• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобіля)

Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобіля

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 15.01.2024 17:06 - 10.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги Замовника у ТЗ

Номер: e46b049ac6ec44c08c4c1426dacca193
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-15-013739-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги Замовника у ТЗ
Скарга:
Просимо прийняти до розгляду скаргу на дискримінаційні вимоги Замовника щодо місцезнаходження СТО, вітрового скла та газобалонного обладнання, так як вважаємо такі вимоги не обгрунтованими і такими, що навмисно звужують коло потенційних учасників.
Дата розгляду скарги: 30.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.01.2024 18:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.02.2024 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни в Тендерну документацію відповідно до рішення Комісія Антимонопольного комітету України від 30.01.2024 № 1876-р/пк-пз.
Автор: ТОВ АВТОСОЮЗ, Шепталіна Алла Олегівна +380930558921 alla.sheptalina@avtosojuz.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 189eb4455cef4214a9d6c801149e69da
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-15-013739-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, Просимо прибрати дискримінаційні вимоги, а саме: 1) Замовник у тендерній документації (далі – ТД) вимагає відстань від місцезнаходження автомобілів Замовника до СТО Учасника не більше 10км. Таку вимогу вважаємо дискримінаційною, оскільки на такій відстані від місцезнаходження, зазначеного Замовником у ТД, з наявною кількістю «Не менше 12 підйомників, у тому числі підйомників вантажопідйомністю 5т – не менше двох, 6,5т – не менше одного» знаходиться лише одне, максимум два СТО, що значно звужує коло потенційних учасників, унеможливлюючи «здорову» конкуренцію. 2) Щодо вітрового скла та газобалонного обладнання («надати завірену копію діючого сертифікату (сертифікатів), виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії, газобалонного обладнання.») – такі вимоги також вважаємо дискримінаційними, оскільки оскільки вимірювання вітрового скла необхідне лише при проведенні обов’язкового державного контролю технічного стану автомобілів, яке, згідно до тендерної документації, Замовник виконувати не планує. Також, Замовник не вказує у ТД, що на автомобілі (автомобілях), що буде (будуть) обслуговуватися в рамках даного договору, що буде заключено за результатами даної закупівлі встановлено газобалонне обладнання з описом виробника та тех.характеристик такого обладнання, що має значення при його обслуговуванні . Відсутність даного обладнання не є перешкодою для якісного надання послуг з ТО та ремонту автомобілів Замовника у повному обсязі. То ж просимо прибрати дискримінаційні вимоги описані вище, шляхом внесення змін до Тендерної документації. З повагою, Потенційний Учасник.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, Відповідно до закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Таким чином, відповідно до п.5 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Тим самим, Замовник скористувався своїм правом, у відповідності до діючого законодавства, встановити вказані вимоги до місця, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги. Повідомляємо Вам, що Замовник має парк автотранспортних засобів, які задіяні під час діяльності у функціях підвищеного для держави значення, в умовах ускладненого дорожнього трафіку по місту Києву, шлях до СТО зазвичай займає великий проміжок часу (іноді більше години), що призводить до значних витрат палива, робочого часу співробітників Замовника, підвищеної амортизації автомобілів та механізмів, тощо, тому Замовником визначені вимоги до СТО, які не затримують та не ускладнюють виконання державних обов’язків. Вимога щодо розміщення СТО учасника в межах міста Києва на відстані надання послуг – не більше 10 км встановлена з метою заощадження (економії) бюджетних коштів на утримання Замовника, скорочення експлуатаційних витрат, паливно-мастильних матеріалів, продовження ресурсу експлуатації транспортного засобу та його частин, оперативного відновлення працездатності автомобілів, а також необхідність ефективного та раціонального використання робочого часу співробітників Замовника у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі", згідно яких закупівлі здійснюються за принципами: максимальної економії та ефективності. Також, якщо здійснити моніторинг інших аналогічних закупівель, то більшість Замовників, що фінансуються за кошти Державного бюджету України також встановлюють дану вимогу й навіть обмежуючи до 5 км. З огляду на викладене, встановивши вимогу до місця надання послуг в межах міста Києва на відстані надання послуг – не більше 10 км по маршруту переміщення транспортних засобів дорогами загального користування від місцезнаходження автомобілів Замовника (м. Київ, вул. Залізничне шосе, 9) та мати зручні прямолінійні під’їзди, Замовник виконав вимоги Закону. Перед публікацією оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник проводить аналіз ринку надання послуг за відповідним предметом закупівлі, згідно з моніторингом, в радіусі 10 км знаходиться більше 10-ти станцій технічного обслуговування, які мають необхідну матеріально-технічну базу, у тому числі «не менше 12 підйомників, у тому числі підйомників вантажопідйомністю 5т – не менше двох, 6,5т – не менше одного», що в жодному разі не призводить до дискримінації Учасників даної процедури закупівлі. Маючи великий досвід співпраці із різними СТО та враховуючи специфіку роботи нашої організації, терміновою необхідністю обслуговування до 10-ти автотранспортних засобів одночасно, висуваються такі вимоги, враховуючи ще додаткові 2 підйомники на автомобілі можливих автомобілів інших клієнтів СТО Учасника, або у разі виходу із ладу одного-двох з них. При чому, Замовник не обмежує Учасників вимогою стосовно наявності на відстані надання послуг – не більше 10 км саме офіційних сертифікованих СТО Volkswagen, про обмежену кількість яких потенційний Учасник ТОВ «Автосоюз» повідомляє у своїй скарзі з аналогічним зверненням в АМКУ . 2) Враховуючи специфіку діяльності нашої організації та відповідальність службових осіб, на яких покладені обов’язки щодо забезпечення охорони життя, прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, до учасників висуваються вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази та обладнання, якість та технічний стан яких повинен мати документальне підтвердження здатності забезпечити точність та якість необхідних показників обладнання за призначенням, для аналізу несправностей систем автотранспортних засобів та діагностики. Відповідно умов Додатку 2 до тендерної документації, загальна кількість та перелік Послуг, робіт, використаних запасних частин та витратних матеріалів визначаються Замовником згідно фактичної потреби та вказується в Акті виконаних робіт або Наряд-замовленні. Також відповідно п.11 Додатку 2 за заявкою Організації (Замовника), для визначення об'єму послуг з ремонту і технічного обслуговуванню та попереднього узгодження послуг і матеріалів, що знадобляться для їх виконання, СТО повинно провести безкоштовну попередню діагностику. ДП «Укрметртестстандарт» - це організація, яка має визнання державного рівня щодо сертифікації, оцінки відповідності, випробування, калібрування. Станом на сьогодні сертифікація вимірювальних можливостей здійснюється ДП «Укрметртестстандарт» на добровільних засадах. Від якості діагностики та наданих послуг на транспортних засобах, залежить напряму безпека експлуатації автомобіля, відповідно життя і здоров’я співробітників, які експлуатують ці транспортні засоби. Доступ до отримання такого сертифікату для всіх Учасників є рівним, відкритим та необмеженим. За запитом учасника ДП «Укрметртестстандарт» проводить випробування та оцінювання важливих елементів обладнання СТО, щодо точності їх показників, та у разі відповідності такого обладнання всім вимогам до якості і стану, Учаснику видається сертифікат, який вказує на безперечну технічну здатність СТО забезпечити точну діагностику, перевірку та виявлення несправностей автотранспортних засобів. Вимога щодо визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо вітрового скла не є дискримінаційною, оскільки Замовник має повне право, у разі необхідності, здійснити перевірку будь якої частини автомобіля, у тому числі вітрового скла, поза процедурою проведення обов’язкового державного контролю технічного стану автомобілів, а кожен Учасник, для доведення свого технічного потенціалу має можливість на рівних засадах здійснити таке оцінювання та сертифікацію. Наголошуємо, що у місті Києві достатньо СТО, які відповідають вищевказаним вимогам, чим підтверджують свій технічний потенціал та потужність матеріально-технічної бази та здатні забезпечити безперебійну діяльність організації Замовника, отже вимоги, встановлені у тендерній документації даної закупівлі не є дискримінаційними. У тендерній документації наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а тому підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні. Стосовно «(надати завірену копію діючого сертифікату (сертифікатів), виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо газобалонного обладнання.» - у разі відсутності автомобіля з ГБО – внести зміни та видалити вимогу щодо газобалонного обладнання Або додати автомобіль з ГБО у перелік ТЗ.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.02.2024 14:04