-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги С100612 (Шевченково - Русанів) - Кулажинці км 0+800 - км 4+800
Торги відмінено
13 839 092.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 13 839.09 UAH
мін. крок: 0.1% або 13 839.09 UAH
Період оскарження:
10.04.2018 15:05 - 16.05.2018 00:00
Скарга
Очікує розгляду
Скарга на неправомірні дії Замовника
Номер:
6f7b6c3b66f44aa7b9bc993df1ceec92
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-04-10-001041-a.b3
Назва:
Скарга на неправомірні дії Замовника
Скарга:
Скарга на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тенднрної пропозиції Скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 04.06.2018 15:03
- Доказ сплати за подання скарги Платіжне доручення №2980 від 01 червня 2018 року 04.06.2018 15:03
- Копія нотаріально посвідченої довіреності на першого заступника генерального директора ПрАТ "Броварське ШБУ №50" 04.06.2018 15:03
- Роздруківка з веб-порталу Прозоро щодо списку наданих Скаржником документів у складі своєї тендерної пропозиції 04.06.2018 15:03
- Копія сторінки 2,11,12 Статуту ТОВ "Блан-Дор" 04.06.2018 15:03
- Копія протоколу загальних зборів засновників ТОВ "Блан-Дор" №4 від 28.07.2011 року 04.06.2018 15:03
- Копія довідки щодо підтвердження наявності кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, видана ТОВ "Блан-Дор" 04.06.2018 15:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.06.2018 15:03
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
5af04bbf313d4056a3b89def7179b638
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-04-10-001041-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Однак, така вимога є дискримінаційною та такою, що не узгоджується з вимогами законодавства України виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Відтак, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.04.2018 16:32
Вирішення:
Доброго дня. Шановний учаснику. Дійсно, відповідно до вимог Тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). У змісті частини 1 розділу 3 Тендерної документації по даній процедурі закупівлі а також в додатку 3 до Тендерної документації, міститься інформація про те, що - у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він обов’язково надає в складі пропозиції лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання чи причини неможливості подання відповідних документів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови
Номер:
a05ce8f8a53a4a4e8eb8b33a2c562fd5
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-04-10-001041-a.a2
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
1. Відповідно до вимог тендерної документації, учасник має подати відскановані копії документів, на яких міститься підпис особи, уповноваженої на їх підписання. Однак такі вимоги не повною мірою узгоджуються з вимогами законодавства України виходячи з наступного.
Виходячи з вимог ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
- під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
- особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, азначеному у сертифікаті.
Отже, за зазначених вище умов при поданні документів, скріплених електронним цифровим підписом, законодавством України не передбачено необхідності додатково скріплювати подані документи власноручним підписом (печаткою).
Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасник має подати відскановані копії документів, на яких міститься підпис особи, уповноваженої на їх підписання та містити печатку на кожній сторінці.
2. Крім того, відповідно до вимог тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Втім, така норма не повною мірою узгоджується з вимогами законодавства України, оскільки є дискримінаційною, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Згідно з частиною 3 цієї ж статті замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до Закону України № 1029-VIII від 16 березня 2016 року Україна приєдналася на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 року в м. Марракеші, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 року в м. Женеві (додається). А згідно зі статтею 8 вищевказаної Угоди про державні закупівлі, В процесі кваліфікації постачальників організації не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін, рівно як між національними постачальниками і постачальниками інших Сторін. Також, відповідно до цієї ж статті Угоди про державні закупівлі, будь-які умови для участі у тендерних процедурах повинні бути обмежені тими, які є суттєвими для гарантування можливості фірми виконати умови контракту щодо якого проводиться тендер. Будь-які умови для участі, дотримання яких вимагається від постачальників, включаючи фінансові гарантії, технічні характеристики та інформацію, необхідні для встановлення фінансової, комерційної та технічної спроможності постачальників, рівно як підтвердження кваліфікацій, повинні бути не менш сприятливими для постачальників інших Сторін, ніж для національних постачальників, а також не повинні створювати дискримінацію серед постачальників інших Сторін.
Крім того, Законом України № 1678-VII від 16 вересня 2014 року ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі – Угода про асоціацію).
Відповідно до ч. 5 ст. 151 Угоди про асоціацію всі контракти укладаються шляхом проведення прозорих та неупереджених процедур визначення виконавця, що запобігатимуть вчиненню корупційних діянь. Ця неупередженість забезпечується, зокрема, через недискримінаційне формулювання предмету контракту, рівний доступ економічних операторів, достатні часові рамки, а також прозорий і об’єктивний підхід.
Також, відповідно до ст. 148 Угоди про асоціацію Україна взяла на себе зобов’язання послідовно наближувати власне законодавство у сфері державних закупівель до актів ЄС у сфері державних закупівель, що супроводжуватиметься інституційною реформою та створенням ефективної системи державних закупівель на основі принципів, якими регулюються державні закупівлі Сторони ЄС.
Відповідно до ст. 18 Директиви 2014/24/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ ЄС від 26 лютого 2014 року про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC замовники повинні рівноправно і без дискримінації ставитись до суб’єктів господарювання і повинні діяти відкрито і пропорційно.
Так, складання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) передбачено виключно актами національного законодавства України, тому учасники, що виконували аналогічні договори за межами України, позбавлені можливості подати вказану довідку, оскільки національним законодавством інших країн не передбачено складання довідки про вартість виконаних робіт за формою, встановленою національним законодавством України.
Таким чином, передбачена тендерною документацією вимога надати довідку про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) є дискримінаційною по відношенню до учасників торгів, які не є резидентами України та не мають досвіду виконання аналогічних договорів на території України, що не узгоджується з вимогами наведених вище нормативних актів.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вилучити норму, відповідно до якої учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.04.2018 19:11
Вирішення:
Доброго дня. Щодо питання 1: В ст. 22 ЗУ Про публічні закупівлі зазначено, що тендерна документація повинна містити інструкцію з її підготовки. Якщо Ви звернули увагу, то в ч. 1 розділу тендерної документації міститься інформація про зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, де зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів що підтверджують відповідність пропозиції учасника вимогам документації замовника. Такі файли – це документи, які вже створені (зафіксовані на матеріальному носії) і не являються електронними документами в силу їх походження. А тому, щоб надати їм юридичної сили Ви повинні їх завірити належним чином (в даному випадку – відповідно ви поставлених Замовником вимог). А електронний документ, це документ, який створений у вигляді електронних даних і створюється такий документ лише в межах комп’ютерної системи (п.3.33 ДСТУ 2732:2004). Документ створений на матеріальному носії не може прирівнюватися до електронного. Порядок створення та надання юридичної сили їх різний і регулюється різними нормативно-правовими актами. Також, звертаємо Вашу увагу на те що, неспроможність подати всю інформацію, що вимагається документацією, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення такої пропозиції.
Щодо питання 2: Відповідно до вимог Тендерної документації учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів подається в тому числі довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-3). У змісті частини 1 розділу 3 Тендерної документації по даній процедурі закупівлі а також в додатку 3 до Тендерної документації, міститься інформація про те, що - у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він обов’язково надає в складі пропозиції лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі використання), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання чи причини неможливості подання відповідних документів.
Окрім того, в тендерній документації зазначено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, а також те, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тож враховуючи зазначене, вказана вами вимога тендерної документації не може вважатися дискримінаційною оскільки вона не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників, а тому, Ви як потенційний учасник процедури закупівлі жодним чином не обмежені у своїх правах щодо участі в даній процедурі відкритих торгів.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так