• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Капітальний ремонт приміщень операційного блоку КНП ЛОР "Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім. Ю. Липи" на вул. Івасюка, 31 у м. Винники»

Під обсягом виконання робіт 1 роботи слід розуміти, обсяг виконання робіт згідно до Технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації).

Торги не відбулися

131 203 319.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 656 016.60 UAH
Період оскарження: 16.01.2024 17:15 - 28.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2024 р.

Номер: 5b04a7b0b80f4d89b959e451c0122b0b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-16-015116-a.a1
Назва: Скарга на Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2024 р.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 17:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.03.2024 15:45
Автор: ТОВ "УНІВЕРСАЛ БУД-2020", Павлюк Олександр +380978000700 bud-2020@ukr.net

Пункт скарги

Номер: e360a4b2b20a47679fc3baeb5d9cc058
Заголовок пункту скарги: Відповідно до щодо прийняття рішення уповноваженою особою від «19» лютого 2024 р. уповноваженою особою було вирішено «…Відхилити пропозицію учасника ТОВ "УНІВЕРСАЛ БУД-2020" відповідно до пп.2 п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Опис заперечення: У першій підставі для відхилення пропозиції Скаржника Замовник зазначає, що Скаржником порушено вимоги, передбачені пп.3.7.1. п.3.7. Розділу 3 тендерної документації, а саме «…у складі тендерної пропозиції не подано гарантійний лист про те що роботи будуть виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів», оскільки «…зазначена вимога стосується інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, відсутність документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі відноситься до невідповідностей, які не підлягають усуненню згідно до п. 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178».
Скаржник не може погодитись із рішенням Замовника і вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону та Особливостям. Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. Забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи.

Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи зі змінами
від «24» січня 2024 року (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації);
- інші документи, які передбачені цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до вимог абзацу першого підпункту 3.7.1 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено, що «…Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів, про що у складі тендерної пропозиції учасники надають гарантійний лист».
Вимога тендерної документації щодо надання в складі тендерної документації зазначеного вище гарантійного листа дійсно міститься в пункті 3.7 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 тендерної документації, однак не відноситься до «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що надається згідно з Додатком № 2 до тендерної документації», а відноситься до «інших документів, які передбачені цією тендерною документацією та додатками до неї», оскільки зміст зазначеного вище гарантійного листа не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі, кількісних та/або цінових показників тощо, передбачених Додатком № 2 до тендерної документації, а вимагає від Скаржника виступити юридичним гарантом виконання ним (Скаржником) викладених у запитуваному гарантійному листі зобов’язань. В даному випадку зобов’язує Скаржника гарантувати «виконання робіт з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам, встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуватимуться для їх виконання, відповідатимуть вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021
№ 281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів».
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Скаржника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
06 лютого 2024 року Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані Скаржником у тендерній пропозиції.
07 лютого 2024 року Скаржником було усунуто невідповідності в повному обсязі, наведені Замовником у повідомленні з вимогою про усунення таких невідповідностей в інформації та документах, що подані Скаржником у тендерній пропозиції.
При цьому, Замовником в порушення вимог статті 5 і 26 Закону та пункту 43 Особливостей не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, подання якого передбачалось абзацом першим підпункту 3.7.1 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації.
Своїми діями Замовник позбавив права Скаржника виправити невідповідності в інформації та/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, та не надав можливості Скаржнику завантажити через електронну систему закупівель гарантійний лист, подання якого передбачалось абзацом першим підпункту 3.7.1 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації.

У другій підставі для відхилення пропозиції Скаржника Замовник зазначає, що «…за результатами розгляду тендерної пропозиції в частині технічної специфікації, а саме кошторисних документів на відповідність вимогам чинних кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, були встановлені наступні порушення:
ТОВ "УНІВЕРСАЛ БУД-2020" при визначенні вартості робіт з «Улаштування полімер цементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів ТМ "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження» (п.п.225, 271, 286, 326, 445) Локального кошторису №02-01-01 «Ремонтно-будівельні роботи) застосовано кошторисну норму підприємств, «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit». Застосування даної норми можливо, відповідно до п.1.2 СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, за умов отримання згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)». Учасником не підтверджено жодним документом в складі пропозиції наявність згоди від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)»».
Далі в мотивувальній частині Протоколу зазначено, що «…Учасником ТОВ "УНІВЕРСАЛ БУД-2020" при розрахунку ціни пропозиції, що відображена в кошторисах, не підтверджено правомірність застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit», оскільки не подано згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)», а отже пропозиція учасника не відповідає вимогам пп. 3.7.2. п. 3.7. Розділу 3 тендерної документації, оскільки кошторисна документація складена не у відповідності до чинних кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281».
Скаржник не може погодитись із рішенням Замовника і вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам Закону та Особливостям. Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. Забороняється зловживання правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель в інтересах замовника.
На підтвердження зазначеного Скаржник наводить наступні аргументи.

Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи зі змінами
від «24» січня 2024 року (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (надається згідно з Додатком №2 до тендерної документації);
- інші документи, які передбачені цією тендерною документацією та додатками до неї.
Відповідно до вимог підпункту 3.7.2 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено, що «…Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник повинен скласти та надати у складі пропозиції кошторисну документацію відповідно до чинних кошторисних норм України "Настанова з визначенням вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, а саме:
- розрахунок договірної ціни та кошторис. Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
Зазначені документи можуть бути надані в електронному вигляді в форматі WORD (“DOC”) або EXCEL (“XLS”) та можуть не містити підписи та печатки учасника».
У Додатку № 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовником наведено Відомість обсягів робіт «Капітальний ремонт приміщень операційного блоку КНП ЛОР Львівський обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих ім. Ю. Липи на вул. Івасюка, 31 у м. Винники» (ДК 0212015 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи).

Скаржником на виконання вимог підпункту 3.7.2 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації та з метою підтвердження відповідності тендерної пропозиції Скаржника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, складено та надано у складі тендерної пропозиції кошторисну документацію відповідно до чинних кошторисних норм України "Настанова з визначенням вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, у тому числі з дотриманням вимог Додатку № 2 до тендерної документації, а саме файли «26)Кошторисна документація 1.rar» та «26)Кошторисна документація 1.rar.p7s», до складу якої (кошторисної документації) входять наступні документи:
- розрахунок договірної ціни (файл «2068_ДЦ_ДЦ») та кошторис (файл «2068_ДЦ_ДЦ»). При цьому, договірна ціна розрахована у програмному комплексі АВК;
- пояснювальна записка (файл «2068_ДЦ_ДЦ»);
- локальні кошториси (складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) (файли «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-01», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-02», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-04», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-05», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-06», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-07», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-08», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-09», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-011», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-012», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-014», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-016», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-018», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-020», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-022», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-024», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-026», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-027», «2068_ДЦ_ЛК1_02-01-029», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-03», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-010», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-013», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-015», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-017», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-019», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-021», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-023», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-025», «2068_ДЦ_ЛК2_02-01-028»);
- підсумкова відомість ресурсів (файл «2068_ДЦ_ПВР»);
- розрахунок загальновиробничих витрат (файл «2068_ДЦ_ЗВВ»).
Зазначені вище документи надані в електронному вигляді в форматі EXCEL (“XLS”) та підписані шляхом накладення на них кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції (файл «26)Кошторисна документація 1.rar.p7s»).
При цьому, щодо [цитуємо з Протоколу] «…визначення вартості робіт з «Улаштування полімер цементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів ТМ "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження» (п.п.225, 271, 286, 326, 445) Локального кошторису №02-01-01 «Ремонтно-будівельні роботи) застосовано кошторисну норму підприємств, «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit»» та «…при розрахунку ціни пропозиції, що відображена в кошторисах, не підтверджено правомірність застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit», оскільки не подано згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)», а отже пропозиція учасника не відповідає вимогам пп. 3.7.2. п. 3.7. Розділу 3 тендерної документації, оскільки кошторисна документація складена не у відповідності до чинних кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281»» наводимо наступну порівняльну таблицю:

Технічна специфікація
(Додаток № 2 до тендерної документації)
Замовника Локальний кошторис № 02-01-01
Скаржника

Ч.ч. Обґрунтування (шифр норми) Найменування робіт і витрат Одиниця виміру Кількість №
Ч.ч. Обґрунтування (шифр норми) Найменування робіт Одиниця виміру Кількість
225 Відсутній Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження м2 7,68 225 ХБ4-1-1
К=1,15 Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження 100 м2 0,0768
271 Відсутній Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження м2 14,76 271 ХБ4-1-1
К=1,15 Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження 100 м2 0,1476
286 Відсутній Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження м2 186,95 286 ХБ4-1-1
К=1,15 Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження 100 м2 1,8695
326 Відсутній Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": вертикальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження м2 80,7 326 ХБ4-1-2
К=1,15 Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": вертикальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження 100 м2 0,807
445 Відсутній Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": вертикальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження м2 1,71 445 ХБ4-1-2
к=1,15 Улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів TM "Ceresit": вертикальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження 100 м2 0,0171

Скаржником у тендерній пропозиції застосовано норму ХБ4-1-2 із СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit», оскільки вона найбільше відповідає роботам за складом матеріалів та технологією виконання, передбачених Технічною специфікацією.
Відомість обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації «Технічна специфікація») містить інформацію про найменування робіт і витрат, одиницю виміру та кількість пропонованих до виконання робіт, однак, не містить будь-яких посилань на норми, що мають бути вказані у тендерній пропозиції учасника та
не містить будь-яких посилань на їх документальне обґрунтування шляхом надання в складі тендерної пропозиції відповідних документів.
Звертаємо увагу, що вимоги підпункту 3.7.2 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації не містять вимоги щодо підтвердження в складі тендерної пропозиції [цитуємо з Протоколу] «правомірності застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit»»; не містять вимоги щодо [цитуємо з Протоколу] «…подання згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)»» в складі тендерної пропозиції;
не містять вимоги про підтвердження [цитуємо з Протоколу] «…документом в складі пропозиції наявність згоди від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)»».
Окрім цього, ані чинні кошторисні норми України "Настанова з визначенням вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, ані СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit» не містять вимоги щодо підтвердження в складі кошторисного розрахунку [цитуємо з Протоколу] «правомірності застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015, «Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit»»; не містять вимоги щодо [цитуємо з Протоколу] «…подання згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)»» в складі кошторисного розрахунку.

Замовник у мотивувальній частині Протоколу посилається на п.п. 2.1., 2.2., 2.3., 2.4 розділу ІІ Настанови з визначення вартості будівництва, чим роз’яснює порядок ціноутворення у будівництві із залученням держаних коштів, у тому числі в рамках індивідуальних кошторисних норм.
Індивідуальні кошторисні норми розробляються у складі інвесторської кошторисної документації на окремі конструкції та роботи на стадіях проект (далі — П) та робочий проект (далі — РП) у разі відсутності відповідних нормативів у кошторисних нормах. Ці норми затверджуються у складі проектної документації на стадіях П та РП з обов’язковим проведенням відповідної експертизи і застосовуються тільки для об’єкта будівництва за даною проектною документацією.
По-перше, відповідно до п.1.2. розділу І Настанови з визначення вартості будівництва інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації!!!
Тобто, весь процес, який описаний Замовником в другій підставі мотивувальної частини Протоколу для відхилення пропозиції Скаржника стосується стадії розроблення проектної документації з обов’язковим проведення експертизи, яку проходить виключно Замовник, але ніяк не учасники процедури закупівлі. Учасники процедури закупівлі, в свою чергу, при розрахунку договірної ціни керуються виключно тими документами, які Замовник подає в складі тендерної документації як технічну специфікацію.
Тому, саме Замовником при визначенні вартості робіт з улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів ТМ "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження, що наведені в п.п. 225, 271, 286, 326, 445 Відомості обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації «Технічна специфікація») застосовано кошторисну норму підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Хенкель Баутехнік (Україна)», передбачену СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit».
Відповідно до п. 1.2 розділу 1 СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit» чітко зазначено, що даний стандарт призначений для використання ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)» та іншими учасниками інвестиційного процесу при виконанні ізоляційних, оздоблювальних та інших робіт з використанням матеріалів ТМ CERESIT та THOMSIT за умови, що технологія, організація робіт, витрати трудових та матеріально-технічних ресурсів не відрізняються від прийнятих у цьому стандарті, та за умови отримання згоди на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)».
Отже, в даному випадку саме Замовник як учасник інвестиційного процесу (оскільки вкладає інвестиційні ресурси в реальний об’єкт з метою досягнення очікуваного рівня дохідності у вигляді соціальних вигод) при розробленні проектної документації, посилаючись в п.п. 225, 271, 286, 326, 445 Відомості обсягів робіт на матеріали ТМ "Ceresit", що будуть використовуватись з метою виконання робіт з «…улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів ТМ "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження» зобов’язаний отримати згоду на застосування стандарту від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)».
По-друге, замовники при оголошенні та проведенні процедури закупівлі, а учасники, в свою чергу, при поданні тендерної пропозиції, керуються нормами розділу V Настанови з визначення вартості будівництва «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)». Так, в абзаці третьому пункту 5.1 Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва зазначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів (абз. 5 п. 5.1 Розділу V Настанови з визначення вартості будівництва). Тобто, це ще раз підтверджує, що саме Замовником при визначенні вартості робіт з улаштування полімерцементної гідроізоляції із застосуванням матеріалів ТМ "Ceresit": горизонтальна гідроізоляція в два шари товщиною 2,5 мм для захисту конструкцій від періодичного/постійного зволоження, що наведені в п.п. 225, 271, 286, 326, 445 Відомості обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації «Технічна специфікація») застосовано кошторисну норму підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Хенкель Баутехнік (Україна)», передбачену СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit», а Скаржник лише дотримується умов та вимог, що зазначені у Відомості обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації «Технічна специфікація»).

Якщо, з точки зору Замовника, Скаржник зобов’язаний був надати в складі тендерної пропозиції документ, що підтверджує наявність згоди від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)» щодо правомірності застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit» (фактично дана вимога не передбачена умовами тендерної документації!), Замовник, керуючись вимогами статті 5 і 26 Закону та пункту 43 Особливостей зобов’язаний був розмістити повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідностей в інформації та/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, оскільки «документ, що підтверджує наявність згоди від ТОВ з ІІ «Хенкель Баутехнік (Україна)» щодо правомірності застосування кошторисної норми підприємств «ХБ4-1-1» з СОУ Д.2.2-21685172-004:2015 «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Ізоляційні, оздоблювальні та інші роботи з використанням матеріалів ТМ Ceresit та Thomsit»» не відноситься до «інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що надається згідно з Додатком № 2 до тендерної документації», а відноситься до «інших документів, які передбачені цією тендерною документацією та додатками до неї», оскільки зміст такого документу не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, передбачених Додатком № 2 до тендерної документації.

Отже, Скаржник вимоги підпункту 3.7.2 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації виконано у повному обсязі.
Відповідно до абзацу першого пункту 46 Особливостей ухвалене рішення про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, повинні містити інформацію з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно бути винесено з дотриманням норм чинного законодавства України та повинно базуватися виключно на невідповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно прописані в тендерній документації. Замовником не дотримано принципів, передбачених статтею 5 Закону, та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника керувався своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи як умови тендерної документації, так і норми чинного законодавства України.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
З огляду на зазначене та з урахуванням того, що будь-яких інших невідповідностей тендерної пропозиції Скаржника умовам та вимогам тендерної документації Замовником не було виявлено та в Протоколі не було висвітлено, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо підстави першої дискаліфікації, Замовником в порушення вимог статті 5 і 26 Закону та пункту 43 Особливостей не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме надання в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, подання якого передбачалось абзацом першим підпункту 3.7.1 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації.
Своїми діями Замовник позбавив права Скаржника виправити невідповідності в інформації та/або документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, та не надав можливості Скаржнику завантажити через електронну систему закупівель гарантійний лист, подання якого передбачалось абзацом першим підпункту 3.7.1 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації.
Щодо підстави другої дискаліфікації, Скаржником вимоги підпункту 3.7.2 пункту 3.7 розділу 3 тендерної документації виконано у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника