• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області»

Завершена

2 209 471.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 047.35 UAH
Період оскарження: 17.01.2024 12:43 - 09.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: 71a93bf571e447b5b0a562318c504856
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-17-007508-a.a2
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
17 січня 2024 року Замовником – Мурованська сільська рада територіальна громада Львівського району Львівської області (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями: Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-17-007508-a. Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (надалі – Скаржник) є учасником процедури відкритих торгів з особливостями: Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Згідно умов оголошення щодо проведення даних торгів, 12 лютого 2024 01:00 год завершився кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: ТОВ Метрополіс та Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів". 08 березня 2024 року замовником було прийнято рішення про визначення ТОВ Метрополіс (надалі – переможець) переможцем процедури закупівлю (Протокольне рішення УО про намір укласти договір.docx). Вважаємо, що рішення про визначення Учасника ТОВ Метрополіс переможцем процедури закупівлі було прийнято з порушенням норм Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягає скасуванню
Дата розгляду скарги: 25.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2024 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.03.2024 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення органу оскарження.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Номер: 0b5d30536daf4bac87cfcc7e4fd0da1b
Заголовок пункту скарги: ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ МЕТРОПОЛІС
Опис заперечення: Не відхиливши пропозицію Учасника ТОВ Метрополіс і обравши його переможцем процедури закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями, Замовник прийняв рішення, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, внаслідок чого було грубо порушено наші законні права і інтереси як учасника процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: В додатку №2 до тендерної документації (Технічна специфікація) передбачено найменування робіт та витрат, які підлягають виконанню.
В пункті 3.7 Розділу 3 тендерної документації Замовником була встановлена наступна вимога:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат.
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У складі тендерної пропозиції потрібно подати чинну на момент подання ліцензію, видану учаснику, яка підтверджує його право на використання програмного комплексу АВК (або іншому програмному комплексі) для визначення вартості будівництва;
- проєкт календарного графіку виконання робіт (складений відповідно до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.01.2009 р. №2).

На виконання вищенаведених вимог Учасником-переможцем ТОВ Метрополіс у складі його тендерної пропозиції було надано «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01» (міститься у файлі «SCAN0001.PDF»), у якому найменування робіт відрізняється від найменувань наведених в технічній специфікації замовника (Додаток 2 до тендерної документації, зокрема:
- Позиція №1 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:
1 (Демонтаж) Розбирання доріжки із бруківки м2 22

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

1 КР18-49-1 к дем.-0.8 (Демонтаж) Улаштування покриттів з дрібнорозмірних
фігурних елементів мощення [ФЭМ] 100м2 0, 22

- Позиція №10 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

10 Демонтаж накладних світильників з фасаду шт 2

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

10 КР17-4-5 Демонтаж світильників для люмінесцентних ламп
100 шт 0, 02

- Позиція №15 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

15 Тинькування по пінопласту клеєвим розчином 54-30= м2 24

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

17 КР11-41-1 Тинькування по пінопласту
100 м2 0, 24

- Позиції №16, 17 та 18 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

16 Поліпшене штукатурення стін по сітці закріпленям
дюбелями металевої сітки 20х20 діам.2мм по цоколю м2 30
17 Влаштування по цоколю грунтовки KOSTER Bitumen
Emulsion м2 38
18 Влаштування по цоколю гідроізоляції KOSTEL Bikuthan
2K в два шари м2 38

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

18 КР 11-35-1 Поліпшене штукатурення стін по сітці без улаштування
каркасу
100 м2 0, 3
20 КБ 13-13-1 к=1,15 Ґрунтування бетонних і обштукатурених поверхонь
бітумною ґрунтовкою, перший шар 100 м2 0, 38
22 КР 2-6-7 к=2 Улаштування вертикальної гідроізоляції цоколя в два
шари
100 м2 0, 38

- Позиція №20 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

20 Влаштування шиповидної гідроізоляційної мембрани м2 50

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

25 КР 2-6-5 Улаштування вертикальної гідроізоляції фундаментів
рулонними матеріалами в 1 шар 100 м2 0,5
26 КР 2-6-7 Улаштування вертикальної гідроізоляції фундаментів
бітумною мастикою 100 м2 -0,5

В даному випадку слід також наголосити на тому, що окрім того, що найменування робіт зазначених Учасником-переможцем відрізняється від встановлених Замовником в Технічній специфікації (Додаток 2), так Учасником-переможцем ще неправомірно було включено в локальний кошторис позицію, яка не була передбачена в Технічній специфікації Замовника.


- Позиція №23 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

23 Улаштування одношарових основ товщиною 12 см із
щебеню фракції 70-120 мм /товщ. 150мм м2 85

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

32 КР 18-24-1 Улаштування одношарових основ товщиною 12 см із
щебеню (товщ.150мм 100 м2 0,85
- Позиція №25 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

25 Влаштування відмостки із бруківки "Старе місто"
кольорової, товщ. 60мм (по цементно-піщаній суміші) м2 85

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

34 КР 18-49-1 Улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних
елементів мощення [ФЭМ]
100 м2 0,85

- Позиція №29 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

29 Влаштування закладних сталевих пластин 120х120х6мм
(для огорожі) т 0,024

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

41 КР3-32-1 Влаштування закладних пластин 1т 0,024

- Позиції №39, 40 та 41 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

39 Влаштування алюмінієвої профільної планки під
утеплювач шир. 150мм м 80
40 Утеплення фасадів мінватою Rockwool Frontrock Max E,
товщ. 150мм із опорядженням м2 265
41 Утеплення відкосів мінватою Rockwool Frontrock, товщ.
50мм із опорядженням м2 28

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

60 КБ11-43-1 к=1,15 Влаштування алюмінієвої стартової планки під
утеплювач,150мм 100 м 0,8
63 КБ 15-78-1 к=1,15 Утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною
150мм з опорядженням декоративним розчином. Стіни
гладкі 100 м2 2,65
65 КБ 15-78-3 к=1,15 Утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 50
мм з опорядженням декоративним розчином. Укоси,
ширина до 300 мм 100 м2 0,28

- Позиція №46 Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) містить наступне:

46 Встановлення накладних світильників світлодіодних
ДББ01В-20-001 УЗ шт 8

В наданому переможцем Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (міститься у файлі «SCAN0001.PDF») зазначено:

75 КР 17-11-1 Встановлення накладних світильників світлодіодних

100 шт 0,08

Отже, найменування робіт, які зазначені Учасником-переможцем не відповідають тим найменуванням робіт, які зазначені Замовником в Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації).
Таким чином, пропозиція переможця в цій частині не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії АМКУ (Зокрема, Рішення № 4092-р/пк-пз від 05.03.2024р.).

Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Замовник повинен був відхилити пропозицію переможця на підставі абзацу підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме:
тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії замовника

Номер: 52bb1698218649898d0ab63f6063b713
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-17-007508-a.c1
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
До Антимонопольного комітету України Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Повна назва Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" Код в ЄДРПОУ / ІПН: 37801512 Юридична адреса Природна, 5б/20, Львів, Львівська область, Україна, 79044 Телефон: 380975984423 E-mail: khrystynaivanyshyn28@gmail.com Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Мурованська сільська рада територіальна громада Львівського району Львівської області Код ЄДРПОУ: 04369707 Місцезнаходження: 81120, Україна , Львівська обл., Львівський р-н, село Сороки-Львівські, вул.Польова, будинок 65 Контактна особа: КОРЕЦЬКА Іванна, 380678093124 Tender.murovanska.otg@gmail.com Процедура закупівлі, що оскаржується: Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-17-007508-a Скарга щодо умов тендерної документації Мурованською сільською радою територіальної громада Львівського району Львівської області (далі – замовник) 17 січня 2024 в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2024-01-17-007508-a на закупівлю «Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). В первісній редакції тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій передбачений до 25.01.2024 р. до 01:00 год. Період оскаржень щодо умов тендерної документації, які були передбачені в першій редакції встановлений до 22 січня 2024 00:00 р. 19 січня 2024 року замовником внесено зміни до умов тендерної документації. Період оскаржень щодо змін до тендерної документації - до 22 січня 2024 00:00. Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме: 1. Щодо вимоги про обов’язкове відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту, завіреного представником Замовника та представником від Учасника. Відповідно до вимог передбачених в п. 3.7 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу 3 тендерної документації: «Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати будівельний майданчик і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист).» Вимога скласти акт обстеження об’єкту є класичною дискримінаційною умовою, спрямованою на відсіювання учасників процедури закупівлі. Адже Замовник має можливість допустити до відвідування будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника. Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі. Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що підготувати такий акт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями. З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині і вилучити вимогу щодо обов’язкового відвідування в період звернення за роз’ясненнями будівельного майданчика і складення акту обстеження об’єкту. 2. Щодо вимоги надати скан-копію чинного на момент подання сертифікату на систему управління якістю, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 стосовно надання послуг з будівництва житлових і не житлових будівель (капітальний ремонт); підготовчі роботи на будівельному майданчику; штукатурних робіт; покриття підлоги та облицювання стін). Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника цих торгів. Згідно вимог передбачених в п. 3.7 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: «скан-копію чинного на момент подання сертифікату на систему управління якістю, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 стосовно надання послуг з будівництва житлових і не житлових будівель (капітальний ремонт); підготовчі роботи на будівельному майданчику; штукатурних робіт; покриття підлоги та облицювання стін). Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника цих торгів». Встановивши в такий спосіб зазначену вимогу, замовник унеможливив нашу участь у процедурі закупівлі. У нас є сертифікат виданий на наше ім’я на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) - №UA.MQ.230605.04-23 від 05.07.2023 р. (долучається до скарги). Сертифікат є чинним і підтверджує, що згідно з чинними в Україні нормативними документами наше підприємство відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» Водночас, в Україні, на разі, діють паралельно 2 стандарти ISO 9001 на систему управління якістю: - ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" (ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий Наказом Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП "НДІ "Система") від 31.12.2015 № 221 (Про внесення змін до наказу № 203 від 21.12.2015); - ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий Наказом ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (ДП "УкрНДНЦ") від 30.11.2018 № 454 Про прийняття та відновлення дії національних стандартів. Але фактично, це один і той же стандарт, який базується на стандарті ISO 9001:2015, IDT, оскільки EN ISO 9001:2015 прийнятий як європейський стандарт (позначка EN) Європейським комітетом зі стандартизації Тобто, ISO 9001:2015, IDT прийнятий Міжнародною Організацією зі стандартизації (International Organization for Standardization, ISO), який у подальшому прийнятий, як Євронорма (EN) Європейським комітетом зі стандартизації- EN ISO 9001:2015, та після цього прийнятий як національний стандарт України (ДСТУ) ДП "УкрНДНЦ" - ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги". Така хронологія також відслідковується у самій назві ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Отже, при нашій відповідності стандартам щодо систем управління якістю, ми не маємо можливості взяти участь у Процедурі закупівлі оскільки отримали сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015, а не ДСТУ EN ISO 9001:2018. На додаток, в вимозі замовника зазначено, що сертифікат має бути виданий стосовно: - надання послуг з будівництва житлових і не житлових будівель (капітальний ремонт); - підготовчі роботи на будівельному майданчику; - штукатурних робіт; - покриття підлоги та облицювання стін. Наявний ж у нас сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) - №UA.MQ.230605.04-23 передбачає сферу сертифікації: 43.22 Монтаж трубопровідних мереж, систем опалювання та кондиціювання повітря 43.31 Роботи штукатурні 43.32 Роботи монтажні столярні 43.33 Покриття підлог і облицювання стін 43.34 Роботи малярні та скління 43.21 Роботи електромонтажні 43.29 Роботи будівельно-монтажні, інші 43.39 Роботи будівельні опоряджувальні, облицювальні та оздоблювальні, інші 43.91 Роботи покрівельні 42.99 Споруди інших інженерно-технічних об'єктів цивільного будівництва, н. в. і. у., та будування цих споруд 46.90 Оптова торгівля неспеціалізована 71.12 Послуги інженерні та пов'язані з ними послуги щодо технічного консультування Водночас, у нашому сертифікаті відсутні посилання на такі сфери сертифікації як: надання послуг з будівництва житлових і не житлових будівель (капітальний ремонт); підготовчі роботи на будівельному майданчику; За таких умов, маючи сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" практично на всі види будівельних робіт, ми не можемо взяти участь у процедурі закупівлі. Хочемо зазначити, що стандарти ДСТУ ISO впроваджуються відносно всієї діяльності суб'єкта господарювання та передбачають саме комплексну перевірку суб'єкта господарювання щодо провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів, а не перевірку надання конкретних робіт чи послуг. На додаток, просимо врахувати, що в технічній специфікації замовника передбачені такі розділи виконання робіт як: Демонтаж, Утеплення цоколя будівлі, Утеплення фасадів будівлі, Утеплення горищного перекриття. Водночас, робіт з будівництва будівель чи підготовчих робіт на будівельному майданчику умовами закупівлі не передбачено. За таких обставин, вимоги замовника є надмірними та такими, що не узгоджуються з предметом закупівлі. З огляду на вищевикладене, просимо зобов’язати замовника внести зміни до Документації в цій частині: передбачити як альтернативу можливість подання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 і вилучити вимогу, що сертифікат має бути виданий стосовно надання послуг з будівництва житлових і не житлових будівель (капітальний ремонт); підготовчі роботи на будівельному майданчику. 3. Щодо укладення Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України договору про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15000, 00 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок). В ч. 8 п. 5.2. розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції замовником передбачено: «8. Керуючись ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дана тендерна документація містить іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити. Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 15000, 00 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень 00 копійок).» Даною вимогою замовник ставить учасника-переможця перед умовами, коли на нього може бути перекладено обов’язок по оплаті юридично-консультаційних послуг, які учасником не замовлялись і йому не надавались. Згадані замовником юридично-консультаційні послуги, які йому надаються третіми особами не можуть бути віднесені до предмета закупівлі. Жодним нормативно-правовим актом у сфері закупівель не передбачено можливості включення витрат замовника на юридично-консультаційний супровід закупівлі до витрат учасника за Процедурою закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 4. Щодо вимоги про надання оригіналу листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. Згідно вимог додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази» учасники, зокрема, повинні надати: - у разі залучення до виконання робіт машин та механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені, та укладені на строк, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі. А також, учасники в складі тендерної пропозиції надають оригінал листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. Вважаємо вимогу щодо надання оригінала листа-підтвердження від орендодавця (надавача послуг, тощо) щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі надмірною і необґрунтованою. Частину обладнання ми залучаємо на підставі договорів оренди та договорів про надання послуг. Відповідно до Господарського кодексу України договір – це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Укладених договорів, на нашу думку, цілком достатньо, що підтвердити право користування обладнанням. Умовами укладених нами договорів не передбачено додаткових умов, що Орендар чи Надавач послуг повинні погоджувати для надання яких саме послуг чи виконання робіт буде використовуватись майно, що передано за договорами оренди чи послуг. З огляду на це, ми не в праві вимагати від орендодавця листа-підтвердження щодо не заперечення використання його машин, механізмів та техніки для виконання робіт учасником за предметом закупівлі. Таким чином, вищенаведена вимога Замовника створює для нас перешкоди та умови за яких ми не можемо прийняти участь у Процедурі закупівлі, оскільки отримання листа-підтвердження залежить від волі третіх осіб. За таких умов, участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, яким за власною волею і бажанням орендодавець (надавач послуг) надасть такі документи і погодиться на їх публікацію в електронній системі закупівель. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 5. Щодо надання замовником неповної інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» У тендерній документації зазначаються такі відомості: …3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; Відповідно до Кошторисних норми України "Настанова з визначення вартості будівництва", що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (далі – Настанова), а саме - пункту 5.1 даних норм передбачено: Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Замовником, у складі Документації не надано відомості ресурсів до відомості обсягів робіт без цін або затвердженої проектної документації, цим порушено чинні нормативно-правові акти, та чим прямо позбавлено Скаржника можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 6. Щодо вимоги передбаченої замовником в ч.5 п. 3.7. Розділу 3 в редакції тендерної документації від 19 січня 2024 р., а саме: Учасник повинен підтвердити спроможність поставити матеріали, що входить до вартості робіт в обсягах, що вказані у Технічній специфікації (Додаток №2 до тендерної документації) та у тендерній пропозиції, а саме: - бруківку, плити для утеплення Lightbet, гідроізоляцію KOSTEL. Спроможність учасника поставити вказані вище матеріали в обсягах та строки, що зазначені у тендерній документації та тендерній пропозиції учасника підтверджується гарантійним листом від товаровиробника (а якщо матеріали не виготовляються на території Україні – від представника товаровиробника) із зазначенням відомостей щодо можливості поставки матеріалів для виконання робіт, що є предметом даної процедури закупівлі. Лист повинен містити найменування Замовника та номер оголошення про проведення торгів, що розміщене на веб-порталі Prozorro. На підтвердження якості виробів бетонних тротуарних неармованих надати: чинний на момент подання сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008; протокол сертифікаційних випробувань, виданий випробувальною лабораторією не раніше 2023 р. Клас наслідків об’єкта будівництва – СС1. Хочемо відзначити, що замовником було внесено ці зміни до тендерної документації одразу після того, як наше підприємство звернулося до замовника щодо огляду об’єкту в п’ятницю 19 січня 2024 22:38. За умов встановлених замовником, термін оскарження умов тендерної документації передбачено до 22 січня 2024 00:00 р., тобто до кінця неділі 21 січня. Таким чином, щоб захистити свої права і відстояти можливість взяти участь у процедурі закупівлі нам потрібно встигнути написати, подати і оплатити скаргу в вихідні дні. Вимога встановлена замовником щодо надання гарантійних листів від товаровиробників бруківки, плит для утеплення Lightbet, гідроізоляції KOSTEL є очевидно дискримінаційною і спрямованою на відсіювання учасників. Також ця умова є такою, що суперечать положенням тендерної документації замовника та вимогам чинного законодавства. Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". В технічній специфікації замовника (додаток 2 до ТД) зазначено: «Усі посилання в технічній специфікації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника вважати «або еквівалент». За таких умов, учасники вправі використовувати для виконання робіт, що є предметом закупівлі бруківку, плити для утеплення, гідроізоляцію і інших виробників, а не лише Lightbet і KOSTEL. Проте, встановивши в такий спосіб вимогу, замовник звузив потенційне число учасників лише до тих, кому виробники (представники товаровиробників - якщо матеріали не виготовляються на території Україні) Lightbet і KOSTEL погодяться надати гарантійний лист. На додаток, замовником висунуті надмірні і необґрунтовані вимоги до змісту такого листа, а саме: - він має підтверджувати спроможність поставити матеріали, що входить до вартості робіт в обсягах, що вказані у Технічній специфікації - із зазначенням відомостей щодо можливості поставки матеріалів для виконання робіт, що є предметом даної процедури закупівлі. - лист повинен містити найменування Замовника та номер оголошення про проведення торгів, що розміщене на веб-порталі Prozorro. За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі третіх осіб - виробника Lightbet (Завод з виробництва мінерального утеплювача LIGHTBET розташований в с. Устя Стрийського району Львівської області) і KOSTEL (ми взагалі не знайшли такого виробника. Можемо припустити, що замовник помилився в назві і мав на увазі виробника гідроізоляції KÖSTER). З огляду на вищевикладене, ми не можемо виконати вимогу замовника і взяти участь у процедурі закупівлі, бо виробника чи представника представники товаровиробника KOSTEL ми знайти не можемо: Щодо виробника бруківки та плит для утеплення Lightbet – то у нас немає тісної співпраці з цим виробником і нам невідомо, чи погодиться він надати нам відповідний лист. Звернутися з відповідним проханням можливості у нас немає, адже субота і неділя (час, який у нас є на написання скарги) – неробочі дні. Проте, ми маємо всі підстави підозрювати, що маючи тісний зв'язок з іншим потенційним учасником, якому він вже погодився надати такий лист – виробник може нам відмовити. Також замовник на підтвердження якості виробів бетонних тротуарних неармованих вимагає надати: чинний на момент подання сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008; протокол сертифікаційних випробувань, виданий випробувальною лабораторією не раніше 2023 р. Знову ж таки, з огляду на те, що замовником зміни внесено після завершення робочого часу і строк оскарження припадає на вихідні дні – ми не маємо змоги звернутися до постачальників виробів бетонних тротуарних неармованих, щоб вияснити чи мають вони в наявності і можуть нам надати чинний на момент подання сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008 і протокол сертифікаційних випробувань, виданий випробувальною лабораторією не раніше 2023 р. Хочемо відмітити, що Сертифікація в Україні здійснюється відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124). Так, за частиною 1 статті 1 Закону № 124 сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Як відомо, з 01.01.2018 сертифікація в Україні є необов’язковою. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2018 за № 194/31646, про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів, скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації. Тому багато виробників можуть виготовляти свою продукцію без наявності сертифіката відповідності. Водночас, хочемо відзначити, що предметом закупівлі є не товари, а виконання робіт на об’єкті «Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «А-1» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області». Замовником в додатку 2 надано Технічну специфікацію на виконання робіт, яка містить, зокрема, найменування робіт: № Ч.ч. Найменування робіт і витрат Одиниця виміру Кількість Примітка 1 2 3 4 5 22 Установлення бетонних поребриків на бетонну основу м 102 25 Влаштування відмостки із бруківки "Старе місто" кольорової, товщ. 60мм (по цементно-піщаній суміші) м2 85 Водночас, замовником не надано відомості ресурсів, яка включала б товари - вироби бетонні тротуарні неармовані. За таких умов, встановлена замовником вимога надати сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008 виробів бетонних тротуарних неармованих та протокол сертифікаційних випробувань, виданий випробувальною лабораторією є безпідставною і необґрунтованою. Ще більшої дискримінаційності цій вимозі додає те, що протокол сертифікаційних випробувань згідно вимог замовника має бути виданий випробувальною лабораторією саме не раніше 2023 р. За таких умов, повнота і відповідність нашої пропозиції залежить від дій третьої особи - виробника виробів бетонних тротуарних неармованих, а саме – чи отримав він в добровільному порядку сертифікат відповідності, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ Б В.2.7-145:2008 та протокол сертифікаційних випробувань в 2023 р. Адже ми, очевидно, самі такі сертифікати і протокол випробувань до кінцевого строку подання пропозицій замовити і одержати не зможемо. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Хочемо звернутися до замовника торгів. В Україні триває війна. Кожен громадянин старається зробити свій посильний вклад в те, щоб зробити Україну сильнішою і допомогти перемогти у війні. Задумайтесь, як виглядає орган місцевого самоврядування, який за таких умов витрачає час, ресурси і фантазію не на те, щоб максимально ефективно і раціонально використати і так обмежені бюджетні кошти, а на продумування в умовах закупівлі додаткових, нічим не обґрунтованих бар’єрів і перешкод спрямованих на відсіювання учасників тендеру і зниження рівня конкуренції!? Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги. З повагою, Директор Липовецький Сергій Олександрович Додатки (документальне підтвердження/докази): 1) сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) - №UA.MQ.230605.04-23 від 05.07.2023 р. 2) Договори оренди, надання послуг 3) Сертифікат відповідності на плити ізоляційні з мінеральної вати 4) Сертифікат відповідності на бруківку.
Дата розгляду скарги: 31.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.01.2024 18:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.02.2024 14:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо відміни процедури закупівлі

Номер: d7e65c8ff6fd4c2d9493c38f7bce019e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-17-007508-a.b3
Назва: Скарга щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Замовником – Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області (надалі – Замовник) проводиться відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт з Капітального ремонту фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-17-007508-a. Закупівля оголошена ще 17 січня 2024 року. Оприлюднена замовником тендерна документація містила численні дискримінаційні умови, з огляду на що ми змушені були подати скаргу на умови документації, по результату розгляду якої рішенням Комісії від 31.01.2024 № 1957 замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації. Далі, 12 лютого 2024 01:00 год завершився кінцевий строк подання тендерних пропозицій і відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВ Метрополіс 2 143 174,32 UAH з ПДВ 2 132 125,00 UAH з ПДВ Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (скаржник) 2 179 680,00 UAH з ПДВ 2 142 960,00 UAH з ПДВ 08 березня 2024 року замовником було прийнято рішення про визначення ТОВ Метрополіс переможцем процедури закупівлю. Ми, з огляду на те, що рішення про визначення Учасника ТОВ Метрополіс переможцем процедури закупівлі було прийнято замовником з порушенням норм законодавства подали скаргу на рішення замовника, по результату розгляду якої Рішенням Комісії від 25.03.2024 № 5317 було зобов'язано Мурованську сільську раду територіальної громади Львівського району Львівської області скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Метрополіс" переможцем процедури закупівлі. 18 квітня 2024 року замовник виконав рішення Комісії, але розглядати нашу пропозицію, яка була в черзі наступною, не став. Натомість, 26 квітня 2024 року замовник оприлюднив інформацію про відміну закупівлі:
Дата розгляду скарги: 08.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2024 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.05.2024 17:09
Дата виконання рішення Замовником: 21.05.2024 16:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Номер: bfe31d83160f488193903f443d3b1faa
Заголовок пункту скарги: Вважаємо рішення замовника щодо відміни процедури закупівлі незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Опис заперечення: Натомість, 26 квітня 2024 року замовник оприлюднив інформацію про відміну закупівлі:
Інформація про відміну
Період оскарження
Дата оприлюднення: 26 квітня 2024 09:35
Кінець періоду оскарження: 07 травня 2024 00:00
Причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
Коментар щодо відміни: Під час проведення процедури закупівлі подальша потреба в Закупівлі відпала відповідно до тих видів та обсягів робіт, що містяться в технічній специфікації (Додатку №2 до тендерної документації) у зв’язку із прийняттям рішення сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області №1763 від 18 квітня 2024 р. про коригування проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області». Таким чином, відповідно до вказаного рішення сесії сільським головою буде укладено договір з ліцензованою установою на коригування проектно-кошторисної документації. В результаті здійснення коригування обсяги та види робіт будуть зміненими. Враховуючи зазначене, відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.

В ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННЯ Уповноваженої особи від 26.04.2024 причина для відміни пояснена в наступний спосіб:
«Під час проведення процедури закупівлі подальша потреба в Закупівлі відпала відповідно до тих видів та обсягів робіт, що містяться в технічній специфікації (Додатку №2 до тендерної документації) у зв’язку із прийняттям рішення сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області №1763 від 18 квітня 2024 р. про коригування проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області».
Таким чином, відповідно до вказаного рішення сесії сільським головою буде укладено договір з ліцензованою установою на коригування проектно-кошторисної документації. В результаті здійснення коригування обсяги та види робіт будуть зміненими.
Враховуючи зазначене, відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»
Також замовником разом з протоколом прикріплено рішення Мурованської сільської ради №1763 від 18 квітня 2024 року, згідно з яким сесія Мурованської сільської ради вирішила:
1) Надати дозвіл на коригування проектно-кошторисної документації на «Капітальний ремонт фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області»

2.) Надати дозвіл сільському голові Богдану Свистуну укласти договір з ліцензованою установою на коригування проектно-кошторисної документації
3) При наявності позитивного експертного висновку виконавчому комітету затвердити проектно-кошторисну документацію
4.) Надати дозвіл сільському голові Богдану Свистуну на укладання договору з ліцензованою установою на проведення будівельних робіт.
5) Контроль за виконанням даного рішення покласти на сільського голову Богдана Свистуна.

Вважаємо рішення замовника щодо відміни процедури закупівлі незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: 1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Для правомірної відміни закупівлі на підставі передбаченій в пп. 1 п. 50 Особливостей замовником має бути доведено саме відсутність потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Водночас, протоколом замовника та долученим до нього рішенням сільської ради жодним чином не підтверджено відсутності потреби в роботах, що були предметом закупівлі - робіт з Капітального ремонту фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області.
Навпаки, - наведена замовником в протоколі інформація лише додатково підтверджує, що в нього є в наявності незакрита потреба в виконанні робіт по об’єкту.
Адже з інформації наданої замовником зрозуміло, що він планує після коригування ПКД повторно оголосити аналогічну закупівлю за тим самим предметом, чим однозначно спростовується його попереднє твердження про відсутність потреби.
Фактично, замовник стверджує, що потреба в предметі залишається, проте технічна специфікація, яка була надана в складі тендерної документації потребує коригування.
При цьому, з інформації наданої замовником абсолютно незрозуміло, що ж саме потрібно відкоригувати в ПКД – об’єми, технічні рішення, чи, можливо, вартість матеріальних ресурсів?
Припускаємо, що рішення про коригування ПКД зумовлене не виявленими в ній недоліками, а потребою знайти якесь обґрунтування для відміни торгів, які пішли не за планом.
В будь-якому випадку, вважаємо, що навіть якщо в замовника і дійсно є в наявності потреба в корегуванні проектно-кошторисної документації – це жодним чином не перешкоджає йому в законний спосіб завершити дану закупівлю і укласти договір з переможцем.
В складі тендерної документації замовника в додатку 5 подано проект договору про закупівлю.
В п 6.2 проекту договору передбачено:
«Замовник має право:
…6.2.4. Без узгодження з Підрядником вносити зміни в проектну документацію, але не пізніше як за 10 днів до початку виконання робіт.»
В п. 13.1. проекту договору передбачено підстави для внесенні змін до істотних умов договору (згідно п.19 Особливостей).
В абзаці 18 п. 13 Особливостей передбачено право замовника на закупівлю додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі, що якщо у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг.
За таких умов, в замовника є можливість як внести зміни в основний договір, який буде укладений по результату закупівлі, так і закупити додаткові роботи, за умови встановлення їх необхідності.
З огляду на все вищенаведене, вважаємо, що Замовник не довів відсутність подальшої потреби в придбанні робіт з Капітального ремонту фасадів з утепленням будівлі під літерою «Б» Закладу дошкільної освіти с. Ямпіль Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області і правомірність відміни закупівлі з зазначеної в протоколі підстави.

2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Ми є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів наша пропозиція перебувала на стадії розгляду.
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені обставини перешкоджають нормальному перебігу закупівлі. І, звісно, такі обставини не повинні бути штучно створені чи придумані самим замовником.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що придумане замовником виправдання для відміни закупівлі не може слугувати достатньою підставою для порушення ним наших законних прав та інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Відсутність підстав для відміни процедури закупівлі за аналогічних обставин підтверджується попередньою практикою органу оскарження.
Зокрема, рішення від 11.08.2023 № 12593, UA-2023-07-11-010666-a; Рішення від 13.06.2023 № 8587-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-05-22-012590-a; Рішення Комісії від 25.05.2023 № 7360-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-04-10-011515-a.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення