• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хлібопродукти із борошна 1 ґатунку

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 "Про ефективне використання державних коштів": інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у Додатку №3 до тендерної документації; очікувана вартість предмету закупівлі відповідає кошторисним призначенням на 2024 рік та визначена на підставі моніторингу цін проведеного методом порівняння ринкових цін. Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).

Торги не відбулися

2 389 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 945.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2024 16:33 - 23.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 19052c76c1cb42b8ba5774ce31c9c985
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-015219-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2024 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2024 17:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: 20.02.2024 року оприлюднено рішення Комісії від 15.02.2024 № 2936. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника скасувати рішення про визначення ФОП «Кузик Ірини Валер'ївни» переможцем процедури закупівлі — 15811000-6 - Хлібопродукти із борошна 1 ґатунку, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-18-015219-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене замовнику необхідно в строк не пізніше 30 днів з дня прийняття органом оскарження рішення виконати його шляхом оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель на закупівлю 15811000-6 - Хлібопродукти із борошна 1 ґатунку (UA-2024-01-18-015219-a). Виконано рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо визначення ФОП «Кузик Ірини Валер'ївни» переможцем процедури закупівлі — 15811000-6 - Хлібопродукти із борошна 1 ґатунку, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-18-015219-a. Оприлюднено інформацію про скасування рішення уповноваженої особи щодо визначення ФОП «Кузик Ірини Валер'ївни» переможцем процедури закупівлі — 15811000-6 - Хлібопродукти із борошна 1 ґатунку, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-18-015219-a.
Автор: ФОП Сегляник Юрій Михайлович, Сегляник Юрій Михайлович +380506753644 ultodenn@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 9e03ee3048514a549eaa61cfd9168c25
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Опис заперечення: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФОП Сегляник Юрій Михайлович
код ЄДРПОУ: 3190127072
адреса: 88000, Україна, Закарпатська область, Ужгород, вул. Генерала Свободи, б.7, кв.22
тел.: +380506753644


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: Військова частина 1493 (94 прикордонний загін)

Вихідний №: 05-02/25/26-10-0500
Дата: від 05.02.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-01-18-015219-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: Військова частина 1493 (94 прикордонний загін) (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 15811000-6 Хлібопродукти

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФОП Сегляник Юрій Михайлович (далі по тексту – Скаржник)
ФОП Кузик ІВ (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол 16 хліб (1).pdf 01.02.2024 17:39
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання документів для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації, а саме:

«-Копія Сертифікату на систему екологічного управління, яким посвідчується, що система екологічного управління здійснюється Учасником та відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічно управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (код КВЕД повинен відповідати предмету закупівлі). Зазначений сертифікат має бути виданий органом з сертифікації системи управління на ім’я учасника»(цитата).

Переможець надає файл «20. копСерт Кузик 14001.pdf» в якому відсутній сертифікат на реалізацію оптову чи роздрібну хлібопродуктів.

Представлений сертифікат стосується лише виробництва, тоді як тендерні умови передбачають оптову закупівлю таких продуктів, а не послугу з виробництва товару.
Отже, для відповідності умовам тендеру, сертифікат мав би покривати сферу реалізації хлібопродуктів. Це порушення умов тендерної документації, що слугує основою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Додаток № 3 Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження кваліфікаційних вимог, а саме:

«Копія договору на санітарну обробку автотранспорту, завірену печаткою (в разі наявності), яким здійснюватиметься перевезення продуктів харчування та акти (акт) виконаних робіт про дезінфекцію автотранспорту»(цитата).

На виконання даної вимоги Переможець надає файл «12.2.. коп Акт дезінфекція авто.pdf» в якому знаходиться «звіт по санітарній обробці та дезінфекції.



Хочемо прямо наголосити по перше вимагалось надання певного документу акту виконанних робіт.

Даний документ не було наданно, в той же час Замовник торгів встановив дану вимогу для перевірки дійсності наданих послуг по договору санітарної обробки автомобілля.

В той же час в складі пропозиції міститься договір файл «12. коп Договір дезінфекція авто.pdf» який був укладений між ФОП «Божик Н.І.» та Скаржником, а звіти надані зовсім від іншої компанії СТОП! КУКАРАЧА.

Таким чином по перше в складі пропозиції відсутні документи які підтверджують виконання по санітарній обробці автомобілів які прямо передбачені умовами тендерної документації (акти виконаних робіт).

По друге надані звіти зовсім від іншого підприємства а ніж наданий договір на санітарну обробку.



Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Додаток № 3 Замовник торгів встанови вимогу, щодо надання документів які підтверджують технічні, якісні характеристики предмету закупівлі, а саме:

«Декларація виробника, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікати відповідності та/або інші необхідні за діючим законодавством документи»(цитата).

Замовник в рамках тендеру вимагав подання трьох конкретних документів, щоб підтвердити технічні та якісні характеристики товару, який є предметом закупівлі.

Замовник торгів фактично встановив подання трьох документів для підтвердження технічним, якісним характеристикам предмету закупівлі, а саме:

- декларація виробника;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- сертифікати відповідності та/або інші необхідні за діючим законодавством документи.

Замовник торгів зазначив перелік документів через «кому», кома зазначенна в речені означає перелік.
Кома використовується в реченнях для виконання функції розділення елементів переліку.

Наприклад: "На столі лежали книга, ручка, блокнот та окуляри."
Таким чином замовник встановив перелік обовязкових елементів у вигляді документів які підтверджують технічні, якісні характеристики предмету закупівлі.
Використання «коми» для розділення елементів у переліку підкреслює, що кожен з них є суттєвим для підтвердження відповідності товару встановленим критеріям.
Також хочемо наголосити, що усі три документи не є спорідненими та несуть протилежну в собі інформацію, так:
- Декларація виробника містить інформацію про технічні, якісні характеристики товару які затверджує виробник товару;
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи підтверджує, що продукція або послуга відповідає встановленим санітарним та епідеміологічним нормам і стандартам. Цей документ засвідчує безпечність товару чи послуги для здоров'я людини, дозволяючи їх використання та обіг на території країни.
- Сертифікати відповідності підтверджують, що продукція або послуга відповідають визначеним стандартам якості, технічним регламентам, нормам безпеки та іншим регуляторним вимогам. Ці документи видаються акредитованими органами після проведення необхідних випробувань та аналізів.
Як бачимо ці документи не є спорідненими та несуть зовсім різну інформацію.
Переможець надає файл «8. сертифікат якості виробника.pdf» цей документ може бути споріднений з декларацією виробника проте Замовник торгів встановив надання строго певного документу.
Таким чином в складі пропозиції Переможця відсутні документи які підтверджують технічні, якісні характеристики, а саме відсутні:
- декларація виробника;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- сертифікати відповідності та/або інші необхідні за діючим законодавством документи.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.


ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована

Скарга згідно додатку

Номер: 40bd996c2d95473dbd46d51ede1effa2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-015219-a.b1
Назва: Скарга згідно додатку
Скарга:
Скарга згідно додатку
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 05.02.2024 16:42
Автор: ФОП Сегляник Юрій Михайлович, Сегляник Юрій Михайлович +380506753644 ultodenn@ukr.net