• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15710000-8 Готові корми для сільськогосподарських та інших тварин (Готові корми для домашніх тварин)

Завершена

4 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 41 000.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2024 09:38 - 28.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 7a1671faf910434f9b230300073765e1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-23-001499-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
23.01.2024 року було оголошено тендер на закупівлю 15710000-8 Готові корми для сільськогосподарських та інших тварин (Готові корми для домашніх тварин) та розміщено тендерну документацію в електронній системі закупівель. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Торговий дім Т-Трейд» має намір взяти участь у Процедурі закупівлі, оскільки може запропонувати товар, який за своїми основними характеристиками відповідає вимогам, що ставляться Замовником до предмету закупівлі, має змогу своєчасно поставити товар у необхідній Замовнику кількості та на визначених Замовником умовах. В ході ознайомлення з тендерною документацією нами виявлено, що в її складі міститься Додаток 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в якому зазначені вимоги до предмету закупівлі, а саме: 1) «Сухий корм для собак» - Також в додатку 2 містяться аналітичні складові корму: сухий корм для собак відповідно до сертифікатів якості повинен містити: сирий білок 30%, сира зола 6,7%, сирий жир 15%, сира клітковина 2,2% енергетична цінність 383,94 ккал та 2) Сухий корм для котів. Також в додатку 2 містяться аналітичні складові корму: сухий корм для котів відповідно до сертифікатів якості повинен містити: білок 32%, жирність 15%, сира зола 7,2%, сирі волокна 4,6% та 4) М'який корм для собак (в пакуванні паучі) м'який корм для собак відповідно до сертифікатів якості повинен містити: сирий білок 9,0%, сира зола 2,0%, вологість 75%, клітковина та 5) М'який корм для котів (в пакуванні паучі) м'який корм для котів відповідно до сертифікатів якості повинен містити: волога 77%, сирий протеїн 11,0%, сирий жир 7,0%, сира зола 3,0%, сира клітковина 0,1% Здійснивши моніторинг складу продукції виробників сухих та м’яких кормів для собак та котів, які представлені на українському ринку, нами виявлено що заявленим замовником вимогам однозначно відповідають чітко визначені корми, які виробляються: - щодо сухого корму для собак – в повному обсязі заявленим замовником вимогам відповідає лише корм ТМ «КЛУБ 4 ЛАПИ», відомості про який розміщені в Інтернеті за посиланням: https://club4paws.com/product/dogs/club-4-paws-premium-aktiv-povnoratsionnii-sukhii-korm-dlia-doroslikh-aktivnikh-sobak-usikh-porid; - щодо сухого корму для котів – в повному обсязі заявленим замовником вимогам відповідає лише корм ТМ «РОЯЛ КАНІН», відомості про який розміщені в Інтернеті за посиланням: https://royalcaninshop.com.ua/ua/p1288807362-korm-dlya-domashnih.html; - щодо м'якого корму для собак (в пакуванні паучі) – в повному обсязі заявленим замовником вимогам відповідає лише корм ТМ «СЕЙВОРІ», відомості про який розміщені в Інтернеті за посиланням: https://savory.pet/catalog/savory-dog-gourmand-beef-pate/ - щодо м'якого корму для котів (в пакуванні паучі) – в повному обсязі заявленим замовником вимогам відповідає лише корм, який пропонується трейдером, відомості про корм розміщені в Інтернеті за посиланням: https://producto.com.ua/pet-food/dlya-koshek/korm-dlya-kotov/vlazhnyj-korm-dlya-kotov/konservyrovannyj-korm-gourmet-gold-dlya-kotov-s-govyadynoj-85-g-7613034190314-7613034190314. Таким чином, замовник сформував замовлення з чітко вказаними показниками, яким на 100 % відповідають лише товари вищевказаних виробників та трейдерів. Водночас, замовник, формулюючи вимоги до предмету закупівлі, з незрозумілих причин вказав точні показники щодо вмісту тих чи інших речовин. Таке точне співпадіння щодо показників корму, з врахуванням кормів, посилання на які наведені вище, фактично унеможливлює іншим виробникам прийняти участь в процедурі закупівлі, оскільки показники вмісту тих чи інших речовин у всіх інших виробників становлять не конкретну цифру, а знаходяться в інтервалі, визначеному певними межами, що гарантує належну якість та споживчу цінність таких кормів. На нашу думку, також дискримінаційним являється об’єднання замовником сухих та м’яких кормів в один лот. Таке об’єднання не дозволить цілому ряду виробників, які виробляють лише один із двох видів кормів – або сухий, або м’який, прийняти участь в процедурі закупівлі, відтак, таке об’єднання являється дискримінаційним. Підпунктами 1 та 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за принципом добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Пунктом 6 частини 1 даної статті встановлено, що принципом здійснення публічних закупівель також є запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 5 ст. 5 Закону визначено, що замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, тобто з урахуванням принципу недискримінації учасників. Частиною 4 цієї ж статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З огляду на вище наведене, вважаємо: - встановлення у тендерній документації точних цифр, без можливості їх відхилення від заявлених вимог, - вимог щодо конкретного складу кормів для собак та котів, які в повному обсязі співпадають з наведеними вище кормами, - обєднання в один лот сухих та м’яких кормів таким, що не ґрунтується на приписах законодавства, відтак - є безпідставним та дискримінаційним, адже дані вимоги обмежують коло учасників, які можуть взяти участь у процедурі закупівлі лише до тих, що. виготовляють чи реалізовують конкретний сухий чи м’який корм для собак та котів. Викладене засвідчує, що тендерна документація містить вимоги, які прямо порушують вищенаведені приписи та положення Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім цього, дискримінаційні вимоги тендерної документації можуть свідчити, ще і про порушення замовником п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – принципу запобігання корупційним діям і зловживанням. Узагальнюючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення викладені у даній вимозі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Перед усім, слід підкреслити, що при розробленні та складанні тендерної документації Замовником виконані усі вимоги, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затвердженими постановою КМУ від 12.10.2022 №1178. Замовник наголошує, що як зазначений вище Закон так і Особливості не обмежують Замовника у формування вимог до предмету закупівлі, оскільки ці нормативно-правові акти не містять обмежень прав Замовника щодо вибору технічних та кваліфікаційних вимог при закупівлі товару, що є предметом даної закупівлі. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація. Зі змісту положення п. 4 ст. 23 Закону слідує, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретні місце походження чи спосіб виробництва. Крім цього п. 1 ст. 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Необхідні технічні та якісні характеристики предмета даної закупівлі визначались виходячи з компонентного складу та якості кормів, що закуповувались та спожитих тваринами у минулі роки, при цьому замовник зазначив: «* всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент», який включений до Переліку товарів, дозволених до закупівлі за бюджетні кошти. У разі подачі еквіваленту товару, учасник подає порівняльну характеристику запропонованого ним товару та товару, що визначений в технічних вимогах з відомостями щодо відповідності вимогам замовника.» Крім того слід наголосити, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в свій постанові від 28 жовтня 2020 року за справою №640/4170/19 (адміністративне провадження №К/9901/35583/19) вказав, що з аналізу норм законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та, зокрема, зі змісту положень статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» висновується, що цей Закон обмежує умови щодо визначення у тендерній документації конкретної торговельної марки, фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, проте не забороняє визначати в тендерній документації необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками. Також, вважаємо за необхідне акцентувати увагу Учасника, що при проведенні відкритих торгів за аналогічним предметом закупівлі, аналогічний підхід до встановлення технічних вимог до предмету закупівлі дозволяв брати участь в процедурі закупівлі учасникам, які пропонують продукцію інших виробників. 2. Щодо об’єднання замовником сухих та м’яких кормів в один лот. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Так, відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 року № 454 предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з п.п. 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі ДК 021:2015. При цьому згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 року № 454 замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої — восьмої цифр ДК 021:2015, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Перелічені позиції предмета закупівлі є однаковими між собою та мають однакове функціональне застосування на практиці. Водночас, наголошуємо, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) є правом Замовника, а не обов'язком. Таке ділення предмету закупівлі на частини (лоти) може здійснюватися у разі доцільності та оптимальності на його розсуд. Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник при складанні технічних вимог до тендерної документації не встановлював жодних дискримінаційних вимог до учасників, тому Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено