-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів Технічне обслуговування пожежної сигналізації на об’єктах Південного ТУОМ (Миколаївська область)
Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у тендерній документації.
Торги відмінено
120 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
Період оскарження:
16.01.2024 16:14 - 21.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Номер:
a3d64d64fa4f4406b8bdb0cb9e911f87
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-16-013630-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скарга на протокольне рішення № 39/24 уповноваженої особи - Карадоброї О.В., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «Укренерго» від 31.01.2024 р. щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «АЯКС»
Пов'язані документи:
Учасник
- 4 рішення від 12.07.2021 №15781.pdf 05.02.2024 15:49
- 1 Тендерна пропозиція ПП АЯКС.docx 05.02.2024 15:49
- 3 Рішення від 18.10.2021 № 23478.pdf 05.02.2024 15:49
- 7 рішення від 24.10.2023 № 17035.pdf 05.02.2024 15:49
- 5 Декларації № 034663 23 .pdf 05.02.2024 15:49
- скарга до АМКУ 05022024.docx 05.02.2024 15:49
- 6 Довідка щодо Ліцензії.docx 05.02.2024 15:49
- 2 Лист щодо аномально низької ціни.pdf 05.02.2024 15:49
- sign.p7s 05.02.2024 16:06
- рішення від 07.02.2024 № 2327.pdf 07.02.2024 17:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2024 № 2863.pdf 15.02.2024 13:18
- рішення від 14.02.2024 № 2863.pdf 19.02.2024 14:44
- Пояснення_по_суті_Скарги___UA-2024-01-16-013630-a.b1.doc 09.02.2024 16:08
- Пояснення_по_суті_Скарги___UA-2024-01-16-013630-a.b1.pdf 09.02.2024 16:08
- Пояснення_по_суті_Скарги___UA-2024-01-16-013630-a.b1.pdf.p7s 09.02.2024 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.02.2024 17:04
Дата розгляду скарги:
14.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.02.2024 17:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.02.2024 14:45
Пункт скарги
Номер:
3f704b6042ce49bfa6f377bdcd2a3dd6
Заголовок пункту скарги:
Оскаржується протокольне рішення № 39/24 уповноваженої особи - Карадоброї О.В., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «Укренерго» від 31.01.2024 р. щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «АЯКС»
Опис заперечення:
Відповідно до протокольного рішення № 39/24 уповноваженої особи - Карадоброї О.В., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «Укренерго» від 31.01.2024 р.(далі - протокол), тендерну пропозицію ПП «АЯКС» відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей..
Так, у протоколі зазначено:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС», код ЄДРПОУ 23348450, поданої на участь у відкритих торгах з особливостями на закупівлю: «50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів Технічне обслуговування пожежної сигналізації на об'єктах Південного ТУОМ (Миколаївська область)» встановлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
1. Відповідно до п.1 Розділу III тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження файлів. Відкриті торги проводяться за ціновими пропозиціями без урахування ПДВ. Ціна (вартість предмету закупівлі (стартова сума аукціону)), яка зазначена у формі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації), наданої учасником шляхом завантаження документу становить - 62 370,00 грн. без ПДВ та не відповідає ціні тендерної пропозиції, яку учасник зазначив шляхом заповнення електронних форм з окремими полями в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а саме, 74 844,00 грн. без ПДВ, що не відповідає вимогам п.1 Розділу III тендерної документації.
2. На виконання п.З Розділу II Додатку 3 тендерної документації ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС», код ЄДРПОУ 23348450 у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про внесення до «Ліцензійного реєстру суб'єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення» відповідно до ПКМУ № 314 від 18.03.2022 р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», з посиланням на Декларацію №034663/23 про провадження господарської діяльності. Даний документ не зазначений у переліку документів, які повинен надати учасник для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі тендерної пропозиції та з його змісту не можливо встановити наявність дозвільного документу у Учасника на надання послуг за предметом закупівлі, що не відповідає вимогам п.З. Розділу II Додатку 3 до тендерної документації.».
Так, у протоколі зазначено:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС», код ЄДРПОУ 23348450, поданої на участь у відкритих торгах з особливостями на закупівлю: «50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів Технічне обслуговування пожежної сигналізації на об'єктах Південного ТУОМ (Миколаївська область)» встановлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
1. Відповідно до п.1 Розділу III тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження файлів. Відкриті торги проводяться за ціновими пропозиціями без урахування ПДВ. Ціна (вартість предмету закупівлі (стартова сума аукціону)), яка зазначена у формі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації), наданої учасником шляхом завантаження документу становить - 62 370,00 грн. без ПДВ та не відповідає ціні тендерної пропозиції, яку учасник зазначив шляхом заповнення електронних форм з окремими полями в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а саме, 74 844,00 грн. без ПДВ, що не відповідає вимогам п.1 Розділу III тендерної документації.
2. На виконання п.З Розділу II Додатку 3 тендерної документації ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС», код ЄДРПОУ 23348450 у складі своєї тендерної пропозиції надало Довідку про внесення до «Ліцензійного реєстру суб'єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення» відповідно до ПКМУ № 314 від 18.03.2022 р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», з посиланням на Декларацію №034663/23 про провадження господарської діяльності. Даний документ не зазначений у переліку документів, які повинен надати учасник для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі тендерної пропозиції та з його змісту не можливо встановити наявність дозвільного документу у Учасника на надання послуг за предметом закупівлі, що не відповідає вимогам п.З. Розділу II Додатку 3 до тендерної документації.».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
З аналізу вищезазначеного протоколу, зазначені підстави для відхилення Тендерної пропозиції ПП «АЯКС» не відповідає умовам Тендерної документації на закупівлю та вимогам чинного законодавства з огляду на наступне.
1)Стосовно зазначення невідповідності ціни (вартість предмету закупівлі (стартова сума аукціону)), яка зазначена у формі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації) та ціни тендерної пропозиції, яку учасник зазначив шляхом заповнення електронних форм з окремими полями в електронному вигляді через електронну систему закупівель, пояснюємо наступне.
Відповідно до п.1 Розділу III тендерної документації, тендерна пропозиція, за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї тендерної документації. В графі «Ціна» зазначається вартість предмету закупівлі - стартова сума аукціону (ціна пропозиції без урахування ПДВ). Відкриті торги проводяться за ціновими пропозиціями без урахування ПДВ. Якщо учасник закупівлі є платником ПДВ, у такому випадку, в графі «Ціна» додатково зазначається ціна його пропозиції з урахуванням ПДВ. Розрахунок вартості послуг/предмету закупівлі за формою наведеною в Додатку 1 цієї тендерної документації на основі даних, вказаних в Додатку 3 до цієї тендерної документації, яка підтверджує стартову суму аукціону, із зазначенням загальної вартості предмету закупівлі в гривнях без ПДВ та з урахуванням ПДВ.
Учасник ПП «АЯКС» є платником ПДВ, та подав тендерну пропозицію із зазначенням загальної вартості предмету закупівлі в гривнях без ПДВ - 62370,00 та з урахуванням ПДВ - 74844,00.
Учасник ПП «АЯКС» при проведенні аукціону зазначав стартову суму аукціону - 74844,00 з урахуванням ПДВ, як і кінцеву вартість суму аукціону - 54 999,00 грн. з урахуванням ПДВ, що визнається учасником у листі щодо обгрунтування аномальної низької ціни № UA-2024-01-16-013630-a/АНЦ від 25.01.2024 р.(додається). Відповідно до якого, ознайомившись з додатком №3 до тендерної документації «Опис та основні вимоги до предмету закупівлі» закупівлі UA-2024-01-16-013630-a, враховуючи досвід виконання робіт з технічного обслуговування систем протипожежного захисту (пожежна сигналізація, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей при пожежі, тощо), наше підприємство звертає Вашу увагу на те, що за ціною 54 999 грн. 00 коп. (П'ятдесят чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто дев'ять гривень 00 копійок) у тому числі ПДВ (20%) 9 166 грн. 50 коп. можливо зробити якісні роботи за закупівлею.
На вимогу п.1 Розділу III тендерної документації, ПП «АЯКС»(яке є платником ПДВ) надало цінову пропозицію з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, а у разі не включення Учасником до своїх розрахунків сплати ПДВ, це кваліфікувалося б як грубе порушення чинного законодавства України, зокрема, Податкового кодексу України.
Виходячи зі змісту протоколу Замовника, організації, які є платниками ПДВ згідно з чинним законодавством, взагалі не мають права приймати участі у даних відкритих торгах або ставитись не врівні умови(в тому числі витрачати час на кожний крок для прорахування суми ПДВ), що прямо суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, закріпленим у Статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: принципами добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, та ін., що прямо суперечить нормам чинного законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»(далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно до п.18 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", зо затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 (далі - Особливості), Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Також, наявна практика розгляду аналогічних скарг Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
1) Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23478-р/пк-пз від 18.10.2021(додається). Так відповідно до цього рішення, колегія на сторінці 5 цього рішення зазначає, що відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівліЗгідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція 259 163,00 UAH з ПДВ, остаточна пропозиція Скаржника складала 259 163,00 UAH з ПДВ, тобто аналогічна тій, що зазначена у документі з ціновою пропозицією. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі засідання тендерного комітету від 23.09.2021 №151.
2) Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No15781 -р/пк-пз від 12.07.2021(додається). Так відповідно до цього рішення, колегія на сторінці 5 цього рішення зазначає, що Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.Також слід зазначити, що Пропозиція Скаржника була відхилена як така, що не відповідає вимогам, встановленим Замовником у Документації. Закон не містить такої підстави відхилення як не відповідність вимогам, встановленим Замовником у Документації. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Ураховуючи вищенаведене, пропозиція ПП «АЯКС» була найменшою, як і з урахуванням ПДВ так і без ПДВ, але Замовник не посилаючись на норму чинного законодавства відхиляю таку пропозицію посилаючись тільки на тендерну документацію, яка може тлумачитись двобічно, оскільки там враховано, що учасники зазначають ціни і з ПДВ. Також частина 1 статті 31 Закону № 922 та пункти 41 і 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), не містять такої підстави для відхилення, як невідповідність системи оподаткування учасника чи неврахування в ціновій пропозиції ПДВ. Згадані обставини також не можна кваліфікувати як невідповідність встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 вимогам до учасника відповідно до законодавства чи умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ПП «АЯКС» наполягає, що відхилення пропозиції учасника через те, що він є платником ПДВ згідно з чинним законодавством, є прямою дискримінацією даного учасника, Замовник не має права відхиляти пропозицію учасника на такій підставі, оскільки це не є порушенням закону та помилкою, а єдино можливими вірними з боку учасника діями при формуванні тендерної пропозиції та створенні документів.
З аналізу вищезазначеного протоколу, зазначені підстави для відхилення Тендерної пропозиції ПП «АЯКС» не відповідає Тендерній документації на закупівлю та вимогам чинного законодавства з огляду на наступне.
2) Стосовно не надання п. 3 Розділу II Додатку 3 тендерної документації ліцензії, зазначаємо наступне.
Відповідно до п.3 Розділу II Додатку 3 тендерної документації, документи, які учасник повинен надати для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі тендерної пропозиції: копію ліцензії на надання послуг з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації на об’єктах з високим ступенем ризику щодо пожежної безпеки та/або копія ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення або копія наказу, що підтверджує її видачу, завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання) та/або довідку про те, що Учасник внесений до «Ліцензійного реєстру суб’єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення», за підписом уповноваженої особи Учасника, завірений печаткою (у випадку її використання).
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. No 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану", передбачено що:
"у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)".
Так як згідно з Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року No 64/2022 в Україні введено воєнний стан. Тому на цей період передбачено, що монтаж систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу дозволено здійснювати відповідно до декларації про провадження господарської діяльності.
У складі Пропозиції ПП «Аякс» містяться, зокрема:
1) надано сканований оригінал Декларації № 034663/23 про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (у відповідності до вимог Постанови КМУ №314 від 18.03.2022 року) у файлі "Додаток 3 п. 3 Декларація про провадження господарської діяльності.pdf.p7s"., в якій зазначено відомості про наявні в учасника дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні),
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту,
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень,
- Ліцензія на здійснення діяльності з спостерігання за системами протипожежного захисту,
- Ліцензія на здійснення оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкта чи приміщення,
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання,
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники).
2) надано довідку № UA-2024-01-15-004429-a від 22.01.2024 р. про внесення до «Ліцензійного реєстру суб’єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення» відповідно до ПКМУ № 314 від від 18.03.2022 р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», у файлі "4. Додаток 3 п. 3 Додвідка щодо Ліцензії.docx.p7s"., Відповідно до якої, ми, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС» (далі - Учасник), в особі директора Остріцова Володимира Олексійовича підтверджуємо, про наявність дозвільного документу для проведення робіт протипожежного призначення, а саме: Декларація №034663/23 про провадження господарської діяльності. Данна декларація включає в себе наступні дозвільні документи:
• Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні);
• Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту;
• Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень;
• Ліцензія на здійснення діяльності з спостерігання за системами протипожежного захисту;
• Ліцензія на здійснення оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкта чи приміщення;
• Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання;
• Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники).
Також, наявна практика розгляду аналогічних скарг Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, -Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No 17035-р/пк-пз від 24.10.2023 (додається). Відповідно до сторінки 9 вищенаведеного рішення зазначено, що таким чином, ТОВ "ТОП ФАЄР" отримали декларацію No011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022. Дана декларація під час воєнного стану відповідно до постанови від 18 березня 2022 р. No 314 має статус ліцензії, так як в пункті "Дозвільні документи" зазначено: "Ліцензія здійснення діяльності монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування)систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень";- декларація No 011130/22 про провадження господарської діяльності (файл "(Пожежка) Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf"), в якій зазначено, зокрема:
"Дозвільний документ
Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання".
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Крім того, Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було ухвалено багато рішень щодо усунення порушень у зв’язку з дискримінацією Замовників щодо надання декларації замість ліцензії, серед яких : № 277-р/пк-пз від 09.01.2023, № 6553-р/пк-пз від 01.11.2022, № 13521-р/пк-пз від 28.08.2023, № 7737-р/пк-пз від 26.12.2022, № 5504-р/пк-пз від 26.04.2023.
Ураховуючи вищенаведене, надана ПП «АЯКС» Декларація № 034663/23 про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення має статус ліцензії, оскільки в розділі дозвільні документи, зазначені ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, тому замовник неправомірно відхилив пропозицію ПП «АЯКС». ʼ
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника та рішення про визначення Переможця Процедури закупівлі.
Слід звернути увагу, що ПП «АЯКС» запропонували найнижчу ціну, тому застосування дискримінаційних вимог, при розгляді тендерної пропозиції призводить до розтрати бюджетних коштів у воєнний час, коли такі витрати є недопустимими.
1)Стосовно зазначення невідповідності ціни (вартість предмету закупівлі (стартова сума аукціону)), яка зазначена у формі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації) та ціни тендерної пропозиції, яку учасник зазначив шляхом заповнення електронних форм з окремими полями в електронному вигляді через електронну систему закупівель, пояснюємо наступне.
Відповідно до п.1 Розділу III тендерної документації, тендерна пропозиція, за формою, наведеною в Додатку 1 до цієї тендерної документації. В графі «Ціна» зазначається вартість предмету закупівлі - стартова сума аукціону (ціна пропозиції без урахування ПДВ). Відкриті торги проводяться за ціновими пропозиціями без урахування ПДВ. Якщо учасник закупівлі є платником ПДВ, у такому випадку, в графі «Ціна» додатково зазначається ціна його пропозиції з урахуванням ПДВ. Розрахунок вартості послуг/предмету закупівлі за формою наведеною в Додатку 1 цієї тендерної документації на основі даних, вказаних в Додатку 3 до цієї тендерної документації, яка підтверджує стартову суму аукціону, із зазначенням загальної вартості предмету закупівлі в гривнях без ПДВ та з урахуванням ПДВ.
Учасник ПП «АЯКС» є платником ПДВ, та подав тендерну пропозицію із зазначенням загальної вартості предмету закупівлі в гривнях без ПДВ - 62370,00 та з урахуванням ПДВ - 74844,00.
Учасник ПП «АЯКС» при проведенні аукціону зазначав стартову суму аукціону - 74844,00 з урахуванням ПДВ, як і кінцеву вартість суму аукціону - 54 999,00 грн. з урахуванням ПДВ, що визнається учасником у листі щодо обгрунтування аномальної низької ціни № UA-2024-01-16-013630-a/АНЦ від 25.01.2024 р.(додається). Відповідно до якого, ознайомившись з додатком №3 до тендерної документації «Опис та основні вимоги до предмету закупівлі» закупівлі UA-2024-01-16-013630-a, враховуючи досвід виконання робіт з технічного обслуговування систем протипожежного захисту (пожежна сигналізація, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей при пожежі, тощо), наше підприємство звертає Вашу увагу на те, що за ціною 54 999 грн. 00 коп. (П'ятдесят чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто дев'ять гривень 00 копійок) у тому числі ПДВ (20%) 9 166 грн. 50 коп. можливо зробити якісні роботи за закупівлею.
На вимогу п.1 Розділу III тендерної документації, ПП «АЯКС»(яке є платником ПДВ) надало цінову пропозицію з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, а у разі не включення Учасником до своїх розрахунків сплати ПДВ, це кваліфікувалося б як грубе порушення чинного законодавства України, зокрема, Податкового кодексу України.
Виходячи зі змісту протоколу Замовника, організації, які є платниками ПДВ згідно з чинним законодавством, взагалі не мають права приймати участі у даних відкритих торгах або ставитись не врівні умови(в тому числі витрачати час на кожний крок для прорахування суми ПДВ), що прямо суперечить основоположним принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, закріпленим у Статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: принципами добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, та ін., що прямо суперечить нормам чинного законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»(далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Відповідно до п.18 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", зо затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 (далі - Особливості), Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Також, наявна практика розгляду аналогічних скарг Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
1) Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23478-р/пк-пз від 18.10.2021(додається). Так відповідно до цього рішення, колегія на сторінці 5 цього рішення зазначає, що відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівліЗгідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна пропозиція 259 163,00 UAH з ПДВ, остаточна пропозиція Скаржника складала 259 163,00 UAH з ПДВ, тобто аналогічна тій, що зазначена у документі з ціновою пропозицією. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі засідання тендерного комітету від 23.09.2021 №151.
2) Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No15781 -р/пк-пз від 12.07.2021(додається). Так відповідно до цього рішення, колегія на сторінці 5 цього рішення зазначає, що Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.Також слід зазначити, що Пропозиція Скаржника була відхилена як така, що не відповідає вимогам, встановленим Замовником у Документації. Закон не містить такої підстави відхилення як не відповідність вимогам, встановленим Замовником у Документації. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Ураховуючи вищенаведене, пропозиція ПП «АЯКС» була найменшою, як і з урахуванням ПДВ так і без ПДВ, але Замовник не посилаючись на норму чинного законодавства відхиляю таку пропозицію посилаючись тільки на тендерну документацію, яка може тлумачитись двобічно, оскільки там враховано, що учасники зазначають ціни і з ПДВ. Також частина 1 статті 31 Закону № 922 та пункти 41 і 42 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), не містять такої підстави для відхилення, як невідповідність системи оподаткування учасника чи неврахування в ціновій пропозиції ПДВ. Згадані обставини також не можна кваліфікувати як невідповідність встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 вимогам до учасника відповідно до законодавства чи умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ПП «АЯКС» наполягає, що відхилення пропозиції учасника через те, що він є платником ПДВ згідно з чинним законодавством, є прямою дискримінацією даного учасника, Замовник не має права відхиляти пропозицію учасника на такій підставі, оскільки це не є порушенням закону та помилкою, а єдино можливими вірними з боку учасника діями при формуванні тендерної пропозиції та створенні документів.
З аналізу вищезазначеного протоколу, зазначені підстави для відхилення Тендерної пропозиції ПП «АЯКС» не відповідає Тендерній документації на закупівлю та вимогам чинного законодавства з огляду на наступне.
2) Стосовно не надання п. 3 Розділу II Додатку 3 тендерної документації ліцензії, зазначаємо наступне.
Відповідно до п.3 Розділу II Додатку 3 тендерної документації, документи, які учасник повинен надати для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при подачі тендерної пропозиції: копію ліцензії на надання послуг з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації на об’єктах з високим ступенем ризику щодо пожежної безпеки та/або копія ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення або копія наказу, що підтверджує її видачу, завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (у разі її використання) та/або довідку про те, що Учасник внесений до «Ліцензійного реєстру суб’єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення», за підписом уповноваженої особи Учасника, завірений печаткою (у випадку її використання).
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. No 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану", передбачено що:
"у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)".
Так як згідно з Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року No 64/2022 в Україні введено воєнний стан. Тому на цей період передбачено, що монтаж систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу дозволено здійснювати відповідно до декларації про провадження господарської діяльності.
У складі Пропозиції ПП «Аякс» містяться, зокрема:
1) надано сканований оригінал Декларації № 034663/23 про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (у відповідності до вимог Постанови КМУ №314 від 18.03.2022 року) у файлі "Додаток 3 п. 3 Декларація про провадження господарської діяльності.pdf.p7s"., в якій зазначено відомості про наявні в учасника дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні),
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту,
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень,
- Ліцензія на здійснення діяльності з спостерігання за системами протипожежного захисту,
- Ліцензія на здійснення оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкта чи приміщення,
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання,
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники).
2) надано довідку № UA-2024-01-15-004429-a від 22.01.2024 р. про внесення до «Ліцензійного реєстру суб’єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення» відповідно до ПКМУ № 314 від від 18.03.2022 р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», у файлі "4. Додаток 3 п. 3 Додвідка щодо Ліцензії.docx.p7s"., Відповідно до якої, ми, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЯКС» (далі - Учасник), в особі директора Остріцова Володимира Олексійовича підтверджуємо, про наявність дозвільного документу для проведення робіт протипожежного призначення, а саме: Декларація №034663/23 про провадження господарської діяльності. Данна декларація включає в себе наступні дозвільні документи:
• Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні);
• Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту;
• Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень;
• Ліцензія на здійснення діяльності з спостерігання за системами протипожежного захисту;
• Ліцензія на здійснення оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкта чи приміщення;
• Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання;
• Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники).
Також, наявна практика розгляду аналогічних скарг Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, -Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No 17035-р/пк-пз від 24.10.2023 (додається). Відповідно до сторінки 9 вищенаведеного рішення зазначено, що таким чином, ТОВ "ТОП ФАЄР" отримали декларацію No011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022. Дана декларація під час воєнного стану відповідно до постанови від 18 березня 2022 р. No 314 має статус ліцензії, так як в пункті "Дозвільні документи" зазначено: "Ліцензія здійснення діяльності монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування)систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень";- декларація No 011130/22 про провадження господарської діяльності (файл "(Пожежка) Декларація_про_провадження_господарської_діяльності.pdf"), в якій зазначено, зокрема:
"Дозвільний документ
Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання".
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Крім того, Постійно діючою адміністративної колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було ухвалено багато рішень щодо усунення порушень у зв’язку з дискримінацією Замовників щодо надання декларації замість ліцензії, серед яких : № 277-р/пк-пз від 09.01.2023, № 6553-р/пк-пз від 01.11.2022, № 13521-р/пк-пз від 28.08.2023, № 7737-р/пк-пз від 26.12.2022, № 5504-р/пк-пз від 26.04.2023.
Ураховуючи вищенаведене, надана ПП «АЯКС» Декларація № 034663/23 про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення має статус ліцензії, оскільки в розділі дозвільні документи, зазначені ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, тому замовник неправомірно відхилив пропозицію ПП «АЯКС». ʼ
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника та рішення про визначення Переможця Процедури закупівлі.
Слід звернути увагу, що ПП «АЯКС» запропонували найнижчу ціну, тому застосування дискримінаційних вимог, при розгляді тендерної пропозиції призводить до розтрати бюджетних коштів у воєнний час, коли такі витрати є недопустимими.
×
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17035-р/пк-пз від 24.10.2023
-
Опис доказу:
Практика розгляду скарг, що підтверджує прийняття рішення комісією з аналогічного питання на користь скаржника(подання декларації про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення замість ліцензії)
-
Повʼязаний документ:
7 рішення від 24.10.2023 № 17035.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка № UA-2024-01-15-004429-a від 22.01.2024 р. про внесення до «Ліцензійного реєстру суб’єктів господарювання, які виконують роботи протипожежного призначення» відповідно до ПКМУ № 314 від від 18.03.2022 р. «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
-
Опис доказу:
Підтверджує наявність ліцензії п.З Розділу II Додатку 3 тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
6 Довідка щодо Ліцензії.docx
-
-
Назва доказу:
ції № 034663/23 про провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення
-
Опис доказу:
Підтверджує наявність ліцензії п.З Розділу II Додатку 3 тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
5 Декларації № 034663 23 .pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No15781 -р/пк-пз від 12.07.2021р.
-
Опис доказу:
Практика розгляду скарг, що підтверджує прийняття рішення комісією з аналогічного питання на користь скаржника (врахування пропозиції учасника з урахуванням ПДВ)
-
Повʼязаний документ:
4 рішення від 12.07.2021 №15781.pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 23478-р/пк-пз від 18.10.2021 р.
-
Опис доказу:
Практика розгляду скарг, що підтверджує прийняття рішення комісією з аналогічного питання на користь скаржника (врахування пропозиції учасника з урахуванням ПДВ)
-
Повʼязаний документ:
3 Рішення від 18.10.2021 № 23478.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист щодо обгрунтування аномальної низької ціни № UA-2024-01-16-013630-a/АНЦ від 25.01.2024 р
-
Опис доказу:
Підтверджує зазначення кінцевої пропозиції до аукціону з урахуванням ПДВ
-
Повʼязаний документ:
2 Лист щодо аномально низької ціни.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція ПП «АЯКС»
-
Опис доказу:
Підтверджує подання тендерної пропозиції з урахуванням ПДВ та без ПДВ
-
Повʼязаний документ:
1 Тендерна пропозиція ПП АЯКС.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника НЕК «Укренерго» скасувати своє рішення прийняте протокольним рішенням № 39/24 уповноваженої особи - Карадоброї О.В., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК «Укренерго» від 31.01.2024 р. щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «АЯКС».