• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сульфат алюмінію (коагулянт)

Завершена

1 250 626.08 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 506.26 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 12:18 - 28.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 8a300ca7d0414efa9a3acd0a519d7d1f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-006898-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 23.01.2024 р., ідентифікатор № UA-2024-01-23-006898-a (далі – Закупівля), Комунальне підприємство Броварської міської ради Броварського району Київської області «БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Сульфат алюмінію (коагулянт). Товариство з обмеженою відповідальністю «КАПІТАЛ-РОСТ» є учасником вищезазначеної Закупівлі. 05.02.2024 р. було оприлюднено рішення уповноваженої особи питань здійснення публічних закупівель КП Броварської міської ради Броварського району Київської області «БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ», оформлене протоколом від 05.02.2024 р. (далі – Рішення), яким Замовник визнав переможцем торгів учасника Закупівлі – ТОВ «АЛЬХІМ», а також цією ж датою в електронній системі закупівель було оприлюднене повідомлення про намір укласти з ТОВ «АЛЬХІМ» (далі – Переможець) договір закупівлі. Учасниками Закупівлі є: - Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬХІМ»; - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ОПТХІМ»; - Товариство з обмеженою відповідальністю «КАПІТАЛ-РОСТ»; - Товариство з обмеженою відповідальністю «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»; - Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІДРОХІМ». Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Товариство з обмеженою відповідальністю «КАПІТАЛ-РОСТ» (далі – Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про визнання ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем, оскільки вважає, тендерна пропозиція ТОВ «АЛЬХІМ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (далі – ТД) Замовника, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ Пунктом 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 цієї тендерної документації». Додатком 2 до тендерної документації визначені вимоги до предмету закупівлі та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити якість запропонованого товару. 1. Додатком 2 до ТД визначено, що технічні характеристики запропонованого Товару повинні відповідати нормативним документам, які підтверджують фізико-хімічний склад коагулянту та бути підтверджені відповідним документом, виданим незалежним акредитованим, в установленому законодавством порядку Національним агентством з акредитації України, органом з оцінки відповідності або лабораторією, яка має свідоцтво про технічну компетентність на відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» та який повинен містити повний склад Товару, що пропонується до закупівлі. ТОВ «АЛЬХІМ» не надало у складі своєї тендерної пропозиції жодного з зазначених документів. Таким чином, запропонований переможцем товар не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки ТОВ «АЛЬХІМ» не надало належних документів щодо підтверджують фізико-хімічний склад коагулянту. 2. Додатком 2 до ТД визначено, що у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати копію паспорту безпеки на запропонований ним товар. Так, ТОВ «АЛЬХІМ» надало копію Паспорту безпеки на алюміній сульфат марки ALP, ALB, ALK. Однак відповідно до інших наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬХІМ» документах (Сертифікат якості, технічна специфікація, порівняльна таблиця), ним пропонується товар з назвою «Сульфат алюмінію». Отже, в порушення вимог тендерної документації ТОВ «АЛЬХІМ» не надало паспорту безпеки саме не запропонований товар. Крім того, єдиним документом, у якому зазначені технічні характеристики товару запропонованого ТОВ «АЛЬХІМ», є Сертифікат якості, який видано самим ТОВ «АЛЬХІМ». Таким чином сульфат алюмінію, що пропонується ТОВ «АЛЬХІМ» є товаром невідомого походження, характеристики якого не підтверджено жодним документом виданим незалежною від ТОВ «АЛЬХІМ» організацією. Виходячи із вищезазначеного, вважаємо, що Замовник, обираючи ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем Закупівлі UA-2024-01-23-006898-a, порушує принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників), принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип участі у процедурах закупівель на рівних умовах, які визначено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; - пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 12.05.2023 № 471: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; - ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, прийнявши рішення про визнання ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем та про намір укласти з нм договір, при невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав). Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання переможцем ТОВ «АЛЬХІМ», тендерна пропозиції якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 44 Особливостей. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання скасувати рішення оформлене протоколом від 05.02.2024 р. про визнання переможцем торгів ТОВ «АЛЬХІМ» та про намір укласти із зазначеним учасником договір про закупівлю. Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 29, 31 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 44 Особливостей ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2024-01-23-006898-a. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство Броварської міської ради Броварського району Київської області «БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ» скасувати рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом від 05.02.2024 р. про визнання переможцем торгів ТОВ «АЛЬХІМ» в процедурі закупівлі № UA-2024-01-23-006898-a та про намір укласти з ТОВ «АЛЬХІМ» договір закупівлі. ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження та надання додаткових пояснень.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2024 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.02.2024 18:57
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d36c168ac2314f2380e6f126eb900b56
Заголовок пункту скарги: Порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, а саме незаконне рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом від 05.02.2024 р. про визнання переможцем торгів ТОВ «АЛЬХІМ» в процедурі закупівлі № UA-2024-01-23-006898-a та про намір укласти з ТОВ «АЛЬХІМ» договір закупівлі.
Опис заперечення: Порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, а саме незаконне рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом від 05.02.2024 р. про визнання переможцем торгів ТОВ «АЛЬХІМ» в процедурі закупівлі № UA-2024-01-23-006898-a та про намір укласти з ТОВ «АЛЬХІМ» договір закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 12.05.2023 № 471: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про визнання ТОВ «АЛЬХІМ» переможцем та про намір укласти з нм договір, при невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав).
Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання переможцем ТОВ «АЛЬХІМ», тендерна пропозиції якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі" та п. 44 Особливостей.
Порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, а саме незаконне рішення уповноваженої особи, оформлене протоколом від 05.02.2024 р. про визнання переможцем торгів ТОВ «АЛЬХІМ» в процедурі закупівлі № UA-2024-01-23-006898-a та про намір укласти з ТОВ «АЛЬХІМ» договір закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір