-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)»
Категорія Замовника: Згідно п. 3, ч. 1, ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі", Пропозиції готуються українською мовою
Завершена
420 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 200.00 UAH
Період оскарження:
17.01.2024 15:17 - 01.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
e2d16c7de99d4f7b9a89c7ec292b9e3b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-011935-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Висновок TM Extreme Wash (Порошок ТД2).pdf 08.02.2024 15:54
- Скарга Черкассы Обл. б-ца Порошок ТД 2.pdf 08.02.2024 15:54
- 2. Протокол випробувань (Порошок ТД2).pdf 08.02.2024 15:54
- sign.p7s 08.02.2024 15:55
- Рішення від 12.02.2024 № 2577.pdf 12.02.2024 15:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2024 № 3213.pdf 21.02.2024 10:46
- Рішення від 20.02.2024 № 3213.pdf 23.02.2024 16:14
- ПОЯСНЕННЯ + Відповідність по тех. характеристикам.zip 14.02.2024 17:14
- Пояснення по суті скарги 14.02.2024р.pdf 14.02.2024 17:14
- по суті скарги від 14.02.2024р.docx 14.02.2024 17:14
- ТД Порошок – 28.02.2024р зі змінами.docx 28.02.2024 10:12
- ПРОТОКОЛ ВНЕСЕННЯ ЗМІН ПОРОШОК.pdf 28.02.2024 10:12
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 28.02.2024р.docx 28.02.2024 10:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.02.2024 15:59
Дата розгляду скарги:
20.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.02.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.02.2024 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3213-р/пк-пз від 20.02.2024р. Уповноваженою особою було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)» UA-2024-01-17-011935-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення
Пункт скарги
Номер:
2dcf19e77beb474d92bea930ffbb39c2
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення:
Тендерною документацією у пункті 13 Додатку 3 до ТД прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких відповідає продукція лише конкретної торговельної марки, тобто, це продукція лише одного виробника.
Також у пункті 13 Додатку 3 до ТД містяться взаємовиключні вимоги.
Крім того, у разі пропозиції еквівалентіа до конкретних торгових марок у пункті 13.2 Додатку 3 до ТД вимагається надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Також у пункті 13 Додатку 3 до ТД містяться взаємовиключні вимоги.
Крім того, у разі пропозиції еквівалентіа до конкретних торгових марок у пункті 13.2 Додатку 3 до ТД вимагається надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-01-17-011935-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважаючи, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство, оскаржило дискримінаційні вимоги скаргою № UA-2024-01-17-011935-a.b1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 1940-р/пк-пз від 31.01.2024 встановлено, зокрема: «Замовником не надано саме документів на підтвердження наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
На виконання зазначеного рішення Комісії Замовником 06.02.2024 було внесено зміни до ТД (далі по тексту – Зміни). Разом з тим, вимоги ТД залишилися дискримінаційними.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у пункті 13 Додатку 3 до ТД прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких відповідає продукція лише конкретної торговельної марки, тобто, це продукція лише одного виробника. Наведемо ці вимоги у вигляді порівняння вимог до та після внесення Змін:
До внесення Змін Після внесення Змін
13. Пральний порошок автомат
Однорідний сухий дрібнозернистий порошок. Легко розчиняється у воді. У пральному порошку допускається наявність добавок, що поліпшують якість прання білизни. Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних , штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичних пральних машинах. Ефективно відпирає будь-якізабруднення в широкому діапазоні температур (30-95 0С). Не порушує структуру тканини. Легко прополіскується. Пакування прального порошку здійснюється з матеріалів, які повинні зберігати його властивості при температурі не вище 35 0С і відносній вологості не більше 95% та захищати відсонячних променів.
Склад: відбілююча речовина (5-15%), ПАР(5-10%), фосфати (<12%), оптичні підбілювачі відсутність А-ПАР.
Мийна здатність не менше 95%.
Відбілювальн аздатність не менше 95%.
Показник концентрації водневих іонів, од.pH 9-11%.
Пакування – мішки до 10 кг.
…
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide.
13. Пральний порошок автомат
Однорідний сухий дрібнозернистий порошок. Легко розчиняється у воді. У пральному порошку допускаєтьс янаявність добавок, що поліпшують якість прання білизни. Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних ,штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичнихпральних машинах. Ефективно відпирає будь-які забруднення в широкому діапазоні температур (30-95 0С). Не порушує структуру тканини. Легко прополіскується. Пакування прального порошку здійснюється з матеріалів, які повиннізберігати його властивості при температурі не вище 35 0С і відносній вологості не більше 95% та захищати від сонячних променів.
13.1. Вимоги щодо якості:
Зовнішній вигляд – гранули або порошок.
Мийна здатність, % не менше ніж – 80
Хімічна вибілювальна здатність,%, не менше ніж - 80
13.2. Вимоги щодо безпеки:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
- для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Масова частка пилу, % не більше ніж - 3,0
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % не більше – 17,0
Піноутворювальна здатність:
-висота піни, см, не більше ніж – 20,0
або стійкість піни, одиниць, не більше, ніж 0,2
Зольність бавовняної тканини після 25 циклів прання,% не більше ніж – 2,0
Зниження міцності бавовняної тканини після 25 циклів прання,%, не більше ніж – 18,0
Біологічний розклад ПАР,%, не менше ніж - 80
У Складі тендерної пропозиції надати довідку довільної форми із описом запропонованого товару із інформацією про виробника та назву товару, його фасування, основні показники згідно п.13. цього додатку. Крім того, надати документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення.»
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide або еквівалент. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань запропонованого товару на відповідність всім показникам, що зазначені у п.13.1 та 13.2 цього додатку. Протокол випробувань повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, розгляду не підлягає.
З наведеного порівняння видно, що:
по-перше, перелік вимог до товару значно збільшився;
по-друге, з’явилися взаємовиключні вимоги;
по-третє, у разі пропозиції еквівалентіа до конкретних торгових марок вимагається надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
1.1. Щодо значно збільшеного переліку вимог до товару.
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД, а також, з урахуванням наданих документів, просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників.
1.2. Щодо взаємовиключних вимог.
З однієї сторони, Замовником вимагається універсальний пральний порошок для усіх типів тканин – від синтетичних до бавовняних та лляних:
Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних ,штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичнихпральних машинах.
Але, разом з тим, вимагається, щоб один й той самий пральний порошок мав показник концентрації водневих іонів одночасно в трьох взаємовиключних діапазонах, у яких він може перебувати через «або»:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
- для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Якщо діапазони «7,5-9» та «9,0-10,7» ще мають, принаймні, одну точку перетину – «9», також трохи перетинаються множини значень «9,0-10,7» та «10,5-11,5», то одночасно «7,5-9» та «10,5-11,5» не можна забезпечити аж ніяк. Тому що рівень рН є чітко визначеним і не змінюється від того, яку тканину пральний порошок «побачить» у барабані пральної машини.
То що може бути підтверджено протоколом лабораторії, як вимагає далі Замовник?
Також слід зазначити, що Замовник вимагає «протокол випробувань запропонованого товару на відповідність всім показникам, що зазначені у п.13.1 та 13.2».
Разом з тим, у пункті 13.2 наявний текст, щодо якого не зрозуміло, чи очікує Замовник і його підтвердження протоколом випробувань: «У Складі тендерної пропозиції надати довідку довільної форми із описом запропонованого товару із інформацією про виробника та назву товару, його фасування, основні показники згідно п.13. цього додатку. Крім того, надати документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення.»».
1.3. Щодо вимоги надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що тендерною документацією пунктом 13.2 Додатку 3 до ТД вимагається надання підтвердження значної кількості показників протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії:
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, тобто згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимог ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару (які можна надати в даній закупівлі на продукцію лише одного виробника), але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі характеристики, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим акредитованою лабораторією НААУ, тобто, згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ та протоколи випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Просимо:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД, а також, з урахуванням наданих документів, просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників.
2. Зобов’язати Замовника виключити з ТД взаємовиключні вимоги.
3. Зобов’язати Замовника передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише
протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії,
але й протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-01-17-011935-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважаючи, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство, оскаржило дискримінаційні вимоги скаргою № UA-2024-01-17-011935-a.b1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 1940-р/пк-пз від 31.01.2024 встановлено, зокрема: «Замовником не надано саме документів на підтвердження наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
На виконання зазначеного рішення Комісії Замовником 06.02.2024 було внесено зміни до ТД (далі по тексту – Зміни). Разом з тим, вимоги ТД залишилися дискримінаційними.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у пункті 13 Додатку 3 до ТД прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких відповідає продукція лише конкретної торговельної марки, тобто, це продукція лише одного виробника. Наведемо ці вимоги у вигляді порівняння вимог до та після внесення Змін:
До внесення Змін Після внесення Змін
13. Пральний порошок автомат
Однорідний сухий дрібнозернистий порошок. Легко розчиняється у воді. У пральному порошку допускається наявність добавок, що поліпшують якість прання білизни. Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних , штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичних пральних машинах. Ефективно відпирає будь-якізабруднення в широкому діапазоні температур (30-95 0С). Не порушує структуру тканини. Легко прополіскується. Пакування прального порошку здійснюється з матеріалів, які повинні зберігати його властивості при температурі не вище 35 0С і відносній вологості не більше 95% та захищати відсонячних променів.
Склад: відбілююча речовина (5-15%), ПАР(5-10%), фосфати (<12%), оптичні підбілювачі відсутність А-ПАР.
Мийна здатність не менше 95%.
Відбілювальн аздатність не менше 95%.
Показник концентрації водневих іонів, од.pH 9-11%.
Пакування – мішки до 10 кг.
…
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide.
13. Пральний порошок автомат
Однорідний сухий дрібнозернистий порошок. Легко розчиняється у воді. У пральному порошку допускаєтьс янаявність добавок, що поліпшують якість прання білизни. Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних ,штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичнихпральних машинах. Ефективно відпирає будь-які забруднення в широкому діапазоні температур (30-95 0С). Не порушує структуру тканини. Легко прополіскується. Пакування прального порошку здійснюється з матеріалів, які повиннізберігати його властивості при температурі не вище 35 0С і відносній вологості не більше 95% та захищати від сонячних променів.
13.1. Вимоги щодо якості:
Зовнішній вигляд – гранули або порошок.
Мийна здатність, % не менше ніж – 80
Хімічна вибілювальна здатність,%, не менше ніж - 80
13.2. Вимоги щодо безпеки:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
- для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Масова частка пилу, % не більше ніж - 3,0
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % не більше – 17,0
Піноутворювальна здатність:
-висота піни, см, не більше ніж – 20,0
або стійкість піни, одиниць, не більше, ніж 0,2
Зольність бавовняної тканини після 25 циклів прання,% не більше ніж – 2,0
Зниження міцності бавовняної тканини після 25 циклів прання,%, не більше ніж – 18,0
Біологічний розклад ПАР,%, не менше ніж - 80
У Складі тендерної пропозиції надати довідку довільної форми із описом запропонованого товару із інформацією про виробника та назву товару, його фасування, основні показники згідно п.13. цього додатку. Крім того, надати документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення.»
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide або еквівалент. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань запропонованого товару на відповідність всім показникам, що зазначені у п.13.1 та 13.2 цього додатку. Протокол випробувань повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, розгляду не підлягає.
З наведеного порівняння видно, що:
по-перше, перелік вимог до товару значно збільшився;
по-друге, з’явилися взаємовиключні вимоги;
по-третє, у разі пропозиції еквівалентіа до конкретних торгових марок вимагається надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
1.1. Щодо значно збільшеного переліку вимог до товару.
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД, а також, з урахуванням наданих документів, просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників.
1.2. Щодо взаємовиключних вимог.
З однієї сторони, Замовником вимагається універсальний пральний порошок для усіх типів тканин – від синтетичних до бавовняних та лляних:
Пральний порошок з нормованим піноутворюванням, призначений для прання виробів з х/б, лляних ,штучних, синтетичних і змішаних волокон в автоматичнихпральних машинах.
Але, разом з тим, вимагається, щоб один й той самий пральний порошок мав показник концентрації водневих іонів одночасно в трьох взаємовиключних діапазонах, у яких він може перебувати через «або»:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
- для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Якщо діапазони «7,5-9» та «9,0-10,7» ще мають, принаймні, одну точку перетину – «9», також трохи перетинаються множини значень «9,0-10,7» та «10,5-11,5», то одночасно «7,5-9» та «10,5-11,5» не можна забезпечити аж ніяк. Тому що рівень рН є чітко визначеним і не змінюється від того, яку тканину пральний порошок «побачить» у барабані пральної машини.
То що може бути підтверджено протоколом лабораторії, як вимагає далі Замовник?
Також слід зазначити, що Замовник вимагає «протокол випробувань запропонованого товару на відповідність всім показникам, що зазначені у п.13.1 та 13.2».
Разом з тим, у пункті 13.2 наявний текст, щодо якого не зрозуміло, чи очікує Замовник і його підтвердження протоколом випробувань: «У Складі тендерної пропозиції надати довідку довільної форми із описом запропонованого товару із інформацією про виробника та назву товару, його фасування, основні показники згідно п.13. цього додатку. Крім того, надати документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення.»».
1.3. Щодо вимоги надати Протокол випробувань, який повинен бути виданий на ім’я учасника у поточному році акредитованою лабораторією НААУ.
Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що тендерною документацією пунктом 13.2 Додатку 3 до ТД вимагається надання підтвердження значної кількості показників протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії:
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, тобто згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимог ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару (які можна надати в даній закупівлі на продукцію лише одного виробника), але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі характеристики, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим акредитованою лабораторією НААУ, тобто, згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ та протоколи випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Просимо:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД, а також, з урахуванням наданих документів, просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників.
2. Зобов’язати Замовника виключити з ТД взаємовиключні вимоги.
3. Зобов’язати Замовника передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише
протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії,
але й протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань на пропоновані до закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» товар.
-
Опис доказу:
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва. Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника.
-
Повʼязаний документ:
2. Протокол випробувань (Порошок ТД2).pdf
-
-
Назва доказу:
Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби, пропоновані ТОВ «Гренландія НВП»
-
Опис доказу:
Доказ можливості пропозиції у даній закупівлі продукції ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва. Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника
-
Повʼязаний документ:
1. Висновок TM Extreme Wash (Порошок ТД2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
63179a9be2fd41d4807b48d4e8d9b3ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-011935-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Черкассы Обл. б-ца Порошок ТД.docx 21.01.2024 19:42
- 2. Договор ТОВ «СІАТРАНС ГРУП- Гренландия НВП от 01.07.2023.PDF 21.01.2024 19:42
- 1. Висновок TM Extreme Wash (Скарга Порошок ТД).pdf 21.01.2024 19:42
- Скарга Черкассы Обл. б-ца Порошок ТД.pdf 21.01.2024 19:42
- рішення від 23.01.2024 № 1327.pdf 23.01.2024 17:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 31.01.2024 № 1940.pdf 01.02.2024 12:27
- рішення від 31.01.2024 № 1940.pdf 02.02.2024 17:32
- ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ КАРГИ Порошок 2024.pdf 25.01.2024 18:13
- ПОЯСНЕННЯ на скаргу ПОРОШОК 2024.docx 25.01.2024 18:13
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 06.02.2024.docx 06.02.2024 10:50
- ТД Порошок – 06.02.2024р зі змінами.docx 06.02.2024 10:50
- ПРОТОКОЛ РІШЕННЯ ПОРОШОК.pdf 06.02.2024 10:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.01.2024 19:46
Дата розгляду скарги:
31.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.01.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.02.2024 17:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Постійно діючої Адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1940-р/пк-пз від 31.01.2024р. Уповноваженою особою було прийнято рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК:021:2015:39830000-9 - Продукція для чищення» (пральний порошок автомат)» UA-2024-01-17-011935-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення