• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини екскаваторів-навантажувачів

Проект договору про закупівлю міститься в тендерній документації

Торги не відбулися

268 996.96 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 689.96 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 15:00 - 27.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена

ВИМОГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації на закупівлю:

Номер: 8dec7f2e54ea4bbe954de1a124994498
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-011130-a.b1
Назва: ВИМОГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації на закупівлю:
Вимога:
ВИМОГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації на закупівлю: Публічні закупівлі в Україні здійснюються за особливостями відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Керуючись законодавством, Учасник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги. Оскільки, Замовник власноруч обмежив коло можливих Учасників. Згідно розділу 3. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій п.9. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовник вимагає: «Учасник який не є виробником продукції надає завірену копію документу (лист виробника, сертифікат, договір тощо), який підтверджує статус учасника, як офіційного представника, або дилера, або дистриб’ютора виробника товару дійсний до 31 грудня 2024 року, або на більш пізнішу дату.» Також, Замовник в ТД зазначає «В місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує товар чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». Враховуючи, що вичерпний опис характеристик скласти неможливо, в місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Тож, Учасники можуть запропонувати еквівалент та бути дилерами/представниками/дистриб’юторами інших (еквівалентних) виробників. Замовник власноруч свідомо обмежив коло можливих учасників, викладаючи вимогу про необхідність подання учасником документу, що підтверджує який підтверджує статус учасника, як офіційного представника, або дилера, або дистриб’ютора виробника товару, усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даному критерію, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами. Такий висновок вбачається із нижче наведених загальнодоступних даних, розміщених на офіційному сайті Компанії JCB - виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев). Дії Організатора закупівлі спрямовані на штучне надання поза конкурентних переваг одному єдиному суб’єкту господарювання, який відповідає висунутому Замовником критерію, а саме - тільки компанії CML (або Констракшн Машинері), з її структурними підрозділами. Тим самим, згідно із Законом України «Про захист від недобросовісної конкуренції» такі дії містять ознаки недобросовісної конкуренції, оскільки вони: 1) схиляють до дискримінації можливих Учасників шляхом надання Покупцем (в особі Організатора закупівлі) певних переваг відомому йому Учаснику перед іншими можливими Постачальниками, без достатніх на те підстав. Чим штучно звужує коло охочих взяти участь у даному тендері; 2) спрямовані на надання неправомірних переваг у підприємницькій діяльності; 3) порушують норми законодавства України. Для усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, розширення кола потенційних Учасників, надасть можливість заощадити значну суму коштів, тим самим дотримуючись пунктів Закону щодо максимальної економії та ефективності. Отже, все вище наведене свідчить про те, що Замовник штучно звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, через невиконання наведеної вище вимоги Замовника будь-який інший суб’єкт господарювання, окрім наведеного, позбавлений можливості стати учасником даної закупівлі. Інші Учасники не будучі представниками (дилерами) виробника JCB, мають всі потужності, аналогічний досвід для поставки еквівалентних запасних частин екскаваторів-навантажувачів JCB. Враховуючи вище викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Усунути дискримінаційну вимогу шляхом вилучення п. «Учасник який не є виробником продукції надає завірену копію документу (лист виробника, сертифікат, договір тощо), який підтверджує статус учасника, як офіційного представника, або дилера, або дистриб’ютора виробника товару дійсний до 31 грудня 2024 року, або на більш пізнішу дату.» В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись в АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу до тендерної документації внесені відповідні зміни
Статус вимоги: Задоволено