• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек))

Завершена

4 749 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 493.00 UAH
Період оскарження: 22.01.2024 11:54 - 27.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставну дискваліфікацію Учасника Фізичної особи-підприємця Єлової Тетяни Адамівни у процедурі закупівлі UA-2024-01-22-005525-a, код ДК 021:2015: 15220000-6 - риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)

Номер: 8ef0dbd2a76540958d55d6b50a0e3788
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-005525-a.b2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставну дискваліфікацію Учасника Фізичної особи-підприємця Єлової Тетяни Адамівни у процедурі закупівлі UA-2024-01-22-005525-a, код ДК 021:2015: 15220000-6 - риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.03.2024 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2024 17:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: визначено ФОП Єлову Т.А. переможцем закупівлі
Автор: ФОП "ЄЛОВА ТЕТЯНА АДАМІВНА", Тетяна Єлова +380660003303 tanya.yelova@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d1df60f577174a188ccb6fe256a5ad55
Заголовок пункту скарги: Вважаємо неправомірним рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 23 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 7, про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a), неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних торгів
Опис заперечення: Вважаємо неправомірним рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 23 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 7, про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a), та рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 27 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 6, про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ «ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС», закупівля № UA-2024-01-22-005525-a неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 2.6. Додатку № 2 до Тендерної Документації Учасник повинен був надати документи, а саме:
«Сканований оригінал акту складеного на ім’я учасника за результатами проведення планового (позапланового) заходу (інспектування) державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22). Акт без виявлених порушень, складений та датований 2023 або 2024 роком. Також учасник надає документи щодо проведення заходу державного контролю, а саме: направлення на проведення планового (позапланового) заходу (інспектування).»
Фізичною особою – підприємцем Єловою Тетяною Адамівною у складі Тендерної Пропозиції виконано вимогу п. 2.6., шляхом надання Акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові від 02.11. 2023 № 92/16.01-08 та ПОСВІДЧЕННЯ (НАПРАВЛЕННЯ) на проведення позапланового заходу державного контролю стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин від 01.11.2023 р. № 289.
Уповноважена особа Департаменту освіти Луцької міської ради у Протоколі зазначає, що на вимогу пункту 2.6. Учасником (ФОП Єловою Т.А.) надано акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. Варто зазначити, що уповноваженою особою при розгляді Тендерної Пропозиції не було взято до уваги Акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові від 02.11. 2023 № 92/16.01-08. Тобто, фактично, у Протоколі уповноважена особа перевіряє на відповідність п. 2.6. Тендерної Документації документ, який не надано на вимогу п. 2.6., ігноруючи документ, що наданий на вимогу п. 2.6. Тендерної Документації, що свідчить про упереджений та дискримінаційний підхід під час розгляду Тендерної Пропозиції ФОП Єлової Т.А.. Рішення про невідповідність документів наданих ФОП Єловою Т.А. у складі тендерної пропозиції.
Окрім вищезазначеного твердження уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької Міської ради про невідповідність вимогам тендерної документації Акта складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР через посилання на «державну реєстрацію потужностей за номером r-UA-03-19-3375 за видом діяльність, яка пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10°С» є таким, що не відповідає дійсності, оскільки рішення про реєстрацію потужностей «старого зразка» не позбавляє оператора ринку ФОП Єлову Тетяну Адамівну права здійснювати реалізацію харчових продуктів (в тому числі харчових продуктів, що є предметом закупівлі).
Таким чином, уповноважена особа Департаменту освіти Луцької міської ради ігноруючи відповідність Тендерної Пропозиції ФОП Єлової Т.А. вимогам Тендерної Документації прийняла неправомірне рішення про відхилення пропозиції ФОП Єлової Т.А..

30 січня 2024 року відбувся аукціон щодо процедури відкритих торгів за предметом закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a). Відповідно до пункту 39 Особливостей, розгляд та оцінка тенлдерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 Особливостей.
Тендерну пропозицію ФОП Єлової Т.А. було відхилено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту освіти Луцької міської ради № 3 від «01» лютого 2024 року.
Фізичною особою – підприємцем Єловою Тетяною Адамівною 06.02.2024 року було подано Скаргу щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставну дискваліфікацію Учасника (№ UA2024-01-22-005525-a.c1) до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду скарги фізичної особи – підприємця Єлової Тетяни Адамівни Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) було прийнято Рішення № 2935-р/пк-пз від 15.02.2024 (далі – Рішення), яким Комісія постановила зобов’язати Департамент освіти Луцької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Єлової Тетяни Адамівни та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС» переможцем за процедурою закупівлі – «Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек))», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-22-005525-a.
На виконання Рішення Комісії Замовником у системі Prozorro було висунено Вимогу про усунення порушення від 21.02.24, яким Замовник виявив невідповідність у тендерній пропозиції ФОП Єлової Тетяни Адамівни щодо Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005)/ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, ITD), який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Учасника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно виду економічної діяльності, що відповідає КВЕД 46.38 (Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками) та Сертифікату виданий на ім’я Учасника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), стосовно виду економічної діяльності, що відповідає КВЕД 46.38 (Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками).
Фізичною особою-підприємцем Єловою Тетяною Адамівною виявлені невідповідності було виправлено, шляхом довантаження правильних сертифікатів.
Не зважаючи на виправлення невідповідностей та Рішення Комісії уповноважена особа Замовника Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту Луцької міської ради № 7 від 23 лютого 2024 року (далі – Протокол) відхиляє тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Єлової Тетяни Адамівни.
Відповідно до п. 2.5. Додатку № 2 до Тендерної Документації Учасник повинен був надати документи, а саме:
«2.5. Копія рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та /або обігу об’єктів санітарних заходів) - власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів.»
У Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту Луцької міської ради № 7 від 23 лютого 2024 року зазначено:
«Відповідно до ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ Додатку № 2 до Тендерної Документації Учасник повинен був надати документи, а саме:
2.5. Копія рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей за номером r-UA-03-19-3375 (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів»
Уповноважена особа Департаменту освіти Луцької міської ради у Протоколі зазначає неправдиві відомості щодо п. 2.5. Додатку № 2 до Тендерної Документації, адже інформація зазначена у Протоколі не відповідає п. 2.5. Додатку № 2 до Тендерної Документації. Тобто Протокол є неправомірним документом, яким дискваліфіковано ФОП Єлову Тетяну Адамівну.
Варто зазначити, що ФОП Єловою Т.А. у складі Тендерної пропозиції було надано Рішення про державну реєстрацію потужності за номером r-UA-03-19-3375. Тобто вимога п.2.5. Тендерної Документації ФОП Єловою Т.А. була виконана. Предметом закупівлі, за ідентифікатором - UA-2024-01-22-005525-a є – Морожена риба (хек). Для зберігання продукції, яка є предметом вказаної закупівлі ФОП Єлова Т.А. використовує потужності щодо яких надано експлуатаційний дозвіл та які зареєстровані за номером a-UA-07-08-14-0-CS-XVI-SP-PS про що ФОП Єловою Т.А., було надано відповідну довідку у складі тендерної пропозиції (додається). Оскільки вимогою вимогою п. 2.5. Додатка № 2 Тендерної Документації є надання саме рішення про державну реєстрацію потужності ФОП Єловою Т.А. було надано відповідний документ на виконання згаданої вимоги Тендерної Документації.
Далі у Протоколі уповноважена особа Департаменту освіти Луцької міської ради зазначає:
«Учасником надано Рішення про державну реєстрацію потужності ФОП Єлової Тетяни Адамівни як оператору ринку, у використанні якої знаходиться складське приміщення за адресою вул. Привокзальна, 1, м. Луцьк. як оператора ринку за видом діяльності що пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 0 С, а саме: зберігання, реалізація. Учасником надано довідка від 29.01.2024 № 6/01-6, що учасник для зберігання продукції , яка є предметом вказаної закупівлі використовує потужності щодо яких надано експлуатаційний дозвіл та які зареєстровані за номером a-UA-07-08-14-0-CS».
Уповноважена особа у Протоколі зазначає, що Учасник повинен був надати копію рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей як оператора ринку на транспортування/реалізацію харчових продуктів тваринного походження у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10°С, залишаючись придатними для споживання людиною. Дане твердження у Протоколі суперечить вимогам Тендерної Документації, адже згаданий у Протоколі уповноваженою особою документ не вимагався у Тендерній Документації.
Однак уповноваженою особою Департаменту освіти Луцької міської ради здійснено неправильне тлумачення норм чинного законодавства, а саме відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, що провадять діяльність пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Як вже зазначалося вище для зберігання продуктів тваринного походження для яких необхідне отримання експлуатаційного дозволу ФОП Єлова Т.А. використовує потужності для яких отримано експлуатаційний дозвіл. Окрім того варто зазначити, що для здійснення реалізації продуктів тваринного походження отримання експлуатаційного дозволу не вимагається.
Зазначення уповноваженою особою Департаменту освіти Луцької міської ради, що Учасник (ФОП Єлова Т.А.) здійснює транспортування харчових продуктів тваринного походження ,у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10°С, залишаючись придатними для споживання людиною не відповідає дійсності, оскільки ФОП Єлова Т.А. користується для транспортування таких продуктів послугами перевізників, відповідні документи не були надані у складі Тендерної Пропозиції, оскільки Замовник не вимагав таких документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставну дискваліфікацію Учасника Фізичної особи-підприємця Єлової Тетяни Адамівни у процедурі закупівлі UA-2024-01-22-005525-a, код ДК 021:2015: 15220000-6 - риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)

Номер: 6ef3bae1f9064122947cab6598512551
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-22-005525-a.c1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме на безпідставну дискваліфікацію Учасника Фізичної особи-підприємця Єлової Тетяни Адамівни у процедурі закупівлі UA-2024-01-22-005525-a, код ДК 021:2015: 15220000-6 - риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)
Скарга:
Департаментом освіти Луцької міської ради (надалі Замовник) 22 січня 2024 року розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-22-005525-a на закупівлю Морожена риба (хек) за кодом ДК 021:2015: 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені. Очікувана вартість предмета закупівлі 4 749 300 грн з ПДВ. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій у закупівлі взяли участь 2 учасники: 1. Фізична особа – підприємець Єлова Тетяна Адамівна – 3 996 000,00 грн. 2. ТОВ "ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС" – 4 561 920,00 грн. 01 лютого 2024 року рішенням уповноваженої особи Замовника, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Єлової Тетяни Адамівни було відхилено. Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Отже, скарга у даній процедурі закупівлі може бути подана до 07 лютого 2024 року. Щодо пункту 3 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції та дискваліфікації тендерної пропозиції ФОП Єлової Т.А., хоча тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим тендерна пропозиція ФОП Єлової Т.А. повинна була бути визнана відповідною встановленим вимогам Замовника. Щодо пункту 4 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження при прийнятті рішень Замовником полягає у тому, що Суб’єкт оскарження має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах і при розгляді тендерної пропозиції та при прийняті рішення про дискваліфікацію ФОП Єлової Т.А.. Замовником було порушено положення тендерної документації та вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Упереджений розгляд Замовником тендерної пропозиції ФОП Єлової Т.А.. та, як наслідок, відхилення тендерної пропозиції ФОП Єлової Т.А. обмежують принцип добросовісної конкуренції та принцип недискрисмінації нас як Учасника закупівель. Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати. Згідно пп. 2 п. 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо зокрема: тендерна пропозиція учасника 1) не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації 2) не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Тендерна пропозиція ФОП Єлової Т.А. повинна була бути визнана такою, що відповідає тендерній документації Замовника, оскільки відповідає вимогам тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2024 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця ЄЛОВОЇ ТЕТЯНИ АДАМІВНИ та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС" переможцем за процедурою закупівлі — "Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-22-005525-a.
Автор: ФОП "ЄЛОВА ТЕТЯНА АДАМІВНА", Тетяна Єлова +380660003303 tanya.yelova@gmail.com

Пункт скарги

Номер: ca95ac96425a48e38e926257c7ecb7eb
Заголовок пункту скарги: Вважаємо неправомірним рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 01 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3, про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a), неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних торгів
Опис заперечення: Рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 01 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3, про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a), неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних торгів
рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 01 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №4, про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ «ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС», закупівля № UA-2024-01-22-005525-a
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. «24» січня 2024 року відбувся аукціон щодо процедури відкритих торгів за предметом закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a). Відповідно до пункту 39 Особливостей, розгляд та оцінка тенлдерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 Особливостей.
Тендерну пропозицію ФОП Єлової Т.А. було відхилено Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту освіти Луцької міської ради № 3 від «01» лютого 2024 року (далі – Протокол).
Відповідно до п. 2.2. Додатку № 2 до Тендерної Документації Учасник повинен був надати документи, а саме:
Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам 180 22000:2007(180 22000:2005) / ДСТУ 180 22000:2019 (180 22000:2018, ІТО), який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Учасника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно виду економічної діяльності, що відповідає КВЕД 46.38 (Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками). На підтвердження цієї вимоги ФОП Єловою Т.А. надано Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів (зареєстрований в реєстрі ОС ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» за № UA.MS.22-22 чинність : «18» січня 2022 року – «17» січня 2025 року), щодо сфери сертифікації транспортування, зберігання, оптова та роздрібна торгівля харчовими продуктами, напоями (категорія харчового ланцюга G (підкатегорія GI, GII), F (підкатегорія FI), що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ISO 22000:2018, IDT) (додається).
Уповноважена особа з публічних закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради у Протоколі зазначає, що на підтвердження вимоги Додатку № 2 надано сертифікати, що не відповідають зазаначеним вище вимогам. Твердження щодо невідповідності зазначеним вимогам не відповідає дійсності та свідчить про упереджене ставлення Замовника щодо тендерної пропозиції ФОП Єлової Т.А., адже Сертифікат, який був наданий ФОП Єловою Т.А., відповідає вимогам «ДСТУ 22000:2019 Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ISO 22000:2018, IDT)». Відповідно до п. 92 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» харчовий продукт – це речовина або продукт, призначені для споживання людьми або щодо яких обгрунтовано очікується, що вони будуть спожиті людиною, харчовий продукт може бути переробленим, частково переробленим або непереробленим. Органом сертифікації СМ видано сертифікат на діяльність з оптової та роздрібної торгівлі харчовими продуктами. В зв’язку з тим, що сертифікація системи менеджменту стосується діяльності ФОП Єлової Т.А. з торгівлі широким асортиментом харчових продуктів та сертифікат надається на вимогу Замовників різних продуктів харчування конкретизації щодо будь-яких виключень чи уточнень стосовно певних продуктів не зазначено.
Зважаючи на вищезазначене рішення про невідповідність, наданого, ФОП Єловою Т.А. у складі тендерної пропозиції, Сертифікату про відповідність вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 Системи керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ISO 22000:2018, IDT), вважаємо неправомірним, оскільки сфера сертифікації згаданого Сертифікату поширюється на такий вид діяльності як оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.

2. Відповідно до п. 2.4. Додатку № 2 Тендерної Документації Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати Сертифікат виданий на ім’я учасника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), стосовно виду економічної діяльності, що відповідає КВЕД 46.38 (Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками). Уповноважена особа Департаменту освіти Луцької міської ради відповідно до Протоколу стверджує, що на підтвердження даної вимоги ФОП Єловою Т.А. надано сертифікати, що не відповідають зазначеним вище вимогам.
ФОП Єловою Т.А. у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат на систему управління якістю (зареєстрований в реєстрі ОС ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» за № UA.MS.20-22, чинність: «18» січня 2022 року – «17» січня 2025 року), який посвідчує, що система управління якістю ФОП Єлової Т.А. за сферою сертифікації: транспортування, зберігання, оптова та роздрібна торгівля харчовими продуктами, напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги.
Беручи до уваги п. 92 ч. 1 ст.1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та те, що сертифікація системи управління якістю стосується усієї господарської діяльності ФОП Єлової Т.А. щодо торгівлі широким асортиментом харчових продуктів, та включає в себе таку діяльність, як оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками- рішення про невідповідність наданого ФОП Єловою Т.А. у складі тендерної пропозиції вважаємо неправомірним.
3. Відповідно до п. 2.5. Додатка № 2 Тендерної Документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«Копія рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (споруди або комплексу споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби, а також території, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих Учасника, що будуть використовуватися при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів.»
Уповноважена особа з публічних закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради у Протоколі зазначила наступне:
«Учасником укладено договір з виробником від 02.01.2024 № ЄК-Р73 з ТзОВ «ЄВРО-КОМЕРС». Згідно п. 1.2. цього договору Постачальник зобов’язується передати продукцію (рибу хек морожену та інші рибні продукти). Згідно умов передачі продукції, що визначено у пункті 2.1. Договору місцем завантаження товару Постачальника ТзОВ «ЄВРО-КОМЕРС» є с. Комарів, вул. Кутова, 20, Львівська обл. Однак акт Держпродспоживслужби (без виявлених порушень), датовані не раніше ніж за 12 місяців до кінцевої дати подання пропозиції, де відображені результати проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку (учасника/виробника) вимог законодавства про харчові продукти наданий на складське приміщення Учасника, яке розташоване за адресою: вул. Привокзальна, 1, м. Луцьк. Учасником надано Рішення про державну реєстрацію потужності ФОП Єлової Тетяни Адамівни, у використанні якої знаходиться складське приміщення за адресою вул. Привокзальна, 1, м. Луцьк, як оператора ринку за видом діяльності, що пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температур вище 10 °С, а саме: зберігання, реалізація, що не відповідає зазначеним вимогам».
На виконання п. 2.5. Додатка № 2 Тендерної Документації ФОП Єлова Т.А. у складі своєї тендерної пропозиції надала копію Рішення про державну реєстрацію потужності, яка буде використовуватись при реалізації предмета закупівлі. Також повідомляємо, що відповідно до ст. 23 Закону України №771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» отримання експлуатаційного дозволу обов’язкове для операторів ринку, що провадять діяльність пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Відповідно до п. 95 ст. 1 Закону України № 771/98 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» харчовий продукт тваринного походження – молоко, м’ясо, риба, молюски і ракоподібні у тому числі свіжі, охолоджені або заморожені, яйця, мед, їх похідні та інші продукти виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною. Предметом закупівлі, за ідентифікатором - UA-2024-01-22-005525-a є – Морожена риба (хек). Для зберігання продукції, яка є предметом вказаної закупівлі ФОП Єлова Т.А. використовує потужності щодо яких надано експлуатаційний дозвіл та які зареєстровані за номером a-UA-07-08-14-0-CS-XVI-SP-PS про що ФОП Єловою Т.А., було надано відповідну довідку у складі тендерної пропозиції (додається). Оскільки вимогою вимогою п. 2.5. Додатка № 2 Тендерної Документації є надання саме рішення про державну реєстрацію ФОП Єловою Т.А. було надано відповідний документ на виконання згаданої вимоги Тендерної Документації.
Також уповноважена особа з публічних закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради у Протоколі зазначила, що відповідно до п. 2.1. Договору від 02.01.2024 № ЄК-Р73 між ФОП Єловою Т.А. та ТзОВ «ЄВРО-КОМЕРС» місцем завантаження товару Постачальника ТзОВ «ЄВРО-КОМЕРС» є с. Комарів, вул. Кутова, 20, Львівська обл.. У протоколі зазначено, що щодо місця завантаження продукції відсутній акт Держпродспоживслужби (без виявлених порушень), датовані не раніше ніж за 12 місяців докінцевої дати подання пропозиції, де відображені результати проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку (учасника/виробника) вимог законодавства про харчові продукти.
Відповідно до п. 2.6. Додатка № 2 Тендерної Документації учасник зобов’язаний надати:
«Сканований оригінал акту складеного на ім’я учасника за результатами проведення планового (позапланового) заходу (інспектування) державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22). Акт без виявлених порушень, складений та датований 2023 або 2024 роком. Також учасник надає документи щодо проведення заходу державного контролю, а саме: направлення на проведення планового (позапланового) заходу (інспектування).»
Враховуючи вимоги п. 2.6. Додатка № 2 Тендерної Документації Учасник у складі Тендерної Пропозиції не зобов’язаний надавати вказаний у Протоколі документ (в тому числі акти Держпродспожив служби), що стосується Виробника (ТзОВ «ЄВРО-КОМЕРС»). Вимогу п. 2.6. Додатку № 2 Тендерної Документації ФОП Єлова Т.А. виконала надавши акт складений на ім’я учасника за результатами проведення планового (позапланового) заходу (інспектування) державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 року № 143-22) без виявлених порушень, складений та датований 2023 роком (додається).
Таким чином при оцінці Тендерної Пропозиції уповноважена особа з публічних закупівель Департаменту освіти Луцької міської ради діяла упереджено та неправомірно відхилила тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до коду Національного класифікатору ДК 021:2015: 15220000-6 – риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (морожена риба (хек)) (закупівля UA-2024-01-22-005525-a) ФОП Єлової Т.А..
Оскільки відхилення тендерної пропозиції ФОП Єлової Т.А. є неправомірним, то як наслідок прийняття рішення про визнання Переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВОЛИНЬМОРЕПРОДУКТИ ПЛЮС» є недопустимим, оскільки найбільш вигідною економічною пропозицією є пропозиція ФОП Єлової Т.А..
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 32763343a70d486ca44cbad7137a4956
Заголовок пункту скарги: Щодо порушення ч. 16 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі"
Опис заперечення: Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає обов’язок замовника розмістити вимогу про усунення невідповідностей, тобто Замовник (Департамент освіти Луцької міської ради) порушив вимогу ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», що також є ознакою неправомірності прийняття рішення уповноваженої особи Департаменту освіти Луцької міської ради від 01 лютого 2024 року, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3. Таким чином на виконання вимоги ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник зобов’язаний був розмістити в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)