• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЦУП-24Т_002_ВО: Шина 18,00-25 32СЛ

Завершена

4 699 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 46 990.00 UAH
Період оскарження: 19.01.2024 16:06 - 27.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 3745398d620e4f65b6a7b85d3d736bed
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-19-013772-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) Акціонерним товариством «Українська залізниця» філія «Центр управління промисловістю» (надалі- Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару за кодом 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Названі торги буди оголошені на сайті PROZORRO 19.01.2024 року, ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-19-013772-a. Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № УО2-2/10 від 01.02.2024 вирішено визнати ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» переможцем процедури закупівлі ЦУП-24Т_002_ВО: Шина 18,00-25 32СЛ UA-2024-01-19-013772-a та прийнято рішення про намір укласти договір. Вважаємо прийняте Замовником рішення про відміну закупівлі незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ», яке визнано переможцем закупівлі, не надано у складі своєї цінової пропозиції Декларацію постачальника про відповідність, яка б відповідала умовам Тендерної документації. Відповідно до п.3.1. «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженого особи від 25.01.2024 року № УО2-10 (далі – Тендерна документація) «…Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: 1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідні технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності відповідно до Додатку 1 до тендерної документації; …». Відповідно до п.3.6. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 до тендерної документації. Підпунктом 1.1 пункту 1 таблиці «Вимоги щодо надання учасниками процедур публічних закупівель документів, які підтверджують відповідність виробників та їх продукції вимогам, встановленим чинним законодавством та нормативними документами.», що викладена у Додатку 1 до Тендерної документації, висунуті наступні вимоги до документів щодо підтвердження відповідності товару: На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності заявленим вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність: - декларації (у тому числі декларації про відповідність); - протоколу (у тому числі протоколу випробувань); - звіту; - висновку; - сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності); - атестату; - іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оцінка відповідності, зазначена в розділі 1 (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою. Для випадку добровільної оцінки відповідності декларація про відповідність має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 із посиланням на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України. У свою чергу, ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у складі своєї цінової пропозиції надало Декларацію постачальника про відповідність (згідно з (ISO/IEC 17050-1:2006) вих.№ 447-01/24 від 26.01.2024 р., котра, в порушення вищезазначених вимог не містить посилання на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України. Таким чином, ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» обрало спосіб підтвердження відповідності свого товару шляхом подачі у складі цінової пропозиції декларації, проте її зміст не відповідає вимогам Тендерної документації в частині інформації про проведення оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України. Відповідно до абзацу 5 Вступу ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 Декларація постачальника про відповідність. Частина 1. Загальні вимоги, Декларація постачальника про відповідність продукції (охоплюючи послуги), процесу, системи, управління, персонал або органу встановленим вимогам може бути підтверджена під відповідальність постачальника підтверджувальною документацією. У разі, коли це бажано або необхідно, довідку слід отримувати з ISO/IEC 17050-2. Відповідно до розділів 1 та 4 ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006, цей стандарт встановлює загальні вимоги до декларації постачальника про відповідність у разі, коли бажано або необхідно, щоб була підтверджена відповідність об’єкта встановленим вимогам, незалежно від охопленої галузі промисловості. Призначеністю декларації є гарантування відповідності ідентифікованого об’єкта встановленим вимогам, на які є посилання у декларації, а також чітке зазначення відповідальних за цю відповідність і декларацію. Також, відповідно до пп.5 п.А.1, додатку А до вказаного ДСТУ у декларації постачальника про відповідність повинен бути наданий перелік документів, а також їхні ідентифікаційні номери, назви та дати випуску. Відповідно до інформації, котра розміщена на офіційному сайті Мінінфраструктури, за посиланням: https://mtu.gov.ua/content/perelik-priznachenih-tehnichnih-sluzhb-vid-ukraini-za-pravilami-eek-oon.html, в Україні акредитовано два органи з оцінки оцінки відповідності транспортних засобів, їх частин та обладнання, а саме: Державне підприємство «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут» (пр. Перемоги, 57, м. Київ, 03113, код ЄДРПОУ 01527695) та Державне підприємство «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» (юр. адреса: вул. Метрологічна, 4, м. Київ, 03143; факт. адреса: вул. Миколи Краснова, 7/1, м. Київ, 03115 код ЄДРПОУ 02568182). Проте, не зважаючи на те, що Тендерна документація визначає необхідність перевірки відповідності заявлених характеристик товару, шляхом зазначення відповідної, чітко визначеної інформації у декларації, декларація ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» не містить посилань на документи, а також їхні ідентифікаційні номери, назви та дати випуску, котрі видані Державним підприємством «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут» чи Державним підприємством «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» за наслідками проведення перевірки відповідності шин EVEREST 18.00-25 32 PR E3/L-3 W-1 202/183 A-2/B TT (камера та обідна стрічка), характеристикам, які задекларовані ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у поданій разом з ціновою пропозицією Декларацією постачальника про відповідність, на предмет відповідності таких шин вимогам ДСТУ, котрий наводить ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у цій же декларації. Вказане може свідчити про відсутність як такого проведення оцінки відповідності запропонованих ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» шин, які за своєю специфікою є великогабаритними та використовуються на кар’єрній техніці, тобто у складних умовах та під час проведення робіт підвищеної небезпеки. Відсутність належного підтвердження відповідності такого класу шин, заявленим продавцем характеристикам, носить ризик того, що шини в дійсності своїй не витримають вказаного навантаження, швидкості, не відпрацюють задекларованої норми пробігу та ін. Така невідповідність може мати тяжкі наслідки, викликані аварією через деструкцію шини, що загрожує життю та здоров’ю персоналу та тягне матеріальні збитки Замовника – підприємства державної форми власності. Відповідно до п.5.4. розділу 5 Тендерної документації, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель відповідно до пунктів 44-47 Особливостей (Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178). У свою чергу, відповідно до п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо вона, зокрема, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого. Таким чином, Замовник мав відхилити цінову пропозицію ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ», однак в порушення наведених норм прийняв рішення про визнання його переможцем процедури закупівлі та про намір укласти договір. Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Акціонерне товариство «Українська залізниця» філія «Центр управління промисловістю» скасувати протокольне рішення № УО2-2/10 від 01.02.2024, яким вирішено визнати ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» переможцем процедури закупівлі ЦУП-24Т_002_ВО: Шина 18,00-25 32СЛ UA-2024-01-19-013772-a та прийнято рішення про намір укласти договір Додатки: • ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 Декларація постачальника про відповідність. Частина 1. Загальні вимоги; • Протокол рішення Кваліфікаційного комітету; • Додаток 1 до тендерної документації. • Декларація постачальника ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» про відповідність.
Дата розгляду скарги: 15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2024 18:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2024 18:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Уповноважена особа на виконання рішення Комісії № 2950-р/пк-пз від 15.02.2024 року, скасовує рішення про визначення ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АЛЬФАТЕХ" переможцем процедури закупівлі — "ЦУП-24Т_002_ВО: Шина 18,00-25 32СЛ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-19- 013772-а.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ", Светлана Александрова 380636534462 taerstandem@i.ua

Пункт скарги

Номер: 7f65dcd740e9458e90825aa5395266e5
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ», яке визнано переможцем закупівлі, не надано у складі своєї цінової пропозиції Декларацію постачальника про відповідність, яка б відповідала умовам Тендерної документації. Підпункт 1.1 пункту 1 таблиці «Вимоги щодо надання учасниками процедур публічних закупівель документів, які підтверджують відповідність виробників та їх продукції вимогам, встановленим чинним законодавством та нормативними документами.», що викладена у Додатку 1 до Тендерної документації.
Опис заперечення: ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у складі своєї цінової пропозиції надало Декларацію постачальника про відповідність (згідно з (ISO/IEC 17050-1:2006) вих.№ 447-01/24 від 26.01.2024 р., котра, в порушення вищезазначених вимог не містить посилання на документи, складені за результатами проведеної оцінки відповідності продукції органами з оцінки відповідності, акредитованими в Національному агентстві з акредитації України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: декларація ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» не містить посилань на документи, а також їхні ідентифікаційні номери, назви та дати випуску, котрі видані Державним підприємством «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут» чи Державним підприємством «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» за наслідками проведення перевірки відповідності шин EVEREST 18.00-25 32 PR E3/L-3 W-1 202/183 A-2/B TT (камера та обідна стрічка), характеристикам, які задекларовані ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у поданій разом з ціновою пропозицією Декларацією постачальника про відповідність, на предмет відповідності таких шин вимогам ДСТУ, котрий наводить ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ» у цій же декларації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір