• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5- «Утилізація сміття та поводження зі сміттям»

Завершена

619 466.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 194.66 UAH
Період оскарження: 16.01.2024 15:58 - 21.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на необ’єктивне та упереджене рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер: ffdeb050d5004d9e81d47492b4791251
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-16-013053-a.b1
Назва: Скарга на необ’єктивне та упереджене рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА
Скарга:
Скарга на необ’єктивне та упереджене рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА
Дата розгляду скарги: 12.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.02.2024 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.02.2024 11:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.02.2024 № 2605, Замовником скасовано Рішення від 26.01.2024р. № 44 щодо відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця КОНЮШЕНКО СВІТЛАНИ ВОЛОДИМИРІВНИ та Рішення від 30.01.2024 №47 про визначення фізичної особи-підприємця АВЕРБУХ ОЛЬГИ АНАТОЛІЇВНИ переможцем процедури закупівлі — "Послуги з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів за кодом ДК 021:2015: 90510000-5- "Утилізація сміття та поводження зі сміттям" відповідно до протокольного рішення № 66 від 15.02.2024
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА, Світлана Конюшенко 380683719079 fop_svitlana_koniushenko@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 9cba3b1141ac4fd0b98586f4042a7710
Заголовок пункту скарги: Необ’єктивне та упереджене рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА
Опис заперечення: Протокольне рішення № 44 від 26.01.2024 р. про відхилення пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА не погоджується з Протокольним рішенням № 44 від 26.01.2024 р., яким відхилено пропозицію Скаржника з огляду на наступне:
Відповідно п. 3.7. Додатку 1 до Тендерної документації закупівлі UA-2024-01-16-013053-a – «3.7. Учасник гарантує, що під час надання Замовнику послуг з вивезення твердих побутових відходів та великогабаритних відходів, здійснюватиме вивіз сміття виключно на санкціоновані полігони/звалища, у складі пропозиції, Учасник надає підтверджуючі документи щодо права Учасника на користування послугами полігона/звалища протягом 2024 року включно, із суб’єктом господарювання, який має чинну ліцензію на провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів, із наданням копії такої ліцензії в складі своєї пропозиції.»
Відповідно п. 2 Розділу 5 Тендерної документації закупівлі UA-2024-01-16-013053-a – «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.».

Відповідно п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) - «43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.».

Виявлені Замовником невідповідності в складі пропозиції Скаржника є такими виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Вказана позиція підтверджується практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наприклад цитуємо Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5956-р/пк-пз від 04.05.2023 р. за результатами розгляду скарги UA-2023-02-14-003017-a.b2:
1.2.Щодо підстави відхилення Пропозиції Скаржника.
На розгляд Колегії надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК ЕКО СВІТ" від 02 березня 2023 № UA-2023-02-14-003017-a.b1, в якій не погоджувалось з рішенням Замовника щодо відхилення його Пропозиції, за результатами розгляду якої, Колегією прийнято рішення від 13.03.2023 № 3041-р/пк-пз, відповідно до якого, зокрема: "Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність вимогам в цій документації, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у пункті 6 цього Розділу та Додатку 4 Документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) до предмета закупівлі зазначена в додатку 4 цієї Документації.
Додаток 4 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасник повинен надати документальне підтвердження на користування послугами сміттєзвалища з захоронення/утилізації сміття:
- у разі наявності на балансі (в управлінні або іншій формі користування) Учасника сміттєзвалища: сканкопія оригіналу свідоцтва про право власності або оригінал договору оренди, або оригінал іншого документу, який доводить перебування на балансі (в управлінні або іншій формі користування) сміттєзвалища;
- у разі відсутності на балансі Учасника сміттєзвалища: сканкопія з оригіналу договору діючого протягом 2023 року, яким підтверджується можливість Учасника здавати сміття для їх подальшого захоронення або утилізації або переробки.
Учасник повинен підтвердити, що система менеджменту якості та управління якості Учасників, стосовно організації діяльності (операцій) у сфері поводження з безпечними відходами, яку проводить Учасник, відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015, для підтвердження чого Учасник надає сертифікат на систему менеджмента якості, що виданий органом сертифікації, який підтверджує відповідність міжнародному стандарту ISO 9001:2015 та сертифікат на управління якістю, що виданий органом сертифікації, який підтверджує відповідність міжнародному стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а також сертифікати відповідності на сміттєвози та їх підіймальні пристрої, якими надаватимуться послуги, та на контейнери, які надаються Виконавцем для Замовника.
У складі Пропозиції Скаржника містяться, зокрема:
- довідка, в якій учасник повідомляє, що у складі пропозиції відсутні сертифікати відповідності на сміттєвози та їх підіймальні пристрої, якими надаватимуться послуги, оскільки згідно кваліфікаційних вимог закупівлі (додаток 1) послуги повинні надаватися транспортних засобами для вивезення контейнерів об’ємом 10-12 м3 та об’ємом 20-35 м3, тобто контейнеровози або автомобілі типу мультиліфт, а не сміттєвози. А сертифікація контейнерів не є обов’язковою згідно чинного законодавства України.
Разом з тим, у складі пропозиції Скаржника відсутнє документальне підтвердження на користування послугами сміттєзвалища з захоронення/утилізації сміття, а також сертифікати відповідності на сміттєвози та їх підіймальні пристрої, якими надаватимуться послуги, та на контейнери, які надаються Виконавцем для Замовника.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.»

Вказана позиція також підтверджується рішеннями:
- Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3041-р/пк-пз від 13.03.2023 р. за результатами розгляду скарги UA-2023-02-14-003017-a.b1
- Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7906-р/пк-пз від 29.12.2022 р. за результатами розгляду скарги UA-2022-12-06-004101-a.a2

Замовник не надавши час на усунення невідповідностий в тендерній пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНИ ВОЛОДИМИРІВНИ порушив законне право Скаржника стати переможцем закупівлі.

Додатково повідомляємо, що документи, які вимагав замовник помилково незавантажені, пороте вони наявні в ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ КОНЮШЕНКО СВІТЛАНИ ВОЛОДИМИРІВНИ, а саме:
- Договір про надання послуг з видалення відходів, що не є небезпечними № 6 від 18.01.2024 р.
- Постанова № 1463 від 27.12.2017 р. «Про видачу ліцензії з захоронення побутових відходів ТОВ «СОЮЗ»»
- ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 587691545098
- ВИПИСКА з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Номер 479667392080)
- РІШЕННЯ № 19-08/22 УЧАСНИКА ТОВАРИСТВА ЗОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОЮЗ" (Ідентифікаційний код 30586931) від 19.08.2022 р. про перейменування в ТОВ «КЛІАР-СІТІ».

Не надавши Скаржнику вимогу, як Учаснику процедури закупівлі, на виправлення невідповідності Замовником грубо порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабміну від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», в тому числі прямо порушив принципи ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника