• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А95, Дизельне паливо

Завершена

1 764 930.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 824.65 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 13:20 - 27.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Невідповідність пропозиції ТОВ УКРПЕТРОЛЦЕНТР

Номер: c687051d78b5454fa69da84216a9bd35
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-007892-a.c2
Назва: Невідповідність пропозиції ТОВ УКРПЕТРОЛЦЕНТР
Вимога:
ВИМАГАЮ: 1. Скасувати рішення про визначення переможцем процедури відкритих торгів з Особливостями учасника ТОВ “УКРПЕТРОЛЦЕНТР” у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-22-007892-a.
Вирішення: Враховуючи вимоги чинного законодавства та висновки ДАСУ здійсненні під час моніторингу закупівлі № UA-2022-12-15-022249-a вбачається, що Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів, за винятком виконання рішення органу оскарження (пункт 2 частина 18 статті 18 Закону). Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 41 Особливостей. Замовником здійснений розгляд пропозиції переможця у відповідності до вимог Особливостей та на предмет відповідності вимогам тендерної документації закупівлі. За результатами розгляду замовником прийняте рішення про визначення ТОВ «УКРПЕТРОЛЦЕНТР» переможцем процедуру закупівлі, а відтак ваша вимога не може бути задоволена так як відсутні правові підстави.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на прийняті рішення та дії Замовника

Номер: bcc50ac745fc48979e048ac2c1fe5fe5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-007892-a.a1
Назва: Скарга на прийняті рішення та дії Замовника
Скарга:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Дата розгляду скарги: 20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.02.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.02.2024 19:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісії) №3194-р/пк-пз від 20.02.2024, скасовано рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" та рішення про визначення приватного підприємства "ОККОСЕРВІС" переможцем процедури закупівлі — "Бензин А95, Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-22-007892-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", Менеджер 2 380944401884 manager2.ukrpetrol@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 526110fa9b3c434d87b635d67ebc870c
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Опис заперечення: Згідно Протокольного рішення (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи від 05.02.2024 (Додаток 1 до скарги, файл в електронній системі - Протокол про відхилення згідно абз. 2 підп. 2 п. 44 Особливотсей.pdf) (далі – Протокол), опублікованому на веб-порталі Уповноваженого органу 06.02.2024 15:36, за результатами розгляду тендерна пропозиція Скаржника була відхилена, аргументуючи це тим, що надана ним інформація та / або документи, не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).

І. Замовником безпідставно відхилена тендерна пропозиція Скаржника, що суперечить нормам Закону та Особливостей з наступних підстав.
У Протоколі зазначено, що Пунктами 9,10 Додатку 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» (додаток 2 до скарги, файл - Додаток 3 технічна специфікація.docx) було встановлено вимоги:
- 9. Учасник, в складі пропозиції, повинен надати сертифікат відповідності підприємства-виробника та паспорт технічного контролю (якості) Товару (Бензин А-95, дизельне паливо) на дату використання Замовником талонів / скретч-картки / смарт-картки у мережі АЗС Учасника.
- 10. Якість товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927, що підтверджується копіями, завіреними підписом керівника та печаткою, паспортів якості або сертифікатів відповідності палива діючим державним стандартам і нормам України.
Також Замовник зазначає, що:
- Надані у тендерній пропозиції Скаржником паспорта якості №683 від 18.11.2023р. Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, №166 від 11.04.2023р. Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, №452 від 02.08.2023р. Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, №5 від 20.01.2023р. Дизельне паливо Energy ДП-3-Євро5-ВО, №129 від 29.09.2022р. Дизельне паливо Energy ДП-Л-Євро5-ВО, не містять назву та адресу розповсюджувача (за наявності) передбачених постановою КМУ від 01.08.2023р. №927 Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив;
- Надані у тендерній пропозиції Скаржником договори №МС/МЕ-00012 від 01.02.2022р укладений між ТОВ «МОТТО КОНТРАКТ» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", №ПР-Д-306 від 03.05.2023р. укладений між ТОВ «ПРАЙД» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", №МТ05 31/08/2023 від 31.08.2023р. укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР" відсутні будь-які дані про виробника Товару, що планується закуповувати Покупцем.
На підставі вище вказаного Замовник робить висновок, що Скаржником не підтверджено якість товару паспортом технічного контролю (якості) Товару (БензинА-95, дизельне паливо) на дату використання Замовником талонів / скретч-картки / смарт-картки у мережі АЗС Учасника, оскільки в наданих Паспортах якості відсутня інформація про назву та адресу розповсюджувача, а в договорах на закупівлю Учасником нафтопродуктів через АЗС відсутня інформація про виробника Товару.

Скаржник не вбачає в даному випадку невідповідності своєї пропозиції вимогам тендерної документації Замовника, а саме умовам технічної специфікації, оскільки:
- відповідно до вимог пункту 9 Додатку 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» (додаток 2 до скарги, файл в складі тендерної пропозиції - Додаток 3 технічна специфікація.docx) Скаржником у складі тендерної пропозиції надано сертифікати відповідності, сертифікати якості підприємства-виробника, та паспорта якості (додаток 3 до Скарги, файли в складі тендерної пропозиції - Дизель (зима) 2024.pdf, ДП_Л Укртатнафта.pdf, ДП_З Укртатнафта.pdf, А-95 Укртатнафта.pdf, Бензин А-95 Укрнафта (серпень 2023).pdf, А95 Укрнафта.pdf);
- в пункт 10 Додатку 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» (додаток 2 до скарги, файл в складі тендерної пропозиції - Додаток 3 технічна специфікація.docx) зазначено, що якість товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927. В даному випадки паливо, всі документи якості на нього, запропоновані та надані у тендерній пропозиції Скаржника, повністю відповідають діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника, а саме ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015, Стандарту LS EN 590:2022, Стандарту LS EN 228:2012+А1:2017 (про що зазначено у відповідних документах якості та відповідності), та вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 (про що свідчать технічні та якісні показники зазначені у відповідних документах якост). Слід зазначити, що відповідно до Законодавства України при реалізації пального, в тому числі через АЗС, реалізатори повинні мати документи якості, при цьому не є обов’язковою вимога законодавства, що такі документи повинні містити інформацію (назву та адресу розповсюджувача). Відповідно до вимог Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 р. № 927 документи якості обов’язково повинні містити назву та адресу підприємства – виробника, а назву та адресу розповсюджувача (за наявності). Документи якості надані Скаржником містять назву та адресу підприємства – виробника.
Відповідно до вимоги 9.7 розділу 9 Методи контролювання Національного стандарту України ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» (далі – ДСТУ 7687:2015), для оцінки відповідності бензину вимогам Технічного регламенту виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, встановлену в Технічному регламенті. При цьому вимогою 10.1 розділу 10 Правила приймання ДСТУ 7687:2015, визначено, що бензини приймаються партіями. Партією вважають будь-яку кількість бензину однієї марки одного екологічного класу одного виду, що супроводжується одним документом про якість, виданим під час приймання на основі випробування сукупної проби.
На кожну вироблену партію бензину видається окремий документ якості.
Отже, не залежно від кількості розповсюджувачів, на які буде розділена така партія бензину для реалізації, вона буде супроводжуватись одним документом про якість. Виробник палива, який застосовує процедуру оцінки відповідності, встановлену в Технічному регламенті, для отримання документу про якість, не може передбачити який розповсюджувач буде його реалізовувати.
При цьому відповідно до вимоги 10.2 ДСТУ 7687:2015Документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
— дату видачі й номер документа;
— позначення цього стандарту;
— назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
— торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
— назву та повну адресу постачальника (за наявності);— дату виготовлення бензину;
— дату відбирання проби та дату проведення випробування;
— показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
— позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
— національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
— відомості щодо декларації про відповідність;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);— номер партії (резервуара);
— інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
— підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Звертаємо увагу, що назва та повна адреса постачальника не є обов’язковим реквізитом документу про якість, а зазначається виключно за наявності.
Аналогічна ситуація застосовується і до дизельного пального, про що зазначено у пунктах 9.8 Розділу 9, 10.1 та 10.3 Розділу 10 Національного стандарту України ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (далі - ДСТУ 7688:2015).
Також зазначаємо, що умовами тендерної документації Замовника, відсутня вимога щодо наявності в документах якості на паливо інформації про розповсюджувача.
Таким чином Скаржник повністю підтвердив відповідність наданих ним документів вимозі пункту 10 додатку 3 тендерної документації Замовника.
Також Замовником у Протоколі визначено, що однією з підстав невідповідності, тендерної пропозиції Скаржника, вимогам технічної специфікації, є відсутність в договорах з партнерськими АЗС, які надані Скаржником, інформації про виробника Товару.
Звертаємо увагу, що будь які вимоги щодо надання документів, в тому числі договорів та вимог щодо умов таких договорів, які підтверджують право Учасників на відпуск та/або реалізацію, тощо через АЗС в тендерній документації Замовника відсутні.
З вище вказаного випливає, що пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
ІІ. Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі, Замовник порушив вимоги:
- пунктів 2 – 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону та основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених Законом, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена по підставах зазначених в Протоколі, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника та порушення його майнових прав (отримання прибутку), а також до неправомірного визначення переможцем даної закупівлі на підставі протокольного рішення (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи від 08.02.2024 (Додаток 4 до Скарги, файл що опублікований Замовником в закупівлі - Протокол про визначення переможця процедури закупівлі.pdf) ПП "ОККО-СЕРВІС".
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
Додатки:
1. Протокольне рішення (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи від 05.02.2024;
2. Додаток 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ»;
3. Документи якості;
4. Протокольне рішення (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи від 08.02.2024 про визначення переможцем процедури закупівлі.
5. ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
6. ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір