-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Чоботи утеплені
Завершена
3 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 750.00 UAH
Період оскарження:
18.01.2024 16:17 - 24.01.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА ЩОДО УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
4af896069d1f40999d873e535739b81d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-18-014667-a.b2
Назва:
СКАРГА ЩОДО УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести Тендерну документацію у відповідність з вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги та зобов’язати Замовника виключити з тексту Тендерної документації наступну вимогу: «Переможець процедури закупівлі повинен протягом 3-х робочих днів з дати визначення Переможцем надати Замовнику у зручний для нього спосіб (адреса доставки: вул. Харківська, 125, м. Суми, 40007) зразки товару. Не надання у визначений строк або не відповідність наданих Переможцем зразків товарів технічним вимогам Замовника є підставою для не укладення договору. Договір вважається не підписаним з вини Учасника (розцінюється відповідно до вимог тендерної документації та тягне за собою наслідки відповідно до абзацу 1 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АКМУ Сумиобленерго.pdf.asice 23.01.2024 17:21
- Скарга АКМУ Сумиобленерго.pdf 23.01.2024 17:21
- Розділ ІІІ пункт 2,3,6.pdf 23.01.2024 17:21
- Додаток 3.pdf 23.01.2024 17:21
- Скарга АКМУ Сумиобленерго.pdf.asice 24.01.2024 09:25
- Рішення від 25.01.2024 № 1541.pdf 25.01.2024 18:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.01.2024 17:48
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.01.2024 18:12
Вимога
Відхилено
технічні вимоги
Номер:
1e1f3aefb0f941a6bc637da1a793efdc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-18-014667-a.b1
Назва:
технічні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Додаток 3 до тендерної документації містить наступну вимогу:
«Переможець процедури закупівлі повинен протягом 3-х робочих днів з дати визначення Переможцем надати Замовнику у зручний для нього спосіб (адреса доставки: вул. Харківська, 125, м. Суми, 40007) зразки товару. Не надання у визначений строк або не відповідність наданих Переможцем зразків товарів технічним вимогам Замовника є підставою для не укладення договору. Договір вважається не підписаним з вини Учасника (розцінюється відповідно до вимог тендерної документації та тягне за собою наслідки відповідно до абзацу 1 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону)».
Ця вимога тендерної документації є неправомірною та такою, що підлягає виключенню з тендерної документації виходячи з наступного:
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.
Згідно ст.31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, зразки продукції не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону. Отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог ст. 31 Закону.
Саме цієї позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що підтверджується численною практикою колегії впродовж багатьох років.
Виходячи з викладеного, вважаємо дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації порушенням вимог чинного законодавства України та принципів здійснення закупівель. Тому просимо Замовника усунути вказані невідповідності, та внести зміни до Додатку 3 до тендерної документації, виключивши з тексту Додатку 3 до тендерної документації вимогу про надання зразків та умови про наслідки ненадання зразків або їх невідповідності технічним умовам Замовника.
Крім того, пункт 2 Додатку 3 до тендерної документації містить посилання на ГОСТ 12.4.137-2001, а пункт 3 - на ГОСТ 5375-79.
Звертаємо увагу Замовника на те, що ці стандарти вже не чинні. У зв’язку з цим просимо Замовника виключити посилання на ГОСТ 12.4.137-2001 та ГОСТ 5375-79 з Додатку 3 до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2024 17:29
Вирішення:
Враховуючи Ваші вимоги Замовником було внесено відповідні зміни до ТД Захисне взуття код ДК 021:2015 - 18830000-6.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Так, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
За таких умов, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Відповідно до Документації, зразки товару вимагаються від Переможця закупівлі, тому законодавство з публічних закупівель в частині складу тендерної пропозиції не порушено.
На даний час жодних обмежень щодо надання зразків Переможцем чинним законодавством не встановлено.
Зразки запропонованого товару дають можливість Замовнику розуміти якої якості буде товар. Зразок товару є еталоном при постачанні товару, який виключає отримання його не належної якості.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідним до неї включити.
Враховуючи вищезазначене Замовником встановлено, що «Переможець процедури закупівлі повинен протягом 3-х робочих днів з дати визначення Переможцем надати Замовнику у зручний для нього спосіб (адреса доставки: вул. Харківська, 125, м. Суми, 40007) зразки товару.
Факт подання тендерної пропозиції Учасником – вважається безумовною згодою з вищевикладеною вимогою документації.
Замовник не вважає встановлення даної вимоги перевищенням меж своєї компетенції, так як жодних законодавчих обмежень щодо надання зразків Переможцем чинним законодавством не встановлено.
Для виробника, який в змозі виконати в повному обсязі замовлення на поставку товару для цих торгів не складе труднощів виконати обов’язки які будуть покладені на нього за договором, та в триденний термін виготовити по одній одиниці замовленої продукції.
Враховуючи вищезазначене, вимогу надання зразку в триденний термін зможе виконати не лише той Учасник, що має власне виробництво, але й Учасник, що здійснює реалізацію продукції на підставі договірних відносин з виробником.
Крім того, стабільні господарські зв’язки Учасника з виробником є підтвердженням того, що в подальшому Замовник зможе отримати товар необхідної якості, в кількості та строки, визначені Документацією.
Дії Замовника в частині встановлення зазначених вище вимог Документації не порушують вимоги законодавства з публічних закупівель оскільки дана вимога стосується усіх потенційно можливих Учасників, що унеможливлює порушення конкурентного законодавства у вигляді обмеження конкуренції та/чи дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено