• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (Забезпечення організації безкоштовним харчуванням учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва)

Завершена

21 679 434.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 23 360.40 UAH
Період оскарження: 18.01.2024 12:08 - 23.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 574f290904604af1937a61db053f1e7f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-18-006802-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2024 18:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано. Протокол № 34 від 20.02.2024
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Номер: dfde61780f8947b598e9d979480f60ac
Заголовок пункту скарги: В даній Процедурі закупівлі за Лотом № 2 взяли участь Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва», та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник). Згідно оприлюдненої 01.02.2024 в ЕСЗ інформації та Протоколу № 16 від 01.02.2024 Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва (далі, також – КП «Промінь», або Переможець) було визнано переможцем Процедури закупівлі за Лотом № 2 та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем. В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі КП «Промінь» та про намір укласти договір з таким Переможцем, неправомірним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Опис заперечення: В даній Процедурі закупівлі за Лотом № 2 взяли участь Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва», та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник).
Згідно оприлюдненої 01.02.2024 в ЕСЗ інформації та Протоколу № 16 від 01.02.2024 Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва (далі, також – КП «Промінь», або Переможець) було визнано переможцем Процедури закупівлі за Лотом № 2 та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем.
В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі КП «Промінь» та про намір укласти договір з таким Переможцем, неправомірним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.

1. Згідно ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) визначені Замовником згідно із статтею 16 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію Учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
1.1. Згідно ч. 2 Додатку 3 до ТД на підтвердження відповідності такому критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники подають Довідку за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності) у відповідності до Форми 2, в якій зазначається інформація щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені для надання послуг з організації харчування, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід (освіта, посада, кваліфікація тощо)*, з урахуванням наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію.
Отже, згідно вимог Документації та вищезазначеної Форми 2, на підтвердження зазначеної у формі інформації, зокрема, щодо освіти (кваліфікації), обов’язково слід додати копії відповідних підтверджуючих документів.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «12.Довідка працівники Ф2.pdf», який містить Довідку за № 8 від 24.01.2024 за Формою 2 щодо працівників Переможця в кількості 70 осіб.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні будь-які документи, які б підтверджували зазначену у згаданій Довідці інформацію відносно освіти (кваліфікації) таких працівників, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
1.2. Згідно ч. 5 Додатку 3 до ТД від учасників вимагалось, зокрема, надання копії чинного у період дії договору про закупівлю договору на утилізацію відходів (захоронення відходів).
Враховуючи положення п. 4.4 Розділу І ТД та Додатку 6 до ТД, який містить проект договору про закупівлю, період дії договору про закупівлю встановлюється з моменту його підписання і по 31.12.2024.
Отже, договір на утилізацію відходів (захоронення відходів) повинен бути чинним на момент подання пропозиції та діяти не менш ніж до 31.12.2024.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «25.Договір відходи.pdf», який містить Договір № 708081/20 від 03.01.2020 про надання послуг зі збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів (ТПВ), а також Додаткову угоду № 1 від 30.12.2021 до такого Договору.
Згідно п. 10.1 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 строк дії Договору встановлюється з дня підписання його Сторонами і до 31.12.2020р.
Відповідно до умов Додаткової угоди № 1 від 30.12.2021 п. 11.3 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 викладено в новій редакції, згідно якої Договір вважається таким, що продовжений на невизначений строк, якщо за 15 (п’ятнадцять) календарних днів до закінчення строку дії Договору жодна із Сторін письмово не заявить про його розірвання. Протягом строку, на який Договір вважається продовженим, кожна із Сторін має право розірвати Договір в односторонньому порядку, письмово попередивши другу Сторону про розірвання Договору не пізніше, ніж за 15 (п’ятнадцять) календарних днів до дня розірвання.
Окрім того, згідно п. 11.2 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 дія договору припиняється у разі, якщо Споживач не отримує у Виконавця Послуги протягом 3 (трьох) місяців поспіль. В даному випадку Договір припиняється в останній день третього місяця без будь-яких угод або повідомлень на адресу Споживача і не вимагає додаткового оформлення сторонами.
Враховуючи, що Переможцем не надано жодного документу, який би свідчив про отримання Послуг у Виконавця за цим Договором № 708081/20 від 03.01.2020, а так само будь-яких інших документів, який би підтверджував чинність наданого Договору принаймні на дату подачі тендерної пропозиції, наданий в якості договору на утилізацію відходів (захоронення відходів) Договір № 708081/20 від 03.01.2020 не може вважатися чинним у період дії договору про закупівлю, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
1.3. Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані КП «Промінь» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
2. Згідно ч. 6 розділу ІІІ ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 5 до цієї тендерної документації.
Згідно п. 5 Додатку 5 до ТД учасник в складі своєї пропозиції повинен надати, зокрема, калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданку) для учнів віком від 6 до 11 років, учнів віком від 11 до 14 років та учнів віком від 14 до 18 років згідно наведеної таблиці (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією).
- До калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування харчування складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування страв, розмір торговельної надбавки, та інші затрати. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
- Калькуляція вартості одного сніданку, обіду має бути підтверджена калькуляційними картками. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
* Набір основних продуктів, з урахуванням основних принципів раціонального та збалансованого харчування дітей, асортименту, різноманітності їжі та її якості, що будуть використовуватись для приготування страв за нормами, згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «33.Калькуляція.pdf», який містить Калькуляцію та вартість гарячого харчування з одноразовим режимом харчування.
2.1. В той же час, викладена в табличні формі Калькуляція не відповідає таблиці, наведеній в Додатку 5 до ТД, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Так, зокрема, в порушення встановленої згідно п. 5 Додатку 5 до ТД форми таблиці в Калькуляції Переможця відсутній стовпчик «ціна одного сніданку».
Натомість, в порушення встановленої форми таблиці в Калькуляції Переможця наявні стовпчики «Ціна одного сніданку по собівартості» та «Продажна ціна», що унеможливлює встановлення конкретного значення, яке передбачалось вищезгаданими вимогами та таблицею Додатку 5 до ТД, а саме - ціна одного сніданку.
2.2. Згідно наданої Переможцем Калькуляції вбачається, що до неї включено вартість продуктового набору та розмір торговельної надбавки (націнка 50%).
В той же час, до наданої Переможцем Калькуляції, в порушення вищезгаданих умов п. 5 Додатку 5 до ТД не включено (не зазначено) вартість послуг приготування, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
2.3. Отже, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція КП «Промінь» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (технічні вимоги, встановлені Додатком 5 до ТД) та мала бути відхилена Замовником.
3. Не відхиливши тендерну пропозицію КП «Промінь», Замовник порушив вимоги аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно, рішення Замовника про визнання КП «Промінь» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.


Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: В даній Процедурі закупівлі за Лотом № 2 взяли участь Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва», та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник).
Згідно оприлюдненої 01.02.2024 в ЕСЗ інформації та Протоколу № 16 від 01.02.2024 Комунальне підприємство «Промінь в Святошинському районі м. Києва (далі, також – КП «Промінь», або Переможець) було визнано переможцем Процедури закупівлі за Лотом № 2 та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем.
В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі КП «Промінь» та про намір укласти договір з таким Переможцем, неправомірним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.

1. Згідно ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД) визначені Замовником згідно із статтею 16 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію Учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
1.1. Згідно ч. 2 Додатку 3 до ТД на підтвердження відповідності такому критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники подають Довідку за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності) у відповідності до Форми 2, в якій зазначається інформація щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені для надання послуг з організації харчування, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід (освіта, посада, кваліфікація тощо)*, з урахуванням наказу МОН України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти» на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію.
Отже, згідно вимог Документації та вищезазначеної Форми 2, на підтвердження зазначеної у формі інформації, зокрема, щодо освіти (кваліфікації), обов’язково слід додати копії відповідних підтверджуючих документів.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «12.Довідка працівники Ф2.pdf», який містить Довідку за № 8 від 24.01.2024 за Формою 2 щодо працівників Переможця в кількості 70 осіб.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутні будь-які документи, які б підтверджували зазначену у згаданій Довідці інформацію відносно освіти (кваліфікації) таких працівників, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
1.2. Згідно ч. 5 Додатку 3 до ТД від учасників вимагалось, зокрема, надання копії чинного у період дії договору про закупівлю договору на утилізацію відходів (захоронення відходів).
Враховуючи положення п. 4.4 Розділу І ТД та Додатку 6 до ТД, який містить проект договору про закупівлю, період дії договору про закупівлю встановлюється з моменту його підписання і по 31.12.2024.
Отже, договір на утилізацію відходів (захоронення відходів) повинен бути чинним на момент подання пропозиції та діяти не менш ніж до 31.12.2024.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «25.Договір відходи.pdf», який містить Договір № 708081/20 від 03.01.2020 про надання послуг зі збирання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів (ТПВ), а також Додаткову угоду № 1 від 30.12.2021 до такого Договору.
Згідно п. 10.1 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 строк дії Договору встановлюється з дня підписання його Сторонами і до 31.12.2020р.
Відповідно до умов Додаткової угоди № 1 від 30.12.2021 п. 11.3 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 викладено в новій редакції, згідно якої Договір вважається таким, що продовжений на невизначений строк, якщо за 15 (п’ятнадцять) календарних днів до закінчення строку дії Договору жодна із Сторін письмово не заявить про його розірвання. Протягом строку, на який Договір вважається продовженим, кожна із Сторін має право розірвати Договір в односторонньому порядку, письмово попередивши другу Сторону про розірвання Договору не пізніше, ніж за 15 (п’ятнадцять) календарних днів до дня розірвання.
Окрім того, згідно п. 11.2 Договору № 708081/20 від 03.01.2020 дія договору припиняється у разі, якщо Споживач не отримує у Виконавця Послуги протягом 3 (трьох) місяців поспіль. В даному випадку Договір припиняється в останній день третього місяця без будь-яких угод або повідомлень на адресу Споживача і не вимагає додаткового оформлення сторонами.
Враховуючи, що Переможцем не надано жодного документу, який би свідчив про отримання Послуг у Виконавця за цим Договором № 708081/20 від 03.01.2020, а так само будь-яких інших документів, який би підтверджував чинність наданого Договору принаймні на дату подачі тендерної пропозиції, наданий в якості договору на утилізацію відходів (захоронення відходів) Договір № 708081/20 від 03.01.2020 не може вважатися чинним у період дії договору про закупівлю, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
1.3. Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані КП «Промінь» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
2. Згідно ч. 6 розділу ІІІ ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 5 до цієї тендерної документації.
Згідно п. 5 Додатку 5 до ТД учасник в складі своєї пропозиції повинен надати, зокрема, калькуляцію на вартість одного дня харчування за одноразовим режимом (сніданку) для учнів віком від 6 до 11 років, учнів віком від 11 до 14 років та учнів віком від 14 до 18 років згідно наведеної таблиці (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією).
- До калькуляції повинна включатися вартість продуктового набору для приготування харчування складеного відповідно до вікових норм харчування; вартість послуг приготування страв, розмір торговельної надбавки, та інші затрати. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
- Калькуляція вартості одного сніданку, обіду має бути підтверджена калькуляційними картками. (подається разом з тендерною (ціновою) пропозицією)
* Набір основних продуктів, з урахуванням основних принципів раціонального та збалансованого харчування дітей, асортименту, різноманітності їжі та її якості, що будуть використовуватись для приготування страв за нормами, згідно з постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305 (зі змінами).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «33.Калькуляція.pdf», який містить Калькуляцію та вартість гарячого харчування з одноразовим режимом харчування.
2.1. В той же час, викладена в табличні формі Калькуляція не відповідає таблиці, наведеній в Додатку 5 до ТД, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Так, зокрема, в порушення встановленої згідно п. 5 Додатку 5 до ТД форми таблиці в Калькуляції Переможця відсутній стовпчик «ціна одного сніданку».
Натомість, в порушення встановленої форми таблиці в Калькуляції Переможця наявні стовпчики «Ціна одного сніданку по собівартості» та «Продажна ціна», що унеможливлює встановлення конкретного значення, яке передбачалось вищезгаданими вимогами та таблицею Додатку 5 до ТД, а саме - ціна одного сніданку.
2.2. Згідно наданої Переможцем Калькуляції вбачається, що до неї включено вартість продуктового набору та розмір торговельної надбавки (націнка 50%).
В той же час, до наданої Переможцем Калькуляції, в порушення вищезгаданих умов п. 5 Додатку 5 до ТД не включено (не зазначено) вартість послуг приготування, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
2.3. Отже, враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція КП «Промінь» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (технічні вимоги, встановлені Додатком 5 до ТД) та мала бути відхилена Замовником.
3. Не відхиливши тендерну пропозицію КП «Промінь», Замовник порушив вимоги аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно, рішення Замовника про визнання КП «Промінь» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір