• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ФБМЕС-24Т_11_ВО. Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)

Завершена

478 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 392.50 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 13:04 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 0a4e448ae2dd49d3b6b20eba1d59dbfe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-007478-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Вих. №64 від 25 січня 2024 року Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» Код ЄДРПОУ41149437 Адреса: 03035, Україна, Київська область, Київ, вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 61 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі за текстом – Замовник) 22 січня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі закупівлі – відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Товару ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт) узагальнена назва предмету закупівлі код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини» назва предмету закупівлі, визначеного на основі Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від «22» січня 2024 року (Протокол №ФБМЕС-24Т_11_ВО) Очікувана вартість закупівлі становить 478 500,00 грн. без ПДВ. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 45 Особливостей, зазначено: під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. Замовник скористався своїм правом та встановив кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі, що передбачено ст.16 Закону. Проте, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, є такими, що штучно обмежують конкуренцію. Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному: 1. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному(кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: 1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку №1 до тендерної документації; Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 3.1 передбачено: Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником; або г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником. Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до кінця року постачання з автоматичною пролонгацією, надати документальне підтвердження пролонгації цього документу від виробника. Скаржник переконаний, що дана вимога створена для учасників які є офіційним дистриб’ютором/дилером/представником виробника предмету закупівлі. Скаржник вважає, що така вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Оскільки ставить Учасника в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі, а по друге, - взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають гарантійний лист від виробника коагулянтів. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками. Наявність договірних чи інших відносин між Учасником та виробником продукції значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання коагулянтів однак мають договірні відносини з постачальниками або з офіційними представниками виробників, а не з виробником продукції. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням та ін. Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі. З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020., а також у Рішенні №6675-р/пк-пз від 02.04.2021 року. Таким чином, вимога Замовника, щодо надання документу, що підтверджує відносини учасника з виробником продукції є дискримінаційною та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Наше підприємство має можливість постачати коагулянти, який закуповується у постачальників продукції, а не безпосередньо у заводу-виробника, що, в свою чергу, жодним чином не нівелює технічний потенціал ТОВ «АХПС», який здатен забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності договору між учасником та заводом-виробником. Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації. Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності договору з виробником, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір між постачальником або виробником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які співпрацюють з виробником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі ТОВ «АХПС». Аналогічну позицію такої «дискримінації» висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 20520-р/пк-пз від 04.11.2020р, а також і рішенні №2153-р/пк-пз від 08.02.2021р., N6775-р/пк-пз від 02.04.2021, №3303 -р/пк-пз від 16.03.2023 та іншими. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому, є всі підстави для того, щоб зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, якими передбачити можливість участі у даній закупівлі учасникам, які не мають договірних відносин з виробником. А саме, викласти зміст документації наступним чином: Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником або постачальником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником; або г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому має бути виключена зі змісту тендерної документації. 2. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 4.1 передбачено: 4.1. Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1. ……… У колонці 5 вказується точна дата виготовлення продукції або дата, не раніше якої виготовлена продукція, із зазначенням місяця та року, або період виготовлення продукції. У будь-якому випадку продукція повинна бути виготовлена не раніше року проведення цієї процедури закупівлі, а гарантійний строк зберігання продукції повинен бути дотриманий на момент її поставки. Скаржник, пропонує до поставки коагулянт термін придатності якого, становить три роки, про що вказано у сертифікаті якості, виданого виробником. І протягом всього терміну його придатності, коагулянт може бути використаний за признанням. Так, наприклад, партія товару, що була виготовлена у квітні 2023 року, буде придатна до квітня 2026 року. Задля виконання даної вимоги, Скаржник має додатково закупити продукцію виробництва саме у 2024 році. При цьому, поточний рік розпочався лише 26 днів тому (на момент подачі скарги). Скаржник вважає, що Замовник, встановлюючи дану вимогу штучно обмежив коло потенційних учасників, учасниками, які співпрацюють з виробником і матимуть можливість поставити товар саме 2024 року виробництва. При цьому, що термін придатності коагулянту складає три роки, і Замовник цілком може його використовувати протягом всього терміну дії договору поставки товару. Навіть за умови здійснення поставок товару у 2024 році, Скаржник, об'єктивно не може вплинути на виробника коагулянту та вказувати йому, яку партію товару відвантажувати своєму постачальнику, яка виготовлена у поточному році чи у 2023 році. Відповідно до умов закупівлі, термін дії договору – до 31.12.2024 року, тобто Замовник, може усунути дискримінаційну вимогу в тендерній документації та передбачити термін поставки коагулянту виготовленого не раніше одного року до дати здійснення поставки товару. З огляду на обсяги споживання коагулянту Замовником цей термін є цілком виправданим. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, проєкт договору, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому є всі підстави зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-22-007478-a. 3. Зобов’язати Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» внести зміни до тендерної документації. Додатки: - тендерна документація Замовника - договір на поставку коагулянту укладений з постачальником - сертифікат якості на коагулянт, висновок ДСЕЕ на коагулянт Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.02.2024 11:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання вимог згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 06.02.2024р. №2314-р/пк-пз стосовно розгляду скарги ТОВ "Аульська хлоропереливна станція" від 26.01.2024 № UA-2024-01-22-007478-a виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 05695 9-05-14 2774375@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: 4a8b7df25afe494282876ae626980fc9
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a
Опис заперечення: Вих. №64 від 25 січня 2024 року
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45

Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця»
Код ЄДРПОУ41149437
Адреса: 03035, Україна, Київська область, Київ, вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 61

Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310

Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a

СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі за текстом – Замовник) 22 січня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі закупівлі – відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Товару ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт) узагальнена назва предмету закупівлі код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини» назва предмету закупівлі, визначеного на основі Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від «22» січня 2024 року (Протокол №ФБМЕС-24Т_11_ВО)
Очікувана вартість закупівлі становить 478 500,00 грн. без ПДВ.

Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 45 Особливостей, зазначено: під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Замовник скористався своїм правом та встановив кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі, що передбачено ст.16 Закону.
Проте, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, є такими, що штучно обмежують конкуренцію.

Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:

1. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному(кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку №1 до тендерної документації;
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 3.1 передбачено:
Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником:
а) договір з виробником;
або
б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера;
або
в) лист виробника про представництво його інтересів учасником;
або
г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до кінця року постачання з автоматичною пролонгацією, надати документальне підтвердження пролонгації цього документу від виробника.

Скаржник переконаний, що дана вимога створена для учасників які є офіційним дистриб’ютором/дилером/представником виробника предмету закупівлі.
Скаржник вважає, що така вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Оскільки ставить Учасника в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі, а по друге, - взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають гарантійний лист від виробника коагулянтів.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками.
Наявність договірних чи інших відносин між Учасником та виробником продукції значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання коагулянтів однак мають договірні відносини з постачальниками або з офіційними представниками виробників, а не з виробником продукції.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням та ін.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020., а також у Рішенні №6675-р/пк-пз від 02.04.2021 року.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання документу, що підтверджує відносини учасника з виробником продукції є дискримінаційною та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати коагулянти, який закуповується у постачальників продукції, а не безпосередньо у заводу-виробника, що, в свою чергу, жодним чином не нівелює технічний потенціал ТОВ «АХПС», який здатен забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності договору між учасником та заводом-виробником.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності договору з виробником, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір між постачальником або виробником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які співпрацюють з виробником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі ТОВ «АХПС». Аналогічну позицію такої «дискримінації» висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 20520-р/пк-пз від 04.11.2020р, а також і рішенні №2153-р/пк-пз від 08.02.2021р., N6775-р/пк-пз від 02.04.2021, №3303 -р/пк-пз від 16.03.2023 та іншими.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому, є всі підстави для того, щоб зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, якими передбачити можливість участі у даній закупівлі учасникам, які не мають договірних відносин з виробником. А саме, викласти зміст документації наступним чином:
Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником:
а) договір з виробником або постачальником;
або
б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера;
або
в) лист виробника про представництво його інтересів учасником;
або
г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому має бути виключена зі змісту тендерної документації.

2. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 4.1 передбачено:
4.1. Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1.
………
У колонці 5 вказується точна дата виготовлення продукції або дата, не раніше якої виготовлена продукція, із зазначенням місяця та року, або період виготовлення продукції. У будь-якому випадку продукція повинна бути виготовлена не раніше року проведення цієї процедури закупівлі, а гарантійний строк зберігання продукції повинен бути дотриманий на момент її поставки.

Скаржник, пропонує до поставки коагулянт термін придатності якого, становить три роки, про що вказано у сертифікаті якості, виданого виробником. І протягом всього терміну його придатності, коагулянт може бути використаний за признанням.
Так, наприклад, партія товару, що була виготовлена у квітні 2023 року, буде придатна до квітня 2026 року.
Задля виконання даної вимоги, Скаржник має додатково закупити продукцію виробництва саме у 2024 році. При цьому, поточний рік розпочався лише 26 днів тому (на момент подачі скарги).
Скаржник вважає, що Замовник, встановлюючи дану вимогу штучно обмежив коло потенційних учасників, учасниками, які співпрацюють з виробником і матимуть можливість поставити товар саме 2024 року виробництва. При цьому, що термін придатності коагулянту складає три роки, і Замовник цілком може його використовувати протягом всього терміну дії договору поставки товару.
Навіть за умови здійснення поставок товару у 2024 році, Скаржник, об'єктивно не може вплинути на виробника коагулянту та вказувати йому, яку партію товару відвантажувати своєму постачальнику, яка виготовлена у поточному році чи у 2023 році.
Відповідно до умов закупівлі, термін дії договору – до 31.12.2024 року, тобто Замовник, може усунути дискримінаційну вимогу в тендерній документації та передбачити термін поставки коагулянту виготовленого не раніше одного року до дати здійснення поставки товару. З огляду на обсяги споживання коагулянту Замовником цей термін є цілком виправданим.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, проєкт договору, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому є всі підстави зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, -

ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-22-007478-a.
3. Зобов’язати Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» внести зміни до тендерної документації.
Додатки:
- тендерна документація Замовника
- договір на поставку коагулянту укладений з постачальником
- сертифікат якості на коагулянт, висновок ДСЕЕ на коагулянт



Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вих. №64 від 25 січня 2024 року
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45

Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця»
Код ЄДРПОУ41149437
Адреса: 03035, Україна, Київська область, Київ, вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 61

Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310

Тендерна документація Замовника,
що затверджена уповноваженою особою
в закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a

СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі за текстом – Замовник) 22 січня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-22-007478-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі закупівлі – відкриті торги (з особливостями) на закупівлю Товару ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт) узагальнена назва предмету закупівлі код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини» назва предмету закупівлі, визначеного на основі Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від «22» січня 2024 року (Протокол №ФБМЕС-24Т_11_ВО)
Очікувана вартість закупівлі становить 478 500,00 грн. без ПДВ.

Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 45 Особливостей, зазначено: під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону.
Замовник скористався своїм правом та встановив кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі, що передбачено ст.16 Закону.
Проте, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, є такими, що штучно обмежують конкуренцію.

Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:

1. Згідно розділу ІІІ тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному(кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку №1 до тендерної документації;
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 3.1 передбачено:
Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником:
а) договір з виробником;
або
б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера;
або
в) лист виробника про представництво його інтересів учасником;
або
г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником.
Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов’язково містити гарантії виробника щодо якості продукції.
Якщо в документі зазначено термін дії до кінця року постачання з автоматичною пролонгацією, надати документальне підтвердження пролонгації цього документу від виробника.

Скаржник переконаний, що дана вимога створена для учасників які є офіційним дистриб’ютором/дилером/представником виробника предмету закупівлі.
Скаржник вважає, що така вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до інших Учасників, в тому числі і скаржника. Оскільки ставить Учасника в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі, а по друге, - взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають гарантійний лист від виробника коагулянтів.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками.
Наявність договірних чи інших відносин між Учасником та виробником продукції значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання коагулянтів однак мають договірні відносини з постачальниками або з офіційними представниками виробників, а не з виробником продукції.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням та ін.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 цього Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України. По закупівлі UA-2017-02-13-001432-c (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-02-13-001432-c) АМК України прийнято рішення 1207-р/пк-пз від 14.03.2017 де зазначено, що «наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними взаємовідносинами з виробниками. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника». По закупівлі UA-2017-05-30-001353-b (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-30-001353-b) АМК України прийнято рішення 4277-р/пк-пз від 30.06.2017 де зазначено, що «Колегія встановила, що встановивши вказану вимогу замовник обмежив коло учасників тендеру, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником програмного забезпечення. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників». Таку ж позицію висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 17756-р/пк-пз від 21.09.2020., а також у Рішенні №6675-р/пк-пз від 02.04.2021 року.
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання документу, що підтверджує відносини учасника з виробником продукції є дискримінаційною та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати коагулянти, який закуповується у постачальників продукції, а не безпосередньо у заводу-виробника, що, в свою чергу, жодним чином не нівелює технічний потенціал ТОВ «АХПС», який здатен забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності договору між учасником та заводом-виробником.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності договору з виробником, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір між постачальником або виробником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які співпрацюють з виробником, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі ТОВ «АХПС». Аналогічну позицію такої «дискримінації» висловлено Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 20520-р/пк-пз від 04.11.2020р, а також і рішенні №2153-р/пк-пз від 08.02.2021р., N6775-р/пк-пз від 02.04.2021, №3303 -р/пк-пз від 16.03.2023 та іншими.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому, є всі підстави для того, щоб зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації, якими передбачити можливість участі у даній закупівлі учасникам, які не мають договірних відносин з виробником. А саме, викласти зміст документації наступним чином:
Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником:
а) договір з виробником або постачальником;
або
б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера;
або
в) лист виробника про представництво його інтересів учасником;
або
г) інший документ (документи), що підтверджує (підтверджують) повноваження учасника щодо постачання продукції виробника, підписаний зі сторони виробника або виробником та учасником.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому має бути виключена зі змісту тендерної документації.

2. Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та їх документальне підтвердження* Сульфат алюмінію технічний, очищений (коагулянт)код за ДК 021:2015: 24310000-0: «Основні неорганічні хімічні речовини», пунктом 4.1 передбачено:
4.1. Учасник повинен надати дані у табличній формі, що зазначена у Таблиці 1.
………
У колонці 5 вказується точна дата виготовлення продукції або дата, не раніше якої виготовлена продукція, із зазначенням місяця та року, або період виготовлення продукції. У будь-якому випадку продукція повинна бути виготовлена не раніше року проведення цієї процедури закупівлі, а гарантійний строк зберігання продукції повинен бути дотриманий на момент її поставки.

Скаржник, пропонує до поставки коагулянт термін придатності якого, становить три роки, про що вказано у сертифікаті якості, виданого виробником. І протягом всього терміну його придатності, коагулянт може бути використаний за признанням.
Так, наприклад, партія товару, що була виготовлена у квітні 2023 року, буде придатна до квітня 2026 року.
Задля виконання даної вимоги, Скаржник має додатково закупити продукцію виробництва саме у 2024 році. При цьому, поточний рік розпочався лише 26 днів тому (на момент подачі скарги).
Скаржник вважає, що Замовник, встановлюючи дану вимогу штучно обмежив коло потенційних учасників, учасниками, які співпрацюють з виробником і матимуть можливість поставити товар саме 2024 року виробництва. При цьому, що термін придатності коагулянту складає три роки, і Замовник цілком може його використовувати протягом всього терміну дії договору поставки товару.
Навіть за умови здійснення поставок товару у 2024 році, Скаржник, об'єктивно не може вплинути на виробника коагулянту та вказувати йому, яку партію товару відвантажувати своєму постачальнику, яка виготовлена у поточному році чи у 2023 році.
Відповідно до умов закупівлі, термін дії договору – до 31.12.2024 року, тобто Замовник, може усунути дискримінаційну вимогу в тендерній документації та передбачити термін поставки коагулянту виготовленого не раніше одного року до дати здійснення поставки товару. З огляду на обсяги споживання коагулянту Замовником цей термін є цілком виправданим.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, проєкт договору, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому є всі підстави зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, -

ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-22-007478-a.
3. Зобов’язати Філія «Центр будівельно-монтажних робіт та експлуатації будівель і споруд» Акціонерного товариства «Українська залізниця» внести зміни до тендерної документації.
Додатки:
- тендерна документація Замовника
- договір на поставку коагулянту укладений з постачальником
- сертифікат якості на коагулянт, висновок ДСЕЕ на коагулянт



Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації