-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
3 139 385.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 393.85 UAH
мін. крок: 1% або 31 393.85 UAH
Період оскарження:
19.01.2024 14:25 - 24.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
eac73f5843ab4913a331350b061fe75e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-19-010506-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга на рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- Важливе роз'яснення АМКУ щодо скарг.pdf 02.02.2024 15:06
- Скарга в АМКУ щодо відхилення пропозиції.docx 02.02.2024 15:06
- Протокол розгляду уч 2.pdf 02.02.2024 15:06
- Тендерна документація електрична енергія.docx 02.02.2024 15:06
- Скарга в АМКУ щодо відхилення пропозиції.pdf 02.02.2024 15:06
- Протокол розкриття тендерних пропозицій.htm.pdf 02.02.2024 15:06
- Скарга в АМКУ щодо відхилення пропозиції.pdf.p7s 02.02.2024 15:06
- sign.p7s 02.02.2024 15:08
- рішення від 06.02.2024 № 2223.pdf 06.02.2024 17:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2024 № 2757.pdf 14.02.2024 13:40
- рішення від 13.02.2024 № 2757.pdf 16.02.2024 11:29
- Пояснення бп.doc 08.02.2024 16:23
- Пояснення.pdf.p7s 08.02.2024 16:23
- Пояснення.pdf 08.02.2024 16:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2024 15:24
Дата розгляду скарги:
13.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.02.2024 11:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано шляхом скасування протоколу відхилення.
Пункт скарги
Номер:
264e2576f2414564a7bbd3789b195767
Заголовок пункту скарги:
Рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є таким, що не відповідає Закону та Особливостям, та таким, що порушує принципи публічних закупівель.
Опис заперечення:
Замовник рішенням уповноваженої особи від 01.02.2024р. (протокол від 01.02.2024р. додається до Скарги) відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» незаконним, упередженим, необґрунтованим та таким, що порушує принципи, визначені статтею 5 Закону, а також права та наші охоронювані законом інтереси з причин, детально викладених за текстом скарги.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Під час подання тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» на виконання вимог тендерної документації Замовника шляхом заповнення електронних форм з окремими полями зазначив інформацію про ціну (ціну тендерної пропозиції (до початку аукціону), що підтверджується інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, в тому числі протоколом розкриття тендерних пропозицій (додається до скарги у якості доказу), а саме: 3 135 000,00 UAH з ПДВ.
За такої ціни тендерної пропозиції (до початку аукціону), враховуючи формулу розрахунку Р = ціни тендерної пропозиції у гривні (UAN), визначену Замовником відповідно до п.1 Розділу 5 Тендерної документації, маржа (вартість послуг постачальника) не є від’ємною величиною.
В той же час, цінова пропозиція ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» за результатами аукціону відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, склала 3 102 372,00 UAH з ПДВ. За такої вартості нашої пропозиції за результатами аукціону, маржа відповідно до розрахунків ціни, наведених у тендерній документації, є від'ємною.
Однак, слід зазначити, що інформація про ціну за результатами аукціону (тобто після завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій) не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам тендерної документації не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до п.44 Особливостей.
Крім того, тендерна документація не містить окремих вимог, що у разі, якщо за результатами аукціону маржа учасника буде від'ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.
Аналогічний підхід наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, в наступних закупівлях: UA-2021-12-30-005924-c, UA-2021-11-11-006175-a, UA-2021-12-13-003493-b, UA-2022-11-09-002539-a, UA-2022-11-30-003831-a, UA-2023-09-12-012414-a, UA-2023-12-15-016785-a.
Також у звязку із значним зростанням кількості скарг, які надходять до органу оскарження щодо проведення процедур публічиних закупівель електичної енрегії Антимонопольний комітет Укрїни опублікував Важливе розяснення щодо скарг на проведедення процедур закупівель електричної енрегії, в якому зазначив, що:
«Найбільш поширеним порушенням з боку замовників зазначених закупівель є відхилення тендерних пропозицій учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Порушення у цьому випадку полягає саме у тому, що цінова пропозиція учасника за результатами аукціону не є складовою його тендерної пропозиції, тому, застосування як підстави відхилення зазначених вище положень Закону є некоректним». (https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi)
Разом з тим Замовник відхилив нашу тендерну пропозицію відповідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Як вбачається з інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовник не встановив такі недовідності нашої тендерної пропозиції, а отже і не надав нам строк для усунення невідповідностей.
Важливим є те, що, інформація про ціну пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону та Особливостей, а, отже, це не може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 44 Особливостей.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначений Замовником до 00:00 27 січня 2024 року, а отже до тендерної пропозиції відносяться документи та інформація подані до зазначеного часу.
Необхідно звернути увагу, що ціна пропозиції за результатами аукціону формується після проведення аукціону, дата і час якого згідно до статті 29 Закону визначаються електронною системою закупівель автоматично. Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, по зазначеній процедурі закупівлі аукціон відбувся 29 січня 2024 року, тобто після кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відтак ціна пропозиції Скаржника за результатами аукціону не відноситься до тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД».
Таким чином у Замовника відсутні підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Неправомірно відхиливши нашу тендерну пропозицію, Замовником було порушено декілька принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме принцип недискримінація учасників та рівного ставлення до них, а також принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» полягає у тому, що за умови дотримання вимог Закону та Особливостей Замовник повинен був укласти договір із нами, у випадку визнання нас переможцем цієї процедури закупівлі, за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором про закупівлю.
За такої ціни тендерної пропозиції (до початку аукціону), враховуючи формулу розрахунку Р = ціни тендерної пропозиції у гривні (UAN), визначену Замовником відповідно до п.1 Розділу 5 Тендерної документації, маржа (вартість послуг постачальника) не є від’ємною величиною.
В той же час, цінова пропозиція ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» за результатами аукціону відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, склала 3 102 372,00 UAH з ПДВ. За такої вартості нашої пропозиції за результатами аукціону, маржа відповідно до розрахунків ціни, наведених у тендерній документації, є від'ємною.
Однак, слід зазначити, що інформація про ціну за результатами аукціону (тобто після завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій) не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам тендерної документації не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до п.44 Особливостей.
Крім того, тендерна документація не містить окремих вимог, що у разі, якщо за результатами аукціону маржа учасника буде від'ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.
Аналогічний підхід наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, в наступних закупівлях: UA-2021-12-30-005924-c, UA-2021-11-11-006175-a, UA-2021-12-13-003493-b, UA-2022-11-09-002539-a, UA-2022-11-30-003831-a, UA-2023-09-12-012414-a, UA-2023-12-15-016785-a.
Також у звязку із значним зростанням кількості скарг, які надходять до органу оскарження щодо проведення процедур публічиних закупівель електичної енрегії Антимонопольний комітет Укрїни опублікував Важливе розяснення щодо скарг на проведедення процедур закупівель електричної енрегії, в якому зазначив, що:
«Найбільш поширеним порушенням з боку замовників зазначених закупівель є відхилення тендерних пропозицій учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Порушення у цьому випадку полягає саме у тому, що цінова пропозиція учасника за результатами аукціону не є складовою його тендерної пропозиції, тому, застосування як підстави відхилення зазначених вище положень Закону є некоректним». (https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi)
Разом з тим Замовник відхилив нашу тендерну пропозицію відповідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Як вбачається з інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовник не встановив такі недовідності нашої тендерної пропозиції, а отже і не надав нам строк для усунення невідповідностей.
Важливим є те, що, інформація про ціну пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону та Особливостей, а, отже, це не може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 44 Особливостей.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначений Замовником до 00:00 27 січня 2024 року, а отже до тендерної пропозиції відносяться документи та інформація подані до зазначеного часу.
Необхідно звернути увагу, що ціна пропозиції за результатами аукціону формується після проведення аукціону, дата і час якого згідно до статті 29 Закону визначаються електронною системою закупівель автоматично. Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, по зазначеній процедурі закупівлі аукціон відбувся 29 січня 2024 року, тобто після кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відтак ціна пропозиції Скаржника за результатами аукціону не відноситься до тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД».
Таким чином у Замовника відсутні підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Неправомірно відхиливши нашу тендерну пропозицію, Замовником було порушено декілька принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме принцип недискримінація учасників та рівного ставлення до них, а також принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» полягає у тому, що за умови дотримання вимог Закону та Особливостей Замовник повинен був укласти договір із нами, у випадку визнання нас переможцем цієї процедури закупівлі, за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором про закупівлю.
×
-
Назва доказу:
Важливе роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії,
-
Опис доказу:
цінова пропозиція учасника за результатами аукціону не є складовою його тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
Важливе роз'яснення АМКУ щодо скарг.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій
-
Опис доказу:
Підтверджує аргументацію та інформацію, викладену ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД» у скарзі.
-
Повʼязаний документ:
Протокол розкриття тендерних пропозицій.htm.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол від 01.02.2024р. (щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД»)
-
Опис доказу:
Протокол від 01.02.2024р. підтверджує незаконне відхилення тендерної пропозиції скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Протокол розгляду уч 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Тендерна документація Замовника, яка містить вимогу на підставі якої, замовник відхилив тендерну пропозицію скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація електрична енергія.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВОСТОКЕНЕРГОТРЕЙД».