• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Контейнери для збирання побутових відходів 1,1 м.куб.

Завершена

2 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2018 13:04 - 08.03.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга у відповідності до статті 18 Закону України "Про публічні закупівл

Номер: 9041ab105f144388913bc0a19592f26c
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-22-000970-c.a4
Назва: Скарга у відповідності до статті 18 Закону України "Про публічні закупівл
Скарга:
Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції Учасника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.04.2018 21:22
Дата виконання рішення Замовником: 25.04.2018 13:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення № 3692-р/пк-пз від 19.04.2018 постійно діючої адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Гуменецька сільська рада повідомляє про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "Запоріжкомунсталь" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-Львів" переможцем процедури закупівлі – "ДК 021:2015: 44610000-9 – Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-02-22-000970-c.
Автор: ООО "Запоріжкомунсталь", Сергій Шульга +380612367207 zapstal2016@gmail.com http://metalbox.in.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога на рішення про дискваліфікацію переможця

Номер: 2838c3dd237548679792ab6534e171f9
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-22-000970-c.a3
Назва: Вимога на рішення про дискваліфікацію переможця
Вимога:
Вимога на рішення «Тендерного комітету Гуменецької сільської ради» Україна, Хмельницька область обл., Кам'янець-Подільський район, село Гуменці, вулиця Першотравнева, будинок 69 по Протоколу №17 від 15 березня 2018 року, про розгляд тендерних пропозицій за процедурою відкриті торги на закупівлю послуг за «код ДК 021:2015- 44610000-9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску» (контейнери для збирання побутових відходів 1,1 м.куб.)» Ми ТОВ «АКВАЕКОБІОГРУПП», вважаємо, що ці зауваження не можуть бути суттєвими, та мати привід для дискваліфікації нашої пропозиції яка за ціною подання була найменшою, а саме 1`557`600.00 грн. Просимо відмінити рішення щодо дискваліфікації учасника ТОВ «АКВАЕКОБІОГРУПП» з ціною 1`557`600.00 грн. з ПДВ, та визнати ТОВ «АКВАЕКОБІОГРУПП» переможцем, що призведе до економії бюджетних коштів, оскільки наша пропозиція за процедурою відкритих торгів на закупівлю послуг за «код ДК 021:2015- 44610000-9 «Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску» (контейнери для збирання побутових відходів 1,1 м.куб.)» підтверджена паспортом якості продукції Європейського виробника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на Вашу скаргу у прикріпленому файлі (Лист № 87/01-36 від 21.03.2018 року)
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Зміни до ТД

Номер: d6eb1cd9f9534696bbb28f45ccfb45fb
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-22-000970-c.a2
Назва: Зміни до ТД
Вимога:
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників. Досліджуючи умови тендерної документації встановлено, що її положення не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) виходячи з наступного. 1. Згідно з пунктом 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються у межах єдиної процедури закупівлі щодо яких учасникам дозволяється подавати пропозиції. Але, підпунктом 5.2.3. пункту 5.2. Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції ТД – зазначено, що На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 15 000 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Також враховуючи, Ваші роз’яснення до відповіді організатора торгів про відхилення вимог про внесення змін до тендерної документації наданої у встановленому законодавством порядку на порталі Уповноваженого органу наданої 02.03.2018 р. о 11 год 03 хв. наполягаємо, що включені до тендерної документації вимоги про право Учасників оплатити юридично-консультативні послуги: По-перше, не відповідають вимогам ч. 4 ст. 22 Закону, якою визначено, що тендерна документація не має містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації, оскільки Закон не передбачає встановлення в тендерній документації, ні ПРАВ, ні тим більше обов’язків з оплати будь-яких суміжних послуг, чи витрат Замовника з організації закупівель. Більш того, відповідні видатки повинні бути передбачені у бюджеті відповідної установи та не сплачуватись Учасниками, тим більше незрозуміле та непрозоре ціноутворення таких послуг. А наявність таких вимог тільки обмежує бажання учасників прийняти участь у цій закупівлі, оскільки надає можливість Замовнику використовувати цей пункт для маніпуляцій та неправомірних вимог під час приймання товару або на будь-якій іншій стадії виконання договору. По-друге, не ґрунтуються на Законі. Доводимо до Вашого відома, що наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 680 від 13.04.2016 р. має рекомендаційний характер та не зареєстрований в Міністерстві юстиції України. Відповідно до цього Наказу замовник в розділі «Інша інформація» тендерної документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства. Проте, Законом не встановлено права Замовника включати до тексту тендерної документації інформації про ОБОВЯЗОК-ПРАВО оплачувати витрати пов’язані з організацією закупівлі. По-трете, обґрунтовані роз’ясненнями Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 3302-04/28136-08 від 25.07.2012 р. текст яких відсутній загальному у доступі в мережі інтернет та на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, а тому визначити, які саме роз’яснення містяться у цьому рекомендаційному акті неможливо. По-четверте, незрозуміло з чого складається відповідно послуга її ціноутворення. Незрозуміло чому саме 15 000,00 грн, а не 150 000,00 грн. чи 1500,00 грн. Яким чином повинні сплачуватись ці послуги, якою правовою підставою буде така оплата? Чи не стане відповідна оплата підставою для виключення податковими органами цих витрат та багато інших питань, що свідчить про неврегульованість таких вимог, ані Законом, ані чинним законодавством. Отже, вимога про оплату вартості юридичних послуг не засновані на Законі. 2. З приводу вимог з оплати експертного дослідження зразків Законом відповідна компетенція не належить до Замовника чи будь-яких інших експертних центрів після подання тендерної пропозиції та на етапі оцінки тендерної пропозиції. Відповідні вимоги є самодіяльністю Замовника, що не передбачені Законом. Доводимо до Вашого відома, що перевірка зразків можлива лише відповідною експертною організацією до подання тендерної пропозиції з наданням відповідного експертного висновку, ЯКІ І МАЄ БУТИ ДОЛУЧЕНИЙ ДО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ. Іншого порядку перевірки зразків законом не передбачено. Всі інші вимоги – є протиправними. Крім того, поставка якісної продукції є обов’язком продавця (ст.ст. 673-676 ЦК України), у разі існування сумнівів щодо поставки неякісного товару покупець має право звернутись до відповідної експертної установи для перевірки якості з дотриманням вимог чинного законодавства та відповідним розподілом витрат. Тож відповідні вимоги не засновані на Законі. 3. У редакції проекту договору визначеного тендерною документацією відсутній прозорий порядок прийомки поставленого товару за показниками кількості та якості. Оскільки, враховуючи вимоги тендерної документації, з цього приводу можливі зловживання з боку замовника, вимагаємо включення до проекту договору пункту наступного змісту: «Приймання Товару по кількості та якості проводиться у відповідності з Інструкцією Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР № П-6 від 15.06.1965 р. зі змінами, Інструкцією Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР № П-7 від 25.04.1966 р.» Посилання на відповідні інструкції обумовлено відсутністю інших нормативних актів, що регулюють питання приймання поставленого товару за кількістю та якістю.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. На Ваші зауваження стосовно послуг Консультанта та надання зразків, відповідь надана в попередніх роз’ясненнях. Стосовно внесення змін в проект Договору про закупівлю, а саме стосовно приймання-передавання поставленого товару повідомляємо наступне: в тендерній документації в Додатку 3 Замовником надано проект договору, а не остаточна його редакція. Тому, комітет не вбачає необхідності внесення змін до проекту договору, адже всі його позиції будуть уточнюватись сторонами під час укладання.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Зміни до ТД

Номер: d30fe0365b0441dc90f93ea6fc036e8e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-02-22-000970-c.c1
Назва: Зміни до ТД
Вимога:
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників. Досліджуючи умови тендерної документації встановлено, що її положення не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) виходячи з наступного. 1. Згідно з пунктом 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються у межах єдиної процедури закупівлі щодо яких учасникам дозволяється подавати пропозиції. Але, підпунктом 5.2.3. пункту 5.2. Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції ТД – зазначено, що На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 15 000 грн. (п’ятнадцять тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати повинні бути сплачені на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів. Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону товаром - є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Тож, визначеною нормою встановлено, що вартість товару – предмету закупівлі може складатися виключно з: - вартості самого товару-предмету закупівлі; - послуг, пов’язані з доставкою таких товарів. Предметом закупівлі за цією Процедурою є товари, що має визначення в тендерній документації – «контейнери для збирання побутових відходів 1,1 м.куб. (ДК 021:2015: 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску)», а не витрати, пов'язані з юридично-консультаційними послугами. Таким чином, послуги з оплати Консультацій або інших складових розрахункової вартості товару-предмету закупівлі Закон не встановлює, а тому відповідні вимоги встановлені Замовником є дискримінаційними тобто такими, що не засновані на Законі. Крім того, визначені вимоги порушують і один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Саме такого висновку дійшов орган оскарження в своєму рішенні по справі № 7587-р/пк-пз від 27.10.2017 року. 2. Підпунктом 3.6.6 пункту 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції встановлено, що «Замовник має право перевірити якість товару за кошти Учасника. Перевірка буде здійснюватися Замовником у незалежній акредитованій лабораторії або іншій установі, визначеній Замовником. Учасник зобов’язується здійснити оплату за проведення лабораторією дослідження зразків товару протягом трьох робочих днів з моменту надання йому документів для такої оплати будь-яким засобом зв’язку (поштою, факсом, електронною поштою тощо)» Згідно ст. 25 Закону тендерна пропозиція учасника подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Отже зразок, про який йдеться мова в пункті тендерної документації – не є частиною тендерної документації Учасників та ненадання такого зразку не призведе до порушення умов тендерної документації Замовника. Більш того, з таких підстав у Замовника не виникає жодних зобов’язань з оплати послуг за проведення лабораторією дослідження зразків товару. Додатково зазначаємо, що згідно зі ст. 28 Закону Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна; у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів. У разі якщо крім ціни установлені інші критерії оцінки до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично, відповідно до методики оцінки, установленої замовником в тендерній документації, визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі відображаються значення ціни пропозиції учасника та приведеної ціни. Таким чином, у разі якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції крім ціни застосовуються й інші критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу. У тендерній документації Гуменецької сільської ради на закупівлю контейнерів для збирання побутових відходів 1,1 м.куб. (ДК 021:2015: 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску ), відсутня інформація про приведену ціну. Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. За результатом розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне. Стосовно послуг Консультанта. Відповідно до вимог ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація (далі - ТД) може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Примірною тендерною документацією для процедури закупівлі – відкриті торги, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 680 від 13.04.2016, передбачено, що Замовник в тендерній документації в графі «Інша інформація» може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити (а не виключно до Закону України «Про публічні закупівлі»). Можливість залучення до проведення торгів консультантів підтверджується і роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 3302-04/28136-08 від 25.07.2012. Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст.204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету або уповноваженої особи. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг здійснюється учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації. В тендерній документації на закупівлю зазначено, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Отже, дана норма ТД встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити послуги Консультанта. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Консультанта не має наслідком відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та ніяким іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів. Таким чином, нормами чинного законодавства не заборонено залучення Замовником на договірних засадах консультантів до роботи тендерного комітету або уповноваженої особи. А оплата послуг Консультанта може здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку, передбаченому положеннями Цивільного кодексу України. Стосовно надання зразків. Одним з основних принципів публічних закупівель є максимальна економія та ефективність. Згідно вимог тендерної документації Замовник торгів може вимагати надання зразків товару після проведення оцінки пропозицій, що пропонується Учасником, пропозиція якого перебуває в статусі «На розгляді». Учасник у складі пропозиції повинен надати згоду про надання зразків за першою вимогою Замовника. Кількість та зразки товару, які Учасники повинні надати для Замовника вказується у листі, який направляється Учаснику. Строк для надання зразків товару повинен становити не більше ніж 4 робочі дні з дня направлення листа Замовником Учаснику. Замовник має право перевірити якість товару за кошти Учасника. Перевірка буде здійснюватись Замовником у незалежній акредитованій лабораторії або іншій установі, визначеній Замовником. Учасник зобов’язується здійснити оплату за проведення лабораторією дослідження зразків товару протягом трьох робочих днів з моменту надання йому документів для такої оплати будь-яким засобом зв’язку (поштою, факсом, електронною поштою тощо). У разі не надання зразків у строк, який передбачений п.п. 3.6.5. ТД, не оплати вартості перевірки, яка передбачена у п.п. 3.6.6. ТД, або встановлення не відповідності зразка товару вимогам Замовника, пропозиція такого Учасника буде вважатися такою, що не відповідає вимогам ТД та буде відхилена відповідно до ст.30 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вказані вимоги жодним чином не обмежують коло учасників та не призводять до дискримінації та обмеження конкуренції з наступних підстав: зразки можуть вимагатися, можуть не вимагатися, перевірка може здійснюватися, може й не здійснюватися. Окрім того, зразки можуть вимагатися тільки після проведення аукціону, тобто після оцінки тендерних пропозицій електронною системою та не впливають на формування ціни на товар. Вимога про надання зразків є для всіх Учасників однаковою, тому не порушує принципу публічних закупівель - недискримінація Учасників. Для замовника важливим аспектом проведення закупівлі є її ефективність, закупівля якісного товару, а для Учасників, які мають намір постачати якісний товар не має бути проблемою його демонстрація. У зв’язку із вищевикладеним, Гуменецькою сільською радою проводиться процедура відкритих торгів із дотриманням усіх норм чинного законодавства та в замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено