-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (Масло вершкове)
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою.
Завершена
457 920.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 290.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 290.00 UAH
Період оскарження:
22.01.2024 16:36 - 13.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження дискримінаційних умов
Номер:
9f6323ea3df6465eb8f002e85440526c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-22-011620-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов
Скарга:
Зміст скарги наведено у доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга масло.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 5 - Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 6 - Сертифікат 22000 від 03.11.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 7 - Сертифікат 45001 від 29.05.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 8 - Сертифікат ISO 28000 від 27.09.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 9 - Звіт ISO 28000 від 27.09.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 1 - Експертний висновок 4232 від 02.11.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 2 - Експертний висновок 3533 від 04.10.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 3 - Договір 16 від 01.01.2024 та акти.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 4 - Сертифікат 9001 від 28.05.2023.pdf 26.01.2024 16:03
- Додаток 10 - Атестат акредитації Фактум.pdf 26.01.2024 16:03
- СКАРГА - UA-2024-01-22-011620-a - масло.docx 26.01.2024 16:03
- Скарга масло.pdf _ КЕП.rar 26.01.2024 16:49
- Пояснення щодо заперечення Замовника 05.02.2024 14:08
- рішення від 30.01.2024 № 1745.pdf 30.01.2024 15:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2024 №2462.pdf 09.02.2024 15:08
- рішення від 08.02.2024 №2462.pdf 12.02.2024 17:40
- Пояснення.pdf 01.02.2024 17:52
- Пояснення.docx 01.02.2024 17:52
- ГМО_Експертний_висновок 003531_від_04_10_2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Експертний висновок 4625 від 20.12.2023.pdf 01.02.2024 17:52
- ГМО_Експертний_висновок 003533_від_04_10_2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Експертний висновок 4814 від 18.12.2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Експертний висновок 2381 від 17.07.2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Експертний висновок 3088 від 11.09.2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Експертний висновок 1931 від 12.06.2023.pdf 01.02.2024 17:52
- Пояснення.docx (7).p7s 01.02.2024 17:52
- Технічні характеристики зі змінами 3.docx 07.03.2024 17:08
- протокол щодо внесення змін.doc 07.03.2024 17:08
- ПЕРЕЛІК ЗМІН - 3.docx 07.03.2024 17:08
- ТД зі змінами – 3.docx 07.03.2024 17:08
- протокол щодо внесення змін.doc (4).p7s 07.03.2024 17:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2024 16:20
Дата розгляду скарги:
08.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.01.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.02.2024 17:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ №2462-р/пк-пз від 08.02.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 15530000-2 - Вершкове масло (Масло вершкове)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № закупівлі UA-2024-01-22-011620-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Номер:
1b09b3c27d2f4a25a314eeb01a2b5a3f
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в підпункті 4 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації (строк дії експертного висновку)
Опис суті пункту скарги:
Замовником відповідно до підпункту 4 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи - «4) копії експертних висновків, з результатами випробувань, щодо відповідності нормативним документам, наявності у товарі афлатоксинів М1, В1, токсичних елементів, антибіотиків, пестицидів, радіонуклідів, а також копії експертних висновків за результатами дослідження продукції на тригліцеридний склад. Вказані документи мають бути видані Учаснику закупівлі у строк, що не перевищує 30 календарних днів до моменту подачі пропозиції;»
Скаржник має експертний висновки щодо Масла солодковершкового, а саме експертний висновок №004232 д.к./23 від 02.11.2023 року (Додаток 1 до скарги). Так в Експертному висновку №004232 д.к./23 вказано - «Термін дії експертного висновку: Діє до закінчення терміну реалізації при умові дотримання технології зберігання»
Предметом закупівлі є Масло. Згідно вимог Додатку №2 тендерної документації, Умови та термін зберігання: при відносній вологості повітря не більше 80% та при температурі від 0°С до мінус 5°С включно – не більше 3 місяці; при температурі від мінус 6°С домінус 11°С включно – не більше 9 місяців; при температурі від мінус 12°С до мінус 18°С включно – не більше 12 місяців.
Тобто, експертний висновок харчової продукції від 02.11.2023 року щодо Масла солодковершкового фактично є чинний на момент написання даної Скарги, оскільки термін реалізації, при умові дотримання технології зберігання, щодо зразку, який підпадав експертизі ще не закінчився!!!!
Тому встановлення вимоги, що експертний висновок/протокол дослідження, який надається у складі тендерної пропозиції, має бути датований не раніше 30 (тридцяти ) днів відносно кінцевої дати подання пропозицій чи 40 днів, чи навіть 90 днів не має жодного ні юридичного, ні практичного сенсу, оскільки він стосується виключно товару який виготовлений на момент проведення випробувань.
Однак через встановлення вищеописаної вимоги, Замовник торгів умисно обмежує участь у процедурі закупівлі Учасників, які проводили лабораторні дослідження, за результатами яких отримали експертні висновки/протоколи дослідження, у строк більший ніж 30 (тридцяти ) днів відносно кінцевої дати подання пропозицій.
Скаржник має експертний висновки щодо Масла солодковершкового, а саме експертний висновок №004232 д.к./23 від 02.11.2023 року (Додаток 1 до скарги). Так в Експертному висновку №004232 д.к./23 вказано - «Термін дії експертного висновку: Діє до закінчення терміну реалізації при умові дотримання технології зберігання»
Предметом закупівлі є Масло. Згідно вимог Додатку №2 тендерної документації, Умови та термін зберігання: при відносній вологості повітря не більше 80% та при температурі від 0°С до мінус 5°С включно – не більше 3 місяці; при температурі від мінус 6°С домінус 11°С включно – не більше 9 місяців; при температурі від мінус 12°С до мінус 18°С включно – не більше 12 місяців.
Тобто, експертний висновок харчової продукції від 02.11.2023 року щодо Масла солодковершкового фактично є чинний на момент написання даної Скарги, оскільки термін реалізації, при умові дотримання технології зберігання, щодо зразку, який підпадав експертизі ще не закінчився!!!!
Тому встановлення вимоги, що експертний висновок/протокол дослідження, який надається у складі тендерної пропозиції, має бути датований не раніше 30 (тридцяти ) днів відносно кінцевої дати подання пропозицій чи 40 днів, чи навіть 90 днів не має жодного ні юридичного, ні практичного сенсу, оскільки він стосується виключно товару який виготовлений на момент проведення випробувань.
Однак через встановлення вищеописаної вимоги, Замовник торгів умисно обмежує участь у процедурі закупівлі Учасників, які проводили лабораторні дослідження, за результатами яких отримали експертні висновки/протоколи дослідження, у строк більший ніж 30 (тридцяти ) днів відносно кінцевої дати подання пропозицій.
×
-
Назва доказу:
Експертний висновок 4232 від 02.11.2023
-
Опис доказу:
Експертний висновок 4232 від 02.11.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Експертний висновок 4232 від 02.11.2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень
Номер:
9144037bead94899a94867ea384383ca
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в підпункті 5 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації (рік видачі експертного висновку/протоколу випробувань)
Опис суті пункту скарги:
Замовником торгів, відповідно до підпункту 5 пункту 3 Додатку № 4 до ТД, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи:
«5. копії протоколів/експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО, виданих в поточному році»
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, а також не відповідає положенням чинного законодавства.
Скаржник має Експертний висновок щодо перевірки відповідності зразку за вмістом ГМО, а саме Експертний висновок № 003533 д.к./23 від 04 жовтня 2023 року (Додаток 2 до скарги).
Згідно з вимогами Додатку 2 до ТД термін придатності масла може становити до 12 місяців. Також, звертаємо увагу, що термін проведення випробувань також займає доволі тривалий період, в середньому 6 днів!!!
Враховуючи, що поточний рік на сьогодні має 26 календарний день, встановлення Замовником вимоги про надання копій протоколів/експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО, виданих у поточному році ЗНАЧНО звужує коло потенційних учасників!
Фактично, взяти участь в процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які в період 01.01.24 по 20.01.2024 рік + 6 днів на проведення випробувань, звернулись до лабораторії з метою проведення випробувань стосовно перевірки відповідності масла на вміст ГМО, і це враховуючи довготривалий термін проведення випробувань!
Окремо слід вказати, що чинне законодавство не встановлює вимогу щодо періодичності проведення лабораторних досліджень на відсутність у продукції ГМО
«5. копії протоколів/експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО, виданих в поточному році»
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, а також не відповідає положенням чинного законодавства.
Скаржник має Експертний висновок щодо перевірки відповідності зразку за вмістом ГМО, а саме Експертний висновок № 003533 д.к./23 від 04 жовтня 2023 року (Додаток 2 до скарги).
Згідно з вимогами Додатку 2 до ТД термін придатності масла може становити до 12 місяців. Також, звертаємо увагу, що термін проведення випробувань також займає доволі тривалий період, в середньому 6 днів!!!
Враховуючи, що поточний рік на сьогодні має 26 календарний день, встановлення Замовником вимоги про надання копій протоколів/експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО, виданих у поточному році ЗНАЧНО звужує коло потенційних учасників!
Фактично, взяти участь в процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які в період 01.01.24 по 20.01.2024 рік + 6 днів на проведення випробувань, звернулись до лабораторії з метою проведення випробувань стосовно перевірки відповідності масла на вміст ГМО, і це враховуючи довготривалий термін проведення випробувань!
Окремо слід вказати, що чинне законодавство не встановлює вимогу щодо періодичності проведення лабораторних досліджень на відсутність у продукції ГМО
×
-
Назва доказу:
Експертний висновок 3533 від 04.10.2023
-
Опис доказу:
Експертний висновок 3533 від 04.10.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Експертний висновок 3533 від 04.10.2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень
Номер:
b034caf4df5b4f938efd0a661fea5037
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в пункті 2 Додатку №4 тендерної документації (вимога щодо проведення дезодорації)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 2 Додатку 4 до ТД, для підтвердження проходження санітарно – гігієнічних норм автотранспорту Постачальника, яким планується постачання товару, учасник повинен надати:
- Скан-копію договору на проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту, що буде задіяний учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
- Cкан-копії актів проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту за 4-й квартал 2023 року (або 1-й квартал 2024 року). В разі проведення дезінфекційних та дезодораційних робіт власними силами, Учасник повинен надати скан-копії оригіналів документів, що підтверджують право проведення таких робіт (вказані документи повинні бути чинні до кінця 2024 року) та скан-копії актів проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту за 4-й квартал 2023 року (або 1-й квартал 2024 року).
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, а також не відповідає положенням чинного законодавства.
Згідно абзацу 6 статті 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» визначено наступні дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація). Дезінфекційні заходи це заходи щодо знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація).
Замовник обґрунтовує вищенаведену вимогу наступним чином – «Згідно санітарно - гігієнічних норм, транспортування товару здійснюється спеціальним автотранспортом Постачальника, який має пройти санітарну обробку»
Повідомляємо, що засади функціонування ветеринарної медицини визначені Законом України «Про ветеринарну медицину» (далі – Закон). Відповідно до ст. 3 Закону до основних завдань держави в галузі ветеринарної медицини є здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду в процесі виробництва і обігу продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, штамів мікроорганізмів, репродуктивного і патологічного матеріалу та здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду під час обігу засобів ветеринарної медицини та засобів догляду за тваринами.Також, згідно з підпунктом 21 пункту 7 Закону, до повноважень державних органів ветеринарної медицини належить:
організація здійснення заходів з ДЕЗІНФЕКЦІЇ, ДЕЗІНСЕКЦІЇ ТА ДЕРАТИЗАЦІЇ на потужностях (об’єктах), які використовуються для виробництва, переробки, зберігання та обігу тварин, продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, репродуктивного матеріалу, а також засобів, що використовуються для їх транспортування.
По – перше, законом визначено, що заходи з дезінфекції, дезінсекції та дератизації на потужностях, що використовуються для виробництва продуктів тваринного походження зобов’язані здійснювати виключно органи з ветеринарної медицини, жодного делегування повноважень іншим суб’єктам не передбачено.
По – друге, законом взагалі не передбачено проведення таких заходів як «ДЕЗОДОРАЦІЯ» потужностей (об’єктів) які використовуються для виробництва, зберігання та обігу продуктів тваринного походження. А, отже, можна зробити висновок, що дезодораційні заходи є лише ініціативними з боку суб’єктів господарювання та не є обов’язковими для запровадження як загальної практики!
Тому не відомо, які ж саме, на думку Замовника, документи, мають підтверджувати право проведення дезодораційних заходів самостійно суб’єктом господарювання, оскільки Закон НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ взагалі проведення таких заходів як дезодорація.
Більше того, Скаржник не віднайшов жодного нормативного визначення поняття «ДЕЗОДОРАЦІЯ». Із цього випливає, що «дезодорація» не відноситься до дезінфекційних заходів, зокрема в частині санітарної обробки транспортного засобу
Скаржник запевняє, що здійснює всі заходи щодо відповідності санітарним нормам транспорту, яким буде плануватись постачання продукції, оскільки має:
1. договір про надання послуг №16 від 01.01.2024 року щодо наступних послуг: дезінфекція транспорту; дезінфекція, дератизація, дезінсекція приміщень (Додаток 3 до скарги)
2. акти про проведення дезінфекції транспортних засобів від 01.01.2024 року (Додаток 3 до скарги)
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, належним чином взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо відповідності санітарним вимогам транспортного засобу, яким планується постачання товару
- Скан-копію договору на проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту, що буде задіяний учасником для доставки продукції, яка є предметом закупівлі.
- Cкан-копії актів проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту за 4-й квартал 2023 року (або 1-й квартал 2024 року). В разі проведення дезінфекційних та дезодораційних робіт власними силами, Учасник повинен надати скан-копії оригіналів документів, що підтверджують право проведення таких робіт (вказані документи повинні бути чинні до кінця 2024 року) та скан-копії актів проведення дезінфекції, дезодорації автотранспорту за 4-й квартал 2023 року (або 1-й квартал 2024 року).
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, а також не відповідає положенням чинного законодавства.
Згідно абзацу 6 статті 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» визначено наступні дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація). Дезінфекційні заходи це заходи щодо знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація).
Замовник обґрунтовує вищенаведену вимогу наступним чином – «Згідно санітарно - гігієнічних норм, транспортування товару здійснюється спеціальним автотранспортом Постачальника, який має пройти санітарну обробку»
Повідомляємо, що засади функціонування ветеринарної медицини визначені Законом України «Про ветеринарну медицину» (далі – Закон). Відповідно до ст. 3 Закону до основних завдань держави в галузі ветеринарної медицини є здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду в процесі виробництва і обігу продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, штамів мікроорганізмів, репродуктивного і патологічного матеріалу та здійснення державного ветеринарно-санітарного нагляду під час обігу засобів ветеринарної медицини та засобів догляду за тваринами.Також, згідно з підпунктом 21 пункту 7 Закону, до повноважень державних органів ветеринарної медицини належить:
організація здійснення заходів з ДЕЗІНФЕКЦІЇ, ДЕЗІНСЕКЦІЇ ТА ДЕРАТИЗАЦІЇ на потужностях (об’єктах), які використовуються для виробництва, переробки, зберігання та обігу тварин, продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, репродуктивного матеріалу, а також засобів, що використовуються для їх транспортування.
По – перше, законом визначено, що заходи з дезінфекції, дезінсекції та дератизації на потужностях, що використовуються для виробництва продуктів тваринного походження зобов’язані здійснювати виключно органи з ветеринарної медицини, жодного делегування повноважень іншим суб’єктам не передбачено.
По – друге, законом взагалі не передбачено проведення таких заходів як «ДЕЗОДОРАЦІЯ» потужностей (об’єктів) які використовуються для виробництва, зберігання та обігу продуктів тваринного походження. А, отже, можна зробити висновок, що дезодораційні заходи є лише ініціативними з боку суб’єктів господарювання та не є обов’язковими для запровадження як загальної практики!
Тому не відомо, які ж саме, на думку Замовника, документи, мають підтверджувати право проведення дезодораційних заходів самостійно суб’єктом господарювання, оскільки Закон НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ взагалі проведення таких заходів як дезодорація.
Більше того, Скаржник не віднайшов жодного нормативного визначення поняття «ДЕЗОДОРАЦІЯ». Із цього випливає, що «дезодорація» не відноситься до дезінфекційних заходів, зокрема в частині санітарної обробки транспортного засобу
Скаржник запевняє, що здійснює всі заходи щодо відповідності санітарним нормам транспорту, яким буде плануватись постачання продукції, оскільки має:
1. договір про надання послуг №16 від 01.01.2024 року щодо наступних послуг: дезінфекція транспорту; дезінфекція, дератизація, дезінсекція приміщень (Додаток 3 до скарги)
2. акти про проведення дезінфекції транспортних засобів від 01.01.2024 року (Додаток 3 до скарги)
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, належним чином взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо відповідності санітарним вимогам транспортного засобу, яким планується постачання товару
×
-
Назва доказу:
Договір 16 від 01.01.2024 та акти
-
Опис доказу:
Договір 16 від 01.01.2024 та акти
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Договір 16 від 01.01.2024 та акти.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень
Номер:
6d6edd7b5b8f4a69b2eb7ad382e272f0
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в підпунктах 10 – 12, 14 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації (щодо сфери сертифікації по ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 22000, ДСТУ ISO 45001)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до підпунктах 10 – 12, 14 пункту 3 Додатку №4 ТД, Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи - копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 22000, ДСТУ ISO 45001 по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла,
Така вимога є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству, оскільки:
Скаржник є виробником товару - Масла, який застосовує системи управління згідно ДСТУ ISO, та має відповідні сертифікати, зокрема:
- сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 - №UA.8О083.СУЯ 0100-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 4 до скарги)
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 - №UA.MQ.2.014.СЕУ 011-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 5 до скарги)
- сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 - №UA.8О083.СУБХП 0110-23 від 03 листопада 2023 року (Додаток 6 до скарги)
- сертифікат на систему менеджменту ДСТУ ISO 45001:2019 - №UA.MQ.2.014.СУОЗБП 010-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 7 до скарги)
Сфера акредитації вищезгаданих стандартів, які видані Скаржнику, є наступна – «виробництво та реалізація масла вершкового, сирів твердих, розсільних, мяких та сиру кисломолочного, продуктів кисломолочних, молока питного пастеризованого, продуктів білково жирових (код ДКПП ДК 016-2010: 10.51.3, 10.51.4, 10.51.52, 10.51.1, 10.89»
Як вбачається із сфери сертифікацій, Скаржник сертифікований в частині виробництва та реалізації масла вершкового.
Однак через наявні дискримінаційні умови, Скаржник не може взяти участь у процедурі закупівлі.
Така вимога є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству, оскільки:
Скаржник є виробником товару - Масла, який застосовує системи управління згідно ДСТУ ISO, та має відповідні сертифікати, зокрема:
- сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 - №UA.8О083.СУЯ 0100-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 4 до скарги)
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 - №UA.MQ.2.014.СЕУ 011-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 5 до скарги)
- сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 - №UA.8О083.СУБХП 0110-23 від 03 листопада 2023 року (Додаток 6 до скарги)
- сертифікат на систему менеджменту ДСТУ ISO 45001:2019 - №UA.MQ.2.014.СУОЗБП 010-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 7 до скарги)
Сфера акредитації вищезгаданих стандартів, які видані Скаржнику, є наступна – «виробництво та реалізація масла вершкового, сирів твердих, розсільних, мяких та сиру кисломолочного, продуктів кисломолочних, молока питного пастеризованого, продуктів білково жирових (код ДКПП ДК 016-2010: 10.51.3, 10.51.4, 10.51.52, 10.51.1, 10.89»
Як вбачається із сфери сертифікацій, Скаржник сертифікований в частині виробництва та реалізації масла вершкового.
Однак через наявні дискримінаційні умови, Скаржник не може взяти участь у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат 45001 від 29.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 45001 від 29.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 - Сертифікат 45001 від 29.05.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 22000 від 03.11.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 22000 від 03.11.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - Сертифікат 22000 від 03.11.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 - Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 9001 від 28.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 9001 від 28.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - Сертифікат 9001 від 28.05.2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень
Номер:
47dbe022f0bd423ba854fdac09de429d
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в підпункті 13 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації (щодо сертифікації відповідно до ДСТУ4161)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до підпункту 13 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи – «13) копію діючого сертифікату ДСТУ4161 щодо управління безпечністю харчових продуктів по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017»
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та не відповідає положенням чинного законодавства.
По перше, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби)
Розділом 0 «Вступ» ДСТУ 4161 – 2003 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги» передбачено, що у виробництві харчових продуктів першочергове значення мають заходи, що гарантують їх безпечність для життя та здоров'я людини. В останні роки зростає кількість країн, законодавство яких вимагає впровадження в організаціях-виробниках систем управління безпечністю харчових продуктів, що базуються на концепції «Аналіз небезпечних чинників та критичні точки контролю» (англійською мовою «Hazard Analysis and Critical Control Points — HACCP) (додаток №1 до скарги).
У свою чергу, в Україні діє національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)», який регламентує прядок впровадження та функціонування системи управління безпечністю харчових продуктів
Підпунктом 12 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації передбачено надання копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 22000 щодо управління безпечністю харчових продуктів, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017
Тобто, тендерна документація містить 2 вимоги щодо надання підтвердження застосування Виробником запропонованого товару системи щодо управління безпечністю харчових продуктів
Слід вказати, що на момент виходу стандарту ДСТУ 4161 – 2003, тобто у 2003 році, він заповнював нормативний вакуум, який був в Україні щодо впровадження та сертифікації систем управління безпекою харчових продуктів, оскільки у 2003 році в Україні не було впроваджено міжнародний стандарт ISO 22000.
На сьогодні цей стандарт є морально застарілим і не застосовується Виробниками продуктів харчання. Усі підприємства – виробники продуктів харчування в Україні застосовують міжнародний стандарт ISO 22000, який прийнятий в Україні у формі національного стандарту ДСТУ ISO 22000.
По друге, Скаржник є виробником масла та застосовує систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2018. У Скаржника, як виробника предмету закупівлі є:
- сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 - №UA.8О083.СУЯ 0100-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 4 до скарги)
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 - №UA.MQ.2.014.СЕУ 011-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 5 до скарги)
- сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 - №UA.8О083.СУБХП 0110-23 від 03 листопада 2023 року (Додаток 6 до скарги)
- сертифікат на систему менеджменту ДСТУ ISO 45001:2019 - №UA.MQ.2.014.СУОЗБП 010-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 7 до скарги)
Усі вищеописані стандарти стосуються ПІДТВЕРДЖЕННЯ відповідності ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам. Більше того, такі стандарти ВИМАГАЮТЬСЯ Замовником.
Скаржник застосовує найновіший стандарт щодо впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, та не застосовує стандарт ДСТУ 4161 який не є актуальним та був розроблений та затверджений більше ніж 20 років тому!!!!!
Більше того, Замовник сам встановлює вимогу, що Виробник запропонованого товару має застосовувати стандарт ДСТУ ISO 22000:2019
По третє, Замовник вчергове встановлює вимоги щодо сфери сертифікації згідно стандарту ДСТУ 4161, а саме – «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла». Такий підхід Замовника може свідчити лише про одне, що така вимога сформована під єдиного виробника молочної продукції який сертифікувався за ЗАСТАРІЛИМ та НЕАКТУАЛЬНИМ стандартом ДСТУ 4161
Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та не відповідає положенням чинного законодавства.
По перше, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно пункту 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби)
Розділом 0 «Вступ» ДСТУ 4161 – 2003 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги» передбачено, що у виробництві харчових продуктів першочергове значення мають заходи, що гарантують їх безпечність для життя та здоров'я людини. В останні роки зростає кількість країн, законодавство яких вимагає впровадження в організаціях-виробниках систем управління безпечністю харчових продуктів, що базуються на концепції «Аналіз небезпечних чинників та критичні точки контролю» (англійською мовою «Hazard Analysis and Critical Control Points — HACCP) (додаток №1 до скарги).
У свою чергу, в Україні діє національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)», який регламентує прядок впровадження та функціонування системи управління безпечністю харчових продуктів
Підпунктом 12 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації передбачено надання копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 22000 щодо управління безпечністю харчових продуктів, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017
Тобто, тендерна документація містить 2 вимоги щодо надання підтвердження застосування Виробником запропонованого товару системи щодо управління безпечністю харчових продуктів
Слід вказати, що на момент виходу стандарту ДСТУ 4161 – 2003, тобто у 2003 році, він заповнював нормативний вакуум, який був в Україні щодо впровадження та сертифікації систем управління безпекою харчових продуктів, оскільки у 2003 році в Україні не було впроваджено міжнародний стандарт ISO 22000.
На сьогодні цей стандарт є морально застарілим і не застосовується Виробниками продуктів харчання. Усі підприємства – виробники продуктів харчування в Україні застосовують міжнародний стандарт ISO 22000, який прийнятий в Україні у формі національного стандарту ДСТУ ISO 22000.
По друге, Скаржник є виробником масла та застосовує систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2018. У Скаржника, як виробника предмету закупівлі є:
- сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 - №UA.8О083.СУЯ 0100-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 4 до скарги)
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 - №UA.MQ.2.014.СЕУ 011-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 5 до скарги)
- сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 - №UA.8О083.СУБХП 0110-23 від 03 листопада 2023 року (Додаток 6 до скарги)
- сертифікат на систему менеджменту ДСТУ ISO 45001:2019 - №UA.MQ.2.014.СУОЗБП 010-23 від 29 травня 2023 року (Додаток 7 до скарги)
Усі вищеописані стандарти стосуються ПІДТВЕРДЖЕННЯ відповідності ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам. Більше того, такі стандарти ВИМАГАЮТЬСЯ Замовником.
Скаржник застосовує найновіший стандарт щодо впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, та не застосовує стандарт ДСТУ 4161 який не є актуальним та був розроблений та затверджений більше ніж 20 років тому!!!!!
Більше того, Замовник сам встановлює вимогу, що Виробник запропонованого товару має застосовувати стандарт ДСТУ ISO 22000:2019
По третє, Замовник вчергове встановлює вимоги щодо сфери сертифікації згідно стандарту ДСТУ 4161, а саме – «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла». Такий підхід Замовника може свідчити лише про одне, що така вимога сформована під єдиного виробника молочної продукції який сертифікувався за ЗАСТАРІЛИМ та НЕАКТУАЛЬНИМ стандартом ДСТУ 4161
×
-
Назва доказу:
Сертифікат 45001 від 29.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 45001 від 29.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 - Сертифікат 45001 від 29.05.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 22000 від 03.11.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 22000 від 03.11.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - Сертифікат 22000 від 03.11.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 - Сертифікат ISO 14001 від 29.05.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат 9001 від 28.05.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат 9001 від 28.05.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - Сертифікат 9001 від 28.05.2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень
Номер:
f53ab88dd3be4a86a0afb131a5d06fab
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних умов, які наведено у тендерній документації
Опис заперечення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі Додатку №4 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної умови щодо вимог до предмету закупівлі в підпункті 15 пункту 3 Додатку №4 тендерної документації (щодо сфери сертифікації згідно ДСТУ ISO 28000 та акредитації органу із сертифікації)
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 15 частини 3 Додатку №4 ТД, Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен надати наступні документи – «15) копію діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000 щодо управління безпекою ланцюга постачання по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла, який виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням документів, що підтверджують компетентність органу, що видав даний сертифікат)»
Така вимога є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству, оскільки:
Скаржник є виробником товару та має діючий сертифікат ДСТУ ISO 28000 щодо управління безпекою ланцюга постачання, а саме:
- сертифікат щодо управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000 - №UA.СУ.28000.230821.03-23 від 27.09.2023 року (Додаток 8 до скарги)
- звіт №230821.03/СУ від 27.09.2023 року з перевірки системи управління безпекою ланцюга постачання (Додаток 9 до скарги)
Сертифікат видано ТОВ «ЦОВ «Фактум». Орган сертифікації має атестат про акредитацію НААУ №8О095 від 03.10.2021 та №8О095 від 29.11.2023 (Додаток 10 до скарги).
Однак, ТОВ «ЦОВ «Фактум» не акредитований НААУ щодо сфери застосування - ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)»
По перше, відповідно до статті 5 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, зокрема, добровільності акредитації.
Скаржник зазначає, що учасник не може впливати на рішення органу сертифікації (оцінки відповідності) щодо проходження чи не проходження ним акредитації у Національному агентстві з акредитації, якщо це не є обов'язковим, згідно з чинним законодавством України. Втручання у діяльність суб'єкта господарювання заборонено чинним законодавством України.
А Замовник не має права зобов’язувати учасника з яким органом сертифікації (оцінки відповідності) останньому співпрацювати. Оскільки, відповідно до вимог чинного законодавства України, відсутній будь-який обов’язок чи вимога щодо отримання сертифікату ДСТУ ISO саме від органу з сертифікації, акредитованим НААУ.
Такі висновки отримані враховуючи вимогу ТД, а саме що сертифікат ДСТУ ISO 28000 повинен бути виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням документів, що підтверджують компетентність органу, що видав даний сертифікат)
Згідно чинного законодавства, єдиним органом акредитації є Національне агентство з акредитації України, який у свою чергу видає Атестат акредитації (документ, що підтверджує компетентність Органу оцінки)
Вчергове наголошуємо, що окрім НААУ, на території України ніякий орган не наділений повноваженнями видавати документ, що підтверджує компетентність Органу оцінки
Окрім того, на момент, коли Скаржник отримував сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 було направлено звернення до різних Органів з сертифікації з проханням, щоб надали акредитацію НААУ.
Разом з тим, нам було повідомлено, що Національне агентство з акредитації України (НААУ) не акредитовано органів з сертифікації, яким би засвідчувалась компетентність органу з оцінки відповідності за ДСТУ ISO 28000:2008.
На сьогодні нам теж не відомо жодного органу з сертифікації акредитованого НААУ по стандарту ДСТУ ISO 28000:2008.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати наведений вище сертифікат, виданий саме органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, тобто із документом, що підтверджує компетентність органу, що видав даний сертифікат, що у свою чергу є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По друге, як те зазначалося вище у скарзі Скаржником, Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо сфери сертифікації згідно стандарту ДСТУ ISO 28000, а саме «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла»
Жодний нормативний документ не встановлює вимогу, що виробник молочної продукції повинен мати сертифікати за стандартами ДСТУ ISO щодо сфер діяльності «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла»
Дана вимога сформована під суб’єктів господарювання, які отримали сертифікати згідно стандартів ДСТУ ISO у яких зазначено вищезгадане формулювання
У свою чергу скаржник має сертифікат за стандартом ДСТУ ISO 28000 щодо сфери діяльності – «виробництва: молоко та вершків, рідинних, оброблених; масла вершкового та молочної пасти; сиру сичужного та кисломолочного сиру; продуктів кисломолочних; продуктів харчових, інших»
Як вбачається із сфери сертифікації Скаржника, який і є виробником товару, його діяльність повністю відповідає ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Така вимога є дискримінаційною та такою що суперечить чинному законодавству, оскільки:
Скаржник є виробником товару та має діючий сертифікат ДСТУ ISO 28000 щодо управління безпекою ланцюга постачання, а саме:
- сертифікат щодо управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000 - №UA.СУ.28000.230821.03-23 від 27.09.2023 року (Додаток 8 до скарги)
- звіт №230821.03/СУ від 27.09.2023 року з перевірки системи управління безпекою ланцюга постачання (Додаток 9 до скарги)
Сертифікат видано ТОВ «ЦОВ «Фактум». Орган сертифікації має атестат про акредитацію НААУ №8О095 від 03.10.2021 та №8О095 від 29.11.2023 (Додаток 10 до скарги).
Однак, ТОВ «ЦОВ «Фактум» не акредитований НААУ щодо сфери застосування - ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)»
По перше, відповідно до статті 5 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, зокрема, добровільності акредитації.
Скаржник зазначає, що учасник не може впливати на рішення органу сертифікації (оцінки відповідності) щодо проходження чи не проходження ним акредитації у Національному агентстві з акредитації, якщо це не є обов'язковим, згідно з чинним законодавством України. Втручання у діяльність суб'єкта господарювання заборонено чинним законодавством України.
А Замовник не має права зобов’язувати учасника з яким органом сертифікації (оцінки відповідності) останньому співпрацювати. Оскільки, відповідно до вимог чинного законодавства України, відсутній будь-який обов’язок чи вимога щодо отримання сертифікату ДСТУ ISO саме від органу з сертифікації, акредитованим НААУ.
Такі висновки отримані враховуючи вимогу ТД, а саме що сертифікат ДСТУ ISO 28000 повинен бути виданий Виробнику запропонованого товару Органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/ІЕС 17021-1-2017 (з наданням документів, що підтверджують компетентність органу, що видав даний сертифікат)
Згідно чинного законодавства, єдиним органом акредитації є Національне агентство з акредитації України, який у свою чергу видає Атестат акредитації (документ, що підтверджує компетентність Органу оцінки)
Вчергове наголошуємо, що окрім НААУ, на території України ніякий орган не наділений повноваженнями видавати документ, що підтверджує компетентність Органу оцінки
Окрім того, на момент, коли Скаржник отримував сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 було направлено звернення до різних Органів з сертифікації з проханням, щоб надали акредитацію НААУ.
Разом з тим, нам було повідомлено, що Національне агентство з акредитації України (НААУ) не акредитовано органів з сертифікації, яким би засвідчувалась компетентність органу з оцінки відповідності за ДСТУ ISO 28000:2008.
На сьогодні нам теж не відомо жодного органу з сертифікації акредитованого НААУ по стандарту ДСТУ ISO 28000:2008.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати наведений вище сертифікат, виданий саме органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, тобто із документом, що підтверджує компетентність органу, що видав даний сертифікат, що у свою чергу є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По друге, як те зазначалося вище у скарзі Скаржником, Замовником неправомірно встановлено вимогу щодо сфери сертифікації згідно стандарту ДСТУ ISO 28000, а саме «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла»
Жодний нормативний документ не встановлює вимогу, що виробник молочної продукції повинен мати сертифікати за стандартами ДСТУ ISO щодо сфер діяльності «по переробці молока, виробництву, розповсюдженню, наданню послуг транспортування та зберігання масла»
Дана вимога сформована під суб’єктів господарювання, які отримали сертифікати згідно стандартів ДСТУ ISO у яких зазначено вищезгадане формулювання
У свою чергу скаржник має сертифікат за стандартом ДСТУ ISO 28000 щодо сфери діяльності – «виробництва: молоко та вершків, рідинних, оброблених; масла вершкового та молочної пасти; сиру сичужного та кисломолочного сиру; продуктів кисломолочних; продуктів харчових, інших»
Як вбачається із сфери сертифікації Скаржника, який і є виробником товару, його діяльність повністю відповідає ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
×
-
Назва доказу:
Атестат акредитації Фактум
-
Опис доказу:
Атестат акредитації Фактум
-
Повʼязаний документ:
Додаток 10 - Атестат акредитації Фактум.pdf
-
-
Назва доказу:
Звіт ISO 28000 від 27.09.2023
-
Опис доказу:
Звіт ISO 28000 від 27.09.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 9 - Звіт ISO 28000 від 27.09.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ISO 28000 від 27.09.2023
-
Опис доказу:
Сертифікат ISO 28000 від 27.09.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 8 - Сертифікат ISO 28000 від 27.09.2023.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень