-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фізична охорона
Торги відмінено
4 599 101.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 991.01 UAH
мін. крок: 1% або 45 991.01 UAH
Період оскарження:
19.01.2024 16:38 - 25.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дії Замовника щодо скасування закупівлі
Номер:
9c84aa00333c4be8b29e6461206988a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-19-014485-a.b1
Назва:
СКАРГА на дії Замовника щодо скасування закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення про відміну фіз. охорона (2).doc 06.02.2024 15:05
- СКАРГА АМКУ ПРОКУРАТУРА НА ВІДМІНУ.docx 06.02.2024 15:05
- Постанова КМУ 1178.docx 06.02.2024 15:05
- TD_Фізична Охорона_2024 (4).doc 06.02.2024 15:04
- СКАРГА ПРОКУРАТУРА НА ВІДМІНУ_20240206_0001.pdf 06.02.2024 15:05
- СКАРГА ПРОКУРАТУРА НА ВІДМІНУ_20240206_0001.pdf.p7s 06.02.2024 15:05
- sign.p7s 06.02.2024 15:06
- Рішення про скасування відміни.doc 07.03.2024 17:17
- Пояснення щодо UA-2024-01-19-014485-a.b1.PDF 12.02.2024 16:39
- Пояснення щодо UA-2024-01-19-014485-a.b1.docx 12.02.2024 16:39
- рішення від 15.02.2024 № 2937.pdf 20.02.2024 13:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.02.2024 № 2937.pdf 16.02.2024 14:21
- рішення від 08.02.2024 № 2441.pdf 08.02.2024 17:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 15:11
Дата розгляду скарги:
15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.02.2024 17:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.02.2024 13:27
Дата виконання рішення Замовником:
07.03.2024 17:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
За рішенням Уповноваженої особи Черкаської обласної прокуратури від 07.03.2024 Замовником виконано вимогу рішення АМКУ та прийнято рішення про скасування відміни процедури закупівлі
Пункт скарги
Номер:
9b28c5cb76024f5daca212e9eb3e19b5
Заголовок пункту скарги:
Протокол на відміну закупівлівід 06.02.2024року
Опис заперечення:
ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ
УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
про відміну відкритих торгів з особливостями від 06.02.2024 року
1. Найменування замовника: ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ПРОКУРАТУРА.
2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 02911119.
3. Місцезнаходження замовника: 18015, Україна, Черкаська обл., м. Черкаси, б-р Шевченка, 286.
4. Інформація про предмет закупівлі.
4.1. Найменування предмета закупівлі, номер процедури в електронній системі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона), UA-2024-01-19-014485-a.
4.2. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: Фізична охорона – 1 послуга.
4.3. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 18015, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 286 та за адресою підпорядкованих підрозділів.
4.4. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2024 р.
5. Прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона) за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно оголошення UA-2024-01-19-014485-a, на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (далі - Особливості), неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути а саме: порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178, для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі в тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей№1178; порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації визначено підстави внесення змін до істотних умов договору, що не відповідають поточній редакції п. 19 Особливостей №1178.
6. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями з урахуванням вимог п. 50 Особливостей.
Уповноважена особа
Каюк Роман Васильович __________________
УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
про відміну відкритих торгів з особливостями від 06.02.2024 року
1. Найменування замовника: ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ПРОКУРАТУРА.
2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 02911119.
3. Місцезнаходження замовника: 18015, Україна, Черкаська обл., м. Черкаси, б-р Шевченка, 286.
4. Інформація про предмет закупівлі.
4.1. Найменування предмета закупівлі, номер процедури в електронній системі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона), UA-2024-01-19-014485-a.
4.2. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: Фізична охорона – 1 послуга.
4.3. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 18015, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 286 та за адресою підпорядкованих підрозділів.
4.4. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2024 р.
5. Прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона) за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно оголошення UA-2024-01-19-014485-a, на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (далі - Особливості), неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути а саме: порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178, для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі в тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей№1178; порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації визначено підстави внесення змін до істотних умов договору, що не відповідають поточній редакції п. 19 Особливостей №1178.
6. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями з урахуванням вимог п. 50 Особливостей.
Уповноважена особа
Каюк Роман Васильович __________________
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на дії Замовника , а саме скасування
закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги
Черкаська обласна прокуратура 19.01.2024 року оголосив закупівлю щодо закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги Ідентифікатор закупівлі номер UA-,2024-01-19-014485-a сума закупівлі становить 4 599 101.10 грн. .
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену уповноваженою особою
Протокольним рішенням уповноваженої особи від «19» січня 2024 року (далі- Тендерна документація).
Тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
Найменування учасника Ідентифікаційний код учасника в ЄДР Вартість тендерної пропозиції/пропозиції
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕКТР ОП" 41664229 100 000.00 UAH
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" 35754754 4 100 000.00 UAH
Керуючись частиною 8 статті18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги , що стосуються прийнятих рішень , дії чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій Учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення дії чи бездіяльності Замовника, але до дня укладання договору про закупівлю, Приватне підприємство «Патріот В» реалізує своє право на подання скарги .
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замість того, щоб визнати Скаржника переможцем , завершити процедуру Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги згідно Закону та перейти до процедури укладення договору, Замовник в особі уповноваженої особи ухвалив рішення про відміну тендеру згідно протоколу від 06.02.2024 року .
Відповідно до вимог ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
В протоколі замовника вказано, пряма мова:
«Прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона) за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно оголошення UA-2024-01-19-014485-a, на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (далі - Особливості), неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути а саме: порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178, для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі в тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей№1178; порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації визначено підстави внесення змін до істотних умов договору, що не відповідають поточній редакції п. 19 Особливостей №1178.
Приватне підприємство «Патріот В» не погоджується з рішенням Замовника ,вважає його безпідставним та таким , що не відповідає нормам ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей №1178. виходячи з наступного:
По-перше,
1) В тендерній документації Замовника, а саме в Додатку 2 до документації міститься інформація, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Закону (крім абзацу чотирнадцять пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та надає довідку у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей».
Згідно цієї інформації , можна вважати , що об’єднання учасників і є учасником процедури закупівлі, що підтверджується Замовником , і саме додаток 2 містить інформацію щодо подання інформації що Учасник відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Закону (крім абзацу чотирнадцять пункту 47 Особливостей)
2). В тендерній документації Замовника, а саме Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерних пропозицій , а саме п.8 «Інформація про субпідрядника (субпідрядників) міститься інформація
«Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, у випадку, якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»
3). Згідно нормам ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей №1178 разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Таким чином, Замовник , не мав законних підстав, для відміни торгів визначених пунктом 47 Особливостей.
Враховуючи викладене , Замовник не довів та документально не підтвердив неможливість усунення порушення законодавсва у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо увагу колегії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому саме полягає неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст 19 Конституції України не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону цими повноваженнямт наділені орган оскарження та орган фінансового конторлю.
Враховуючи викладене , Замовник не довів та документально не підтвердив неможливість усунення порушення законодавсва у сфері публічних закупівель.
Приватне підприємство «Патріот В» вважає рішення тендерного комітету про відміну торгів таким, що суперечить нормам та принципам проведення відкритих торгів, грубо порушує права та охоронювані законом інтереси учасників торгів, свідчить про зловживання з боку уповноваженої особи.
По-друге,
1). В тендерній документації Замовника , а саме в Розділі IV в п. 3 «Проект Договору про закупівлю» міститься інформація, а саме:
У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю у разі коливання ціни, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю послуги, товару здійснюється пропорційно коливанню ціни на ринку (відсоток збільшення ціни не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
Отже, тендерна документація згідно предмету закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги містить всі підстави на які посилається Замовник в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року, а саме підстави для внесення змін до істотних умов договору
2) В тендерній документації Замовника, а саме в Додатку 4 до Документації «Проекту договору» міститься інформація:
«Порядок змін умов договору про закупівлю
1. Зміни, що до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, передбачених ст. 41 Закону, оформлюються в такій самій формі, що й договір про закупівлю, а саме у письмовій формі шляхом укладення додаткового договору (додаткової угоди).
2. Пропозицію щодо внесення змін до договору може зробити кожна із сторін договору.
3. Пропозиція щодо внесення змін до договору має містити обгрунтування необхідності внесення таких змін договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Обмін інформаціє щодо внесення змін до договору здійснюється у письмовій формі шляхом взаємного листування.
4. Відповідь особи, якій адресована пропозиція щодо змін до договору, про її прийняття повинна бути повною і безумовною.
5. Зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. В той же час, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
6. У разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо.
7. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені згідно ст. 41 Закону.»
3) Окремо слід відзначити ,що у редакції Особливостей № 1178 від 17.11.2023року пункт 19 зміни стосувалися саме лише доповненням новим абзацом такого змісту:
9). 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Слід зазначити, що ці зміни не стосуються саме предмета закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги та саме Замовника торгів, тому не є обов’язковими до включення в тендерну документацію.
Отже, тендерна документація згідно предмету закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги містить всі підстави на які посилається Замовник в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року, а саме підстави для внесення змін до істотних умов договору
Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінацїї учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
Окремо слід відзначити, що дані торги фактично відбулися з найкращим для замовника результатом: підготували тендерні пропозиції та прийняли участь в аукціоні 2 учасника, Приватне підприємство «Патріот В» запропонував реально вигідну ціну у порівнянні з очікуваною.
Метою оголошення початку тендерної процедури завжди має бути реальна пропозиція на укладення договору в майбутньому, а не проведення аукціону з метою вибору штучного переможця.
Дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну торгів є незаконним та необґрунтованим.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1.Прийняти Скаргу до розгляду;
2.Зобов’язати Черкаську обласну прокуратуру Код ЄДРПОУ 02911119 скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року про відміну торгів з предмету закупівлі , Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-19-014485-а;
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додаток:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року про відміну торгів
Директор ПП «Патріот В» В.О.Порохнюк
06.02.2024 року
на дії Замовника , а саме скасування
закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги
Черкаська обласна прокуратура 19.01.2024 року оголосив закупівлю щодо закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги Ідентифікатор закупівлі номер UA-,2024-01-19-014485-a сума закупівлі становить 4 599 101.10 грн. .
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену уповноваженою особою
Протокольним рішенням уповноваженої особи від «19» січня 2024 року (далі- Тендерна документація).
Тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
Найменування учасника Ідентифікаційний код учасника в ЄДР Вартість тендерної пропозиції/пропозиції
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПЕКТР ОП" 41664229 100 000.00 UAH
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" 35754754 4 100 000.00 UAH
Керуючись частиною 8 статті18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги , що стосуються прийнятих рішень , дії чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій Учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення дії чи бездіяльності Замовника, але до дня укладання договору про закупівлю, Приватне підприємство «Патріот В» реалізує своє право на подання скарги .
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замість того, щоб визнати Скаржника переможцем , завершити процедуру Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги згідно Закону та перейти до процедури укладення договору, Замовник в особі уповноваженої особи ухвалив рішення про відміну тендеру згідно протоколу від 06.02.2024 року .
Відповідно до вимог ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
В протоколі замовника вказано, пряма мова:
«Прийняття рішення про відміну відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі: ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги (Фізична охорона) за процедурою відкритих торгів з особливостями згідно оголошення UA-2024-01-19-014485-a, на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (далі - Особливості), неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути а саме: порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178, для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі в тендерній документації не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей№1178; порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації визначено підстави внесення змін до істотних умов договору, що не відповідають поточній редакції п. 19 Особливостей №1178.
Приватне підприємство «Патріот В» не погоджується з рішенням Замовника ,вважає його безпідставним та таким , що не відповідає нормам ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей №1178. виходячи з наступного:
По-перше,
1) В тендерній документації Замовника, а саме в Додатку 2 до документації міститься інформація, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Закону (крім абзацу чотирнадцять пункту 47 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та надає довідку у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей».
Згідно цієї інформації , можна вважати , що об’єднання учасників і є учасником процедури закупівлі, що підтверджується Замовником , і саме додаток 2 містить інформацію щодо подання інформації що Учасник відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Закону (крім абзацу чотирнадцять пункту 47 Особливостей)
2). В тендерній документації Замовника, а саме Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерних пропозицій , а саме п.8 «Інформація про субпідрядника (субпідрядників) міститься інформація
«Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, у випадку, якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»
3). Згідно нормам ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей №1178 разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Таким чином, Замовник , не мав законних підстав, для відміни торгів визначених пунктом 47 Особливостей.
Враховуючи викладене , Замовник не довів та документально не підтвердив неможливість усунення порушення законодавсва у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо увагу колегії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому саме полягає неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що Замовник, відповідно до ст 19 Конституції України не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону цими повноваженнямт наділені орган оскарження та орган фінансового конторлю.
Враховуючи викладене , Замовник не довів та документально не підтвердив неможливість усунення порушення законодавсва у сфері публічних закупівель.
Приватне підприємство «Патріот В» вважає рішення тендерного комітету про відміну торгів таким, що суперечить нормам та принципам проведення відкритих торгів, грубо порушує права та охоронювані законом інтереси учасників торгів, свідчить про зловживання з боку уповноваженої особи.
По-друге,
1). В тендерній документації Замовника , а саме в Розділі IV в п. 3 «Проект Договору про закупівлю» міститься інформація, а саме:
У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю у разі коливання ціни, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю послуги, товару здійснюється пропорційно коливанню ціни на ринку (відсоток збільшення ціни не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
Отже, тендерна документація згідно предмету закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги містить всі підстави на які посилається Замовник в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року, а саме підстави для внесення змін до істотних умов договору
2) В тендерній документації Замовника, а саме в Додатку 4 до Документації «Проекту договору» міститься інформація:
«Порядок змін умов договору про закупівлю
1. Зміни, що до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, передбачених ст. 41 Закону, оформлюються в такій самій формі, що й договір про закупівлю, а саме у письмовій формі шляхом укладення додаткового договору (додаткової угоди).
2. Пропозицію щодо внесення змін до договору може зробити кожна із сторін договору.
3. Пропозиція щодо внесення змін до договору має містити обгрунтування необхідності внесення таких змін договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Обмін інформаціє щодо внесення змін до договору здійснюється у письмовій формі шляхом взаємного листування.
4. Відповідь особи, якій адресована пропозиція щодо змін до договору, про її прийняття повинна бути повною і безумовною.
5. Зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. В той же час, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
6. У разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо.
7. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені згідно ст. 41 Закону.»
3) Окремо слід відзначити ,що у редакції Особливостей № 1178 від 17.11.2023року пункт 19 зміни стосувалися саме лише доповненням новим абзацом такого змісту:
9). 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Слід зазначити, що ці зміни не стосуються саме предмета закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги та саме Замовника торгів, тому не є обов’язковими до включення в тендерну документацію.
Отже, тендерна документація згідно предмету закупівлі Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги містить всі підстави на які посилається Замовник в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року, а саме підстави для внесення змін до істотних умов договору
Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінацїї учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
Окремо слід відзначити, що дані торги фактично відбулися з найкращим для замовника результатом: підготували тендерні пропозиції та прийняли участь в аукціоні 2 учасника, Приватне підприємство «Патріот В» запропонував реально вигідну ціну у порівнянні з очікуваною.
Метою оголошення початку тендерної процедури завжди має бути реальна пропозиція на укладення договору в майбутньому, а не проведення аукціону з метою вибору штучного переможця.
Дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну торгів є незаконним та необґрунтованим.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1.Прийняти Скаргу до розгляду;
2.Зобов’язати Черкаську обласну прокуратуру Код ЄДРПОУ 02911119 скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року про відміну торгів з предмету закупівлі , Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-19-014485-а;
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додаток:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року про відміну торгів
Директор ПП «Патріот В» В.О.Порохнюк
06.02.2024 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1.Прийняти Скаргу до розгляду; 2.Зобов’язати Черкаську обласну прокуратуру Код ЄДРПОУ 02911119 скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 06.02.2024 року про відміну торгів з предмету закупівлі , Фізична охорона За кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — Охоронні послуги ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-19-014485-а; 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.