• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

підгузки для дорослих

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 19.01.2024 17:25 - 26.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 768453702e1245d3be6f36a746e8af8a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-19-015078-a.c1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Доброго дня ! Шановний Замовнику ТОВ «Житомирська торгова компанія» має намір взяти участь у зазначеній закупівлі. Однак, після ознайомлення із текстом Тендерної документації (далі – ТД) було виявлено, що деякі умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема має місце порушення Замовником принципу недискримінації учасників з огляду на таке. 1. Технічна специфікація Додатку №3 до тендерної документації не містить опису усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики № Назва Одиниця виміру Кількість 1 Підгузники для дорослих Tena - M уп 192 2 Підгузники для дорослих Libero 7 уп 24 3 Підгузники для дорослих Tena - L уп 132 4 Підгузники для дорослих Tena - ХL уп 78 5 Підгузники для дорослих Dada – 5 уп 18 6 Підгузники для дорослих Dada – 6 уп 72 7 Підгузники для дорослих Pampers – 4 уп 36 8 Підгузники для дорослих Tena – L (трусики) уп 48 9 Підгузники для дорослих Dada – 4 уп 18 Всього: 618 Обґрунтування порушення: Відповідно до статті 22 Закону тендерна документація має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Отже, технічна специфікація не містить технічних , якісних, кількісних та медико-технічних вимог. Відсутність в технічній специфікації вищезазначених характеристик унеможливлює визначити максимально необхідний товар для Замовника, а також здійснити розрахунок вартості пропозиції Також, зазначена ситуація сприяє корупційним ризикам, оскільки зараз для отримання усієї необхідної інформації учаснику необхідно контактувати із замовником не за допомогою електронної системи закупівель. Отже, відсутність усієї необхідної інформації в технічній специфікації порушує принципи здійснення публічних закупівель та дискримінує учасників, які дотримуються норм Закону, у тому числі і нас. Пропозиція щодо зміни вимоги: Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та зазначити опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, а також медико-технічні вимоги. 2.Щодо відсутності виразу «або еквівалент». Відповідно до Технічної специфікації (Додаток 3 до ТД), Замовником встановлено такі вимоги до предмета закупівлі: № Назва Одиниця виміру Кількість 1 Підгузники для дорослих Tena - M уп 192 2 Підгузники для дорослих Libero 7 уп 24 3 Підгузники для дорослих Tena - L уп 132 4 Підгузники для дорослих Tena - ХL уп 78 5 Підгузники для дорослих Dada – 5 уп 18 6 Підгузники для дорослих Dada – 6 уп 72 7 Підгузники для дорослих Pampers – 4 уп 36 8 Підгузники для дорослих Tena – L (трусики) уп 48 9 Підгузники для дорослих Dada – 4 уп 18 Всього: 618 * Поставка згідно графіку замовника Обґрунтування порушення: Тендерна документація не містить вираз "або еквівалент", чим порушено п.3 розд. 2 ст. 23 Закону. Як зазначає Міністерство економіки України у консультаціях з питань публічних закупівель, «пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені частиною другою статті 22 Закону. У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". При цьому замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3). Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки випливає, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування замовлення саме такої продукції та вираз «або еквівалент». Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону. Отже, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пропозиція щодо зміни вимоги: Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів та вказати вираз «або еквівалент»
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Замовником не прописано дискримінаційні вимоги, оскільки технічне завдання складалося згідно потреби людей, для яких здійснюється закупівля. В Розділі «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Затвердженої рішенням уповноваженої особи від 19січня 2024р. зазначено: 6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Статус вимоги: Відхилено