• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення)

Код ДК 021:2015 - 55240000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення)

Завершена

4 924 880.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 907.90 UAH
Період оскарження: 30.03.2018 18:37 - 26.04.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Територіальна дискримінація та ДСанПіН

Номер: aa2684bbd19244389651f6f2949e5ced
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-30-000656-c.b2
Назва: Територіальна дискримінація та ДСанПіН
Вимога:
Ознайомившись з Вашою відповіддю та відстанню від Одеського залізничного вокзалу до найближчих закладів оздоровлення та відпочинку дітей становить до 90 кілометрів. На підставі цього хочемо зауважити, що до закладів, які знаходяться на території Миколаївській області відстань складає не більше 90 км від Одеського залізничного вокзалу. Відповідно до цього Учасник просить внести зміни до ТД по Лоту №1 та включити заклади, які знаходяться в Миколаївській області на відстані не більше 90 км від Одеського залізничного вокзалу. Також хочемо зазначити, що у Додатку 2 до ТД по Лоту № 1 «Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення на узбережжі Чорного моря (Одеська область)», міститься вимога до умов проживання, а саме: «Наявність умивальника, туалету та душу в кімнатах проживання дітей»; Відповідно до Державним санітарним правилам і нормам «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 N 23 (v0023588-99), наявність умивальника, туалету та душу в кімнатах проживання дітей не передбачено. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні умови, що суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Просимо внести зміни до тендерної документації по лоту №1 з питання умов проживання, яка відповідає Державним санітарним правилам і нормам «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 N 23 (v0023588-99).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник наголошуємо на тому, що відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерний комітет «планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом», а отже тендерний комітет Замовника визначив частину предмета закупівлі, а саме «Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення на узбережжі Чорного моря (Одеська область)» самостійно, згідно чинного законодавства, так як жоден з Учасників процедури закупівлі не має права впливати на вибір Замовником торгів предмета (частини предмета) закупівлі чи його обґрунтування. Крім того, «замовник, може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг» самостійно, відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 17.03.2016р. № 454 (зі змінами). Тендерна документація відкритих торгів складена відповідно до усіх вимог законодавства, та не містить дискримінаційних вимог до учасників. Також інформуємо, що встановлена вимога у додатку 2 до Тендерної документації «Технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі» по Лот 1 вимоги до послуг з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення на узбережжі Чорного моря (Одеська область) щодо наявності « умивальника, туалету та душу в кімнатах проживання дітей» не суперечить змісту п.4.5 Розділу 4 Державних санітарних правил і норм «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 N 23, а також наказу Міністерства соціальної політики України від 15.09.2016 року № 1029 «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії»), а конкретизує і доповнюєю дані положення. Окрім цього, наявність зручностей у кімнатах проживання дітей забезпечить комфортне та якісне оздоровлення дітей. Таким чином, тендерний комітет не погоджується із отриманою вимогою від учасника щодо дискримінаційних положень тендерної документації і вважає встановлені вимоги у Додатку 2 до ТД обгрунтованими, доцільними і які не суперечать законодавчим актам України.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінація за територіальною ознакою

Номер: 197102825bef452d836ca285f6e52e92
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-30-000656-c.c1
Назва: Дискримінація за територіальною ознакою
Вимога:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону). Прошу усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації до Лот 1 - Послуги дитячих таборів (послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення на узбережжі Чорного моря (Одеська область)), таким чином додати окрім Одеської області, також Херсонську та Миколаївські області. Наразі ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг в першому лоті – виключно «Одеська область» та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують інших потенційних учасників процедури закупівлі. Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону. Замовником у ТД та додатку 2 до ТД визначено місце надання послуг по першому лоту «Одеська область». Вважаю, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно Одеська область) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону. ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, що полягають у наступному. Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії. Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації. Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України. Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, які надають послуги в інших областях України, включаючи, Херсонську та Миколаївські області. Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім Одеської області. Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону. Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Херсонської та Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає. Вважаю, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками. Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі. Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною. Зважаючи на вищевикладене, прошу замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по першому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерний комітет «планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом», а отже тендерний комітет Замовника визначив частину предмета закупівлі, а саме «Послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в дитячих закладах оздоровлення на узбережжі Чорного моря (Одеська область)» самостійно, згідно чинного законодавства, так як жоден з Учасників процедури закупівлі не має права впливати на вибір Замовником торгів предмета (частини предмета) закупівлі чи його обґрунтування. Крім того, «замовник, може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг» самостійно, відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 р. №454 (зі змінами). Відповідно до частини 2 статті 21 Закону, в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається «кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг». Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити «місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги». Вимога Замовника щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей у межах певної області не є посиланням на якусь торгівельну марку чи фірму, тому вимога не суперечить законодавству (п 3 ч.2 статті 22 Закону). Тендерна документація відкритих торгів складена відповідно до усіх вимог законодавства, та не містить дискримінаційних вимог до учасників. Вимога що зазначена у тендерній документації є ні чим іншим, як уточненням місця, де повинні бути виконані послуги та їх обсяги. Вибір Замовником місця оздоровлення дітей в Одеській області обумовлено виключно транспортною логістикою. Від м. Вінниця в напрямку Чорноморського узбережжя України згідно розкладу на 2018р. заплановано рух наступних залізнодорожних пасажирських потягів: Потяг 084: Ковель-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 7.13 год Потяг 094: Ковель-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6.51 год Потяг 797: Вінниця-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6.16 год Потяг 763: Дарниця-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 4.39 год Потяг 023: Москва Київська-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6.57 год Потяг 105: Київ Пасажирський-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 5.51 год Потяг 145: Київ Пасажирський - Ізмаїл; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6.37 год Потяг 630: Гродно-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6:51 год Потяг 223: Київ-Одеса головна; маршрут: Вінниця-Одеса головна; термін руху: 6.03 год Потяг 110: Львів-Херсон; маршрут: Вінниця - Миколаїв пасажирський; термін руху: 10.27 год Потяг 110: Львів-Херсон; маршрут: Вінниця-Херсон; термін руху: 11.38 год Потяг 133: Івано-Франківськ-Херсон; маршрут: Вінниця-Миколаїв пасажирський;термін руху:14.47год Потяг 133: Івано-Франківськ-Херсон; маршрут: Вінниця-Херсон; термін руху: 13.30 год Чорноморське узбережжя Одеської області є найближчим морським узбережжям від м. Вінниці. Як видно з таблиці, до м. Одеса прямують 9 пасажирських потягів, у той час як до м. Миколаїв та м. Херсон - лише два, що робить проблематичним придбання білетів та доставку дітей у випадку форс-мажорних обставин, які теж не виключені. Крім того, доставка дітей на оздоровлення нічними та вечірніми потягами не розглядається Замовником, оскільки немає можливості доставити до залізничного вокзалу м. Вінниця (та у зворотному напрямку по закінченню оздоровлення) дітей з районів (міст обласного значення) Вінницької області в нічний та вечірній час. Термін руху до м. Одеса майже вдвічі менший, ніж до м. Миколаїв та м. Херсон. Враховуючи те, що частина дітей погано переносить тривалі поїздки, зменшення терміну руху є позитивним фактором. Автобусні перевезення не розглядаються Замовником, оскільки частина дітей погано переносить довготривалі поїздки автобусом, особливо у літній період. Таким чином, вимоги щодо оздоровлення дітей на найближчому Чорноморському узбережжі, а саме в Одеській області, не містять ознак дискримінації потенційних учасників закупівель, а спрямовані на створення оптимальних та найменш ризикових умов для перевезення дітей у контексті
Статус вимоги: Відхилено