-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Газоаналізатор Dräger Alcotest 6820 з мобільним термопринтером Dräger Mobile Printer в кейсі System Case Dräger Alcotest
Торги відмінено
159 705.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 798.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 798.53 UAH
Період оскарження:
17.01.2024 13:21 - 23.01.2024 14:00
Вимога
Є відповідь
Порушення вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
69e72cdedb3c49969dac1136f5011b00
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-17-008512-a.b1
Назва:
Порушення вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Так, Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, інформує, що з 19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Ці Особливості містять низку положень, які направлені на оперативне та швидке, ефективне та гнучке забезпечення потреб замовників в умовах воєнного стану шляхом проведення закупівель в прозорий та конкурентний спосіб із використанням механізмів та інструментів закупівель, реалізованих в електронній системі закупівель (далі - ЕСЗ).
Основними змінами, є порогові межі для проведення відкритих торгів, які встановлені наступним чином: для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тисяч гривень.
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють такі закупівлі шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими Особливостями. При цьому замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими Особливостями.
Відповідно до п. 3 та п. 5 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Таким чином, закупівлі з урахуванням Особливостей, наразі дозволено проводити через відкриті торги.
А спрощену закупівлю можна використовувати у двох випадках:
- для потреб оборони за постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275;
- як допорогову закупівлю згідно з наказом ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі складене з порушенням вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель.
У зв’язку з чим, просимо усунути порушення щодо вибору процедури закупівлі та забезпечення принципу добросовісної конкуренції серед учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2024 12:37
Вирішення:
Шановний учасник.
Відповідно до пункту 4) частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті.
ТОВ "Газорозподільні мережі України" не є замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та керується порядками здійснення закупівель, що діють у Групі Нафтогаз.
Криворізька філія ТОВ «Газорозподільні мережі України» входить в Групу Нафтогаз та керується в роботі внутрішніми документами, які є обов’язковими для Товариства та регулюють здійснення закупівель юридичними особами Групи Нафтогаз що є Замовниками у розумінні Закону, та Замовниками, що не підпадають під дію Закону.
Внутрішні документи Товариства визначають перелік випадків, обставин у разі яких Товариство може здійснювати закупівлі відповідно до Регламенту взаємодії структурних та відокремлених підрозділів Товариства з обмеженою відповідальністю «Газорозподільні мережі України» від 06.06.2023р. № 106/102/1-2023 затвердженого рішенням правління Акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» від 27.02.2020, протокол № 81., а саме розділ 4, п.4.1.2.
Враховуючи зазначене, оголошення про проведення спрощеної закупівлі не є з порушенням вимог діючого законодавства в сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено