-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Рентгенплівка, лазерна плівка, плівка флюорографічна
Детальна інформація вказана у додатках
Завершена
104 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 520.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 520.00 UAH
Період оскарження:
10.05.2018 13:53 - 15.05.2018 16:00
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінації (щодо можливості запропонувати еквіваленти
Номер:
1d7f5ba1ad184a2ab694bcf03494639b
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-10-001091-a.b1
Назва:
Усунення дискримінації (щодо можливості запропонувати еквіваленти
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) під час здійснення закупівлі товарів вартість яких є меншою 200 тисяч гривень (допорогові закупівлі) замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів) для укладення договору.
Отже за даною процедурою закупівлі рентгенівської плівки та фотохімікатів, яка хоч і є допороговою, Замовник повинен дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, до яких згідно ст. 3 Закону відносяться добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; недискримінація учасників. Зазначене знаходить своє підтвердження і в п. 6.2 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» № 35 від 13.04.2016р., згідно якого замовники повинні дотримуватися згаданих принципів здійснення закупівель.
При цьому, оскільки сам Порядок не розкриває понять окремих принципів, то в даному випадку слід керуватись положеннями саме Закону. Так ст. 5 Закону, розкриваючи поняття принципу недискримінації учасників, чітко встановлює, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
В той же час згідно оголошення за позиціями №№ 1-3, 5 закуповується рентгенівська плівка конкретної торговельної марки, отже учасники не можуть запропонувати аналоги чи еквіваленти. Згідно ст. 22 Закону технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Оскільки згадана норма як раз і направлена на реалізацію принципу недискримінації учасників, то в даному випадку Замовник повинен був включити до медико-технічних вимог вираз «або еквівалент». В той же самий час наявний специфікації за позиціями №№ 1-3 вираз «або еквівалент Kodak» зводить нанівець зазначений принцип, оскільки фактично зводиться до можливості запропонувати, знов-таки, продукцію лише конкретної торгівельної марки.
Окремо слід зупинитись на позиції № 5 - плівка DRYVIEW DVB+ 35х43 см (125 листів в картриджі (для лазерних принтерів сухого друку Kodak DRYVIEW 8150 LASER imager). Так, в принтерах (камерах) для друку медичних зображень типу Кодак DryView (напр., Kodak DryView 8150), використовується унікальна за своїми характеристиками плівка (інфрачервоно-чутлива, спеціально сенсибілізована під інфрачервоний лазерний діод, зі спеціальною системою ідентифікації (чіпом) плівки (упаковки) тощо), а саме - плівка DRYVIEW™ для лазерних зображень . Плівка ж інших виробників, в т.ч. що випускається під загальновідомими торгівельними марками (фірмовими позначеннями) та призначена для термодруку, позбавлена такої унікальної риси (характеристики) як лазерне експонування (використовуються інші термоелементи, аніж лазер), та просто не може бути використана в зазначених принтерах (камерах), а отже надання еквіваленту вбачається фактично неможливим, відповідно, - продукція за даною позицією № 5 є унікальною за своїми характеристиками.
Отже, має місце штучне розширення предмету закупівлі шляхом невиправданого поєднання товару унікальної групи за № 5 поряд з товарами іншої групи, що в свою чергу призводить до того, що така товарна позиція (№ 5) та, відповідно, і весь товар з предмету закупівлі, може бути запропонований фактично лише обмеженою групою господарюючих суб’єктів, що є виробником такої продукції або мають прямі договірні відносини з таким виробником. Зазначена теза зайвий раз підтверджується умовою оголошення про те, що Учасник або Учасник-переможець аукціону для підтвердження відповідності еквіваленту плівки лазерної, тобто сумісності з лазерною камерою Kodak DRYVIEW 8150 LASER imager повинен до укладення договору надати зразок картриджа з плівкою для установки в камеру у присутності з представниками Замовника та Переможця аукціону (зрозуміло, що жодна інша плівка не буде сумісною з такою камерою з причин, значених вище).
В той же час, якщо ж виходити з того, що Замовнику в даній ситуації потрібна лише і тільки продукція, що випускається під торгівельною маркою Carestream (Kodak), то постає питання резонності та доцільності закупівлі даного товару через систему Prozorro в принципі, оскільки остання саме і створена для забезпечення конкурентного середовища, ефективного та прозорого здійснення закупівель, покликана запобігати проявам корупції у цій сфері, розвивати добросовісну конкуренцію, а отже, зголосившись на використання цієї системи, замовник повинен дотримуватись її основних засад.
Отже чинні технічні вимоги суперечать головним принципам здійснення закупівель, що може призвести до необ’єктивної оцінки пропозицій, дискримінації учасників та обмеження конкуренції і, як наслідок, до не ефективного використання бюджетних коштів.
Виходячи з наведеного вище, просимо привести документацію закупівель у відповідність до вимог чинного законодавства, усунувши наведені порушення, шляхом надання можливості іншим учасникам пропонувати еквіваленти.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та вдатися до заходів громадського впливу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_щодо_еквіваленту_Фтизіатрія_ДОР.pdf 15.05.2018 13:59
Дата подачі:
15.05.2018 13:59
Вирішення:
Після детального вивчення Вимоги, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922 – VIII зі змінами та доповненнями та «Порядком здійснення допорогових закупівель», який затверджено Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» №35 від 13.04.2016 року, у відповідь на Вимогу повідомляєм наступне:
згідно Закону України «Про публічні закупівлі», який поширюється на закупівлі за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт – 1,5 мільйона гривень ( ст..2, п.1) при складанні тендерної документації згідно ст..22 п.2 пп.3 в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, джерело його походження або виробника. Специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Однак при допорогових закупівлях, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) не перевищує 200 тисяч гривень, згідно з «Порядком здійснення допорогових закупівель», який затверджено Наказом ДП «Зовнішторгвидав України» №35 від 13.04.2016 року, керуючись п.6.3. під час оголошення Закупівлі Замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість Закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення Закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до Учасника та іншу інформацію, яка на його думку, є необхідною для проведення Закупівлі. Згідно п. 6.4. у вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торгівельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та / або еквівалент прийматимуться у пропозиціях Учасників. Тобто Замовник може вказати аналоги чи еквівалент, якщо це є можливим.
Шановний Учаснику, Тендерний комітет здійснює свої повноваження на підставі принципів здійснення закупівель, зазначених у чинному законодавстві України. Оцінка пропозиції проходить не тільки за принципом економічної вигоди, а й за іншими принципами, наприклад - «ефективність та безпечність».
Також, одним із принципів здійснення закупівель, на нашу думку є максимальна економія та ефективність використання у подальшому придбаного товару на високовартісному обладнанні, на якому буде використовуватися придбаний товар. Важливо визначити, що робота з високоякісною плівкою дозволяє знизити час експонування та тим самим збільшити термін використання трубки та зменшити імовірність повторних зйомок. Для проведення спеціальних рентгендосліджень, виявлення найдрібніших деталей і проведення у подальшому диференційної діагностики необхідна високочутлива рентгенівська плівка з мінімальною вуаллю та високою щільністю покриття. Успішне виконання рентгенографії залижіть не тільки від технічних можливостей обладнання, но і від якості рентгенівських плівок. Тому, технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі були прописані саме до потреби та раціонального використання даного предмета закупівлі, тобто економічно вигідні, так, як мета рентгенологічних досліджень - це отримання високоякісних,контрастних, інформативних рентгенограм високої якості. Крім добросовісної конкуренції серед учасників, максімальної економії та ефектівності, відкритісті ті прозорісті нам, як Замовнику бажано отримувати якісний товар, так як низька ціна товару- це не ознака якості. Ваша вимога прийнята до уваги, період внесення змін до документації вже закінчився, але ми сподіваємося, що Ваша пропозиція, яку ми теж обов'язково будемо розглядати, надасть нам можливість максімально заощадити бюджетні кошти та отримати товар, який буде відповідати всім заявленим нами критеріям. Також зазначимо, що в минулих роках постачальниками рентгенівських плівок були різні Учасники при оголошенні подібної номенклатури товару.
Дані, наведені у наших медико-технічних вимогах, ніяким чином не дискримінують саме учасників торгів, а лише визначають який саме товар нам потрібен, який ми плануємо закуповувати.
Враховуючи вищенаведені факти вважаємо, що вимоги Тендерного комітету стосовно оформлення документації є обґрунтованими, правомірними, та такими, що не порушують основні принципи здійснення публічних закупівель в частинах максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій торгів та недискримінації учасників і не суперечать чинному законодавству.
Статус вимоги:
Не задоволено