобілізовані протягом цього періоду часу. Підтвердженням надання якісних послуг з оцінки майна, у тому числі й арештованого, може бути виключно вимога про професійність та досвід оцінювачів, що підтверджується наявністю у них відповідних кваліфікаційних свідоцтв та чинних посвідчень підвищення кваліфікації. Таким чином, вимога щодо наявності у штатному складі Учасника 3 оцінювачів, які працюють за основним місцем праці на підприємстві Учасника не менше 10 (десяти) років до дати тендерної закупівлі порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою приведення тендерної документації у відповідність до нормам Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу, а саме: п.п.1 п. 2 розділу 1. Додатка 3 до Тендерної документації викласти наступним чином: «Наявність у штатному складі Учасника не менше 5 (п’яти) оцінювачів. В оцінювачів, що наявні у штатному складі Учасника повинно бути сукупно не менше ніж 2 відкриті спеціалізації по кожному з напрямку за яким проводиться оцінка, а саме: 1 «Оцінка об'єктів у матеріальній формі» за спеціалізаціями: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, та за напрямом 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності" за спеціалізаціями: 2.1, 2.2; включені до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Ваша вимога розглянута і задоволена. Внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено