• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів (послуги з технічного обслуговування ліфтів (код ДК 021:2015 - 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів))

Завершена

481 932.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 409.66 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 23:41 - 04.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІФТ-МАРКЕТ»

Номер: 8eefd3b6f86e4ddda9227b541355b64b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-017405-a.c1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІФТ-МАРКЕТ»
Скарга:
22 січня 2024 року Комунальна установа Харківський геріатричний пансіонат ветеранів праці Харківської обласної ради оголосили закупівлю послуг - код ДК 021:2015 - 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів (послуги з технічного обслуговування ліфтів (код ДК 021:2015 - 50750000-7 Послуги з технічного обслуговування ліфтів)), номер оголошення - UA-2024-01-22-017405-a. ТОВ «ЛІФТ–МАРКЕТ» (надалі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у зазначеній закупівлі та подало пропозицію згідно умов тендерної документації (надалі – ТД). За результатами аукціону, проведеного 08 лютого 2024 року, тендерна пропозиція Скаржника на суму 341 000,00 грн визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. 11 лютого 2024 року о 23:39 Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей протягом 24-х годин. Слід зазначити, що на момент подачі тендерної пропозиції Скаржником, у нього були наявні діючі Сертифікат № 8О108.СУЯ.274-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р., на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, Сертифікат № UA.OH.211018.02-21 від 14.12.2021 дійсний до 13.12.2024 на систему управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці ДСТУ ISO 45001:2019, Сертифікат № 8О108.СЕУ.152-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р. на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015. Вищезазначені сертифікати Скаржника у повній мірі відповідали предмету закупівлі, а саме : технічне обслуговування ліфтів. 12 лютого 2024 року Скаржником було усунуто зазначені невідповідності та надано відповідні Сертифікати в яких був зазначений перелік видів робіт, які вимагав Замовник. Скаржник розширив сферу дії своїх сертифікатів та завантажив новий Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015) №UA.MQ.240115.02-24 від 12.02.2024, Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 №UA.ES.240115.01-24 від 12.02.2024, Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 №UA.OH.211018.02/1-24 від 12.02.2024 13 лютого 2024 року протоколом № 10/В щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника було відхилено тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 5 підпункту 1) пункту 44 Особливостей – 1)учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівне ставлення до них та об’єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) – стандарт, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг. Сертифікація є добровільною, а не обов’язковою На момент подачі тендерної пропозиції Скаржник пройшов сертифікацію відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 та отримав сертифікат № 8О108.СУЯ.274-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р., в якому сфера застосування відповідала предмету закупівлі, а саме: технічне обслуговування ліфтів. ISO 14001 - цей стандарт установлює вимоги до системи екологічного керування, щоб дати організаціям змогу сформулювати і реалізувати політику та встановити і досягти цілі, які враховують правові вимоги та інформацію про суттєві екологічні аспекти. Цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити і виконувати екологічну політику та завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. Цей стандарт не є обов’язковим до використання. Стандарти добровільного використання містять вимоги рекомендаційного характеру для посилення довіри до якості продукції та розширення ринку збуту, підтримки іміджу підприємства, впровадження сучасних інформаційних технологій. На момент подачі тендерної пропозиції Скаржник пройшов сертифікацію відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001:2015 та отримав сертифікат № 8О108.СЕУ.152-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р., в якому сфера застосування відповідала предмету закупівлі, а саме: технічне обслуговування ліфтів. ISO 45001 – стандарт, який описує вимоги, що стосуються системи управління охороною праці (тобто гігієною та безпекою праці). Його сфера застосування охоплює як практичний підхід, який перекладається на безпеку людей і компаній, так і рекомендації щодо його застосування, щоб його можна було постійно контролювати та оптимізувати в галузі охорони здоров’я та безпеки. Цей стандарт також містить вимоги рекомендаційного характеру і не є обов’язковим. На момент подачі тендерної пропозиції Скаржник пройшов сертифікацію відповідно до вимог ДСТУ ISO 45001:2019 та отримав Сертифікат № UA.OH.211018.02-21 від 14.12.2021 дійсний до 13.12.2024, в якому сфера застосування відповідала предмету закупівлі, а саме: технічне обслуговування ліфтів. Згідно із Положенням про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, затвердженим наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10 квітня 2000 р. № 73 система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання їх належного технічного стану. Вимоги до технічного огляду експлуатації, ремонту, ліфтів, підйомників та їх складових частин встановлено Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів, які затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 1 вересня 2008 р. № 190 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008 р. за № 937/15628. Технічне обслуговування ліфтів передбачає перевірки електричного і механічного устаткування у складі ліфта, чищення, регулювання і змащування усіх необхідних вузлів і елементів, з метою підтримки чіткої працездатності ліфта, крім того, виконавець послуг повинен забезпечити, швидкість реагування на виклик, налагодження обладнання, з метою безперебійної і надійної роботи ліфтів і підйомників. Слід зазначити, що виконання робіт з демонтажу, складення, монтажу, налагодження, кінцевої перевірки, випробування, ремонту, реконструкції ліфтів електричних та гідравлічних, ескалаторів, пасажирських конвеєрів та об’єднаних диспетчерських систем, діяльність у сфері архітектури та інжинірингу не відноситься до послуг з технічного обслуговування ліфтів, а тому незрозуміло на підставі яких нормативно-правових актів Замовником вимагається підтвердження Сертифікату ISO від учасника виконання саме вище перелічених робіт, які не передбачені умовами закупівлі. Слід зазначити, що Замовником умисно було встановлено зазначену вимогу, оскільки саме такий сертифікат надав інший учасник, що свідчить про змову Замовника з відповідним учасником ринку у сфері обслуговування ліфтового обладнання та пряме порушення законодавства та принципів закупівель. Незважаючи на те, що у Скаржника на момент подачі тендерної пропозиції були чинні сертифікати ISO, які відповідали предмету закупівлі, а саме: технічне обслуговування ліфтів Замовник встановив невідповідність таких сертифікатів вимогам тендерної документації та розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відповідно до п. 43 Постанови КМУ від 12.10.2022 р №1178 (далі -Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Скаржником було усунуто невідповідності в строк та надано відповідні Сертифікати, з повним переліком послуг, які вимагав Замовник. Однак, пропозицію Скаржника було відхилено відповідно до пункту 44 Особливостей – учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» не погоджується з причинами відхилення тендерної пропозиції, адже на момент подачі тендерної пропозиції Скаржник мав відповідні діючі Сертифікати та протягом 24-х годин після повідомлення з вимогою Замовника – надав Сертифікати з повним переліком послуг, які вимагав Замовник. Таким чином, вважаємо, що тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник не повинен був приймати рішення про відхилення тендерної пропозицій Скаржника. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" з особливостями, Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 (із змінами) і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника, що в подальшому стало його дискваліфікацією. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі» з особливостями, а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; -принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» є учасником відповідної процедури та реально претендував на визначення його пропозиції як найкращої та укладення в майбутньому договору з Замовником. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку з проведення ремонту, монтажу та технічного обслуговування ліфтів. Скасування неправомірного рішення Замовника дозволить забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників закупівлі шляхом проведення об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ): 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №10/В від 13 лютого 2024 року; 2. Сертифікат № 8О108.СУЯ.274-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р., на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; 3. Сертифікат № UA.OH.211018.02-21 від 14.12.2021 дійсний до 13.12.2024 на систему управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці ДСТУ ISO 45001:2019; 4. Сертифікат № 8О108.СЕУ.152-21 від 17 грудня 2021 р. дійсний до 16 грудня 2024 р. на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015; 5. Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015) №UA.MQ.240115.02-24 від 12.02.2024; 6. Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 №UA.ES.240115.01-24 від 12.02.2024; 7. Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 №UA.OH.211018.02/1-24 від 12.02.2024.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 17:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.03.2024 16:19
Автор: ТОВ "ЛІФТ-МАРКЕТ", Петро Петрович Хоменко +380500501717 liftmarket@ukr.net

Пункт скарги

Номер: f38652b1710b4317bf5c759feb4dfb0a
Заголовок пункту скарги: Оскаржуємо дію замовника щодо неправомірного відхилення пропозиції скаржника, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення від 13 лютого 2024 року № 10/В (Далі - Протокол)
Опис заперечення: ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівне ставлення до них та об’єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
ТОВ «ЛІФТ-МАРКЕТ» не погоджується з причинами відхилення тендерної пропозиції, адже на момент подачі тендерної пропозиції Скаржник мав відповідні діючі Сертифікати та протягом 24-х годин після повідомлення з вимогою Замовника – надав Сертифікати з повним переліком послуг, які вимагав Замовник.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Рішення Замовника не узгоджуються із приписами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), якими встановлені виключні підстави для відхилення тендерної пропозиції.
Скаржником було усунуто невідповідності в строк та надано відповідні Сертифікати, з повним переліком послуг, які вимагав Замовник. Однак, пропозицію Скаржника було відхилено відповідно до пункту 44 Особливостей – учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі» з особливостями, а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника