• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Студентські квитки

Завершена

46 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 231.00 UAH
Період оскарження: 15.01.2024 16:16 - 10.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі.

Номер: b9515db0d85340a8a0e270a436873e81
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-15-012549-a.a2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі.
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Українсько-польським спільним підприємством «Макрохем-Україна» (далі - Скаржник) виявлено невідповідності тендерної документації вимогам чинного законодавства та вимоги, які порушують основні принципи та норми законодавства у сфері публічних закупівель і являються дискримінаційними по відношенню до Скаржника. Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів, має статус Інформаційно-виробничого вузла ІВС «ОСВІТА», який дає йому право на виготовлення студентських/учнівських квитків державного зразка, що є предметом закупівлі (код ДК 021:2015 - 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (студентські квитки)). Скаржник планує прийняти участь та отримати перемогу у вказаній закупівлі, тому використовує своє право на оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації Замовника. Пунктом 4 Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності з безстроковим строком дії, строк дії якого перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.». Встановивши вимогу надати саме атестат відповідності КСЗІ Замовник штучно звузив коло можливих учасників торгів і порушив вимоги законодавства, щодо недискримінації учасників торгів. Вимога ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника, штучно обмежує конкуренцію та дискримінує учасників, які не мають атестат відповідності КСЗІ, а мають декларацію відповідності КСЗІ. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст. 1,5, 18, 22, 23 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та викласти п. 4. Додатку №2 Тендерної документації в наступній редакції «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат або декларацію про відповідність комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстровані (дійсні) на дату їх надання в Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності або декларації з безстроковим строком дії, строк дії яких перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.». Генеральний директор СП «Макрохем-Україна» Валентин ШПАК
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.01.2024 17:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.02.2024 17:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 1941-р/пк-пз від 31.01.2024 р. Замовником згідно протокольного рішення (Протокол № 4/1) від 05 лютого 2024 року внесено зміни в тендерну документацію.
Автор: Українсько-польське спільне підприємство «МАКРОХЕМ-УКРАЇНА» , Валентин Шпак +380985911111, +380984563181, +380632258081 mc-wellcome@ukr.net
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: e4d9606ca59b48509e9abc2b764e3b98
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-15-012549-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику. Пунктом 4 Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу: «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності з безстроковим строком дії, строк дії якого перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.». Встановивши вимогу надати саме атестат відповідності КСЗІ ви штучно звузили коло можливих учасників торгів і порушили вимоги законодавства, щодо недискримінації учасників торгів. Пунктом 33 частини 1 Розділу 1 Закону визначено, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги; В пункті 3 частини 2 Розділу 4 Закону вказані відомості, які зазначаються в тендерній документації, зокрема - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною 1 статті 23 Закону визначено, що «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).». Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» технічна специфікація - документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна задовольняти продукція, процес або послуга. В нашому випадку це Додаток № 2 до тендерної документації. Технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі. Код ДК 021:2015 – 22450000-9 «Друкована продукція з елементами захисту» (студентські квитки державного зразка). Вимоги до предмету закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмету закупівлі. Згідно частини 4 статті 23 Закону «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". З огляду на вищевикладене, з метою приведення тендерної документації у відповідність до вимог чинного законодавства, запобігання корупційним діям і зловживанням, забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників та рівного ставлення до них, недискримінації учасників, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційну вимогу надання тільки атестату відповідності КСЗІ, передбачивши надання учасниками також декларації відповідності КСЗІ, виклавши п. 4 Додатку № 2 Тендерної документації в наступній редакції: «4. Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції атестат або декларацію про відповідність комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстровані (дійсні) на дату їх надання в Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Для підтвердження реєстрації (дійсності) атестата відповідності або декларації з безстроковим строком дії, строк дії яких перебільшує п´ять років, надати завірену належним чином копію надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ за формою та в строки, встановленими Положенням про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93.».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день Відповідно до статті 23 Закону, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Технічні та якісні вимоги щодо предмета закупівлі є обов’язковими і необхідними для виконання будь яким учасником. При цьому вимоги встановлюються для всіх учасників однакові та рівні. Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 р. № 1474 «Про затвердження Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка» встановлено, що оцінка якості карток включає технологію та процес виготовлення карток на всіх стадіях виробництва (на всіх етапах її життєвого циклу). Декларація та атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, не є тотожними та рівноцінними документами та видаються окремо за окремими процедурами. Так, відповідно до вимог Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, експертиза комплексної системи захисту інформації (скорочено – КСЗІ) проводиться шляхом експертних випробувань (за результатами яких видається атестат відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи класів 1-3) або шляхом аналізу декларації (за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації (тільки для 1 класу)). Вимога щодо надання в учасниками складі своєї тендерної пропозиції атестату відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований (дійсний) на дату його надання в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, який надається за результатами експертизи комплексної системи захисту інформації, що проводиться шляхом експертних випробувань з дослідженням об’єкту виробника, оскільки відповідно до роз’яснення Держспецзв’язку від 19.07.2022 року «Вимоги до захисту інформації в інформаційних системах у воєнний час»на період дії правового режиму воєнного стану в Україні спостерігається збільшення кількості кібератак на державні інформаційні системи та обʼєкти критичної інформаційної інфраструктури і тому, на думку замовника доцільне посилення рівня захисту інформації від кібератак.
Статус вимоги: Задоволено