• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Сіль технічна кам'яна для промислового перероблення з протизлежувальною добавкою

Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення

Завершена

10 921 275.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 606.38 UAH
Період оскарження: 15.01.2024 15:55 - 20.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: f46352a516e9467c8e247f67b0103096
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-15-011914-a.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Під час вивчення Тендерної документації було виявлено ряд дискримінаційних вимог: 1.Так, відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства (або залученого на інших підставах, передбачених діючим законодавством) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Наявна у затверджених змінах до Тендерної документації вимога щодо обов’язкової залученого сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019 створює дискримінаційні умови для учасників. Крім того, Додатком № 3 визначено, що Учасник повинен мати в штаті підприємства (або залученого на інших підставах, передбачених діючим законодавством) сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 45001:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 45001:2019. Варто зазначити, що ДСТУ ISO 45001:2019 визначає «Систему управління охорони здоров’я та безпекою праці. Вимоги», а не систему управління якістю, яку визначає ДСТУ ISO 9001:2018. Отже, замовником допущено ГРУБЕ порушення вимог чинного законодавства та виключити положення щодо подання сертифікату внутрішнього навченого по програмі «ДСТУ ISO 45001:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 45001:2019. Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності у штатному розписі підприємства сертифікованого аудитора та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. 2. Додатком 3 до Тендерної документації передбачено, що Постачальник зобов’язаний забезпечити зважування Товару у завантаженому автомобілі та надати Замовнику документ, що підтверджує зважування. При цьому, з метою визначення кількості відвантаженого Товару за масою, учасник зазначає дані про наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням місцезнаходження та дати останньої повірки вагів. Учасник повинен підтвердити спроможність здійснення зважування наданням у складі пропозиції документального підтвердження наявності автомобільних вагів у м. Запоріжжя, документ, який підтверджує повірку вимірювальної техніки (автомобільних вагів) на момент проведення тендеру. Зазначена вимога є дискримінаційною, розрахована на учасників торгів, які мають в наявності автомобільні ваги у місті Запоріжжя та суттєво обмежує коло осіб, що можуть приймати участь у закупівлі. Такі умови можуть бути усунені шляхом їх видалення Тендерної документації. Аналогічні дискримінаційні вимоги було оскаржено до Антимонопольного комітету України під час закупівлі UA-2023-10-23-016101-a та прийнято відповідне рішення № 17927 від 08.11.2023 про внесення змін до тендерної документації та усунення порушень. Отже, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та усунути відповідні порушення та виключити ГРУБЕ порушення чинного закондавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 54 Особливостей: Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Замовником було розглянуто Вимогу № UA-2024-01-15-011914-a.a1, за результатами чого у порядку п. 54 Особливостей повідомляє наступне. Відповідні вимоги встановлені Замовником у ТД на підставі ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає: 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, вимоги щодо надання сертифікатів обґрунтовані та повністю відповідають чинному законодавству. При цьому, ТОВ «НАНОЕКСПО+"» не довів та документально не підтвердив, не надав доказів на підтвердження неможливості отримання ним зазначених сертифікатів, що виключає дискримінаційність, оскільки вимоги є однаковими для усіх учасників, та будь-хто із потенційних учасників має можливість забезпечити залучення сертифікованого аудитора та надати відповідний сертифікат. ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), зокрема, передбачає: Організація повинна а) визначити необхідну компетентність особи (осіб), яка (-і) під її контролем виконує (-ють) роботу, що впливає на дієвість і результативність системи управління якістю; b) забезпечувати впевненість у тому, що компетентність цих осіб ґрунтується на належних освіті, професійній підготовленості чи досвіді; с) та, де застосовано, вживати заходів для набуття необхідної компетентності та оцінювати результативність ужитих заходів; d) зберігати належну задокументовану інформацію як доказ компетентності (п.7.2.Компетентність). Організація повинна провадити внутрішні аудити в заплановані проміжки часу для отримання інформації про те, чи система управління якістю а) відповідає… Примітка. Див. ISO 19011 щодо настанови. (п.9.2.2. розділу 9 Внутрішній аудит). Відповідно, порядок внутрішнього аудиту передбачено в ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) НАСТАНОВИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ АУДИТІВ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ. Відповідно до положень ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) НАСТАНОВИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ АУДИТІВ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ (набув чинності на території України згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 18 грудня 2019 р. № 435 з 2021–01–01): У цьому стандарті надано настанови для організацій усіх розмірів і типів та щодо аудитів різних сфер застосування та масштабів, охоплюючи аудити, які проводять великі групи аудиту, зазвичай у великих організаціях, а також аудити, які проводить один аудитор у великій чи у малій організації. Ці настанови може бути адаптовано відповідно до сфери застосування, складності та масштабу програми аудиту. У цьому стандарті зосереджено увагу на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) та аудитах, що їх проводять організації у своїх зовнішніх постачальників та в інших зовнішніх заінтересованих сторін (аудити другою стороною). Цей стандарт також може бути корисним для зовнішніх аудитів, що їх проводять для інших цілей, ніж для цілей сертифікації системи управління третьою стороною. В ISO/IEC 17021-1 надано вимоги до аудиту систем управління для сертифікації третьою стороною; у цьому стандарті наведено корисні додаткові настанови (див. таблицю 1). У цьому стандарті надано настанови щодо проведення аудитів систем управління, зокрема принципів проведення аудитів, керування програмою аудиту та проведення аудитів систем управління, а також настанови щодо оцінювання компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту. Цей стандарт застосовний до всіх організацій, у яких є потреба у плануванні та проведенні внутрішніх або зовнішніх аудитів систем управління чи керуванні програмою аудиту (Сфера застосування). Таким чином, з наведених діючих на території України вказаних стандартів вбачається, що організація зобов’язана провадити внутрішній аудит (проводить сама організація) щодо відповідності системи управління вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Для проведення внутрішнього аудиту організація повинна забезпечити наявність відповідного компетентного працівника (внутрішнього аудитора), який має необхідний рівень знань для проведення внутрішнього аудиту, що досягається за рахунок спеціального навчання, тренінгів, семінарів. При цьому, такий внутрішній аудитор має пройти відповідне навчання по застосуванні системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) згідно вимог і положень ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT). Аналогічні положення щодо внутрішнього аудиту передбачені і стандартом ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ Вимоги та настанови щодо застосування» - у п. 9.2.: Організація має проводити внутрішні аудити через заплановані інтервали часу для отримання інформації про те…, та п.А.9.2 Додатку А «Внутрішній аудит»: Ступінь програми аудиту має ґрунтуватися на складності та рівні зрілості системи управління ОЗіБП. Організація може забезпечити об’єктивність і неупередженість внутрішнього аудиту, якщо функції аудитора щодо внутрішнього аудиту та його функції, пов’язані зі штатною посадою, буде розділено, або для проведення внутрішнього аудиту організація може залучити зовнішніх виконавців. Таким чином, задля підтримування системи управління якістю та системи управління охорони здоров’я та безпекою праці організація повинна забезпечити наявність внутрішніх аудиторів, які пройшли відповідне навчання, у штаті або шляхом залучення на інших підставах, передбачених діючим законодавством, що повністю обумовлене вимогами чинного законодавства. Отже, порушення законодавства про публічні закупівлі, а також будь-яка дискримінаційна складова, відсутні в умовах тендерної документації, на підставі чого вимога в цій частині задоволенню не підлягає. Щодо зважування. Учасник повинен підтвердити наявність власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя. Умовами Процедури закупівлі передбачена доставка товару насипом в адресу Замовника, що можливо здійснити лише автомобільним транспортом. Враховуючи що в місті Запоріжжя відсутнє виробництво солі, то товар за предметом закупівлі мають доставити з інших областей України або навіть інших країн. Такий тривалий логістичний шлях передбачає природні втрати ваги Товару, що є предметом закупівлі, адже, Технічна сіль є сипучою сировиною та протягом її транспортування буде природньо розсипатись. З метою належного прийняття Товару за кількістю, запобігання нестачі, Замовником встановлена вимога зважування товару у м. Запоріжжя. Так, документацією передбачена можливість підтвердження наявності власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, розташованих у м. Запоріжжя. Тобто, передбачено можливість користування вагами інших суб’єктів господарювання. Учасник вважає дану вимогу дискримінаційною, проте, не довів та документально не підтвердив, не надав доказів на підтвердження неможливості підтвердити договірні відносини із користування автомобільними вагами у м. Запоріжжя
Статус вимоги: Відхилено