• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт гідроксихлорид алюмінію)

Завершена

1 644 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 220.00 UAH
Період оскарження: 16.01.2024 08:04 - 24.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: ba689c4606e54510b66ea8ee00afceb7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-16-000130-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
16.01.2024 року комунальне підприємство «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-01-16-000130-a Код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт гідроксихлорид алюмінію) (далі – закупівля). За результатами аукціону розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 29.01.2024 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: 1. -ТОВ «ХІМЕФЕКТ» (далі – Переможець); -ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» (далі – Скаржник); -ТОВ «Альфа – Лекс» Протоколом уповноваженої особи Замовника №б/н від 14.02.2024р. визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ «ХІМЕФЕКТ». Скаржник вважає, що зазначене рішення Замовника, яке прийнято після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою
Дата розгляду скарги: 29.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.02.2024 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2024 17:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3844-р/пк-пз від 29.02.2024 Комунальне підприємство «Солонянське житлово-комунальне управління» Дніпропетровської обласної ради» скасувало рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ХІМЕФЕКТ" переможцем за процедурою закупівлі — "Код за ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянт гідроксихлорид алюмінію)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-16- 000130-a згідно протоколу уповноваженої особи від 07.03.2024 року
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua

Пункт скарги

Номер: 47f1371c4c6e4ecdbf17ffd76c154de9
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає: сертифікат/паспорт якості на коагулянт гідроксихлорид алюмінію де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації. Переможець надав паспорт якості №16 від 16 січня 2024 виданий Товариством з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» (файл «Паспорт якості Алюмофлок.pdf»). Однак, наданий паспорт не містить інформації про масу продукції та дату виготовлення. 09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків, яким останній запропонував Переможцю надати Паспорт якості, який би містив інформацію про масу продукції та дату виготовлення. Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Таким чином, паспорт якості є документом, що підтверджує якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Опис заперечення: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає:
сертифікат/паспорт якості на коагулянт гідроксихлорид алюмінію де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім якісним вимогам, що встановлені в тендерній документації.
Переможець надав паспорт якості №16 від 16 січня 2024 виданий Товариством з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» (файл «Паспорт якості Алюмофлок.pdf»). Однак, наданий паспорт не містить інформації про масу продукції та дату виготовлення.
09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків, яким останній запропонував Переможцю надати Паспорт якості, який би містив інформацію про масу продукції та дату виготовлення.
Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, паспорт якості є документом, що підтверджує якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей.
Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Замість цього, всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, яка не відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, при невідповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цієї закупівлі оскільки наша пропозиція є наступною за ціною, чим порушенні наші права та інтереси.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція є наступною та відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Гідрохім» переможцем закупівлі.
Документи передбачені п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі) не надаються, оскільки скарга не стосується положень тендерної документації та не стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 61976fec09e241bea95de65375caa776
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає: сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) або карту даних небезпечного фактору або інший Документ, який за структурою та змістом відповідає вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р. На відповідність вищезазначеній вимозі Переможець надав документ «довідкова інформація про небезпечний фактор алюміній хлорид гідрооксид.pdf». Згідно наданого документу неможливо ідентифікувати, чи він стосується саме запропонованого Коагулянту Алюмофлок-CL (гідроксихлорид алюмінію), оскільки такий документ містить лише загальну назву «Алюміній хлорид гідроксид», а фізико-хімічні показники не відповідають показникам у Паспорті якості №16 від 16.01.2024 року, який Учасник у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам Додатку №3 до тендерної документації (густина у такому документі має значення 1,34-1,36 г/см3 при 20оС, а в Паспорті якості №16 від 16.01.2024 року – 1,25 г/см3). 09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків. Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав, оскільки сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) або карту даних небезпечного фактору або інший Документ, який за структурою та змістом відповідає вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р. є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Опис заперечення: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає:
сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) або карту даних небезпечного фактору або інший Документ, який за структурою та змістом відповідає вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р.
На відповідність вищезазначеній вимозі Переможець надав документ «довідкова інформація про небезпечний фактор алюміній хлорид гідрооксид.pdf». Згідно наданого документу неможливо ідентифікувати, чи він стосується саме запропонованого Коагулянту Алюмофлок-CL (гідроксихлорид алюмінію), оскільки такий документ містить лише загальну назву «Алюміній хлорид гідроксид», а фізико-хімічні показники не відповідають показникам у Паспорті якості №16 від 16.01.2024 року, який Учасник у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження відповідності вимогам Додатку №3 до тендерної документації (густина у такому документі має значення 1,34-1,36 г/см3 при 20оС, а в Паспорті якості №16 від 16.01.2024 року – 1,25 г/см3).
09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків.
Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав, оскільки сертифікат або паспорт безпечності речовини/матеріалу (material safety data sheet, MSDS) або карту даних небезпечного фактору або інший Документ, який за структурою та змістом відповідає вимогам Постанови МОЗ України за №19 від 20.05.2002 р. є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей.
Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Замість цього, всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, яка не відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, при невідповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цієї закупівлі оскільки наша пропозиція є наступною за ціною, чим порушенні наші права та інтереси.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція є наступною та відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Гідрохім» переможцем закупівлі.
Документи передбачені п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі) не надаються, оскільки скарга не стосується положень тендерної документації та не стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 4baf0009066840bba9c446d5f3fea6ba
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає: копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар(коагулянт гідроксихлорид алюмінію), з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника. Переможець надав паспорт якості №16 від 16 січня 2024 виданий Товариством з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» (файл «Паспорт якості Алюмофлок.pdf») в якому зазначено, що товар виготовлено згідно: ТУ У 20.1-38985841-002:2015 зі змінами 1-5. Однак, Переможець не надав ТУ У 20.1-38985841-002:2015, а надав лише зміни до них. 09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків. Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав, оскільки технічні умови є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей. Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Опис заперечення: Відповідно до додатку 3 тендерної документації для підтвердження якості запропонованого товару Учасник у складі своєї пропозиції надає:
копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар(коагулянт гідроксихлорид алюмінію), з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника.
Переможець надав паспорт якості №16 від 16 січня 2024 виданий Товариством з обмеженою відповідальністю «ХІМЕФЕКТ» (файл «Паспорт якості Алюмофлок.pdf») в якому зазначено, що товар виготовлено згідно: ТУ У 20.1-38985841-002:2015 зі змінами 1-5.
Однак, Переможець не надав ТУ У 20.1-38985841-002:2015, а надав лише зміни до них.
09 лютого 2024 Замовником опубліковано повідомлення про усунення недоліків.
Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає, що Замовник протиправно надав час для усунення невідповідностей не маючи для цього підстав, оскільки технічні умови є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі і Замовник не мав права надавати час для усунення невідповідностей.
Враховуючи наведене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі, у зв'язку з чим наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Замість цього, всупереч вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, яка не відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у невідхиленні тендерної пропозиції Переможця, при невідповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цієї закупівлі оскільки наша пропозиція є наступною за ціною, чим порушенні наші права та інтереси.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
-принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення ТОВ «ХІМЕФЕКТ» переможцем закупівлі та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція є наступною та відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Гідрохім» переможцем закупівлі.
Документи передбачені п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі) не надаються, оскільки скарга не стосується положень тендерної документації та не стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір