• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (послуга з технічного обслуговування протипожежної сигналізації)

Завершена

255 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 275.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2024 21:33 - 27.01.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі (ДК 021:2015:50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (послуга з технічного обслуговування протипожежної сигналізації)

Номер: 4a0aaa93dc2c49c8bcd9406761fc0a28
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-20-000944-a.b1
Назва: СКАРГА неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника до процедури закупівлі (ДК 021:2015:50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (послуга з технічного обслуговування протипожежної сигналізації)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.01.2024 17:09
Автор: ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ "СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ", Григорій ДІНОГЛО +380503397000 nvo.ohrana@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 39540c24fbd445a58fee6bcba8c7e02e
Заголовок пункту скарги: Видалити вимогу щодо надання сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації
Опис заперечення: Відповідно до додатку № 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи, видані на Учасника або на субпідрядника, а саме:
- сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» або сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 45001:2018 або сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 28000:2008 «Система управління безпекою ланцюга постачання» або сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ISO 23932:2009 або сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації….»

Таким чином Замовник вимагає надання усіх вищевказаних сертифікатів ISO та сертифікатів ДСТУ. Вважаємо зазначити, що Замовник явно зловживає своїми правами щодо вимог ISO та сертифікатів ДСТУ.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку № 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Замовник вимагає зокрема наступне: «… До подання пропозиції, для коректного розрахунку вартості надання послуг, Учасник повинен оглянути об’єкти, ознайомитися з документацією та надати у складі пропозиції акт обстеження об’єктів, підписаного учасником та представником замовника…»
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, а також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі потрібно отримати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження об’єктів є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- «Закон»), адже за таких умов, з підстав, що не залежать від Скаржника, Замовник може не надати вищевказаний акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що можуть надати акт обстеження об’єктів, підписаного представником Замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників та зокрема Скаржника.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вказане, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення в тендерної документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та права і інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 ст. 5 Закону.

Кількість сертифікатів - разом 9 (дев’ять), які вимагає Замовник підкреслює бажання Замовника мати кваліфікованого Виконавця, однак майже всі ці сертифікати жодним чином не впливають на якість чи інші процеси надання послуг, разом із тим, отримання кожного з цих сертифікатів потребує певної кількості часу та коштів, що не тільки збільшує вартість участі у закупівлі, а і створює вимоги, що обмежують конкуренцію, адже прийняти участь у цій закупівлі зможуть явно не усі учасники ринку, а лише ті, що мають відповідну ліцензію та додатково що 9 (дев’ять) сертифікатів ДСТУ та ISO. Зрозуміло, що не усі бажаючі, зокрема Скаржник зможуть за 7 днів отримати усі ці 9 сертифікатів, тому не усі вільно зможуть прийняти участь у закупівлі, а лише ті хто заздалегідь підготував усі 9 сертифікатів.
Фактично це штучні перешкоди для бажаючих взяти участь у цій закупівлі, зокрема для Скаржника. Можна було б зрозуміти, якщо б Замовник пояснив, чим саме кожний з цих Сертифікатів допоможе Замовнику у цій закупівлі.
На що Замовник у документації вказав наступне: «…Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами…» - тобто фактично Замовник констатував, що надані послуги мають відповідати «іншим стандартам», тому потрібно вимагати 9 Сертифікатів, щоб упевнитися у тому, що послуги будуть відповідати високим вимогам Замовника.
Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами.

Чим, наприклад, отримання Скаржником сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) «Система енергетичного менеджменту Вимоги та настанова щодо використання», виданий органом сертифікації; допоможе Замовнику, окрім того, що вартість цього сертифікату буде включено у загальну вартість Виконавця за цією закупівлею.
Враховуючи вказане вважаємо, що Замовник має або пояснити усі якісні, екологічні, енергоефективні та інші стандарти, прийняті в Україні Замовник бажає, щоб були виконані. А також які критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, електротехнічної лабораторії, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами – та збільшити вартість закупівлі або розумно зменшити кількість сертифікатів ДСТУ ISO.
Просимо щодо цього пункту зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови щодо надання Учасниками надмірної кількості сертифікатів ДСТУ ISO та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства у цьому питанні.

Зокрема Замовник вимагає - сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий органом сертифікації, однак по-перше, це стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT ) розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації. ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» не є банком та займається зокрема технічним обслуговуванням систем протипожежного захисту відповідно до отриманої ліцензії. Вищевказаний сертифікат не має жодного відношення до даної закупівлі і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.
По-друге: документ - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) на даний момент не є чинним, чинність документа скасована з 22.08.2023 згідно з наказом від 17.08.2023 № 210 «Про прийняття національних стандартів, зміни до національного стандарту та скасування національних стандартів» ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ". Замість нього зокрема діє ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
Вважаємо, що Замовник у закупівлі з Послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (50413200-5 Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання (послуга з технічного обслуговування протипожежної сигналізації), вимагаючи надання сертифікату з інформаційної безпеки, який зобов’язаний дотримуватись українські банки задля захисту інформації та який не є чинним явно не обґрунтував необхідності встановлення вимог щодо надання вищевказаного сертифіката від Учасників закупівлі, у тому числі для ТОВ «НВО «СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ» та повинен вилучити вказаний документ з тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації