• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване)

Торги відмінено

284 604.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 423.02 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 14:18 - 27.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

CКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ

Номер: 69f8c993f6274feabab70276b7ca5173
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-009675-a.c1
Назва: CКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ
Скарга:
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ 90000, Закарпатська обл., Міжгірський район, смт.Міжгір’я, вул. Ольбрахта, буд.16, кв.2, РНОКПП 2236111934 р/р UA053123560000026008500550223 в ТВБВ № 10006/037 Філія Закарпатське обласне Управління АТ «Ощадбанк», код банку 09312190, МФО 312356 ______________________________________________________________________________________________ № 1 «25» лютого 2024 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольний комітет України 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: фізична особа-підприємець Кривка Василь Михайлович Ідентифікаційний номер: 2236111934 Місцезнаходження: 90000, Закарпатська обл., Міжгірський район, смт. Міжгір’я, вул. Ольбрахта, буд. 16, кв. 2, тел. +380685114646 Адреса електронної пошти: kryvka.mr@gmail.com Замовник: Відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 43954108 Місцезнаходження: 90600, Україна , Закарпатська обл., Рахівський р-н, місто Рахів, вул. Миру, буд. 1, тел. +38 (031) 322-58-37 Адреса електронної пошти: rada@rakhiv-mr.org Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-22-009675-a ID у Prozorro: 228545a7548a4c7485a6c9c113e65faa CКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Відділом освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради (далі – Замовник) 22 січня 2024 року оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a. Рішенням уповноваженої особи Замовника - протокол №10 від 18.01.2024 року затверджено Тендерну документацію для процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару ДК 021:2015: 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), (далі – Тендерна документація). Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, сформованого 30 січня 2024 о 16:13 за к.ч., для участі в процедурі закупівлі було зареєстровано 2 тендерні пропозиції: 1. ФОП Королькова Марьяна Володимирівна – остаточна цінова пропозиція за результатами аукціону 196`146.00 грн. 2. ФОП КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ (далі – Скаржник) – остаточна цінова пропозиція за результатами аукціону 206`914.80 грн. 20 лютого 2024 р. Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57 від 20.02.2024 р. (далі – Протокол відхилення). Згідно Протоколу відхилення Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Ознайомившись з Протоколом відхилення Скаржник прийшов до наступного висновку: рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є необгрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Даним рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника. Це підтверджується нижченаведеним. 1. Замовником в Протоколі відхилення зазначено наступне: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи: Прив’язку документів на якість, що подаються учасником в складі пропозиції, до виробника, офіційного представника, дистриб’ютора, дилера, що надав учасник гарантійний лист (про намір співпраці) є обов’язковою». Скаржник повністю не погоджується з рішенням Замовника, вважає його БЕЗПІДСТАВНИМ ТА НЕОБГРУНТОВАНИМ та у відповідь на вищезазначене повідомляє наступне: В першу чергу, варто зазначити, що Скаржник взагалі не зрозумів за що саме було відхилено його тендерну пропозицію. Замовником ніяк не конкретизовано що саме він розуміє під терміном «прив’язка», які саме документи мав надати Учасник на виконання цієї вимоги, та в чому саме полягає невідповідність учасника вимогам тендерної документації. Окрім того, зазначений Протокол відхилення повністю суперечить нормам частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), а саме: інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону/положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Також, відповідно до абзацу 7 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовника учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати: гарантійний лист про намір співпраці у 2023 році, за підписом керівника з відтиском печатки (за наявності) від виробника, офіційних представників, дистриб’юторів, дилерів, у яких Учасник отримує (планує отримувати) товар, що буде постачатись у випадку перемоги Замовнику. В листі обов’язково повинно бути зазначено повне найменування виробника такого товару, місцезнаходження та код ЄДРПОУ. Прив’язка документів на якість, що подаються учасником в складі пропозиції, до виробника, офіційного представника, дистриб’ютора, дилера, що надав вищевказаний гарантійний лист є обов’язковою. Варто звернути увагу на те, що в тендерній документації Замовника відсутні будь-які вимоги щодо надання документів, які підтверджують якість товару, прив’язку до яких мав би дати учасник; жодної згадки про те, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати декларацію виробника або якісне посвідчення або висновок або будь-який інший документ немає. Тобто, виходячи з вимог тендерної документації Замовника не зрозуміло чи повинен учасник надавати якісь із вищезгаданих документів та які саме. Окрім того, у вище згаданому гарантійному листі не вимагається зазначати який саме товар (найменування товару, марки, моделі тощо) має отримувати учасник у виробника, відповідно, даний гарантійний лист підлягає виправленню згідно абзацу 2 пункту 47 Особливостей, позаяк, вказувати будь-яку інформацію про товар у ньому не обов’язково, а відтак і змінити його в цьому листі теоретично не є можливим. На вимогу Замовника учасником в складі тендерної пропозиції було додано наступні документи: • Декларація виробника № МКГ00026256/1 від 11.02.2024 року, видана ТОВ «Молочна компанія «Галичина» (файл «Якісне посвідчення.pdf»); • Договір № П 1-24 від 01.02.2024 року (файл «Договір купівлі-продажу.pdf»), що підтверджує правовідносити Скаржника та виробника товару - ТОВ «Молочна компанія «Галичина»; • Гарантійний лист про співпрацю № 03 від 15.02.2024 року, виданий ТОВ «Молочна компанія «Галичина» (файл «Гарантійний лист.pdf»). Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Всі вищевказані документи надані на продукцію – молоко ультрапастеризоване 2,5 % жирності 900 г, що є предметом даної закупівлі, отже, учасником не було змінено предмет закупівлі, а відтак, підстави для відхилення відсутні. Також, вважаємо, що Скаржником надано достатнє підтвердження прив’язки документів, в тому числі додатково надано документи на якість, які, в свою чергу, Замовником не вимагались. Вказана замовником в Протоколі відхилення така підстава для відхилення як не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації не є доведеною та обгрунтованою, позаяк, Замовником не вказано які саме документи відсутні, якими нормами тендерної документації передбачено надання цих документів учасником та яким умовам тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Враховуючи вищевикладене, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, наведених у Протоколі відхилення, є необгрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та порушує права і законні інтереси Скаржника. Неправомірне рішення Замовника порушило право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. У випадку, якби Замовник розглянув тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням норм чинного законодавства, Скаржника було б визнано переможцем торгів та укладено з ним відповідний договір. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено неправомірним рішенням Замовника. Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як таким рішенням порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи наведену вище інформацію, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Кривки Василя Михайловича. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, ПРОШУ: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу. 2. Зобов’язати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Кривки Василя Михайловича у процедурі закупівлі товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a. Додатки: 1. Декларація виробника № МКГ00026256/1 від 11.02.2024 року (файл «Якісне посвідчення.pdf»); 2. Договір № П 1-24 від 01.02.2024 року (файл «Договір купівлі-продажу.pdf»); 3. Гарантійний лист про співпрацю № 03 від 15.02.2024 року (файл «Гарантійний лист.pdf»). Фізична особа-підприємець КЕП Василь КРИВКА
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 17:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою скасовано Рішення від 20.02.2024 р. №57 щодо відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця КРИВКИ ВАСИЛЯ МИХАЙЛОВИЧА за процедурою закупівлі - «Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване)» .
Автор: ФОП КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ, Василь Кривка 380685114646 mr.kryvka@mail.ru

Пункт скарги

Номер: 7ecb503a32da44bc92a9e7253401a500
Заголовок пункту скарги: Оскарження дій Замовника: протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57 від 20.02.2024 р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Опис заперечення: Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57 від 20.02.2024 р. щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника., а саме: не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника порушило право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. У випадку, якби Замовник розглянув тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням норм чинного законодавства, Скаржника було б визнано переможцем торгів та укладено з ним відповідний договір. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено неправомірним рішенням Замовника.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як таким рішенням порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

CКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ ПРО ВІДМІНУ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради

Номер: 4c75341f06f9484a8e81bf7b8b5fc41d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-009675-a.c2
Назва: CКАРГА НА НЕПРАВОМІРНЕ РІШЕННЯ ПРО ВІДМІНУ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради
Скарга:
Відділом освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради (далі – Замовник) 22 січня 2024 року оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a. Рішенням уповноваженої особи Замовника - протокол № 10 від 18.01.2024 року, затверджено Тендерну документацію для процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару ДК 021:2015: 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), (далі – Тендерна документація). Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, сформованого 30 січня 2024 о 16:13 за к.ч., для участі в процедурі закупівлі було зареєстровано 2 тендерні пропозиції: 1. ФОП Королькова Марьяна Володимирівна – остаточна цінова пропозиція за результатами аукціону 196`146.00 грн. 2. ФОП КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ (далі – Скаржник) – остаточна цінова пропозиція за результатами аукціону 206`914.80 грн. 20 лютого 2024 р. Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 57 від 20.02.2024 р. (далі – Протокол відхилення). Згідно Протоколу відхилення Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Одночасно з цим, 20 лютого 2024 року Замовником було оголошено закупівлю цього ж самого товару (Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване, не менше 2,5 % жирності)) шляхом використання електронного каталогу (UA-2024-02-20-013934-a, 9a4bb259b435408c962ef6d6bbaed8c2). 25 лютого 2024 року Протокол відхилення, в процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями, було оскаржено Скаржником до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) як таке, що є необгрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель (номер скарги: UA-2024-01-22-009675-a.c1). За результатами розгладу скарги, Колегія встановила те, що пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі відхилення та зобов’язала Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника за процедурою закупівлі — "Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-22-009675-a (рішення Колегії № 4193-р/пк-пз від 06.03.2024, опубліковане 08 березня 2024 року). На виконання вказаного рішення, 12 березня 2024 року Замовник скасовує протокол від 20.02.2024 р. № 57 щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Проте, не зважаючи на це, 08 березня 2024 року Замовник опубліковує договір, укладений шляхом використання електронного каталогу (далі – Договір) (в закупівлі № UA-2024-02-20-013934-a, ID: 9a4bb259b435408c962ef6d6bbaed8c2) з одним із учасників відкритих торгів на суму більшу ніж зазначена в тендерній пропозиції Скаржника, ігноруючи те, що в Замовника є активна не завершена процедура закупівлі того ж самого товару. Варто звернути увагу на те, що в момент опублікування даного Договору Замовник вже знав про результати розгляду скарги, позаяк, інформація про резолютивну частину рішення від 06.03.2024 № 4193, була опублікована Колегією ще 07 березня 2024 року, а Договір Замовником був оприлюднений на наступний день. Однак, в результаті, 27 березня 2024 року Замовником опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 123 від 27.03.2024 року (далі – Протокол відміни), яким прийнято рішення про відміну відкритих торгів у зв’язку з, нібито, відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Ознайомившись з Протоколом відміни Скаржник повністю не погоджується з вказаним та прийшов до наступного висновку: рішення Замовника про відміну відкритих торгів є необгрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Даним рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника. Це підтверджується нижченаведеним. В Протоколі відміни Замовником зазначено наступне: 22 січня 2024 р. було оголошено відкриті торги за предметом закупівлі Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), код 15510000-6 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, що зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-01-22-009675-a. Під час розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою було прийнято рішення відхилення учасників. Однак щодо Закупівлі було подано скаргу за ідентифікатором № UA-2024-01-22-009675-a.c1 (далі - Скарга) до Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія). В зв’язку з тривалим оскарженням Закупівлі процедура відкритих торгів затягнулася. Для забезпечення безперебійного харчування в закладах освіти потреба в закупівлі молока залишалася нагальною, тому закупівлю було проведено через електронний каталог Прозоро маркет. За результатами укладено договір та взято бюджетні зобов’язання щодо постачання товару 5 березня 2024 р.(на майданчику оприлюднено звіт про договір щодо закупівлі 8 березня 2024 р.) Враховуючи викладене, подальша потреба в Закупівлі відсутня. Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. Перш за все, варто звернути увагу на тривале, зі слів Замовника, оскарження – скаргу подано 27.02.24 р., а рішення опубліковане вже 08.03.24 р., тобто оскарження тривало 10 днів. Договір через Прозоро маркет укладений 05.03.24, а опублікований 08.03.24 р., тобто економії часу, забезпечення безперебійного харчування та «пришвидшення» поставок, як таких, не відбулось. По-друге, Замовником в Протоколі відміни зазначено, що подальша потреба в Закупівлі відсутня. Тобто, потреба саме в тій закупівлі, що була проведена шляхом застосування відкритих торгів, позаяк, вже є закупівля через Прозоро маркет, проте, відповідно до пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 та статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відміняє відкриті торги у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, тобто в закупівлі конкретного предмету закупівлі, а не закупівлі як такої. Складається враження, що такими діями (одночасне здійснення закупівлі через Прозоро маркет за № UA-2024-02-20-013934-a під час оскарження протиправних дій Замовника, що визначені такими рішенням Колегії № 4193-р/пк-пз від 06.03.2024 р.) Замовником штучно обмежено конкуренцію, чим порушено принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівного ставлення до них, надано перевагу конкретному учаснику, позаяк, на закупівлі яка здійснена через Прозоро маркет перші дві пропозиції були відхиленні (по невідомим причинам) і переможцем було обрано учасника, який не зміг перемогти у відкритих торгах, чим порушено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та обрано дорожчу цінову пропозицію, що в свою чергу суперечить принципу максимальної економії. Проаналізувавши норми чинного законодавства, роз’яснення контролюючих органів та статей Радника у сфері публічних закупівель можна дійти висновку, що підстава відміни відкритих торгів у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг свідчить про те, що потреба у закупівлі даного предмету закупівлі відпала, та відповідно, слід розуміти, що цей конкретний закупівельний процес буде відкладено або взагалі скасовано на поточний бюджетний рік. Таке рішення про відсутність подальшої потреби в закупівлі необхідно документально підтвердити, адже, мова йде про закупівлю молока для дітей в заклади освіти, яке досі включене в меню згідно встановлених норм харчування дітей у освітніх закладах та є одним з обов’язкових продуктів. В свою чергу, уклавши Договір через Прозоро маркет, Замовник цим самим спростовує твердження про відсутність потреби у закупівлі вказаного товару. На підтвердження вищезазначеного, є безліч практики щодо оскарження аналогічних рішень та визнання їх неправомірними Колегією, як от наприклад, рішення №7256 -р/пк-пз від 24.05.2023, № 7079-р/пк-пз від 01.12.2022, № 7004-р/пк-пз від 29.11.2022 та ін. З огляду на зазначені рішення, для Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим. Враховуючи вищевикладене, рішення щодо відміни відкритих торгів з підстав, наведених у Протоколі відміни, є необгрунтованим, неправомірним та таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель та порушує права і законні інтереси Скаржника. Неправомірне рішення Замовника порушило право Скаржника на чесну участь у процедурі закупівлі, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. У випадку, якби Замовник не відмінив відкриті торги з вигаданих підстав, Скаржника було б визнано переможцем торгів та укладено з ним відповідний договір. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено неправомірним рішенням Замовника. Окрім того, якби Замовником було завершено процедуру відкритих торгів відповідно до законодавства та не було укладено Договір через Прозоро маркет, ним був би дотриманий принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, що, в свою чергу, не призвело б до нераціонального витрачання бюджетних коштів та здійснення закупівлі за завищеними цінами. Також, вважаю, що дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції та надання переваги конкретному учаснику, чим порушено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Рішення Замовника про відміну відкритих торгів суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як таким рішенням порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушуються всі принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи наведену вище інформацію, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, ПРОШУ: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу. 2. Зобов’язати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради скасувати рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 123 від 27.03.2024 року (файл: «Протокол 123.pdf»); 2. Рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4193-р/пк-пз від 06.03.2024 (файл: «рішення від 06.03.2024 № 4193.pdf»); 3. Звіт про договір про закупівлю укладений через Прозоро маркет (файл: «Звіт UA-2024-02-20-013934-a.pdf»); 4. Договір про закупівлю № 63 від 05.03.2024 р. (файл: «Договір.pdf»). Фізична особа-підприємець КЕП Василь КРИВКА
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 16.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2024 17:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.04.2024 11:24
Автор: ФОП КРИВКА ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ, Василь Кривка 380685114646 mr.kryvka@mail.ru

Пункт скарги

Номер: d949f9127b954ea59dba4b936a607cc0
Заголовок пункту скарги: Оскарження дій Замовника: Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 123 від 27.03.2024 року про відміну відкритих торгів
Опис заперечення: Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 123 від 27.03.2024 року про відміну відкритих торгів у зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника порушило право Скаржника на чесну участь у процедурі закупівлі, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. У випадку, якби Замовник не відмінив відкриті торги з вигаданих підстав, Скаржника було б визнано переможцем торгів та укладено з ним відповідний договір. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено неправомірним рішенням Замовника. Окрім того, якби Замовником було завершено процедуру відкритих торгів відповідно до законодавства та не було укладено Договір через Прозоро маркет, ним був би дотриманий принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, що, в свою чергу, не призвело б до нераціонального витрачання бюджетних коштів та здійснення закупівлі за завищеними цінами.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, так як таким рішенням порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушуються всі принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи наведену вище інформацію, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю товару за ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 15510000-6: Молоко та вершки (молоко ультрапастеризоване), ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-22-009675-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення