-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
5 768 282.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 841.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 841.41 UAH
Період оскарження:
15.01.2024 15:39 - 20.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
4237b1fcb9164d06accadec6c2f3e3b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-15-010938-a.c1
Назва:
неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Замовником 25.01.2024 року було відхилено тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія».
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія» вказано невідповідність пропозиції умовам тендерної документації, а саме від’ємне значення за результатами аукціону вартості послуг Постачальника.
Умовами тендерної документації передбачено, що учасник подає тендерну пропозицію розраховуючи ціну електричної енергії за кВт/год із застосуванням наступного формульного розрахунку:
Вц = Vк ×((Ц + М + Тосп) х 1,2), де
Вц — вартість тендерної пропозиції електричної енергії за кВт/год, грн.;
Vк — обсяг електричної енергії визначений у тендерній документації, кВт*год.;
Ц — середньозважена ціна закупівлі Товару РДН на ринку «на добу наперед» торгової зони «Об’єднана енергетична система України» у місяці, що передує місяцю проведення закупівлі (грудень 2023 року), яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті АТ «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/. Середньозважена ціна закупівлі електричної енергії не включає всі обов’язкові податки, збори та платежі, що передбачені законодавством та іншими нормативними документами, грн/кВт*год.;
М — вартість послуг Постачальника, що включає усі витрати Постачальника, які необхідні для виконання Постачальником умов Договору закупівлі, грн/кВт*год.;
Примітка. Маржа не може бути величиною «0»(нуль) або від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде «0» (нуль) або від’ємна.
Тосп — тариф на послуги з передачі електричної енергії, який встановлюється Регулятором відповідно до затвердженої ним методики та оприлюднюється оператором системи передачі на власному сайті в мережі Інтернет у триденний термін після затвердження його Регулятором за 1 кВт*год без ПДВ або постанови НКРЕКП яка діє на момент розрахунку, грн/кВт*год.;
1,2 — числове значення ПДВ.
Відповідно до п. 1 Розділу 5 Тендерної документації учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 Особливостей.
До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100 %.
Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
На виконання умов тендерної документації замовника Товариством з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія» було надано файл Пропозиція.pdf у якому зазначена загальна вартість пропозиції 5 281 375,79 грн.
Вц = Vк ×((Ц + М + Тосп) х 1,2)
5 281 375,79 = 946 395,6 * (4,10186 +0,02 + 0,52857)
5 281 375,79/ 946 395,6 = 5,58051600197
5,58051600197/1,2 = 4,65943000164
М = 4,65943000164 – (4,10186 + 0,52857)
М = 0,02
Таким чином первісна тендерна пропозиція не є від’ємною і відповідає вимогам Замовника.
В ході аукціону, який відбувся 24.01.2024 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія» було запропоновано вартість: 5 252 534,38 грн.
Розрахунок маржі поданої пропозиції за результатами аукціону складає – 0,00539584 грн.
За такої ціни остаточної Пропозиції, відповідно до формули розрахунку ціни, наведеної в Документації, маржа є від'ємною.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).
Відповідно до п. 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до п. 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій відбувається відповідно до статті 28 Закону (положення абзацу третього частини першої статті 28 Закону не застосовується).
Згідно п. 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п.44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
є юридичною особою - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою - підприємцем) - резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Інформація про ціну, запропоновану учасником після аукціону, з дня проведення аукціону не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам Тендерної документації не можуть бути підставою для відхилення Тендерної пропозиції відповідно до п. 44 Особливостей.
Аналогічний підхід наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, в наступних закупівлях:
UA-2021-12-30-005924-c, UA-2021-11-11-006175-a, UA-2021-12-13-003493-b, UA-2022-11-09-002539-a, UA-2022-11-30-003831-a, UA-2022-12-29-009844-a, UA-2023-10-12-004420-a,
UA-2023-10-23-013966-a та приймалося рішення про скасування рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Також у зв’язку із значним зростанням кількості скарг, які надходять до органу оскарження щодо проведення процедур публічних закупівель електричної енергії Антимонопольний комітет України опублікував Важливе роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії в якому зазначив, що:
«Найбільш поширеним порушенням з боку замовників зазначених закупівель є відхилення тендерних пропозицій учасників, які визначили маржу у своїй ціновій пропозиції за результатами аукціону як від’ємну величину, на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства).
Порушення у цьому випадку полягає саме у тому, що цінова пропозиція учасника за результатами аукціону не є складовою його тендерної пропозиції, тому, застосування як підстави відхилення зазначених вище положень Закону є некоректним».
Разом з тим Замовник відхиляє нашу тендерну пропозицію відповідно до п. 44 Особливостей.
Проте, інформація про ціну пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою Тендерної пропозиції учасника в розумінні Закону і Особливостей, а, отже, це не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог п. 44 Особливостей.
Таким чином у Замовника відсутні підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Відхиливши тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія», Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі, закріплений в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій чим порушено наші права та інтереси.
Порушення наших прав та інтересів полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, у випадку визнання нас переможцем процедури закупівлі за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене,
Прошу скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.01.2024 13:15
Вирішення:
Доброго дня Шановний Учасник!
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі) Учасник подає тендерну пропозицію розраховуючи ціну електричної енергії за кВт/год із застосуванням наступного формульного розрахунку:
Вц = Vк ×((Ц + М + Тосп) х 1,2), де
Вц — вартість тендерної пропозиції електричної енергії за кВт/год, грн.;
Vк — обсяг електричної енергії визначений у тендерній документації, кВт*год.;
Ц — середньозважена ціна закупівлі Товару РДН на ринку «на добу наперед» торгової зони «Об’єднана енергетична система України» у місяці, що передує місяцю проведення закупівлі (грудень 2023 року), яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті АТ «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/. Середньозважена ціна закупівлі електричної енергії не включає всі обов’язкові податки, збори та платежі, що передбачені законодавством та іншими нормативними документами, грн/кВт*год.;
М — вартість послуг Постачальника, що включає усі витрати Постачальника, які необхідні для виконання Постачальником умов Договору закупівлі, грн/кВт*год.;
Примітка. Маржа не може бути величиною «0»(нуль) або від’ємною. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде «0» (нуль) або від’ємна.
Тосп — тариф на послуги з передачі електричної енергії, який встановлюється Регулятором відповідно до затвердженої ним методики та оприлюднюється оператором системи передачі на власному сайті в мережі Інтернет у триденний термін після затвердження його Регулятором за 1 кВт*год без ПДВ або постанови НКРЕКП яка діє на момент розрахунку, грн/кВт*год.;
1,2 — числове значення ПДВ.
Учасником ТОВ «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» було подано тендерну пропозицію з ціновою пропозицією 5 252 534 гривні 38 копійок.
При формульному розрахунку маржі отримано від’ємну величину маржі.
Учасник відповідно до вимог тендерної документації погоджується з усіма її умовами, в т.ч. з усіма Додатками до тендерної документації.
Отже, згідно з абзацом другим підпунктом 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Статус вимоги:
Відхилено